PDA

View Full Version : Slechte gitaristen



GretschMan
7 mei 2001, 20:45
Zijn er ook slechte gitaristen? Zelf vind ik BB King helemaal niks, altijd maar weer dezelfde hoge octaaf-toon...

anoniem
11 mei 2001, 15:05
hoge octaaf toon ?
weet jij iets van muziektheorie ?
BB king speelt geen octaven in zijn solos.
dat doen Wes Montgomery, Pat Martino en George Benson.
Hij drukt wel de snaren op.
Het is zijn handelsmerk het is wel eenvoudig
maar de feel is daar. Zeker op zijn oude opnamens luister naar oude versie van "thrill is gone".verder heeft ie vele gitaristen beinvloed.Al is het simpel wat hij speelt maar de mensen genieten ervan, zeker nu nog hij is al een "oude baas" en over de hele wereld !!!!!!!
En wat is de definitie van een slechte gitarist volgens mij heeft iedereen wel iets uniek en kan je zelf van de zogenaamde "slechte gitarist" iets opsteken.
Oefenen en open staan voor veel muziekstijlen
dat is waar het omgaat.....en dat is een proces waar je je hele muzikale leven mee bezig bent !!!

succes

Stratopeek
16 mei 2001, 19:55
Meneer Anoniem heeft absoluut helemaal gelijk!!!

Eko
17 mei 2001, 20:31
Hoi,
Volgens mij kun je beter praten over hoeveel goede gitaristen zijn er.
De beste kun je altijd herkennen.Tenminste volgens mij is dit een goede defenitie.
BB King en Brian May haal je altijd er uit b.v. maar er zijn er meer.

Rory
17 mei 2001, 22:15
als je het hebt over herkenbaarheid van gitaristen en dit relateert aan kwaliteit dan heeft elke gitarist wel iets waardoor hij goed is. zo haal je John Fogerty overal uit qua stijl maar soleren kanie niet, en heeft Rory Gallagher zijn hele eigen stijl van soleren.....Mark Knopfler:eigen stijl (met de fingerpicking). Ik denk dat gevoel meer zegt...spreken met publiek via gitaar dat is wat John Rory en mark(en anderen) doen en wat bepaalt of ze goed zijn of niet!
eric Clapton: goede gitarist, maar er zit niks in zn solo"s, terwijl een figuur als Johnny Lang, minder bekend solo's met ballen speelt, zie ook Popa Chubby en Gwyn Ashton, tony Spinner en uiteraard billy Gibbons.
Wat te denken van JJ Cale. technisch gezien doodeenvoudige muziek, maar de feel waarmee het gespeeld is, is niet na te spelen..
En dit laatste geldt ook voor BB King.
een slechte gitarist is voor mij iemand die driehonderdvijentwintigduizend noten in een kwart maat probeert te frutten, Amen!

stevieramon
23 mei 2001, 13:58
aan iedereen die alle "slechte" gitaristen als BB en Brian May enzo opnoemt:
Heb ik jou naam al eens op een poster gezien? Iedere gitarist heeft zijn eigen stijl, ofje die nou leuk of goed vindt of niet. Kwestie van smaak. En ook gitaristen die 32509876 noten in 1 maat stoppen zijn niet slecht. Je kan het zelf ook niet....
Dus ik denk niet dat je zo snel mensen als BB moet scharen onder de noemer "slecht"...

waarismijnplectrum
29 mei 2001, 00:02
Het gaat ook niet echt over de snelheid van het spelen, maar vaak ook over het gevoel en de timing, en beiden zijn bij Mr. B.B. King uitstekend, dacht ik zo

stevieramon
29 mei 2001, 12:40
Jazeker zijn die bij BB King goed.Daarom vind ik ook dat anderen niet zo neerbuigend over hemmoeten doen.

Rory
29 mei 2001, 22:56
ff terugkomend op de mr van de snelheid....
wat ik merk bij gitaristen die (alleen) maar noten "afjakkeren" is dat de feel vaak mist. Althans de feel voor blues of bluesrock. Ze zijn niet bezig met het overbrengen van gevoel naar publiek, maar meer met zichzelf. Ik heb Steve Vai, Joe Satriani, Dream Theather ea gezien en na 5 min is alles hetzelfde..

Maar goed er zijn anderen die datzelfde natuurlijk weer bij bluesrock hebben....
Uiteindelijk gaat t dus toch weer om smaak en niet om goede of slechte gitaristen....

Amen!

stevieramon
30 mei 2001, 13:10
En wat vindt je van Eric Johnson? absoluut snelheid, maar brengt zeker ook een gevoel over met zijn bijna perfecte stijl.

Rory
30 mei 2001, 23:38
eerlijk gezegd ken ik Eric Johnson niet...zal m ns beluisteren.

stevieramon
31 mei 2001, 14:19
Okee. Als je eric Johnson gaat beluisteren een tip. Hij speelt zulke diverse nummers dat je niet na de 1e paar moet afhaken als je die niet zo leuk vindt.
Zijn beste cd's zijn Venus Ilse, Ah via misicom en Alien love child. Mijn favoriete nummers zijn SRV, Rightious, cliffs of dover, enzo shuffle. Maar hij heeft ook een jazz cd (makin whoopie) en een hele berg andere beetje vage nummers. Hij wordt ook wereldwijd gezien als een van de beste gitaristen, aleen is hij niet zo bekend.
Echt absoluut een topper. En als je dat niet zo vindt, laat het weten. Je bent dan wel de 1e....

Rory
31 mei 2001, 20:46
Zal ns gaan zoeken...Ben jij bij de weg al verder met je slide gitaar???

stevieramon
1 juni 2001, 13:20
Nou, ik heb iets cools gevonden. De grote Stevie Ray Vaughan heeft een aantal coole nummers met slide. Nou gebruikte hij een makkelijke stemming: standaard waarbij de g naar een g# wordt opgedraaid. Dan gebruike je de slide op de 3 bovenste snaren en de e-a-d snaar voor de riffjes. Hiermee ben ik al wel iets verder. Alleen heb ik altijd zoveel bijgeluiden (in m'n gitaar). Blijft moeilijk

Rory
1 juni 2001, 18:34
wat srv deed was mn veel Elmor James achtige licks..Rory Gallagher speelde melodische slide solo's en dat is veel lastiger, maar wel tien keer mooier (vind ik!).Bv Secret Agent, Brute Force and Ignorance, Cloak and Dagger, Mississippi Sheiks..Allemaal te gekke slide songs..

taylor
1 juni 2001, 22:51
wat maaken jullie nou druk om.

ik bedoel de 1e houd van bb king en de ander veegt ze reet daar me af.

so what???it's only music

goeie gitaristen zijn er bij bosjes in elke stijl gelukkig:)

maar evh blijft de heer en meester!!:)

Rory
1 juni 2001, 23:46
Dat is alles wat ik al eerder zei...SO!????

taylor
2 juni 2001, 11:27
Op 2001-05-29 21:56, schreef Rory:
Ik heb Steve Vai, Joe Satriani, Dream Theather ea gezien en na 5 min is alles hetzelfde..

