PDA

View Full Version : Gretsch



Bazzminded
17 mei 2004, 11:47
Ik wil deze week gaan shoppen voor een nieuwe Gretsch. Ik kan alleen geen keuze maken en vraag me af welke jullie zouden nemen en waarom, wat zijn de voors en tegens? Welke behoud het meeste waarde? ( Ik verkoop ook nog wel eens een gitaar, daarom) Wel vind ik de White Falcon met Bigsby, Brian Setzer (Hotrod), Nashville de mooiste modellen. mijn budget reikt ongeveer tot € 3000,-

Globetrotter
20 mei 2004, 11:13
Absoluut de White Falcon! Als je budget 3000€ is, zou ik daar niet te veel over twijfelen. Ik denk dat ze zeker hun waarde behouden... Op ebay vind je ze bv. niet veel goedkoper dan de nieuwprijs... :roll:
Kopen die handel en dan mij uitnodigen om me derop te laten spelen :-D

Luca P
20 mei 2004, 11:41
Als Setzer fan zou ik een Hot Rod model moeten nemen.
Heb ik getest ik speelde heel goed.
Wat het ook lekker deed was het Elliot Easton model.
Als ik genoeg geld had.....!
Voor de rest heb ik er diverse geprobeerd, maar deze 2 waren eigenlijk de enige die bevielen.
Zal ook wel met de afstelling te maken hebben gehad. In de doorsnee gitaar winkel klooien ze maar wat aan heb ik het idee.
Anyway, ik zou eerder een solid body nemen dan een hollow.
Echt solid zijn ze niet want ze hebben sound "kamers".
En ik heb trouwens al een goede Jazz box!

Laat maar weten/zien wat het geworden is.

TheTwanMan
20 mei 2004, 15:29
gretvrederrie, dubbel post, naja, plaatjes dan maar, nooit weg bij gretsches:)

6120DC:
http://twan.moose-shack.com/1962_Gretsch_6120.jpg
wel een 1962er maar ze zien er precies als deze uit

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G6120DC_xl.jpg

greetz
Twan

TheTwanMan
20 mei 2004, 15:32
hmm, ik zou ook gaan voor de hot rod, die spelen en klinken echt supercool en zijn niet zo heel erg prijzig.. als je echter nog iets meer geld hebt zou ik gaan voor de 6120DC(mijn favo gretsch) Dit model wordt sinds een jaar weer gemaakt door gretsch. Deze gitaar is een thinline, dus geen gezooi met feedback etc... maar nog wel alle voordelen van een goedklinkende holle 6120:) kheb er zelf 1 en ik speel niet meer op andere...;) Ik denk dat ze wel te koop staan voor zon 3500,- (hij staat op gretsch.com voor 3750 dollar duz) white falcon is ook niet slecht als je van groot en flashy houdt:) nieuwe gretsches doen niet echt voor elkaar onder kwa behoud van waarde, dus gewoon kijken wat je het coolst vind kwa uiterlijk(dat wordt kwijlen) en sound...

Gretsch6120
20 mei 2004, 15:54
als je toch 3000 euro te besteden hebt, zorg dan dat je een nieuwe, fender-Gretsch koopt. De hotrods hebben dan nl de '59 tressle bracing, net als de 6120SSLVO. Ook de tops zijn meer naar de vintage specificaties.
Ik heb zelf een purple hotrod uit '99 en ik vind hem hartstikke tegek!
heb hem vergeleken met bijna alle andere hollow gretsches, maar de hotrod steekt er toch met vlag en wimpel bovenuit!

nog ff een fotootje van mijn werk als quality-inspector bij fender vorig jaar :lol:
http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/gretschwerk.jpg

The Mule
20 mei 2004, 16:05
Wat het ook lekker deed was het Elliot Easton model.
Als ik genoeg geld had.....!


Als je hiervoor in de markt ben: bij de plaatselijke muziekwinkel hier in Alphen www.citymusic.nl staat een prachtig mooie Elliot Easton in de consignatie voor € 1795,- (en nee, het is niet de mijne!)

Verder heeft The String altijd wel een paar mooie Gretchen staan: www.thestring.com

Gewoon een tip...

Luca P
20 mei 2004, 17:57
Wat het ook lekker deed was het Elliot Easton model.
Als ik genoeg geld had.....!


Als je hiervoor in de markt ben: bij de plaatselijke muziekwinkel hier in Alphen www.citymusic.nl staat een prachtig mooie Elliot Easton in de consignatie voor € 1795,- (en nee, het is niet de mijne!)

Verder heeft The String altijd wel een paar mooie Gretchen staan: www.thestring.com

Gewoon een tip...

Fuck a Duck!!

Ik heb nu niet eens geld voor een pakkie boter!! :-( :-( :-( :-(

robzilla
20 mei 2004, 19:49
Wat het ook lekker deed was het Elliot Easton model.
Als ik genoeg geld had.....!


Als je hiervoor in de markt ben: bij de plaatselijke muziekwinkel hier in Alphen www.citymusic.nl staat een prachtig mooie Elliot Easton in de consignatie voor € 1795,- (en nee, het is niet de mijne!)

Verder heeft The String altijd wel een paar mooie Gretchen staan: www.thestring.com

Gewoon een tip...

Alleen jammergenoeg is dat niet een al te beste zaak..

GuitarMaster
20 mei 2004, 20:07
inderdaad, er is geen zaak waar ik slechtere ervaringen mee heb dan City Music...

schizo910
20 mei 2004, 20:11
Als je een Gretsch wilt kopen moet je zeker naar SoundPLaza in Amsterdam. Arnoud is waarschijnlijk de grootste Gretsch-kenner in Nederland.

hoofd
21 mei 2004, 10:09
Die kwam ook het eerste op in mij, check www.sound-plaza.nl (website is alleen niet al te super)

The Mule
21 mei 2004, 17:49
inderdaad, er is geen zaak waar ik slechtere ervaringen mee heb dan City Music...

Ach ja, als je weet wat je wilt en verder geen uitgebreide adviezen etc. nodig hebt, en zij hebben wat je wilt, dan kan er weinig mis, toch? Mijn laatste aankoop daar was m'n basversterker met speakercabinet, gewoon besteld en binnen een week kon ik het spulletje ophalen, geen vuiltje aan de lucht... :)

Dirtypool
21 mei 2004, 23:07
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=24332

Dit vind ik een mooi gitaartje

Bazzminded
24 mei 2004, 11:42
Thnx, jongens , voor alle reaktie's. Ik zag nu pas dat mijn topic erop stond, kreeg steeds een foutmelding. ik ben er wel uit, trouwens, het word de hotrod. Ik ben onlangs even bij een gast geweest, die naast 4 dure Gibsons, ook nog een Gretsch G6120DSW, White Falcon 1 en een Hotrod heeft. Toch zat ik nog even te twijfelen tussen de gewone Setzer en de Hotrod. Trouwens ik ga hem waarschijnlijk uit Duitsland halen. Kost daar maar € 2435,- Aleen de kleur ben ik nog niet uit. Die blauwe vind ik i.i.g. niet zo geweldig.