PDA

View Full Version : Hoge E-snaar breekt constant



youngcoby
15 mei 2004, 19:26
Mijn hoge E snaar springt constant. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Voor de volledigheid zeg ik er nog bij dat bij het benden ik vaak een kleine "knak" hoor bij de topkam, net alsof de snaar van plaatsje veranderd in de topkam. Moet ik deze een beetje bijvijlen?

Alvast bedankt

Swan
15 mei 2004, 19:30
hangt er vanaf waar hij breekt...breekt ie dan ook bij de topkam of niet?

lupoloco
15 mei 2004, 20:06
welke snaren gebruik je trouwens?

youngcoby
16 mei 2004, 01:32
Ik weet niet op welke plaats de snaar breekt. Bij de topkam of bij de tuners. Zal er eens op letten volgende keer.

Ik gebruik een set d'addario (hoge E = 0,09)

lupoloco
16 mei 2004, 10:14
toen ik met addario's speelde brak m'n hoge e snaar ook altijd, tot ik overschakelde naar ernie ball, nooit meer last van gehad. kan gewoon aant merk liggen. kan natuurlijk ook zoals swan het zegt aan je topkam of brug liggen!

VooDoo
12 februari 2005, 16:34
Ik heb dit ook mee gemaakt.
Toen ik de 1e dag mijn gitaar had ( Behringer V-tone pack )
Wilde ik gaan beginnen met spelen, toen ben ik gaan stemmen, en brak die zelfde snaar van mij ook. ik dacht het zal wel aan mij liggen
toen heb ik hem naar de feedback gebracht en die man zei dat hij het wel even kon vervangen.
nou nadat hij de snar erop had gelegd sprong het GELIJK, Die man zei dat het niet aan mij ligt maar aan de gitaar, er was iets te scherp, hij heeft het dan ook voor mij geveild en toen opnieuw een snaar erop gelegd en het ging perfect, en hij is nooit meer gesprongen(2/3 maanden gelee) mischien kan je naar de plaatselijke muziekwinkel gaan ofzo en vragen of ze je kunnen helpen
Suc-6 ermee!