PDA

View Full Version : Kot ombouwen...



Henne
16 mei 2004, 11:34
Hey,

We hebben met onze band een ruimte (slaapkamer die nu leeg is) die we graag zouden willen ombouwen. dwz Planken verticaal tegen de muur plaatsen om zo een geraamte te maken en daartss dan isolatiemateriaal. Dit wordt dan toegedaan met een stof die we op de planken bevestigen...

Nu mijn vraag, weet iemand hoever we best die planken van elkaar plaatsen? (hoe groot is dat isolatiemateriaal? of is dat in meerdere maten beschikbaar?) en weet iemand of dit eigenlijk wel allemaal een goed idee is? of kan het beter? Gimme ideas :lol:

Het plafond en de ruiten zouden komen in een mouse met de vorm van eierdoos...

El Capitain
17 mei 2004, 02:40
voor echt goede isolatie moet je ongeveer 20 cm van de muur afzitten. Daartussen moet je iets van glaswol doen of zoiets...je hebt bij bouwmarkten vaak wel van dat isolatiemateriaal.

gerjo1980
17 mei 2004, 12:50
wil je je kamer echt goed isoleren, dan moet je een kamer in een kamer bouwen. Oftewel ook de vloeren en plafond isoleren en daar weer een vloer op leggen.

Het sup bij de gamma is vrij duur, maar redelijk geluidsisoleren. Het zijn groene platen met allerlei kleurtjes erin. Ben de naam vergeten en heb het toch 5 jaar verkocht.
Er zit een framewerk bij, maar je kan beter met 2-bij-3tjes een raamwerk bouwen met de stijlen 60cm uit elkaar. (zelfde als gipsplaten)

Als afwerking gipsplaten gebruiken en dan nog een eiderdoppenisolatie aanbrengen. Ook te koop bij de gamma in hetzelfde vak. (zwarte eierdoppenschuim simpel gezegd).

Als je dit allemaal hebt gedaan heb je je ruimte redelijk tegen geluid geisoleerd. Muziek hoor je erbuiten toch nog altijd, want er moet ook een deur en ventilatie aangebracht worden.

In huis oefenen met een band en buren vraagt dove buren, die niet klagen of een vrijstaand huis met op 100 meter de buren

succes

Henne
17 mei 2004, 16:43
nou het kot is in het industriepark dus geen buren :p

Maar we zouden alleen de muren en plafond doen... maar dan dus voor de muren houten geraamte met dan stofwol en daardan over een doek. Dus geen gipsplaten enzo... het moet betaalbaar blijven eh hehe, we zijn maar met zyn 4 (van 16 jarigen :lol:) zodus... we blijven goedkoop denken :lol:

gerjo1980
18 mei 2004, 08:21
Ik denk dat je met stofwol glaswol bedoelt. Dat lekkere jeukerige spul.

Glaswolisolatie is voornamelijk bedoelt voor warmteisolatie en minder voor geluid. Let op de R-waarde (als ik het goed heb) Hoe hoger deze waarde, hoe beter de geluidsisolatie.

Het kan dus erg warm worden in je oefenruimte als je glaswol gebruikt. Met geluidsisolatie wordt het ook wel warm, vandaar een goede ventilatie gebruiken.

Als je in een industriegebeid zit, waarom dan alles isoleren?? Geluidsoverlast bestaat er dus niet

Als het betonnen wanden zijn, hang dan oude tapijten aan de muur, die de weerkaatsing van het geluid grotendeels tegengaan. Lijkt me een veel goedkopere oplossing.

strattie
21 mei 2004, 18:29
idd wrom zou je willen isoleren als je midden in een industriepark zit :???: :???: :???:

Bigfoot414
24 mei 2004, 12:17
In de winter is het toch wel fijn asl je enigzins geïsoleerd zit.

gerjo1980
24 mei 2004, 13:13
In de winter is het toch wel fijn asl je enigzins geïsoleerd zit.

elektrisch kacheltje aanzetten en het is opeens weer warm en anders werken aan de podiumpresentatie als je van springen op het podium houdt :wink:

Henne
24 mei 2004, 20:47
dat tapijt... dat kost toch ook veel? Ik bedoel een dik tapijt...

en dan nog moet dat tapijt dan geen 10 cm van de muur hangen? Hoe hang je dat dan in godsnaam op???

Highway49
6 december 2007, 08:58
Ik denk dat je met stofwol glaswol bedoelt. Dat lekkere jeukerige spul.

Volgens mij bedoelt ie met 'al die kleurtjes' isofix. Schijnt beter te zijn voor geluidsisolatie maar ook meteen veeeel duurder.

Roman
6 december 2007, 10:25
btje laat, he. draad uit 2004, had je beter niet kunnen oprakelen. staat nl vol met onzin.... slotje dan maar? ;)