Maar goed er zijn anderen die datzelfde natuurlijk weer bij bluesrock hebben....
Uiteindelijk gaat t dus toch weer om smaak en niet om goede of slechte gitaristen....

ik weet niet waar jij je ooren hebt zitten maar steve vai is 1 van de meest all round gitaristen die er is dat heeft hij wel bewezen met alles wat die heeft gedaan.ik bedoel of je er van houd of niet ja dat is smaak:)

maar bb king is toch echt allemaal 1 pot nat.

die doet al een eeuw de zelfde licks.
dat heeft die ook bewezen.

daar bij is dat ook het engiste wat hij kan hij ken geeneens accoorden aan slaan!!

taylor
2 juni 2001, 11:29
maar goed blues spelen is ook een kunst dat weet ik ook wel.

bb king spreekt mij personlijk niet zo aan.

Rory
2 juni 2001, 14:26
mij ook niet....Maar daar gaat t niet om..Ook Steve V. zal best een goede gitarist zijn, maar zijn geluid klinkt nergens naar en zodra dit soort jongens blues(rock) gaan spelen....Bah, net een lekke emmer.. (zie ook bv Joe S.) Dit soort gasten proberen alles te spelen om maar popie te worden en geld te maken.......Blijf bij je eigen muziek...

Ray
2 juni 2001, 14:45
Blijf bij je eigen muziek?
om een voorbeeldje te geven: Blueslegende SRV en Joe Satriani hebben allebei hun roots in de blues met als grote inspiratie Jimi Hendrix, ook Joe is begonnen met Hendrix-licks, maw zelfde vertrekpunt, andere richting.
Hoeveel andere toonladders of effecten ook worden gebruikt, ik hoor in veel muziek van Joe S de blues. Het gaat om de energie, niet om de 'standaard blues licks'.

taylor
2 juni 2001, 17:49
nee ik geef je gelijk dat steve vai niet erg makkelijke music maakt(of iets wat easy luistert als blues).

maar dat is iets waar je effe door heen moet bijten.(had ik ook in begin dat ik niks vond)

ik vind ook dat steve vai niet echt veel te maken heeft met gitaar music(al is het dat wel)hij staat op eenzaame hoogte wat dat betreft.

+hij produceert+schrijft+noem het maar op alles zelf.(dat kunnen ook niet veel gitaristen zeggen).

maarja smaaken verschillen maar stront is niet te vreten:)

taylor
2 juni 2001, 17:54
wat betreft joe s

ja die spreekt mij niet zo aan.

al zie ik wel in dat hij zeer goed is.

Rory
2 juni 2001, 19:22
als Rory blueslicks speelt, barst dat van de energie...Zeker als hij dat live deed....
Hij kon met doodeenvoudig bluesrifje een compleet te gek nummer maken!

En uiteindelijke weer de smaak die bepaalt.....
En inderdaad: stront is niet te vreten!!

taylor
2 juni 2001, 22:10
ik ben zelf niet zo bekend met rory's music.

maar wat ik wel eens heb gehoord vond ik zeker goed.

misschien moet ik maar is in hem verdiepen:)

ik vind personlijk kenny wayne shepperd een erg goeie blues(rock) gitarist(van de laaste tijd dan)een beetje srv en hendrix erg cool.

veder luister ik van paco de lucia tot zakk wylde's black label society(dus alle gitaar music)

Ray
2 juni 2001, 22:33
Rory speelde zeker met ongelooflijk veel energie!
Het is zeer jammer dat de enige keer dat ik 'm live heb gezien meteen zijn laatste keer was (Paradiso). Hij was toen nogal zat en zijn bottleneck vloog steeds van zijn vingers af.

Trouwens, Rory, weet jij op welke plaat het nummer 'Pistol Slapper blues' staat, heb ik alleen nog ergens op een oud bandje staan en ook nooit op Napster kunnen vinden

Rory
3 juni 2001, 13:04
In Paradiso wassie eigenlijk al te ver heen.Ik heb hem zien spelen in Geleen in 95 en dat was bij mijn weten een van zn laatste complete concerten, waar ie al vrij veel solo weggaf aan Mark Feltham ....Jammer!

Pistol Slapper Blues staat op diverse platen, oa op "Live in Europe".

Aan Taylor: KWS is inderdaad erg goed..mn de cd Ledbetter heights... Aberdeen is het coolste nummer...Lekkere slide.

Ray
3 juni 2001, 14:03
dank, live in europe heb ik inderdaad ooit gehad maar is gejat.

anoniem
3 juni 2001, 23:44
Zeg jullie hebben het over slide ik heb al eens geprobeerd wat nuttige lesjes te vinden over slide op internet maar niet veel kunnen vinden weten jullie toevallig iets?
zeg stevieramon als je de hoge en de lage E naar D stemt kun je ook vet slide spelen.

anoniem
4 juni 2001, 13:28
Hier staat iets over andere stemmingen voor slidegitaar:

http://www.well.com/user/wellvis/tuning.html

edwinvontrippenhof
7 juni 2001, 23:14
...Is toch wel grappig - gaat het oorsprokelijk over Slechte Gitaristen , en dan gaat het al een tijdje over Rory Gallagher! Mmmmm...
Op het gevaar af een beetje dom over te komen zou ik toch even het volgende willen zeggen: Rory Gallagher is helemaal te gek, oftewel : Rory rules.

Zo, dat was het infantiele gedeelte...

Welke smaak je ook hebt, je kunt maar moeilijk beweren dat je hem geen goede gitarist vind... los van techniek, zoals enkele andere genoemde gitaristen, die daar overduidelijk ook dikke voldoendes scoren (JS, SV, SRV) of feel (BB)was hij ook nog eens veeeeel veelzijdiger dan de rest hierboven vernoemd...

Rory had het allemaal,en zong, en schreef ook nog eens goede songs, altijd een beetje gejaagd en melancholies... ook daarin typisch gitarist.

Zullen we nu dan maar weer de column Slechte Gitaristen veranderen in een iets minder afzeikerigs?

groet'n!

taylor
8 juni 2001, 02:06
ach ja iederen heeft wel een voorkeur.

er zullen ook mensen zijn die rory niks vinden.

dat is eigenlijk ook het mooie van music.

zoals wel is eerder werdt gezegd ook gitaristen die 50048373 noten per min kunnen spelen is kunst omdat met feel te brengen.

er is een groot verschil tussen snel spel omdat het moet(of wil laten zien) of gewoon omdat het 1 van je tools(van de vele tools die je "moet" hebben) is zeg maar.

bv al di meola is een snelle gitarist maar ik vind dat er weinig tot geen emotie in zit.

met een lagere speed vind ik hem wel weer leuk;)

stevieramon
8 juni 2001, 15:25
ten 1e: bedankt voor de dropped-d-slide tip. Nu klinkt het helemaal nergens naar..hahaha
Toch valt me wel op dat er een aantal mensen is die hun eigen gitaarheld hebben, en daarmee een beetje de rest afzeiken. jammer, want smaken verschillen toch... En wie bepaald wat goed is. 1234567890 noten per maat, of die ene BB achtige noot van Rory op het juiste moment. Ach, daar zullen we wel nooit achter komen.
En als ik nou zeg dat Eric Johnson gewoon beter is dan de SV, JS, Rory, JP, BB bij elkaar(NIET als SRV).Wat zeggen jullie dan?
GreetZ

taylor
8 juni 2001, 23:40
nou dan zeg ik puure onzin.

ik vind veel gitaristen leuk zowel snelle gasten als zeg maar meer feel gasten.

eric j is zeker en goeie gitarist zonder twijfel maar al die andere zijn net zo goed.

maar bij mij staat een goeie compositie voor gitaar geweld.

vooral in zang nummers moet de solo gewoon de climax zijn en niet het hele nummer door gefreak(is wel leuk maar).

instumentale muziek moet een duidlijk thema hebben is waar je echt niet om heen kunt.
niet een schema waar dan over gefreakt wordt.

veder vind ik vooral wat je live wel een ziet dat zo'n gitarist dan een solo(ook drum,enz) geeft van 10min echt supersaai een solo zonder goeie begeleiding vind ik echt niks!!

