PDA

View Full Version : Betaalbare buizenversterker



dejohan
17 mei 2004, 23:53
Hoi,
Ik heb altijd op trasistor versterkers gespeeld, buizen dat leek mij iets voor snobs.
Maar in het repetitiehok waarin we nu spelen, kunnen we vrij gebruik maken van oude Fender buizenversterkers: een dual showman en een bassman.
En ik ben helemaal totaal verkocht. Ik wil een buizenamp!
Nadeel van die vintage dingen is dat er geen master of gain knop op staat. Overdrive is dus redelijk onmogelijk (tenzij je je oren wil kapotmaken)
Ik heb ook een Fender Hot Rod Deluxe mogen proberen, en die stond mij al veel meer aan. Lekker scheurkanaal.

Wat ik eigenlijk wil is een lampen combo, een mooie reverb, een mooi clean kanaal, en een mooi scheurkanaal, maar geen heavy metal distortion. Wat ik speel gaat van surf achtige dingen tot 70's garagerock, dus echt veel distortion gebruik ik niet, eerder een soort natural boost/gain, maar hij mag wel gaan tot 'heavy punk'.
Ik wil EQ settings op elk kanaal (treb, mid en bas), een contour voor de overdrive, een effects loop en als het kan line-out voor extra kast, DI en Hoofdtelefoon uitgang.

Wat voor geluid hij moet hebben weet ik niet goed. Ik hou heel veel van die Hot Rod Deluxe, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit een AC30 of een Mesa Boogie geprobeerd (en die zijn toch te duur voor mij). Marschall al wel, maar dat is me toch iets te veel metal/blues, ik wil liever een pop/punk geluid.

Ik ben ernstig aan het denken om zo'n Hot Rod Deluxe to kopen, Maar eerst wil ik vragen of iemand mij suggesties kan geven over andere tube amps van die prijsklasse. Zijn vb peavy of laney tube amps iets?
Ik wil niet meer betalen dan zo'n 500 a 800 Euro. Ik weet het, niet veel, maar ik heb niet meer geld.
Oh ja: ik speel op een Jazzmaster.

PeteRS
18 mei 2004, 08:02
De Peavy Classic misschien, zelf geen ervaring mee maar schijnt wel een goeie clean te hebben en kan overstuurd ook aardig mee. Laney is behoorlijk Marshall-achtig.

BartL
18 mei 2004, 14:44
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32155

Slotje :)

Robbert
18 mei 2004, 14:54
De starter van het topic kan ze ook deleten -als het goed is- :D