PDA

View Full Version : Screamer 50: dicht maken



mcik_666
18 mei 2004, 12:38
Hoi,

Zou het veel uitmaken in het geluid als ik de acherkant dichtmaak? aangezien die maar half is..
ik ben van plan binnenkort ook nog een 1x 12 kastje erbij te kopen, of zou dit ook niet veel doen met het geluid?
wat ik ook merkte, dat er een vintage 30 speaker in mn combo zit. ipv een v80 of wat ze ook zeggen op de site van engl.

mick :???:

Thijssie
18 mei 2004, 13:20
Hoi,

Zou het veel uitmaken in het geluid als ik de acherkant dichtmaak? aangezien die maar half is..

Ja dat maakt veel uit, vooral voor de afgifte van de warmte voor je versterker :cry:

Negative K3 fan
18 mei 2004, 15:12
Hoi,

Zou het veel uitmaken in het geluid als ik de acherkant dichtmaak? aangezien die maar half is..

Ja dat maakt veel uit, vooral voor de afgifte van de warmte voor je versterker :cry:

idd, ik zou het niet proberen.

wat wel vreemd is dat er een v30 in zit terwijl er een v80 in zou moeten zitten.

Een 1x12 kan best veel doen voor je geluid, maar zelf zou ik iets doorsparen en er een 2x12 ofzo erop aansluiten (closed back).

Thijssie
18 mei 2004, 15:29
Hoi,

Zou het veel uitmaken in het geluid als ik de acherkant dichtmaak? aangezien die maar half is..

Ja dat maakt veel uit, vooral voor de afgifte van de warmte voor je versterker :cry:

idd, ik zou het niet proberen.

Duhhhhh :evil:

EmgMaster
18 mei 2004, 17:10
rustiggg......













:-D :-D

hadv
18 mei 2004, 19:12
in mijne zit een silverseries, weer wat anders :???:

dichtmaken is een slecht idee, inderdaad, vanwege de warmteafgifte
het rooster achterin zit er niet voor niets in
een extra boxje er onder is aan te bevelen
heb een EV12 in een basreflex box (vgl de Mesa Boogie Thule (is overigens een oud EV ontwerp, maar los daarvan) zelfbouw)

geeft een hoog gehalte aan broekpijp gewapper :razz:

mcik_666
18 mei 2004, 20:09
guys, ik bedoelde trouwens niet helemaal dicht maar tot het rooster, ik kon zelf ook bedenken dat ie moest ademen:P
maargoed het zou dus niet zon goed id zijn.
hmm wapperende broekspijpen.. klinkt zeer goed! :D
maar als ik n 2x 12" cab koop dan krijg ik het probleem dat ik 1 speaker niet gebruik :-?
ik denk dat ik eerst maar moet beginnen met een 1x12 erbij :)
bedankt voor de reacties!

Mick

marc_o
18 mei 2004, 21:39
Het gaat zeer zeker uitmaken, al weet ik niet of je het mooier gaat vinden, want je krijgt wel een wat directer en bassiger geluid, maar die screamer is natuurlijk ook zo ontworpen...
Dat extra cabinet doet echt veel met je geluid, tenminste, dat ondervond ik dan met mijn Engl sovereign, veel betere spreiding en betere basweergave. Er is daarna eigenlijk geen weg meer terug, aangezien je de "ballen" zult missen. Zeker het proberen waard, zou ik zeggen.

marc_o
18 mei 2004, 21:41
guys, ik bedoelde trouwens niet helemaal dicht maar tot het rooster, ik kon zelf ook bedenken dat ie moest ademen:P
maargoed het zou dus niet zon goed id zijn.
hmm wapperende broekspijpen.. klinkt zeer goed! :D
maar als ik n 2x 12" cab koop dan krijg ik het probleem dat ik 1 speaker niet gebruik :-?
ik denk dat ik eerst maar moet beginnen met een 1x12 erbij :)
bedankt voor de reacties!

Mick

Dat van die 2 keer 12" en 1 speaker niet gebruiken, moet je eens uitleggen, want die begrijp ik even niet geloof ik.

Arnie
19 mei 2004, 10:01
Dat van die 2 keer 12" en 1 speaker niet gebruiken, moet je eens uitleggen, want die begrijp ik even niet geloof ik.

Dit 'probleem' heb ik ook met mijn Sovereign. Laatst een 2x12" Vintage 30 cabinet gekocht. Klinkt super!!!

Maar goed, het probleem, op m'n versterker (ook de jouwe :wink: ) zitten 5 outputjacks, dit zijn in principe 3 output's. Een 4 ohm, een 8 ohm en een 16 ohm.

De twee 4 ohm jacks staan parallel, deze zijn aangesloten op de '4 ohm output'. Alles wat je op die '4 ohm output' aansluit moet 4 ohm in totaal zijn. Dus als je twee 8 ohm cabinetten zou hebben moet je die hierop aansluiten, want 2x 8 ohm parallel is 4 ohm.

De twee 8 ohm jacks staan ook parallel, deze zijn weer aangesloten op de '8 ohm output'. Dus al heb je twee 16 ohm cabinetten moeten die hierop.

Er is maar een 16 ohm output, dus dat spreekt voor zich.

Oke, in het 2x12" cabinet zitten dus twee 8 ohm speakers. Als je je aan de bovenstaande 'regels' wilt (moet) houden, kan je niet ook de interne speaker gebruiken. Helaas....

Lang verhaal zeg, ik hoop dat t een beetje duidelijk is :)

Mazzel

mcik_666
19 mei 2004, 13:30
Hey arnie, ik zag dat plaatje van je setup, VET :D
maar ik snap je verhaal wel :)
er komt gewoon een 1x 12 kastje aan..
waarom moest ik net nou mn cam slopen :(
ik ga m proberen te fixen en anders beland ie in de hel.
cya :d
mcik

Mitch
20 mei 2004, 11:46
Open back combo i.c.m. closed back 1x12 cabinet is een mooi compromis tussen 'vol' geluid enerzijds en makkelijk transport anderzijds. Ook ik stem vóór :D

Dionyios
24 mei 2004, 19:50
Ook maar even inhaken...

ik heb nu ook de screamer combo met een Silver Series V12-80 speaker d'r in. Als ik nu een extra 1x12 boxie er bij koop, wat is dan qua klank aan te raden? Een kastje met een v80 of een v30?

Gr. Dennis

pint
24 mei 2004, 21:48
ik dacht een v 60
gebruikt odijk ook dacht ik is het niet
als je nog een v 30 er bij pakt klinkt het wat scheller dan met een v 60

marc_o
25 mei 2004, 15:44
Zit inderdaad de V60 in, ik vond die wat beter klinken, iets voller, maar uiteindelijk is dat dan mijn smaak, en wellicht niet de jouwe, probeer ze eens, je zult merken dat het een erg groot verschil maakt.