Rory
9 juni 2001, 09:31
Nogmaals...wat zeg ik dan...(citeer): RORY RULES...........en er niemand die daar ooit aan kan tippen......

anoniem
10 juni 2001, 20:27
nou dat zou wel voor jou maar ik bekijk het anders(niet dat hij niet goed is).

ik probeer wel eens dingen uit te zoeken enzo(solo's)veel van die gasten(niet allemaal) zijn best te doen(niet alles natuurlijk)maar probeer maar is een solo van steve vai naar te spelen dan lukt je nooit!! gewoon omdat het zo far out is dat moet je toch bekenen dat hij geniaal is.daar mee wil ik niet zeggen dat iederen hem maar goed moet vinden maar je begrijpt het wel.

ik vind personlijk eddie van halen de beste componist/gitarist die ooit heeft bestaan.
zijn solo's zijn ook appart een niet traditioneel(de good old blues licks,wat ook wel leuk is maar...)

stevieramon
11 juni 2001, 12:07
Gaan we weer... Iedereen zegt hetzelfde: Ik ben Fan van die en die, dus is hij de beste. Laten we afspreken te stoppen met deze onzin (bedankt voor de reacties bij de weg) en gewoon te accepteren dat al de genoemde gitaristen goed zijn. Ook het gefreak van SV, het gepruts van EvH en het gejammer van Rory. Beetje gezeur zeg, andere gitaristen afzeiken. Is dit een idee?? Ja ?? Dan gaan we gewoon allemaal naar eric Johnson luisteren...... HAHAHAHA

anoniem
11 juni 2001, 13:38
nee oke maar er is ook nog zoiets als feiten.
(wat iemand bereikt heeft in ze cariere)

een ik ben een fan van alle gitaar muziek maar daarom mag je wel een voorkeur hebben voor 1(of meerdere) gitarist??

daarmee wil ik niet zeggen dat de rest fuck is,gewoon dat het mij minder aanspreekt.

ik bedoel bb king spreekt mij niet aan maar blijkbaar veel anderen wel anders was hij wel uit de running toch.

maar(traditionele) blues is net als jazz dying art form.

greetz
taylor

GretschMan
11 juni 2001, 13:45
Oei! - waar ben ik mee begonnen, ik geloof dat ik nogal een gevoelig onderwerp heb aangesneden. Waar ik mbt tot BB King mee zit, is dat-ie geen akkoorden speelt en altijd dezelfde soort solo's. Was hij nu Pietje Puk uit Pukkeldorp, dan had iedereen hem een 'slechte gitarist' gevonden (dan dus wel...)

taylor
11 juni 2001, 22:38
ja dat zij ik dus ook al,maarja blijkbaar weten anderen dit wel te waarderen daar heb ik wel respect voor.

maar de conclusie is toch dat er geen slechte prof gitaristen bestaan ofwel??

jeff beck vind ik aardig achter uit gegaan zins blow by blow:-)(maar slecht kun je het niet noemen)

taylor
15 juni 2001, 23:30
trouwens ik net 2 dagen geleden de solo cd van jake e lee(de oude gitarist van ozzy,badlands)(japan's import)"a fine pink mist" binnen jesus man over achteruit gaan gesproken.

is de slechste steve vai imitatie ooit

echt kut man :smile: wel jammer vond hem vroeger erg leuk.

Eko
16 juni 2001, 12:49
Met het risico een fossiel te lijken:
Kent iemand van jullie de ( oude ) band Ten Years after nog ?
Voor degene die ze niet kent , de gitarist Alvin Lee ,was een SRV avant la lettre.
Prachtige nummers als Slow Blues in C en natuurlijk Going Home zijn voor mensen van mijn leeftijd ( 40 ) zoiets als klassiekers.
Je hebt het danwel over een band die nog op Woodstock stond ( met de langzamere versie van Going Home ).

Arthur
16 juni 2001, 15:12
Hoi Eko,
jazeker ken ik die - zeer goede gitarist. Maar zijn naam vermelden in het Forum 'Slechte Gitaristen'? Misschien moeten we een nieuw forum starten met 'Goede Gitaristen'...?
Groetjes,
Arthur

Rory
16 juni 2001, 17:34
dan graag Rory Gallagher daar ook bij en zeker, Alvin Lee ook...Net als John Fogerty.

Arthur
16 juni 2001, 19:55
Onderwerp is gestart!

stevieramon
18 juni 2001, 21:39
ja leuk, nieuw onderwerp.
Komt 'ie: Goede gitarist

ERIC JOHNSON

anoniem
31 juli 2001, 20:20
Over dat snelheid gedeelte wil ik wel even iets zeggen.Snelheid moet natuurlijk niet als uithangbord gebruikt worden,maar voor sommige gitaristen is snelheid een middel om zich volledig uit te drukken,om chaos te creëren,om muzikale woede weer te geven.
Die snelheid in combinatie met het juiste gevoel kan transcendente momenten teweeg brengen.Satriani en Vai zijn twee uitstekende gitaristen voor wie snelheid een middel is om zich bij momenten uit te drukken en niet om te laten zien wat ze in huis hebben.
Hopelijk zijn jullie het met me eens na het horen van mijn nummer "Latching Angels",op:

http://www.geocities.com/nalzetta

taylor
1 augustus 2001, 14:00
ja mee eens.

Jimi Hendrix
9 augustus 2001, 17:07
Snelheid is alleen noodzakelijk als je veel te zeggen hebt, kortom als je heel snel 1 toonladder kunt spelen over een schema waar je maar 1 toonladder voor nodig hebt of over gebruikt klinkt het alsnog oersaai want te consonant/kort door de bocht etc!!
dat heb ik tegen de vais en satriani's, die kunnen wel snel spelen maar niet snel denken. (althans dat laten ze niet horen) Ik zou zeggen: luister eens naar Jesse van Ruller of Eef Albers of ALLAN HOLDSWORTH (veel sneller gespeeld en gedacht kan niet).
Maar goed, ben benieuwd wat jullie dr van denken.. tot slot een quote van Eef: Je moet spelen alsof je praat

taylor
10 augustus 2001, 23:56
Op 2001-08-09 16:07, schreef Jimi Hendrix:
, kortom als je heel snel 1 toonladder kunt spelen over een schema waar je maar 1 toonladder voor nodig hebt of over gebruikt klinkt het alsnog oersaai want te consonant/kort door de bocht etc!!




euh jij begrijpt nie helemaal want niemand speelt op 1 schema 1 lader en dan ook niet op en neer.

laders op en neer spelen is alleen bedoelt om ze te leren!!

en van vai kun je veel zeggen maar die speelt laders die niemand speelt.

