PDA

View Full Version : Oh la la (C'est magnifique)



dejohan
16 mei 2004, 19:53
Ik zit mij er al jaren op suf te zoeken: Heeft er iemand een idee hoe je de gitaarrif in Oh la la la (C'est magifique) van TC Matic speelt?
thx

birt
16 mei 2004, 20:00
verplaatsen aub :roll:





on topic: neen

AART
16 mei 2004, 20:00
ken het hele nummer niet, moet dit eigenlijk niet in sounds of tabblatuur?

dejohan
16 mei 2004, 20:04
Ja sorry, had de tabs draad nog niet gezien. Ben nieuw.

dejohan
16 mei 2004, 20:05
ken het hele nummer niet, moet dit eigenlijk niet in sounds of tabblatuur?

De 'gitaarrif' is alles wat ik moet hebben.

Harry
17 mei 2004, 08:53
ik zal er deze week even naar luisteren, ben (was) een grote TC-Maticfan, dus de plaat ligt nog wel ergens. Stuur me een PM als ik binnen een paar dagen niet heb gereageerd aub.

Iced Dragon
17 mei 2004, 09:06
hmm, ik heb dat vorig jaar gespeeld op 't afscheidsfeestje op school...je bedoelt toch die hoge noten he?
't speelt zich allemaal af rond de 10 fret en het F akkoord dacht ik?
re-do-fa-re-FFFFFFFF
constant pols in beweging en dempen en zo om het ritme te krijgen.
anderzijds, zou het ook wel es fatsoenlijk willen kunnen

dejohan
17 mei 2004, 09:34
Alvast bedankt. Die PM krijg je Harry.

Ja, het ligt ergens rond die F, maar hoe het precies gespeeld wordt, en dan vooral die harmonics ertussen, beats me. Ik vind het een enorm geweldig klinkende rif, maar ben nog niemand tegen gekomen die hem kon spelen.

Iced Dragon
17 mei 2004, 10:21
Alvast bedankt. Die PM krijg je Harry.

Ja, het ligt ergens rond die F, maar hoe het precies gespeeld wordt, en dan vooral die harmonics ertussen, beats me. Ik vind het een enorm geweldig klinkende rif, maar ben nog niemand tegen gekomen die hem kon spelen.

denk wel niet dat die harmonieken terzelfdertijd ingespeeld zijn?

tjah, hoge output e.d.
misschien zijn ze zelfs een bijverschijnsel door het muten?

dejohan
17 mei 2004, 20:00
misschien zijn ze zelfs een bijverschijnsel door het muten?

Ik denk dat ze wel tegelijk ingespeeld zijn, en denk zoals je zegt ook dat ze een bijverschijnsel zijn van het muten. Maar ik krijg ze nooit als ik ze speel.

Harry
19 mei 2004, 15:24
ik heb even zitten pielen, en het lijkt me in Fis, in de 14e positie een F#m, en dan A op de hoge snaren, daarna B (16e pos.) met de hoge E afgedempt. Of is dat al te simpel?