PDA

View Full Version : RP200 probeersel



Static-M
18 mei 2004, 15:13
ik heb besloten om maar es wat online te gooien... De mic is heel erg slecht, komt uit een headset die bij een oud modem zat :P, is de enige zonder brom die ik hier heb...

Gear:
Digitech RP200
Peavey Rage 158
Maverick X-1, brugelement, in C gestemd, 013 snaren.

Het geluid is erg modderig, maar in het echt klinkt het ietwat meer open. Let maar niet op speeltechniek, deed ik ook niet :P.

Ow ja: instelling op RP200: Rectifierversterkertype (highste gain wat er in zit), met een octaver op een octaafje eronder, tijdens Green Machine (2e stukje) uitgezet.

Clicky! (http://home.hccnet.nl/h.van.polen/gitaarmatthijs.mp3)

MikeDirnt
18 mei 2004, 16:13
Ik vind je geluid een beetje kidserig klinken. Mavericks zijn goeie gitaren, ik zou wat meer kwaliteit in je fx gedeelte aanschaffen. Dit is zonde voor die gitaar

Static-M
18 mei 2004, 19:43
kidserig??? Kiddy-achtig? Of bedoel je kitscherig? Snap niet helemaal wat je bedoelt... De gitaar was ook veruit het duurste onderdeel :P, voor de rest was er geen geld meer hehe... Nu heb ik op zich wel geld maar ik ga dit jaar op kamers wonen dus ff geen geld voor gear enzo...

charlie45
18 mei 2004, 19:53
vind je het zelf mooi?

:)

Mithrandir
18 mei 2004, 23:06
Ik weet nou wel weer waarom ik mijn RP300 niet meer gebruik. Wel leuk ding, maar alleen om te oefenen eigenlijk. Volgens mij kan je er met wat tweaken nog wel wat bruikbaardere geluiden uithalen.

Verder kun je misschien beter wat online gooien als je echt iets hebt om te laten horen, hier kan ik nog niet zoveel mee :)

Static-M
19 mei 2004, 14:07
Weet je wat t is, ik denk dat ik met een goede microfoon een stuk verder zou komen. Ik heb net mn opname nog es terugbeluisterd en t klinkt idd best kut :P. Als je echter gewoon naar t ampje luistert klinkt het toch echt wel zeer aardig... Tis ook wel zo dat t bijvoorbeeld over een Fender (cleane) amp nergens naar klinkt, terwijl het hier toch behoorlijk goed klinkt (live). Maar ja, zoals ik al zei, voorlopig ff geen geld om wat goeds te kunnen kopen, plus dat ik het wel leuk vind om allerhande sounds onder t voetje te hebben. Als ik voor alle dingen die in dit dingetje zitten een goed alternatief haal ben ik erg veel geld kwijt, neem alleen al een Whammy, ik gebruik em niet zo vaak, maar t is toch leuk om mee te kutten. Als je los zoon ding koopt zou dat voor mij zonde zijn.

Genoeg geouwehoerd...

n123mv
7 november 2005, 22:50
Is die Digitech RP200 van de buitenkant van metaal(ijzer) of van hardplastic? Ik bedoel dus niet de RP200a!

Predator
7 november 2005, 23:54
0-Fucking-13 snaren!? Why!? ... Ik kom zo laag wel met mijn 010s hoor!

Het eerste stuk vind ik een beetje suf, te Silverchair. Het tweede stuk begint er meer op te lijken. Keep on practising dude!

armageddon
8 november 2005, 00:22
Stem jij in C op 10 snaren...hoe slap heb je ze hangen dan?

Scali
8 november 2005, 00:24
Misschien een tip: de Philips MD650 microfoon. Heb ik een tijdje terug gekocht bij de Media Markt voor 39e, en hij doet het voor dat geld heel fatsoenlijk voor gitaaropnamen.
Toevallig heb ik er gisteren nog een opname mee gemaakt, met m'n nieuwe Gibson-elementen in m'n Epi Les Paul, en m'n Marshall VS230: http://scali.eu.org/~bohemiq/GibsonPickups.mp3.
Klinkt wel okee voor nog geen 4 tientjes he (vooral het clean dan, de distortion had ik misschien op de versterker bij moeten regelen)? :)

n123mv
8 november 2005, 00:30
Is die Digitech RP200 van de buitenkant van metaal(ijzer) of van hardplastic???? :???: :???: Ik bedoel dus niet de RP200a!

Guido
16 november 2005, 17:03
kyuss is the bomb! :)

je hebt mijn waardering :)

Predator
17 november 2005, 13:20
Stem jij in C op 10 snaren...hoe slap heb je ze hangen dan?Ze hangen dan niet slap, totaal niet zelfs! Je moet alleen ietsje meer beheerst spelen anders verhogen je tonen bij de aanslag en verlagen ze daarna naar de juiste toon. Maar voor C is 013 een beetje overdreven vind ik, 011 misschien? ...

spanky_franky
17 november 2005, 13:25
Het klinkt als mijn Aldi stofzuiger op standje 10.

Het geluid moet in het echt wel véél beter zijn zou ik er tevreden mee zijn.

Nielsvdam
17 november 2005, 16:12
Jeej Kyuss! Alleen jammer van de tone.... :(