PDA

View Full Version : Electro acoustisch (acoustische gitaar met elementje erin)



Liam Gallagher
10 april 2002, 16:05
Wat zijn de beste acoustische (versterkte) gitaren in de prijsklasse van 450 euro?

Meer kan ik niet uitgeven!
Yamaha ? Takamine?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Liam Gallagher op 2002-04-10 16:06 ]</font>

Leen Kap
10 april 2002, 21:27
Je vraagt wel wat veel voor dat geld. Zonder element zou ik beslist gaan voor de Seagull S6 maar dat is de pot ook leeg. Voor €160 meer kun je er een Fishman Natural I element in laten zetten dan heb zeker voor het geld een ijzersterke combi!
Als je uitsluitend maar dan uitsluitend via een versterker speelt bijv. in een band of je gebruikt alleen voor strumming dan is de Fender acousticaster misschien wel wat. Maar dan moet je onversterkt geen fraai akoestisch geluid verwachten. Versterkt kan-ie echter heel wat.

Leen Kap
10 april 2002, 21:31
Ik zie net dat er op marktplaats een Seagull S6 Duet te koop staat voor 650 euro. Dat Duet element is echt te gek en normaal alleen al rond de 350-400 euro! Het is een piezo-element EN een microfoon gekoppeld aan een voorversterker die met een bedieningspaneeltje bovenop de gitaar te bedienen is. Heel fraai! Je kunt dus on-board mengen! Ik zou hiervoor gaan! er staat ook nog een gewone S6 te koop voor 350 euro. Kun je dan altijd achteraf een element inbouwen. succes en ik ben benieuwd wat hetuiteindelijk is geworden.