PDA

View Full Version : hulp bij Boss me 50



claud
17 mei 2004, 19:51
hey beste mensen

ik heb een boss me 50 ding ben er niet egt tevreden over maar goed ik ben maar een arme student.
ik word gek van de extra bijgeluiden tijdens de distorsions, en zat zo es te denken of ik er misschien zo'n behringer compressor/limiter gevalletje op kon zetten, ik weet niet hoe dit allemaal werkt precies, en weet ook niet welke behringer gevalletje ik precies moet hebben ( autocom ofzo..??) ook wilde ik proberen om de distorsions wat vetter te laten klinken met behulp van een voorversterker met zo'n buisje er in (ook van behringer geloof ik)

kan iemand mij adviseren of helpen???????

soup
17 mei 2004, 19:55
ik word gek van de extra bijgeluiden tijdens de distorsions
wat voor bijgeluiden bedoel je , mss moet je wat specifieker zijn
want ik heb een boss gt-6 en dan kan je eingelijk alles regelen van geluid dus dat je geen piep klank krijgt bv als hij te luid staat

claud
17 mei 2004, 20:46
nou de noise gate staat al helemaal dicht en als ik met mn slaghand de snaren demp, piept dat ding alles bij elkaar...

BartL
17 mei 2004, 20:48
DIe moet je ook niet dichtzetten, maar open :oops: :roll:

Bigfoot414
18 mei 2004, 09:19
Daar is die noisegate juist voor, om die bijgeluiden enigzins binnen de perken te houden.

claud
18 mei 2004, 12:00
dus ik moet em niet dicht zetten??? maar ook niet helemaal open??

claud
18 mei 2004, 12:00
dus ik moet em niet dicht zetten??? maar ook niet helemaal open??

Static-M
18 mei 2004, 12:55
Open draaien totdat het goed is. Hoe verder je em open zet, hoe hoger de drempel wordt voordat je een geluid hoort.

claud
20 mei 2004, 21:54
ok ik heb die shit dus helemaal gedaan waar je het minste piep geluid hoort maar ik heb nog steeds last van dat gepiep
moet ik nu maar zo'n ding kopen???

Wilson
20 mei 2004, 22:55
als je zon last hebt van dat gepiep zal er waarschijnlijk ook wel iets zijn met je gitaar of pickups, want bij mij doet zon ding dat nooit, ook niet op hoge volumes

BartL
21 mei 2004, 00:49
+1

jaywalker
21 mei 2004, 09:00
ok ik heb die shit dus helemaal gedaan waar je het minste piep geluid hoort maar ik heb nog steeds last van dat gepiep
moet ik nu maar zo'n ding kopen???
als je zon last hebt van dat gepiep zal er waarschijnlijk ook wel iets zijn met je gitaar of pickups, want bij mij doet zon ding dat nooit, ook niet op hoge volumes

dat wordt aan je pickups gaan klooien.....heheheh[/quote]

jaywalker
21 mei 2004, 09:01
ok ik heb die shit dus helemaal gedaan waar je het minste piep geluid hoort maar ik heb nog steeds last van dat gepiep
moet ik nu maar zo'n ding kopen???
als je zon last hebt van dat gepiep zal er waarschijnlijk ook wel iets zijn met je gitaar of pickups, want bij mij doet zon ding dat nooit, ook niet op hoge volumes

dat wordt aan je pickups gaan klooien.....heheheh

Swan
21 mei 2004, 11:21
denk dat t eerder aan afstellingen ligt....je gebruikt toch niet toevallig ook de dist. van je amp erbij?

soup
21 mei 2004, 11:24
denk dat t eerder aan afstellingen ligt....je gebruikt toch niet toevallig ook de dist. van je amp erbij?
zou erg zijn als ie dat deed :)

BartL
21 mei 2004, 12:08
+1 (Zou wel kunnen trouwens :-D )

Swan
21 mei 2004, 12:20
ja....maar dit klinkt gewoon niet normaal...ik heb es over de ME50 bij n vriend gespeeld (trouwens met single coils) en dat ding piepte helemaal niet

BartL
21 mei 2004, 13:18
Ik bedoelde eigenlijk: als je nog niet zo lang speelt, kan het best zijn dat je dat probeert :) Omdat je er dan nog geen reet van snapt.

claud
21 mei 2004, 15:43
nee dat doe ik nie :razz:
maar goed, het zou dus aan de pick ups liggen
ik heb ook niet zo'n heel erg super duper gitaar: Yamaha Pacifica...

Swan
21 mei 2004, 16:13
dan is t nog niet normaal
denk eerder dat het dan aan je techniek ligt of dat je op redelijk volume precies voor de amp zit oid..
of je hebt t feedback knopje van de ME50 helemaal open staan, kan ook

maxiator7
24 mei 2004, 21:50
heb je ook al eens gekeken naar de tone en bottom enzo?

probeer eens dezelfde instellingen als bij je vriend eneuhm gebruik niet de fabrieksinstellingen

BartL
24 mei 2004, 21:55
Claud...waar woon je precies? Als het binnen een straal van 5 kilometer van Heerlen ligt, wil ik wel eens langkomen met de fiets :-D