PDA

View Full Version : Ik zoek een bas-docent (Midden/Noord Limburg)



rainman
17 mei 2004, 19:36
Hallo mensen,

Iemand die RainMan hier basles zou kunnen geven in de regio Weert (Limburg)?

Ik speel nu thuis (heb sinds een week een eigen bas en hoef dus geen vrienden meer lastig te vallen). Ik wil vooral Nirvana, Qotsa, Melvins en dat soort zooi leren

Iemand?

Primitive
17 mei 2004, 19:43
Hallo mensen,

Iemand die RainMan hier basles zou kunnen geven in de regio Weert (Limburg)?

Ik speel nu thuis (heb sinds een week een eigen bas en hoef dus geen vrienden meer lastig te vallen). Ik wil vooral Nirvana, Qotsa, Melvins en dat soort zooi leren

Iemand?

ik gok dat je liedjes zelf aan moet leren:)

en eerst maar beginnen met de basis en dat soort shit:D

rainman
17 mei 2004, 20:18
De basis beheers ik al redelijk en ik ken een aantal nummer spelen (makkelijke en al wat moeilijkere zoals Hangin tree van Qotsa). Maar moet nog vanalles leren wat betreft grepen en techniek...

Zou dus toch wel handig zijn.

niels_r
17 mei 2004, 22:07
Volgens mij is hier een apart subforum voor :-?

AntY
18 mei 2004, 00:01
ja, het heet het basgitaren forum en dat is hier, je zit goed hoor rainman ;)

rainman
18 mei 2004, 18:04
Dank je antY,

Hebben ze trouwens geen apart forum voor zinloze reacties?

Greets

frenske
18 mei 2004, 18:36
Tja, ik woon niet meer in Limburg!
Misschien moet je eens kijken bij de prikbord bij je lokale gitaarboeren. Mijn eerste basgitaarleraar heb ik gevonden via de prikbord bij de CD-afdeling van de bieb en de tweede heb ik gevonden via marktplaats.nl.

rainman
18 mei 2004, 19:18
Goed plan, doe ik gelijk.

niels_r
19 mei 2004, 18:08
Nouja, ik kan het mis hebben maar als je op de index pagina iets naar beneden scrolt kom je bij:

Lessen:
Geef je lessen of zoek je lessen?

Volgens mij is die er speciaal voor bedoeld maar kan het mis hebben!

niels_r
19 mei 2004, 18:08
dubbelpost

AntY
19 mei 2004, 18:12
ja dat zijn gitaardocenten geen basdocenten :)

maar weinig basforummers kijiken daar, dus krijg je beter antwoord als je t hier plaatst...

niels_r
19 mei 2004, 18:24
Ja, daar heb je wel weer gelijk in.

Maar mag een bandje hier dan ook een bericht plaatsen met "Wij zijn op zoek naar een bassist"? Hier kijken veel bassisten dus heb je meer kans dat je er eentje vind.

Als je vind dat dat kan, waar ligt dan de grens?

Als ik mijn bas wil verkopen? Hier zitten veel bassisten...

Natuurlijk overdrijf ik nu wel 'iets' ;), maar als er een apart subforum voor is? Iemand die baslessen geeft zal daar best regelmatig overheen kijken lijkt mij.

"Hebben ze geen subforum voor zinloze reacties" -> Tsja... ik probeerde alleen maar even duidelijk te maken dat dit forum er *eigenlijk* niet voor bedoeld was.. Is dat nu zo nutteloos?

rainman
19 mei 2004, 18:33
Das waar. Ik moet eigenlijk nog een berichtje plaatsen, dan zal ik ff kijken dat ik het direct goed doe.

Maar nu ben ik toch hier...iemand nog ideeen?

frenske
19 mei 2004, 19:22
Hahaha, goed zo Rainman laat je niet kisten! Ik weet wel dat er eentje in Roermond bas les geeft! Geen idee, wie.
Als je toch langs de lokale gitaarboer, kun je meteen ff aan de verkopers vragen. Ze weten wel vaak wie lessen geeft!

AntY
20 mei 2004, 00:15
ach wat wel en niet kan weet je zelf vaak ook.

leraren zelf kijken hier misschien maar vaker gaat het zo van "mijn buurjongen heeft een neef met een broer, en de zwager van zijn vriendin geeft basgitaarles en is best goed!" dus dan heb je er niet zo veel aan.

bands die bassisten zoeken kunnen hier wat mij betreft ook plaatsen, weet niet of t officieel mag; beter is het om het in je signature te plaatsen zodat het niet irritant wordt. dat betekent ook dat dat alleen kan als je hier vaker post :) en dat is misschien wel terecht. zelfde geldt voor verkopen. t kan maar ga er geen posts voor starten. daar is gitaarmarkt voor.

prs
20 mei 2004, 00:19
Rainman,

Ik ken nog iemand die in Sittard basles geeft. Conservatorium student.
Les is 10 euro per uur dacht ik. Laat me ff weten of je meer wilt weten, of dat het te ver reizen voor je is.
Groeten.

rainman
20 mei 2004, 01:30
Ik zit in sittard op school, dus ben wel geinterreseerd. ....duzz vertel

frenske
20 mei 2004, 11:25
bands die bassisten zoeken kunnen hier wat mij betreft ook plaatsen, weet niet of t officieel mag; beter is het om het in je signature te plaatsen zodat het niet irritant wordt. dat betekent ook dat dat alleen kan als je hier vaker post :) en dat is misschien wel terecht. zelfde geldt voor verkopen. t kan maar ga er geen posts voor starten. daar is gitaarmarkt voor.

Ik vind dat je vooral moet kijken wat werkt en niet werkt! Volgens mij werkt het gezocht/aangeboden subforum wel goed en zelfs voor bassisten. Maar de lessen aangeboden/gezocht niet bepaald, probeer maar eens basleraar te vinden!!!

prs
20 mei 2004, 21:53
Rainman,

Zo gauw ik hem weer spreek (vast binnen een paar dagen) zal ik vragen of hij nog plaats/tijd heeft.
Ik laat het je zo snel mogelijk weten.
Groeten.

rainman
21 mei 2004, 00:10
Thnx

prs
21 mei 2004, 17:38
Rainman,

Ik heb hem vandaag gesproken, ik heb je een prive bericht gestuurd.
Dus kijk even in je inbox.
Groeten

rainman
21 mei 2004, 17:52
PRS ik ga jos kamps gelijk ff mailen

Groetjes

Fuhgawz
25 mei 2004, 14:51
Hey Rainman, Hoe ging de eerste les? ;)

rainman
25 mei 2004, 18:14
Goed.

Dus ik ben niet meer op zoek...toppie.

Sluiten die hap dus.

prs
25 mei 2004, 22:59
Hey Rene,

Ik hoorde dat het goed klikte. Perfect, ik ben blij dat ik je aan les heb kunnen helpen.
Groeten en succes! Wie weet zie ik je nog wel een keer bij Jos.

rainman
25 mei 2004, 23:02
Haha, is goed en dan drinken we nog eens een (non?) alcoholisch drankje.

Gr RainMan

prs
26 mei 2004, 09:57
is goed! :-D