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 10:37
Ik bedoel natuurlijk noten uit 1 ladder.
En als je dat heel snel kunt klinkt het saai etc. toch? kijk eens naar EVH die mag van mij zo snel spelen als hij wil want die gooit dr altijd een paar leuke vreemde nootjes tussendoor en daardoor krijgt het geheel toch nog wat diepte.

taylor
12 augustus 2001, 18:36
Op 2001-08-12 09:37, schreef Jimi Hendrix:
Ik bedoel natuurlijk noten uit 1 ladder.
En als je dat heel snel kunt klinkt het saai etc. toch? kijk eens naar EVH die mag van mij zo snel spelen als hij wil want die gooit dr altijd een paar leuke vreemde nootjes tussendoor en daardoor krijgt het geheel toch nog wat diepte.


nee snap het niet.

want als je bv een majeur schema(1e trap 1,4,5) hebt dan speelt natuurlijk niemand alleen een majeur lader er op.(alleen als je leert spelen)

er zijn veel meer mogelijkheden natuurlijk.

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 21:36
Het hangt natuurlijk van het idioom af, als je in een country liedje een I IV V schematje tegenkomt speel je andere dingen dan een I IV (of II) V schema in jazz.
Maar dan laat je tenminste een idioom, = een taal horen. Veel van die heavy gitaarbeulen laten horen dat ze geoefend hebben maar niet dat ze een idioom beheersen of refereren aan een idioom, dus zeggen ze eigenlijk niets. En dat is mijn punt, zo ongeveer (zie trouwens ook onze discussie over gitaarmuziek, heerlijk) :wink:

taylor
13 augustus 2001, 16:36
ja ik snap wat je bedoelt,maar ik vind de heavy virtuose gitaristen de meeste spelen toch echt alles wat je er op zou kunnen spelen vb evh, steve vai, kotzen, greg howe,enz.veel heavy (metal)gitaristen zoals iron maiden houden het meestal heel beperkt.

zou er maar nie op in gaan wat je zou kunnen spelen want dan kom ik nog smart asserig over dan ik al ben :smile:

Jimi Hendrix
13 augustus 2001, 20:54
Wanny try me? :wink:
Ik ben ook een smartass, zoals je doorhebt.
Maarre, dat is dus niet mijn punt, dat je dr op speelt wat dr op "kan" want in principe kun je met enig denkwerk elke 12 tonen verklaren, maakt niet uit waar je ze speelt.
Ik bedoel toch meer de beperkte zeggingskracht, maar dat kan ook liggen aan mijn oren/smaak, uiteraard, ik bedoel, hoeveel mensen zeggen niet: oh jazz, ik word dr helemaal zenuwachtig van etc. terwijl ik dr enorm op kan kicken uiteraard na enige verdieping.

taylor
13 augustus 2001, 23:41
ja daar heb je gelijk in.


maar ik ging meer van uit en theorie positie uit,dus wat je in principe kan spelen op een
I IV V schema .

dus (veel) meer dan de majeur lader.waar je het over had

Jimi Hendrix
14 augustus 2001, 16:03
Ik hoop dat je niet bedoelt dat je op de I ionische speelt op de IV lydisch en op de V mixolydisch, in dat geval geef ik je helemaal gelijk (zie ook mijn vorige inzending)

taylor
15 augustus 2001, 11:45
[quote]
Op 2001-08-09 16:07, schreef Jimi Hendrix:
Snelheid is alleen noodzakelijk als je veel te zeggen hebt, kortom als je heel snel 1 toonladder kunt spelen over een schema waar je maar 1 toonladder voor nodig hebt

hier staat eigenlijk als je ons vb van I IV V neemt dat je dan bv alleen de ionische ladder speelt(in welke positie dan ook,wat in principe kan)

dus bedoel ik,de mogelijkheden zijn natuurlijk veel(en veel) groter dan dat,wat dus de meeste gitaristen ook benutten.

Jimi Hendrix
15 augustus 2001, 20:55
Aan de andere kant kan alleen de majeurtoonladder natuurlijk ook heel mooi zijn zie knopfler, bill frisell en talloze anderen, potverdikkie, uiteindelijk gaat het er gewoon om of iemand 'het' heeft of niet!
(en een octotonisch lickje hier of daar zal je daar NIET bij helpen :wink:)

taylor
16 augustus 2001, 16:21
ja dat is waar!

maar als je alle mogelijkheden weet verval je niet zo in herhaling.en geef je er een andere draai aan.

hier bij ga ik dus al uit dat je het hebt zeg maar.

het valt me bv op dat evh op zo'n soort schema vaak in een majeur pentatonisch begint(zowel de gewoone als de opgevulde)

wat zeer cool is.

Jimi Hendrix
17 augustus 2001, 13:46
Dat doe ik ook! :wink:

taylor
18 augustus 2001, 16:33
oke dan!

dan heb ik er veder niks meer over te zeggen. :smile:

Kitaarhiero
21 september 2001, 23:31
Over het algemeen worden slechte gitaristen nooit beroemd.
het valt me trouwens op dat het steeds om dezelfde F1 spelers gaat.
Denkt niemand bij slechte gitaristen aan mensen als eh...kelly Jones? of de gozers van Slipknot en de Engelse Gruntcore bands?
Nurgnurg is het enige wat je van hun plaat kan horen.

Slechte gitaristen bestaan eigenlijk niet. alleen gitaristen die voor sommige mensen lelijk spelen.

Jimi Hendrix
22 september 2001, 09:43
Nou als ik iemand spreek die bij wijze van spreken het d-akkoord niet kan pakken dan vind ik hem wel slecht (en bied ik hem meteen mijn diensten als leraar aan...)
Of mensen die geen vorm kunnen houden, die vind ik slecht.

taylor
22 september 2001, 23:38
Op 2001-09-21 22:31, schreef Kitaarhiero:
Over het algemeen worden slechte gitaristen nooit beroemd.




nou tegenwoordig hoef je echt niks te kunnen,passie voor 1 instrument is echt verboden deze dagen lijkt het wel.

kijk is wat voor en shit er in de top 40 staat beroemde mensen die echt hellemaal niks kunnen.(de meesten)

Jimi Hendrix
23 september 2001, 11:00
Zeker al die kut college bandjes uit de states, blink 182 the rembrandts, dat soort shit en vooral dat bandje van 'story 'bout a girl', ik weet niet hoe die heten. PATHETIC

Kitaarhiero
23 september 2001, 13:13
Ik vindt Blnk goed ja!
de melodieuze gitaarlijnen van tom Delonge zijn best mooi en ze hebben geinige teksten :wink:
Life house daarentegen is een prutbandje, ze klinken als de eerste de beste boyband en doen alsof ze post-Grunge zijn (Tegenwoordig worden bijna alle nieuwe bands Post-grunge of Indie genoemd)

slechte gitarst: Britney spears, daarom speelt ze ook niet. :wink:

Jimi Hendrix
23 september 2001, 16:57
Het probleem is tegenwoordig dat de muzikanten niet meer houden van muzikantenmuziek, maar van dezelfde muziek als hun publiek. Dat kan volgens mij een deel van de malaise verklaren.

