PDA

View Full Version : Fender volume.



miegiel
10 april 2002, 09:20
Hoi, ik ben in het bezit van een fender blues deluxe (oudere tweed broertje van de hotrod). 40W buizen.. prima versterker, alleen is ie erg LUID. Het volume gaat tot 12, maar als ik em (thuis) op 1.5 zet dan beginnen de buren al te klagen (hmja..,dat kan ook ergens anders aan liggen :wink:).

weet iemand een modificatie om het volume iets naar beneden te krijgen, of moet ik hem gewoon inleveren, en een 15 watter kopen ?

nickelwound
10 april 2002, 09:26
Gooi er een volumebakje voor. dan komt je signaal maar de helft zo zwak binnen en zal alles stiller zijn.

Grooveyard21
10 april 2002, 10:13
Das wel waar alleen klinkt het dan ook een stuk minder. Een Fender 40w buizenversterker is op zich vrij luid en eigenlijk niet echt geschikt als oefenversterker, tenminste als je geen ruzie met de buren wil.

pimmetje
10 april 2002, 10:15
Een load-box of power-soak (bv van Marshall of Koch). Die zijn er speciaal voor om je buizenbak goed open te kunnen draaien voor dat lekkere buizengeluid met maar een deel van de decibellen.

Grooveyard21
10 april 2002, 14:29
ja das waar , maar dat betekent nog steeds niet dat je versterker zacht genoeg staat zodat de buren er geen last van hebben, plus zo'n power soak kost ook nog behoorlijk wat. dan kun je er beter voor kiezen om er een klein versterkerje bij te kopen.