PDA

View Full Version : goede koptelefoon



Iced Dragon
18 mei 2004, 16:33
kan iemand mij een goede koptelefoon aanbevelen die geschikt is voor (thuis-)opnames als voor gewoon oefenen (elekrische gitaar in pod of versterker of zo).

prijs max 200 maar liefst minder dan 150€.

of zijn gewone koptelofoons voor in de stereo ook goed?(niet dat ik er een heb..)

bedankt :listen:

harrie-beton
20 mei 2004, 00:09
ik heb er 2:
Een redelijke de sennheiser hd490 lage prijs.

Een betere die ik ook gezien heb in studio's is de hd 565 ovation.
Ze zijn beide open dus niet zo geschikt voor zang opnames.

Basweergave is erg mooi

Iced Dragon
20 mei 2004, 08:46
heb je enig idee qua prijs???

alvast bedankt!

harrie-beton
20 mei 2004, 13:25
de 490 is goedkoop, ongeveer 40 tot 80 euro.

De 565 170 euro.

Die DJ's hebben DICHTE hoofdtelefoons en SONY heeft bijvoord vrij goede van tegen de 200 euro. Ga luisteren zou ik zeggen.

Bouke
21 mei 2004, 13:10
Hey,

Ik heb een AKG K 240 Studio en die dingen zijn goud eerlijk. Je hoort alles, soms wel eens dingen die je niet wilt horen :D Groot dynamisch bereik, half gesloten, zit perfect, etc. Ongeveer 130,- eurie dacht ik.

Groets,

Bouke

harrie-beton
24 mei 2004, 20:03
zoek je een goed dichte koptelefoon?
onze dove drummer heeft een SONY mdr v700.
errug goed



http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=80



170 euro ongeveer.

Iced Dragon
24 mei 2004, 20:37
ik heb er absoluut geen verstand van.
wat is het verschil tussen dicht en (half-)open?

harrie-beton
24 mei 2004, 21:37
das makkelijk.

- dicht is een koptelefoon waarbij je weinig geluid van buiten hoort en andersom. Je hoort ook buiten weinig van de koptelefoon geluiden. Handig als je bijvoorbeeld zang opneemt en de zanger hoort de band via de koptelefoon. De opname wordt met een dichte koptelefoon redelijk schoon.

-open of half open zijn koptelefoons met een open schelp en die laten meer geluid door.

een dichte koptelefoon wordt snel zwaar en zweterig bij langdurig gebruik.

thorin
25 mei 2004, 20:41
om toch ook maar iets aan de conversatie bij te dragen:
Bij de aankoop van m'n versterker heb ik er ook maar ineens een koptelefoon bijgekocht (slaap met m'n broer op de kamer :)) en dat was een Behringer HP S3000.
Ben er zelf best tevredenvan (ik hoor toch hetgeen dat ik denk ik moet horen).
Hij koste wel maar 30 eurotjes of zo, dus ik vrees er een beetje voor of dit hetgene si dat je zoekt :-?

thorin

bert k
25 mei 2004, 21:49
Ter aanvulling op Harry-beton's verhaal: een gesloten koptelefoon laat dus geen geluid door, das fijn bij een zangopname, maar het werkt twee kanten op! Hij laat ook geen geluid door van buiten naar binnen. Dus in een heel rumoerige omgeving (live band, dance party) heb je geen last van de herrie rondom je, bij een half open hoor je veel meer van buiten.

Frits van Mourik
29 mei 2004, 00:56
Hey,

Ik heb een AKG K 240 Studio en die dingen zijn goud eerlijk. Je hoort alles, soms wel eens dingen die je niet wilt horen :D Groot dynamisch bereik, half gesloten, zit perfect, etc. Ongeveer 130,- eurie dacht ik.

Groets,

Bouke

Hoi Bouke,
Ik ben ook een groot liefhebber van de K240.
IMHO een heel eerlijk, "open" :wink: geluid. Je kunt er bijna mee mixen!
Ik erger me echter kapot aan het snoer, wat ze om een of andere reden van langsgroeven hebben voorzien, zodat het overal achter blijft haken.
Heb jij dat nou ook?

Ic3gl0vE
11 juni 2004, 23:35
mijn Sennheiser HD500 is inmiddels al 7 jaar oud maar ik vind 'm nog steeds heerlijk! kostte toen 140 gulden, nu 99 euro...