Kitaarhiero
23 september 2001, 18:29
maar wat versta je onder muzikanten muziek? gaat het dan om ontdekken en uitvinden of gewoon lekker snelle solos?

Muzikanten muziek? is dat muziek die technisch en filosofisch uitdagend is?

Meestal zijn de bands die publieks muziek maken zelf ook publiek (???), iederéén is publiek! muzikanten hebben echter een breder oor dan anderen, de meeste muzikanten.

Jimi Hendrix
23 september 2001, 20:20
Nou dat valt dus tegen vind ik.
Kijk, ik speel graag alle stijlen muziek en nog meer stijlen hoor ik graag (lees: klassiek) en die instelling kom ik helaas niet vaak tegen. ook op het conservatorium lopen vaak van die jazznazi's rond die voor alles behalve jazz hun neus ophalen of doen alsof ze dat ook kunnen spelen. maar dat is dus niet zo.

taylor
23 september 2001, 23:43
ik vind het gewoon erg dat elke gitarist die 3 akkoorden kan rammen nu gewoon 10000000 cd's kan verkopen en iemand die jaren lang zijn kloten er af speelt krijgt geen waardering.(hooguit van zijn buurman)

wat je dan krijgt is dat super gitaristen het ook maar in andere muziek soorten(main stream)gaan zoeken.

das ook niks

wiegersma
24 september 2001, 00:58
nou, ik vind de gitarist van de Kast een slechterik. zowel als performer als muzikant. En ik vind dat Kruk Hammet minder waaaaah in zijn soli moet stoppen

Jimi Hendrix
24 september 2001, 09:38
Inderdaad is die gitarist van de kast wel heel erg slecht, maar ja wat doe je dr tegen?

anoniem
24 september 2001, 12:44
Ik kan persoonlijk als gitarist veel plezier beleven aan het 3 minuten spelen van dezelfde drie akkoorden en als solo de grondtonen op de 6e snaar spelen (of in octaven). Meestal wordt er dan wel bij gezongen.

De Gitaar is net als de piano een begeleidings instrument die af en toe op de voorgrond treed. in een band met zang tenminste.

Pink Floyd was trouwens een gigantisch populaire band...Van Halen en led Zeppelin ook (Hoewel die laatste gigantisch veel riffs in E hebben, 079987 is hun standaard greep)

anoniem
24 september 2001, 12:46
Ik eis die post op!

Kitaarhiero
24 september 2001, 12:48
Die twee anoniemen zijn Kitaarhiero!

taylor
25 september 2001, 13:47
tuurlijk kun je aan weinig akkoorden plezier beleven.
maar die 3 akkoorden nummers van die punk/rock bandjes das maar niks.(leuk als je beginner bent,daarna kijk je daar niet meer naar om,als het goed is)

en gitaar of piano heeft in de pop meestal een begeleindende rol,maar in jazz of andere muziek soorten staat het gewoon op de voorgrond als 1 zanger bij pop.

Kitaarhiero
25 september 2001, 13:58
Ooit gehoord van de Ramones? Offspring?

toch vondt ik dat punk enige vorm van muzikaliteit moet bevatten....de meeste punk nummers varieren trouwens tussen 3 en 6 akkoorden.

van mijn eigen 6 punk nummers (Nog vrij recent geschreven) hebben er 4 meerdere verschillende riffjes met verschillende akkoorden, en een melodieus tussenstukje.

Roel
25 september 2001, 14:39
maar die 3 akkoorden nummers van die punk/rock bandjes das maar niks.(leuk als je beginner bent,daarna kijk je daar niet meer naar om,als het goed is)


Toch kun je met 3 akkoorden een heleboel doen. Luister maar eens naar James Burton, Brian Setzer, Danny Gatton, Roy Buchanan of Albert Lee. Merendeel van die fusion-giganten krijgt dat helemaal niet uit zijn vingers.

Rory
25 september 2001, 19:28
ff terugkomend op die Kast gitarist...Die gast kan wel goed slide gitaar spelen..(helaas is dat ook t enige..)
En inderdaad kun je met drie akkoorden erg veel doen..Niet de hoeveelheid of snelheid is bepalend..Meer de timing en de snaar die je bij iemand weet te raken..

Kitaarhiero
25 september 2001, 22:51
er zijn 9 volgorde variaties met 3 akkoorden, en dan zijn er nog 12 akkoorden, 12 tot de macht 9 is eh...5159780352, zoveel liedjes kun je dus schrijven met alléén de majeur akkoorden al! doe dat dan nog eens keer 4 hè? (Sus2 en 4, 7, mineur)

taylor
26 september 2001, 13:58
zoals ik al zij er is niks mis mee om met weing akkoorden iets te doen dat kan heel erg mooi zijn.

ik zij die punk/rock achtige schema,s das leuk maar hoeveel plezier kun je beleven aan het zoveelste I IV V schema.dat gaat vervelen an als het goed is wil je steeds beter worden en blijf je niet hangen in dat soort dingen.(voor beginners leuk,of als eerste bandje)

maar en goeie gitarist zegt natuurlijk met weinig noten heel veel.

sleep_to_saturate
26 september 2001, 17:09
En de meeste gitaristen met veel noten weinig.

taylor
26 september 2001, 17:20
oke jou mening ,als de sommige van jullie in dit soort dingen wil blijven hangen veel suxxes.

Ditmar
27 september 2001, 12:00
Op 2001-09-21 22:31, schreef Kitaarhiero:
Over het algemeen worden slechte gitaristen nooit beroemd.
het valt me trouwens op dat het steeds om dezelfde F1 spelers gaat.
Denkt niemand bij slechte gitaristen aan mensen als eh...kelly Jones? of de gozers van Slipknot en de Engelse Gruntcore bands?
Nurgnurg is het enige wat je van hun plaat kan horen.

Slechte gitaristen bestaan eigenlijk niet. alleen gitaristen die voor sommige mensen lelijk spelen.




Tja, is een kwestie van smaak he. Ik kan vrij veel op gitaar (dus ook Dream Theater, Yngwie en dat soort zooi) en toch blijft Slipknot een van m'n favoriete bands. En geloof me, wat ze spelen is moeilijker dan je zou denken (vooral de noise-factor is erg moeilijk na te maken).

Luister trouwens eens naar Meshuggah, dat is ook gruwelijke teringherrie, maar je kan niet ontkennen dat ze toch redelijk virtuoos spelen (ik denk niet dat jij het ze na kan doen)

Kitaarhiero
1 oktober 2001, 10:44
Chuggachuggaskreeechgruntpreeuw

Jimi Hendrix
1 oktober 2001, 14:51
Ik vind niet dat je de takkeherrie van Slipknot en bovendien hun goedkope limp bizkit aanpak kunt vergelijken met de complexe muziek van Meshuggah (ik ken alleen de plaat destroy erase improve en die vind ik erg goed).

taylor
1 oktober 2001, 15:59
WAT?????

vind je dat echt leuk jimmi??

metal houd bij mij eigenlijk op bij pantera zeg maar(ik luister maar naar en paar bands 3of 4)

alles wat harder is dan dit is meestal erg slecht ook de gitaristen zakken dan per seconde(qua niveau)

Jimi Hendrix
2 oktober 2001, 08:08
Ach je moet dr niet te veel naar luisteren natuurlijk, maar meshuggah is op die plaat bijna bezig met indiase muziek: iedereen speelt een ander patroontje en dan maar hopen dat je uitkomt, en dat gebeurt en daar heb ik respect voor.

