PDA

View Full Version : Yamaha APX



benhus
18 mei 2004, 09:23
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een gitaar uit de Yamaha APX serie?
Ik denk er over om een staalsnarige APX 5 te kopen. Ik wil er vooral versterkt mee spelen en ik speel vooral ritme gitaar.

Als er mensen zijn die de APX serie kennen....ik hoor graag jullie mening / ervaringen.

Fijne dag nog.

Ben.

bert k
18 mei 2004, 11:37
Hoi,
ik heb een APX 4, al jaren, en voor het doel wat je noemt, versterkt spelen, is hij erg geschikt. Hij speelt licht, en heeft een prima geluid, over versterker of PA. Hij heeft ook tamelijk weinig last van feedback, das ook fijn op een podium.
Nadeel is dat door de kleine body het akoestische geluid niet echt overtuigend is. Weinig bas, weinig hoog, weinig volume. Maar dat hoort er een beetje bij met dit model. Ik denk dat je er een goeie keus aan doet.

Janne
18 mei 2004, 11:42
Ik heb een apx-5 met nylon snaren. Wat geluid betreft ben ik het met bert k eens, akoestisch is het wat mager, maar versterkt klinkt ie heel goed (voor die prijs).

Janne

ReinoutV
18 mei 2004, 13:20
Ook een APX-5a hier thuis. Echt bedoeld om versterkt mee te spelen, klinkt dan ook erg goed. Akoestisch (unplugged) niet echt overtuigend.

alfarinn
19 mei 2004, 11:15
Ik heb zelf de cpx5.

Die klinkt niet versterkt ook heel goed.

Tenzij je echt alleen versterkt wilt spelen,dan kun je net zo goed de apx nemen.

benhus
19 mei 2004, 19:47
Het zal vooral versterkt zijn. Het gaat er mij om dat ik een gitaar heb met een versterkte sound die goed is en die lekker speelt...die een beetje een feeling heeft van een electrische gitaar.

Ik zal in de winkel ook eens andere modellen gaan uitproberen wanneer ik ga testen.

Aat
20 mei 2004, 00:32
Heb zelf een APX 7 die al jaren trouwe dienst doet en inderdaad versterkt prachtig acoustisch blijft klinken. Eens met Bert k. Ik heb daarnaast nog een APX 4-12, ook heel lekker, en een FPX 300-N die me ook veel plezier bezorgd.

benhus
21 mei 2004, 15:15
Klinken de APX en de CPX series, als ze versterkt zijn, aanzienlijk anders of niet?

bert k
21 mei 2004, 16:04
De CPX heeft een full sized body, dus daar kan je een veel beter geluid uit verwachten. Versterkt zal hij net zo klinken als een APX, maar de CPX zal dan weer wel grotere kans op feedback geven door de grote klankkast. Als je met een bandje speelt is dat echt een probleem.

benhus
21 mei 2004, 16:06
De situatie is dat ik in groepsverband speel......dus dan is de APX misschien toch maar beter...gezien de kleinere kans op feedback?

bert k
21 mei 2004, 16:16
Volmondig ja! Ik heb ook op een APX in een band gespeeld. Je wilt graag je eigen gitaargeluid horen (over de monitor of een versterker) maar als pal achter je de drummer zijn best zit te doen, en de bassist doet er een schepje bovenop dan moet je best hard kunnen. Dikke gitaren gaan snel fluiten, dus dat wil je niet...

Bigfoot414
25 mei 2004, 13:25
Ik heb nu de kans om een tweedehands APX te kopen voor €250. Ik ben van plan om hem 'on stage' te gebruiken, maar ook mee te nemen op vakantie om mn skills niet te verwaarlozen. :D Aan julllie reacties te zien zou het best een goede deal kunnen zijn.

benhus
25 mei 2004, 15:16
Lijkt me een goede deal indeed :wink:
Wat voor APX betreft het?

Bigfoot414
26 mei 2004, 13:50
Weet ik niet precies, maar het gaat me vooral om de prijs eigenlijk :D

bert k
26 mei 2004, 14:53
Ja, maar dan moet je wel het type weten. Er zijn heel veel verschillende APXen, met uiteenlopende prijzen. Neemt niet weg dat €250 wel gunstig is hoor.

Bigfoot414
26 mei 2004, 15:00
Model APX-4A van Yamaha is electrische te versterken en heeft een ingebouwde equalizer

Plaatjuh:
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/akoestgitaren/11821.jpg

Casey
27 mei 2004, 11:09
Ik heb een APX 7A , onversterkt klinkt ie in de lage regionen wat mager al vind ik het hoog wel lekker sprankelend , versterkt is het een heel ander verhaal en speel ik over een Fender Blues Jr. , dat is wel geen accoustische versterker natuurlijk maar toch ben ik zeer tevreden met het geluid .