PDA

View Full Version : The Doors



mr.freeze
18 mei 2004, 17:56
Wat zijn de meningen hier over de Los Angelesque blues/rockformatie uit de jaren '60, die destijds de wereld schokten met hun woeste optredens?

Ik vind het schitterende muziek, veel verschil tussen nummers, live ook een zeer goede band (wat ik ervan heb gehoord), schitterende teksten en zeer toepasselijke muziek daarbij!

Blijepanda
18 mei 2004, 18:46
De enige cd die ik tot nu toch van de doors heb is L.A. woman, en die bevalt me zeer goed. Ik vind het een geweldige band.

The wall of dolls
18 mei 2004, 22:07
Wereldband, geen woorden aan vuil maken verder

The End is echt helemaal 'het einde' om het zo maar in een laffe grap te stoppen, wat mij betreft 1 van de betere nummers ooit

Kjiratsiekoedel
18 mei 2004, 22:54
Goede nummers, maar ik heb er 100 op mijn pc en sommige zijn best vrak. en als je ze allemaal achter elkaar gaat luisteren ben je erg depressief een 't eind

Fuhgawz
18 mei 2004, 23:05
Geweldige band! Ik heb alle albums. Mijn favorieten zijn 'The Doors' en 'People Are Strange'.
Ze komen binnenkort in Weert optreden op de avond voor Bospop (tenminste, wat er nog van de band over is).

IndiepoprockJesse
18 mei 2004, 23:07
Ja zonder Jim Morrison is het een groepje ouwe zakken die er geen flikker meer van kan..

maar goed, geweldige band natuurlijk vroeger :D

Jesse//

Antal
19 mei 2004, 00:56
Ja zonder Jim Morrison is het een groepje ouwe zakken die er geen flikker meer van kan..

maar goed, geweldige band natuurlijk vroeger :D

Jesse//

Das niet helemaal waar. Vroeger traden ze ook vaak op zonder Jim omdat hij dan weer eens kwijt/bezopen/high/whatever was. En ik moet zeggen dat die Robbie Krieger toch een aardig goede Morrison immitatie neer kan zetten (vocaal dan).

Harry
19 mei 2004, 09:26
'vroegah' deed Manzarek de Morisson-imitatie van achter zijn orgel als Jim weer eens kwijlend in een hoek lag uit te freaken.

hendri
19 mei 2004, 09:34
fantastic band

JaZ86
19 mei 2004, 10:19
super! ik heb the-best-of en ik vind het echt een van mijn favorite vakantie/auto-cd's! Vooral Riders of the Storm en Light my Fire :cool:

IndiepoprockJesse
19 mei 2004, 11:44
Ja, ik weet het.. omdat die toetsenist voor de gein altijd zon stem ging opzetten in de oefenruimte.. maarja, je wilt toch jim morrison als zanger, die gozer is geweldig..

Jesse//

The wall of dolls
19 mei 2004, 11:57
IK heb zo'n dvd van The Doors en daar doen ze The End op, zo briljant, en dan ergens in het midden, gok ik, gaat Jim schreeuwen, echt allesvernietigend, maar zo verschrikkelijk mooi. Dat heeft zo'n indruk op mij gemaakt. Echt als je op die manier kan schreeuwen, zo muzikaal, dan ben je gewoon een meester en ik denk niet dat Manzarek dat ooit na had kunnen doen. Dat is dus een reden waarom ik tov oude muziek zo'n weerstand heb tegen nieuwere muziek, niemand maakt meer muziek met zulke passie en zo veel gevoel in de popmuziek. Nu heb je van die dombo's die gaan grunten, blech.... neem een vorbeeld aan The Doors en ga muziek maken ofzo, zou ik dan zeggen

IndiepoprockJesse
19 mei 2004, 12:49
IK heb zo'n dvd van The Doors en daar doen ze The End op, zo briljant, en dan ergens in het midden, gok ik, gaat Jim schreeuwen, echt allesvernietigend, maar zo verschrikkelijk mooi. Dat heeft zo'n indruk op mij gemaakt. Echt als je op die manier kan schreeuwen, zo muzikaal, dan ben je gewoon een meester en ik denk niet dat Manzarek dat ooit na had kunnen doen. Dat is dus een reden waarom ik tov oude muziek zo'n weerstand heb tegen nieuwere muziek, niemand maakt meer muziek met zulke passie en zo veel gevoel in de popmuziek. Nu heb je van die dombo's die gaan grunten, blech.... neem een vorbeeld aan The Doors en ga muziek maken ofzo, zou ik dan zeggen

INDERDAAD!!!

back to making good old music..

Jesse//

crypticon
20 mei 2004, 11:34
laatst was hier een bandje in leerdam dat de doors nadeed
the matrix doors, en ik moet zeggen het was echt heel erg vet
op een gegeven moment was ik zo dronken dat ik mezelf echt ff 30 jaar trug waande :D
maar ze waren echt goed, ze maakten ook gebruik van dezelfde instrumenten en dergelijke om de sound te benaderen, het enige was jammer was dat de zanger qua uiterlijk niet op jim leek, voor de rest echt een aanrader!

Fuhgawz
20 mei 2004, 13:21
Ik heb vorig jaar op Bospop een andere Doors coverband gezien, The LA Doors. Ik vond ze een beetje duf spelen, alsof ze er geen zin in hadden. Maar ja, ze moesten ook op het laatste moment nog invallen voor Intwine, dus dat kan het verklaren :D