Kitaarhiero
2 oktober 2001, 11:54
Da's inderdaad wel knap...

wat ik meestal niet goed vindt aan metalbands zijn niet de riffs, maar de zanger die alleen maar Blofkofrofgofroggelroggel in de microfoon brult.

da's weer een plus van een band als metallica, hun teksten zijn een beetje verstaanbaar.

taylor
2 oktober 2001, 23:13
teksten geef ik echt geen reet om(het moeten natuurlijk wel goeie zangers zijn geen door getrokken plee),als ze mooi zijn is dat mooi mee genomen maar ik zie zang uiteindelijk ook als 1 instrument.

sleep_to_saturate
3 oktober 2001, 11:52
Muziek is het belangrijkste inderdaad. Uit de muziek alleen zonder tekst moet al het gevoel naar voren komen. Teksten dienen alleen ter ondersteuning en als je het goed doet als versterking.

Jimi Hendrix
3 oktober 2001, 15:12
Dat hangt ook van de stijl af.
Een nummer van Bob Dylan is natuurlijk (bijna) niets meer zonder de tekst.
Terwijl bij van die progrock is de zang puur om uberhaupt nog wat mensen het te laten kopen etc.

taylor
3 oktober 2001, 22:45
ja oke zit wat in

Ibanez
4 oktober 2001, 19:09
volgens mij is een topic nog nooit zo lang geweest.

Kitaarhiero
5 oktober 2001, 10:51
Op het muziek4um is er een van 10 pagina's dus deze valt nog best wel mee.:wink:

Rectifier
9 oktober 2001, 13:45
Dan gaan we toch net zolang door tot we die 10 vagina's hebben gehaald.

Nog een kopje koffie Taylor,Sleep_to_Saturate,Jimi Hendrix,Ibanez 1 t/m 1000???

Of toch maar viel bier???

taylor
9 oktober 2001, 15:59
mhooaau biertje gaat er wel in,hebben we de 10 vaginas al gehaald,nee schrijven dan gvd.

Kitaarhiero
9 oktober 2001, 22:07
Met bier komen we er wel, want dat hebben die gasten op het muziek 4um niet, en slap lullen dat die gasten doen!

Laten we muziek gaan maken, hier is alvast even een ondergrondje voor spetterende solo's

120 BPM

Chuggachuggachuggachuggachuggachuggachuggachugga

taylor
9 oktober 2001, 23:33
strum strum strum

sleep_to_saturate
10 oktober 2001, 12:06
ploenk

Kitaarhiero
10 oktober 2001, 16:49
wiedelewiedelewiedelewiedelewiedelewiedele-
wiedelewiedelenogmeerwiedeleskree-eeechyeaow!

Kitaarhiero
18 oktober 2001, 15:06
Publiek: klapklapklapfwieeetklapklap

taylor
18 oktober 2001, 18:33
publiek wegwezzzeeeen.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 18:01
shit het Publiek hield niet van heavy rock, het waren allemaal hiphoppers! tja, dat had de promotie niet zo goed geregeld.

ekkerman
29 oktober 2001, 10:00
van rory zijn de platen ; live in europa en stage struck tesamen op 1 cd uitgebracht dus sla je dan 2 te gekke vliegen in 1 klap !!!

GerjandH
12 november 2001, 21:32
Jongens jongens,
huur of koop eens de dvd/video
Live at the El Mocambo,
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble
bekijk hem eens helemaal
dan nog eens een mening geven..

Kitaarhiero
13 november 2001, 14:46
eh...ja nu weten we het wel

sleep_to_saturate
13 november 2001, 15:06
Op 2001-11-12 20:32, schreef GerjandH:
Jongens jongens,
huur of koop eens de dvd/video
Live at the El Mocambo,
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble
bekijk hem eens helemaal
dan nog eens een mening geven..

werk je bij de free record shop ofzo?

taylor
13 november 2001, 16:43
ik vind persoonlijk behoorlijk saai om naar muziek video's te kijken(video's of dvd's zowizo wel).

poeyerke
13 november 2001, 17:16
Ik houdt het meestal ook niet vol om een concert video of dvd af te kijken. Een cd luisteren vind ik fijner omdat je dan andere dingen tegelijk kunt doen.

Yorrit
13 november 2001, 23:43
en concerten op je schermpje kijken haalt het toch niet bij er echt bij zijn. ik denk altijd als ik concertregistraties zie: Kut, ik wou dat ik er bij was!

poeyerke
14 november 2001, 12:48
Nou als het concertregistraties zijn van TMF...... die zuigen meestal zwaar.
Ze laten altijd alleen de (grote) hits zien van bands, en die mut (kweet haar naam niet) die dit jaar Lowlands enz. deed stelt idiote vragen, over het haar van de zanger van Muse.

Maar ik was erbij en dat was beter dan die registratie.

Hmmm, ik dacht dat dit topic over slechte gitaristen ging??? Ben ik weer lekker offtopic bezig :grin:

Yorrit
14 november 2001, 15:18
Ja dat had ik ook. dat is wel leuk, dingen op tv zien waar je zelf ook bij was....herinneringen ophalen...

GerjandH
14 november 2001, 22:51
Op 2001-11-13 14:06, schreef sleep_to_saturate:


Op 2001-11-12 20:32, schreef GerjandH:
Jongens jongens,
huur of koop eens de dvd/video
Live at the El Mocambo,
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble
bekijk hem eens helemaal
dan nog eens een mening geven..

werk je bij de free record shop ofzo?

nou nee, als gitarist kun je hier een hele hoop van leren
ik dacht zelf ook dat hou ik nooit vol om een heel concert te zien, maar zien is toch wel een heel verschil met horen, het is gewoon mooi klaar uit. Als de blues je een beetje interesseren is het zeker een aanrader

GerjandH
14 november 2001, 23:09
Ohja het concert duurt hoogstens 1 uur dus dat moet toch wel te doen zijn?

Kitaarhiero
16 november 2001, 11:52
Trouwuns, we hebben het hier over slechte gitaristen, niet over goeie, de goeie kennen we nu wel, maar de slechte...de slechte bekende gitaristen moeten nog genoemd worden, misschien die gozer van Lifehouse.

taylor
16 november 2001, 12:12
ik vind me zelf behoorlijk slecht

Dila
16 november 2001, 17:51
die van lifehouse dat zou best wel eens kunnen inderdaad... the edge vind ik ook nooit zo'n briljante gitarist trouwens...

john the dope
16 november 2001, 23:45
Op 2001-11-14 21:51, schreef GerjandH:


Op 2001-11-13 14:06, schreef sleep_to_saturate:


Op 2001-11-12 20:32, schreef GerjandH:
Jongens jongens,
huur of koop eens de dvd/video
Live at the El Mocambo,
Stevie Ray Vaughan & Double Trouble
bekijk hem eens helemaal
dan nog eens een mening geven..

werk je bij de free record shop ofzo?

nou nee, als gitarist kun je hier een hele hoop van leren
ik dacht zelf ook dat hou ik nooit vol om een heel concert te zien, maar zien is toch wel een heel verschil met horen, het is gewoon mooi klaar uit. Als de blues je een beetje interesseren is het zeker een aanrader

