PDA

View Full Version : probleempje



Casseman
17 mei 2004, 18:46
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic in moet posten, maar ik heb een klein probleempje:

Ik heb pas een Marshall MG100 speakercabinet gekocht en die sluit ik aan op m`n fender frontman 25R.
Als ik met dat speakercabinet aangesloten op m`n Epi Les Paul standard een B of een C aansla dan begint alles te trillen, vooral op het nekelement.
Maar doe ik dit met m`n squier strat, dan gebeurt dit niet.
Ligt dit nu aan het speakercabinet of aan m`n les paul? :???:

birt
17 mei 2004, 19:05
wat trilt er??
als het dingen in je woonkamer zijn dan wil dat zeggen dat de output van die humbuckergitaar net wat hoger is en ook nog een op de juiste hoogte zit om bepaalde dingen te laten meeresoneren (bijv de verwarming) als het dat is heb je dit vooral bij bepaalde noten

ik kan de verwarming hier met een juiste bend enorm luid doen trillen :)

Blijepanda
17 mei 2004, 19:19
Ik verplaats hem wel even naar Moderne versterkers, daar is wat meer activiteit, en heb je meer kans er op je topic gereageerd wordt.

Casseman
17 mei 2004, 19:23
het lijkt net alsof de speakers heel erg trillen en alles in m`n slaapkamer trilt ook mee dus, en de noot klinkt ook veeel harder dan andere noten.

Maar is hier wat aan te doen, want ik vind het nogal vervelend.

IndiepoprockJesse
17 mei 2004, 21:36
alles niet zo hard zetten haha :P

dan resoneert je kamer niet mee,

maar ja, de frequentie van de b of c is dus gelijk aan de resonantie frequentie van dingen in je kamer.. dus, pak een rol ducktape en plak alles vast, dan moet je er geen last meer van hebben denk ik :lol:

Jesse//

Casseman
18 mei 2004, 10:14
ja, maar de noten b en c klinken ook niet echt als een noot meer

Raffel
18 mei 2004, 10:18
de ene noot springt er nou eenmaal meer uit dan de andere. Weinig aan te doen.

Casseman
18 mei 2004, 14:57
hmm okey, maar misschien ligt het aan het halselement?

Negative K3 fan
18 mei 2004, 15:10
ik denk niet aan je element, aangezien hij dat dan ook had moeten doen zonder dat cabinet.

hadv
18 mei 2004, 19:15
klinkt idd als resonantie in je kamer
probeer het eens in een grotere ruimte

IndiepoprockJesse
18 mei 2004, 19:55
probeer anders eens je versterker op pootjes te zetten ofzo, zet er wat onder ofzo..kijken of hij het dan nog doet, kan door allerlei rare dingen komen, dus ook de vloer ofzo.. gewoon wat dingetjes uitproberen..

Jesse//

Casseman
18 mei 2004, 20:02
Hmm, ik zal eens wat dingen proberen

amon
18 mei 2004, 20:07
en anders koop je een klein mengpaneeltje voro microfoons (heb ik ook, 2x4 kanaals, voor 25 euro 2dehands), kun je afzonderlijk het volume per ingang en totale output regelen.

Casseman
26 augustus 2004, 21:27
volgens mijn leraar zou het kunnen komen doordat de combo maar 25 watt is en de kast 100
dus als ik een 100 watt top ofzo koop is dan het probleem opgelost?

groeten casper

AART
26 augustus 2004, 21:34
das volgens mij grote onzin, dat zou beteken dat je het pas niet meer hebt als je een 100 watter erop zet en voluit draait....

misschien eens overwegen een andere gitaarleraar te nemen :-?

RRRobin
26 augustus 2004, 22:28
zet hem wat zachter of plak alles vast, klinkt namelijk idd als resonantie