PDA

View Full Version : ibanez ge-601 en oude EH small stone: hulp gevraagd



oddman
18 mei 2004, 00:56
test

oddman
18 mei 2004, 00:59
Wat vinden jullie van deze pedalen?
Wat zijn ze waard?
voor zij die niet weten welke ik bedoel

http://www.wave-kyoto.com/goodies/efseries/ef021.jpg

en

http://www.amptone.com/images/ibanezge601.jpg

Ik heb ze vandaag gekocht tijdens een GAS aanval ..
Ze worden verstuurd dus heb ze nog niet ...

BartL
18 mei 2004, 01:14
Ongelodelijke klerelijer....was je me net voor :evil:

Je hebt denk ik een HELE goede deal gemaakt voor €xx,- :-D

Proficiat :razz:

Godvergloeiende

Robbert
18 mei 2004, 10:22
Is het die Small stone? Das de eerste issue; heb ik ook. Wel een leuke phaser, alleen de mijne is kapot. Op Ebay gaan ze toch wel tegen de 100 USD weg, mits het de orginele is zoals op de foto.

De Ibanez is gewoon een equalizer. Komt uit de TS808 serie, -dus- nog best wat waarde, denk aan de 60-70 Euro.

oddman
18 mei 2004, 11:55
het is inderdaad, die van de foto..
Alleen uiterlijk wat meer beschadigingen en wat roestplekjes ...
Doet ie veel aan je geluid als hij afstaat ..? (ik weet dat ie niet truebypass is ...)

Hoe klinkt de ibanez?
Ik gebruik nu de boss ge7, maar ben ik niet 100% tevreden over ...
is de ibanez beter dan de boss of niet?

ik denk inderdaad dat ik geluk gehad heb, de advertentie stond er nog geen half uur op ..

Robbert
18 mei 2004, 12:47
De Ibanez heeft iedergeval dezelfde frequentiebanden als de Boss, dus ik verwacht dat ie ook-vrijwel- hetzelfde klinkt.

De phaser moet je eigenlijk wel true-bypass maken, de mijne lekt ieder geval toon bypassed.

Antal
18 mei 2004, 18:59
Hoe klinkt de ibanez?
Ik gebruik nu de boss ge7, maar ben ik niet 100% tevreden over ...
is de ibanez beter dan de boss of niet?

Toffe aankoop hoor! Geen idee of deze Ibbie beter is dan die ge-7, maar hij ziet er in ieder geval een stuk cooler uit. Ik ben benieuwd of je verschil hoort!

oddman
29 mei 2004, 13:29
goh,
gisteren de pedaaltjes aangekregen ..
heb ze even kunnen testen maar sloeg wel een beetje tegen ...

De equaliser lijkt beter dan de ge7, omdat ie precies je geluid helemaal niet vervormt als je enkel met volume speelt ..
maar als je hem op en afzet dan heb je even geen signaal meer (enkele miliseconden maar is te lang ..)
Ik gebruik een equaliser alleen maar om extra volume te geven en als je hem dan optrapt moet ie normaal meer volume geven, niet je geluid heel even afzetten en dan meer volume geven .. (nog wel niet uitvoerig getest maar dat was eeste indruk)

dan de phase shifter .. Volgens mij werkt ie niet ..
Eerst en vooral mega harde plofs als je hem op en afzet ...
dan hoorde ik nagenoeg geen verschil als ik aan de knop draaide of hem veranderde van stand ...
Wat geexperimenteerd met voedingsjack en als je hem eruit haalt en insteekt dan hoor je 3 seconden het effect maar dat sterft uit en dan klinkt je gitaar gewoon clean ...
Was wel een domper .. : o /

Tis wel 1 van de eerste versies zoals op de foto enkele posts terug ..
Robbert jij enig idee what die crap is?

cheers

Mithrandir
29 mei 2004, 13:34
Heb je wel de goede voeding voor die phaser, probeer hem eens met een battery.

oddman
29 mei 2004, 13:47
kgebruik een gewone 9 voltvoeding, deze zat erbij ..
zal inderdaad eens met batterij proberen, hoewel ik daar niet voor ben (mijn pedalen staan op een pedalboard en alle kabels blijven ingestoken, dan is die batterij waarschijnlijk direct op ..)

BartL
30 mei 2004, 00:31
Dit vind ik dus een typisch voorbeeld van: Genaaid door de verkoper :( Achteraf ben ik best blij dat ik de pedalen niet heb gekocht :oops: maaruhm...ik zou zeker met de verkoper bellen. Desnoods je geld terugeisen en de pedalen terugsturen.

...of wachten op tips van Robbert 8-)

oddman
30 mei 2004, 00:36
hehe
mja 60 euro !! voor die 2 pedaaltjes, kon het moeilijk laten :-)
Heb al gemaild met de verkoper...
we'll see ..

