PDA

View Full Version : De kwetsbaarheid van een buizen versterker ft Fender Stage



e_lukather
17 mei 2004, 15:08
plectra

e_lukather
17 mei 2004, 15:10
Ik heb zo de laatste een Fender 185 pro (de oude versie van de Stage 160) geleend van een vriend van mij. Maar wat ik merk wat zo'n versterker allemaal moet ondergaan he. Versterker op de achterbank of in een busje achter (zonder bescherming), rollen op de stoep want tillen is beetje zwaar enz. Allemaal dat soort ervaringen.
Nou sta ik op het punt om serieus nu een versterker te halen. Ik ga het wel over een combo hebben.

Leuke optie leek me de Fender Stage 160. Wieletjes eronder (evt. zelf onder te maken), en inprincipe kan je die versterker uit het raam gooien en verder spelen.

Ik zou heel graag een buizen versterker willen halen maar heb weinig ervaring met dit soort dingen. Hoe ervaren jullie dat of/en hebben jullie wat tips voor amps (heb ook veel de search gebruikt dus dat terzijde).
Ik zoek beetje sound a la Lukather :razz: Ik weet dat dat haast onmogelijk is.. maar ik heb al een setje SL-20. Wil wel een lekkere clean maar een goede scheur erbij. Niet te ruig...

Hopelijk kunnen jullie mij overtuigen/adviseren over de buizen versterker in combinatie met touren.

Alvast bedankt.

Chris Wolstenholme
17 mei 2004, 15:33
wat je altijd moet doen als je buizenamp vervoert, vooral na een optreden, is eerst minuutje of 20 laten staan en afkoelen, anders is de kans veel groter dat je buizen kapot gaan. verder als je een amp in de auto legt, altijd met het speakerdoek naar beneden, heb ik mij laten vertellen. als je het met het doek naar boven doet, dus voorkant boven als het ware, dan 'hangt' de speaker niet, maar ligt hij op de magneet en dit schijnt minder goed te zijn als de speaker te laten 'hangen'

verder weet ik weinig van buizenamps :)

BartL
17 mei 2004, 15:40
...Als je een combo op zijn voorkant legt, ligt ie (bij mij tenminste) op de knopjes, en niet op het speakerdoek. Das dus minder handig. Zelf leg ik hem dus altijd met de achterkant onder.