PDA

View Full Version : Ibanez Artcore AFS75TT



Rooligan
17 mei 2004, 07:02
Ik ben steeds meer rond aan het neuzen voor een hollowbody om mijn verzameling iets uit te breiden. Zoals bij de meeste van ons; is mijn budget zeker beperkt. Nou kwam ik de volgende Ibanez Artcore AFS75TT tegen:

http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/AFS75TTRD-13-01.jpg
http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/AFS75TTBL-13-01.jpg

O.a. bij EMI in Eindhoven; deze week daar maar eens informeren.
Maar mijn vraag hier: iemand ermee bekend?
:cool:

zz2020
17 mei 2004, 11:32
Ken ze enkel van op de site, nog niet op gespeeld. Vind de 77T er eigenlijk nog knapper uitzien. Hopelijk krijg je'm in NL sneller geleverd dan hier in Belgie. Serlui doet zijn naam eer aan, leveringen lijken hier wel uit Japan te moeten komen ipv Uithoorn.
Check ook het forum van Harmony Central maar even; ook al zijn die Amerikanen vaak niet gek van non-USA gitaren, af en toe komt er een Europeaan ook wel eens iets zinnigs vertellen :-D

Marc Oblivian
17 mei 2004, 13:36
Hey,

ben er mee bekend: heb er namelijk 1 (het blauwe model).
Heb hem nu een jaar en het is een goed gitaartje.
Klinkt lekker, geeft niet te snel feedback (ook niet bij hogere volumes).
Potmeters werken netjes (had wat gelijkmatiger gekund, maar ja het zijn geen Seymour Duncans) en kraken niet. Humbuckers zijn ook van vrij goede kwaliteit...output is niet hoog maar ook niet echt laag.
Stemmechanieken vind ik erg goed: stemvast, maar werken toch heel licht....
Vind hem een beetje licht qua gewicht, maar hij is uiteraard hol en daarbij ben ik een Les Paul gewend.
Hals is wat dikkig, maar dat hoort bij het model.
Waar je op moet letten is dat je er wel de goede dikte snaren opzet.
Ik heb er .11 op, terwijl ze in de winkel zeiden .10, maar dat ontstemde erg (de tremeloveer is voor die dikte te sterk, waardoor hij na verloop van tijd steeds hoger (!) gestemd stond).
Enige punt van nadeel is dat de fretten aan de zijkant wat mooier afgewerkt hadden kunnen worden (zijn bij mij een beetje scherp).
Al met al een heel goede gitaar voor die prijs.
Niet geschikt voor metal, wel voor stevige rock, blues en jazzy dingetjes.

strattie
17 mei 2004, 17:50
misschien is een dean stylist wat?

Rooligan
17 mei 2004, 21:24
misschien is een dean stylist wat?

Vertel eens wat meer....

strattie
17 mei 2004, 21:52
misschien is een dean stylist wat?

Vertel eens wat meer....

Dean - Stylist

Prachtige semi-akoestische jazzgitaar, leverbaar in naturel of sunburst en afgezet met luxe parelmoer inleg en gouden hardware. Stijlvol swingen!

Van: € 558,-
Voor: € 499,-

(bij feedback)
een kennis van me heeft hem ook. en die is zeer content over deze gitaar. mooi rond en vol geluid en een prima hals.