Robbert
30 mei 2004, 00:38
Ik zal morgen die Equalizer nog eens aansluiten. Er staat mij iedergeval niet bij dat er een "delay" in zat :???:

Die Small stone hoort niet te poppen. Probeer hem inderdaad eens met een batterijtje. Misschien dat er een aansluiting los is geraakt?

oddman
30 mei 2004, 00:42
nou niet echt een delay...
zal proberen schetsen ..

settings equaliser: alles gewoon in het midden (dus in feite doet ie niets) ...
je bent aan het spelen en trapt hem dan op ...
dan zou je normaal niets mogen horen ..
maar ik hoor dan heel heel heel kort dat men signaal uitgaat (soort van klik door stilte zeg maar ..)

als ik dan heel snel aan en uit trap krijg ik een soort van tremolo :-) (dus geluid in schokjes ..)

vond het raar ...

BartL
30 mei 2004, 01:29
...ik vind het overigens asociaal dat mensen hun spullen gewoon verkopen als 'goed-werkend' terwijl ze weten dat het niet zo is :evil:

oddman
30 mei 2004, 14:45
heb vandaag al mailtje teruggekregen van de verkoper. Hij zei dat hij hem werkend had opgestuurd en dat hij het geen enkel probleem vond om het geld terug te storten ... (lijkt me wel eerlijk denk ..)

Ik zal hem binnenkort wel eens testen en openvijzen misschien inderdaad een slecht contact ..
Hoewel het effect dat ik had bij in en uittrekken van adaptor wel leek op het weglekken van een stroom ... (condensator ergens versleten?)

oddman
3 juni 2004, 14:12
goed, ik heb nog eens gekeken naar de small stone ..

met batterij getest : doet het niet .. zelfde effect als bij adaptor, als je ze net aansluit dan hoor je 2 seconden het effect maar dit sterf uit ..

ik heb hem dan maar opengevezen en er zit blijkbaar een draadje los ...
Het probleem is dat ik niet weet naar waar het moet...

Het is het draadje dat van het middelste pinnetje van de schuifschakelaar naar de print moet .. (er zijn er zo 2 en 1 is er los ...)
heb hier een schema gevonden maar mijn printje ziet er anders uit...
heeft nog zilverkleurigebaantjes en de print zelf is grijzig ...

http://www.generalguitargadgets.com/v2/diagrams/smallsrv.gif

help ..

heb ook gezien dat er een condensator van 500mF in zit.. zou die ondertussen niet versleten kunnen zijn?

Robbert
3 juni 2004, 14:14
Oddman.. ik zal zo ff kijken naar de mijne.

oddman
3 juni 2004, 14:26
super fijn, veel dank

Robbert
3 juni 2004, 14:53
Jij hebt ook zo'n "amateur" PCBtje denk ik?

In dat geval: met de jacks naar voren gericht, de PCB naar boven. Heb je de schuif rechtsboven.

Het rechter-middelste draadje gaat naar de PCB, rechtsboven aan in de hoek.
Het linkerdraad gaat naar het PCB: ongeveer 1 cm boven het andere draadje heb je een soldeerpunt, daar moet hij op. Dus net iets (0,5 cm) links van het draadje wat van de schakelaar.

Helpt dat?

oddman
3 juni 2004, 22:30
Robbert, je bent een held !!!!

hij doet het perfect, geen geplof meer bij het aan en uit schakelen en een mooi phaser geluid ..
Kvind hem echt wel lekker klinken :)

tnx a lot dude !!

als ik jou eventueel kan helpen met het repareren van de jouwe?

Robbert
3 juni 2004, 22:49
Neuh.. het was het pedaal waar ik mijn eerste 3pdt inzette.

Is dus niet helemaal goed gegaan, maar ik heb te veel pedalen (lees: ben te lui) om me er druk om te maken :D

aad
4 juni 2004, 12:19
Neuh.. het was het pedaal waar ik mijn eerste 3pdt inzette.

Is dus niet helemaal goed gegaan, maar ik heb te veel pedalen (lees: ben te lui) om me er druk om te maken :D

He Robbert, ik heb ook zo'n small stone. Bij de mijne zitten nog vast: de draadjes van de colorschakelaar en een bruine draad van de voetschakelaar naar de print (input?). Er is los: 1 witte draad die nog aan een vet soldeereiland vastzit en de twee blauwe draden aan de voetschakelaar. Die is (verkeerd) true-bypass gemaakt, dus vaag. Op de colorschakelaar zit een oranje draad die ook naar de voetschakelaar gaat. (output?).
De potmeter is verdwenen (kapotgegaan en nooit meer gerepareerd) en de inputjacks zijn verdwenen (onbeperkt geleend? :D ) . Ik weet dus ook niet de orginele waarde van de potmeter.
Ik zou graag willen kijken of-ie het nog doet. Kun jij vertellen hoe het moet zitten?