Wel eens geprobeerd een nieuwe snaar op je gitaar te zetten terwijl je met een solo bezig bent? Is in Boston gebeurd!

anoniem
17 november 2001, 00:18
kheb weleens een video van SRV gezien waarin hij een snaar knapte en toen moest hij onder het zingen en soleren van gitaar wisselen das cool

PeArLjAm
17 november 2001, 00:54
kweenie of het mag maar ja het is toch kurt cobian al is ie wel een goede songwriter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2001-11-20 22:44 ]</font>

anoniem
17 november 2001, 01:49
Op 2001-11-16 23:18, schreef anoniem:
kheb weleens een video van SRV gezien waarin hij een snaar knapte en toen moest hij onder het zingen en soleren van gitaar wisselen das cool

ja zoiets ook bij de 'let there be rock' video van AC/DC. Angus breekt een snaar vlak voor zn solo en haalt dan snel een nieuwe SG (zonder band) en stemt die nog even bij tijdens zn solo, terwijl een roadie die band aan het vastmaken is!
echt professioneel dat hij gewoon door kon gaan..

GerjandH
17 november 2001, 23:03
Soms vind ik Kirk Hammet een slechte gitarist. Probeer eens "jimi hendrix solo" van metallica van morpheus af te halen ofzo moet je die eens luisteren..

Iceman
11 december 2001, 16:53
Vind mezelf errug goed!! Regelmatig moet ik mezelf dwingen om die gitaar weg te zetten, zo verbazingwekkend mooi tover ik die prachtige geluiden uit de speakers. Dat iederezichzelfrespecterendemuzikant vind dat simpele pokkeherrie maak, zit ik niet zo mee...... Misschien dat ik nog eens bekend word als ik heeeel erg dood ben.:wink:

anoniem
13 februari 2002, 22:06
De slechte gitaristen kennen we niet want die worden nooit bekend!

Kitaarhiero
14 februari 2002, 15:29
Ja dat zei ik ook al

denniseindhoven
16 februari 2002, 19:03
En waarom heb ik dan wel van Noel Gallagher gehoord :wink:?

anoniem
16 februari 2002, 20:33
Wel als iemand Dennis vraagt of hij goed gitaar kan spelen dan zegt hij ja zeer goed en als men Dennis vraagt of NG goed gitaar kan spelen zegt hij nee slecht. Ach ja niet alle mensen op het forum zijn 100%.

Dila
16 februari 2002, 20:51
hij vindt zichzelf ook beter dan jimmy hendrix. dan ben je echt niet goed bezig.

denniseindhoven
17 februari 2002, 01:02
Dus jullie vinden Noel Gallagher echt een goede gitarist? En dan zijn er nog mensen die denken dat ík niet 100% ben... Luister maar eens naar Steve Lukather, Albert Lee, Michael Landau of Ritchie Blackmore. daar heb ik bewondering voor, niet voor één of andere malloot die zichzelf het beste sinds The Beatles noemt :sad:. Oh, effe tussen haakjes: érg intelligente opmerking Dila. Ik durf jou nu wél dom te noemen (zucht :sad: ...).

anoniem
17 februari 2002, 01:16
Albert Lee komt me nu echt de kont uit je zit er al het hele forum over te zeiken terwijl die vent gewoon hier bij ons in Leeuwarden optreedt in zalen schaaf wat wel aangeeft dat hij een grote held is. Vertel mij ff naar wat ik voor gitaristen moet luisteren dat week zelf oek wel. En geen namen noemen want dan vergeet je toch een stuk of 20 bekende gitaristen als Page , Angus , VH , knopfler , townshend e.d.
Dus vanaf nu houst dennis z'n waffel over dit onderwerp.

Ik groet oe

Insignificance
17 februari 2002, 11:56
Op 2001-11-17 22:03, schreef GerjandH:
Soms vind ik Kirk Hammet een slechte gitarist. Probeer eens "jimi hendrix solo" van metallica van morpheus af te halen ofzo moet je die eens luisteren..


Die is idd niet al te best nee,......zeker niet als je die vergelijkt met de Pearl Jam cover van little wing op het hendrix tribute. Mike McCready is een geweldige gitarist, zijn solo's zijn niet zo fucking snel als die van Kirk, maar wel veel zuiverder en gevoeliger.

Kitaarhiero
17 februari 2002, 14:46
Op 2002-02-16 18:03, schreef denniseindhoven:
En waarom heb ik dan wel van Noel Gallagher gehoord &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">?


Noel Gallagher is niet slécht, je bent slecht als je gewoon consequent de foute noten aanslaat op de verkeerde plek, geen enkele noot met overtuiging weet te spelen en je gitaar niet kan stemmen (als je je gitaar moedwillig "interessant" stemt ben je wel goed)... Noel Gallagher kan wel degelijk gitaar spelen, het is geen Hendrix of Jimi Page, maar hij schrijft redelijke nummers en heeft opzich wel goeie solo's.
verder is het een fucking tort

gangsta
17 februari 2002, 17:05
ik vind m toch poep

Kitaarhiero
17 februari 2002, 19:34
Ik zei ook iets met die strekking :wink:
of spel je dat als turd?

dirkw83
18 februari 2002, 11:27
Ja, turd, as in 'dried out turd' (van een computer spel, voor zover ik me herinner :smile:. Ik vind die gastjes well grappig in die clip van don't look back in anger ; hoe ze er zo ongeinteresseerd bij zitten :smile:.

Kitaarhiero
18 februari 2002, 12:47
Noel Gallager: "Take that Guitar... and Don't move!"

Tegen 'de slag gitarist: "If you ever stop playing those Bar-chords... you're out!"

"I fuckin' love rock&amp;roll music, me"

dirkw83
18 februari 2002, 16:55
:smile: LOL, waar heb je dat vandaan :>

Kitaarhiero
18 februari 2002, 18:03
uit enkele gitaarbladen

dirkw83
19 februari 2002, 12:18
Aha! die lees ik dus nooit omdat het me niet echt boeiend lijkt. Is dat een en al interviews of hoe moet ik dat zien?

Kitaarhiero
19 februari 2002, 20:34
Gitarist is 40% intervieuws 40% recensies (apparatuur, events)en 10% overig (niet eens elk nummer tablatuur)
Total Guitar, wát intervieuws, veel tab (actueel ook) weinig revieuws (4 uitgebreide, 4-6 korte en nog wat hele kleintjes)
Guitarworld heeeeeeeeeeel veel intervieuws, veel reclame, geen revieuws van gear (wel van albums) en niet zo heel veel tab.. vaak ook niet actueel.
gitaarplus lees ik niet zo veel en guitar techniques is veel tab.

dirkw83
20 februari 2002, 09:50
Je bent niet zo goed ik rekenen of wel? Ik bedoel, waar blijven bij 'Gitarist' de andere 10%? :smile:

Kitaarhiero
20 februari 2002, 11:01
ow ja.. ik sta nog maar net een 6 voor wiskunde... die andere 10 procent is CD recensies en tab en de 10% overig bevat collumns en costomising tips

dirkw83
20 februari 2002, 11:07
Mmm, ow ja. Nou ja, ik sta een 6.3 voor wiskunde maar vrijdag moet er maar tiende bij op - herkansing :smile: .

Kitaarhiero
20 februari 2002, 14:39
Als een solo niet lukt... dan pak ik lekker m'n kazoo :razz:

dirkw83
21 februari 2002, 11:32
Wa's Kazoo? Ik ben echt niet bij hier :sad:...

Kitaarhiero
21 februari 2002, 13:00
Dat is een fluitje waar je doorheen kan neurieën, zo speel je zeg maar binnen 2 minuten al Plug-in baby :wink:

dirkw83
21 februari 2002, 13:01
? Damn, da's cool!!!! Waar haal je die vandaan??? Vet!!!

Kitaarhiero
21 februari 2002, 18:49
Ik heb er gisteren een gekocht bij Berkel muziek... ik dacht dat ze ook in speelgoedwinkels te koop waren zijn maar dat valt vies tegen.. je moet ervoor naar een muziekwinkel.

dirkw83
22 februari 2002, 10:56
Ah neen he, dat wordt weer tien km fietsen &lt;buh!>

Kitaarhiero
22 februari 2002, 17:29
neem de bus :razz:

dirkw83
23 februari 2002, 15:45
En dan zeggen ze over míj dat ik zinlose onderwerpen post die de topic doodleggen he :smile:. Nee je hebt wel gelijk, maar dan is het kaartje waarschijnlijk duurder dan de Kazoo of niet?

scottybombardy
22 april 2002, 13:03
Brain May is the best!!! De rest is slecht!!!

Kitaarhiero
23 april 2002, 16:09
Brian May the best?... kan best (objectief gezien)... maar de rest slecht?
'k dacht het niet! best wel Kortzichtig zo'n opmerking.

Echoes
23 april 2002, 16:32
misschien heeft ie verder nix gehoord dan Brian May..en paar top40 liedjes van laatste tijd :smile:

brookhuis4
15 juli 2002, 01:56
Een gitarist die mij echt beinvloed heeft
is rory gallagher. Veel concerten van rock-
pallast gezien en een keer live ( 95) vlak
voor zijn dood.
Als je deze man ziet spelen verschijnt er bij
mij automatisch een big smile.
ik heb het nummer western plain uitgezocht,
het heeft mij bloed zweet en tranen gekost, en dan kom je er ook achter wat voor fabel-
achtige techniek deze man heeft gehad...
may he rest in piece......

alhambra
15 juli 2002, 10:46
Juist dat zijn tenminste de echte mannen Rory is echt Zwaar onder gewaardeerd. Kep hem helaas nooit live zien/horen spelen maar was na het horen van zijn Live cd(s) meteen helemaal verkocht.

Ibanez
15 juli 2002, 13:10
Als je het ergens niet mee eens ben hoef je niet te overdreven te reageren, of als je iemand slecht vind moet je wel redenen geven waarom je hem slecht VIND!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-07-15 12:13 ]</font>

Ibanez
15 juli 2002, 13:12
Op 2001-10-01 13:51, schreef Jimi Hendrix:
Ik vind niet dat je de takkeherrie van Slipknot en bovendien hun goedkope limp bizkit aanpak kunt vergelijken met de complexe muziek van Meshuggah (ik ken alleen de plaat destroy erase improve en die vind ik erg goed).

Slipknot speelt tegenwoordig ook op prs.... En dan in elk intervieuw zeggen ze dat ze totaal anders zijn...waarom ga je dan op prs spelen, dan krijg je helemaal veel gezeik. Afgezien van dat is mick thomson (ofzow) wel goed. Bij de total guitar zat een keer een cd waar hij is liet horen wat hij kon. Hij is in ieder geval niet heel slecht...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-07-15 12:15 ]</font>

Raffel
15 juli 2002, 14:54
ik vind topic eigenlijk sowieso kortzichtig...

Om nou van iedereen te zeggen dat ze slecht zijn. Kijk die pleuris vent van POD is slecht, maar de rest is gewoon kortzichtig :smile:

Ibanez
15 juli 2002, 17:14
Op 2002-07-15 13:54, schreef Raffel:
ik vind topic eigenlijk sowieso kortzichtig...

Om nou van iedereen te zeggen dat ze slecht zijn. Kijk die pleuris vent van POD is slecht, maar de rest is gewoon kortzichtig &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
:D :grin:

sash
15 juli 2002, 19:11
Wat dacht je van onze goeie vriend Tom Delonge... :grin:

jeroenmoore
7 augustus 2002, 18:25
Er bestaan geen slechte gitaristen ben ik van mening, iedereen heeft een uniek geluid, en een eigen stijl, en daar moet men trots op zijn

Harry
7 augustus 2002, 18:30
je hebt ook gitaristen die het nog moeten leren, om die nou meteen slecht te noemen....
Kijk maar naar Di-rect, die moeten gewoon nog oefenen (ikzelf ook trouwens)

alhambra
8 augustus 2002, 09:58
Op 2002-08-07 17:25, schreef jeroenmoore:
Er bestaan geen slechte gitaristen ben ik van mening, iedereen heeft een uniek geluid, en een eigen stijl, en daar moet men trots op zijn

Was dat nou weer voor onzin moet je voor de gein is bij mij langs komen :grin: .
Tuurlijk bestaan er slechte gitaristen net als er slechte bassisten/drummers/ambtenaren/leraren/koks/machinebankwerkers enz enz bestaan bestaan er dus ook echt wel slechte gitaristen.

waarismijnplectrum
8 augustus 2002, 13:15
Op 2002-08-07 17:30, schreef Harry:
je hebt ook gitaristen die het nog moeten leren, om die nou meteen slecht te noemen....
Kijk maar naar Di-rect, die moeten gewoon nog oefenen (ikzelf ook trouwens)


Waar baseer je dat op dat die gasten van Di-rect nog moeten oefenen? je weet het niet, misschien spelen ze jimmy page er wel helemaal uit, maar dat komt gewoon niet voor in hun muziek.
Tis niet dat ik Di-rect fan ben, zeker niet, maar bij veel bands waarbij er wordt gezegd dat de gitarist slecht is, kun je vaak niet op hun muziek baseren, omdat die muziek niet gemaakt is voor solo's van 2 minuten.

Harry
8 augustus 2002, 14:45
ik bedoel dat er ook gitaristen zijn die wat minder ervaring hebben, die dus nog veel moeten leren. En als je Di-rect live hebt gezien heb je gehoord dat ze nog veel moeten leren. Dit is geen klacht of aantijging, maar zo zie ik het.

Geert Teekens
1 mei 2003, 23:14
John Frusciante!! Prachtige bescheidenheid. Elke noot past, nooit eentje teveel. Alle overbodigheden zijn weg!!!!

urezna
20 mei 2003, 15:13
weet je wat een slechte gitarist is???
ikke...

maar soms wel leuk als anderen het niet met me eens zijn hahaha :smile:)

Neals
20 mei 2003, 18:03
Toen ik di-rect zag werd die spike er steeds uitgefilterd

Thomasvv
25 mei 2003, 02:07
OK.. als mod zeg ik: slotje.. probeer eens positieve topics te starten ipv het eeuwige ik-vind-Dit-kut-wat-vind-jij-gedoe... ben je het er niet mee eens? mail me maar..

Beetje discipline is goed voor jullie :wink: