PDA

View Full Version : Steve Morse



Toffe gozer
15 mei 2004, 18:55
pffffff alle topics nog een keer bekeken en volgens mij geen enkele over Steve Morse of ik moet er overheen gelezen hebben natuurlijk.Ben al een tijdje fan van de beste man vooral op de akoestische gitaar vind ik hem erg goed, en ook bij Deep Purple is hij super mischien wel beter dan Ritchie Blackmore(Blackmore fans zullen deze uitspraak natuurlijk pure heiligschennis vinden).Hoedan ook wat vinden jullie van Steve Morse?

Barret Wallace
15 mei 2004, 19:00
Steve Morse is meesterlijk. Zijn manier van picken is ook heel apart. 8-)

schaap
15 mei 2004, 20:08
Die toffe gozer maakt best toffe topics zeg 8-)
Ik vind Morse ook een stuk cooler (naast het beter zijn :razz: )

Stratman70
17 mei 2004, 22:59
Beter dan Blackmore? Ik ga geen appels met peren vergelijken: SM is goed, maar RB blijft VOOR MIJ de beste van de twee.

Met SM heeft DP maar één echte goed album (Purpendicular) gemaakt. De rest is echt matig tot slecht.

Contact Lost is een supergaaf SM instrumentaaltje en de solo van Sun Goes Down is ook super (hallo Blackmore 8-) )

Steve is wel goed, maar RB is veel veelzijdiger, onvoorspelbaar, bluesier, riffy-er, harder, softer etc. RB kent meer extremen dan SM.

Terwijl SM op zich toch al best extreem is natuurijk. haha 8-)

sunday violence
25 mei 2004, 12:56
steve morse is echt goed, mooie melodielijnen aso goeie timing, loepzuiver en retesnel. vooral zn eerste solo cd, the introduction daar staan me toch een vette nummers op, cruise missile en general lee oa.

mijns inziens een van de allerallerbeste

BLOK182
28 mei 2004, 19:50
Erg gave sound in DP, vind em daar gaaf spelen, Ritchie is zeker niet slecht, maar hij spreekt mij gewoon net wat minder aan, ook qua live-uitstraling enzo. Solostuff van Morse heb ik nog niet gecheckt, komt nog wel!

THW
28 mei 2004, 19:57
steve morse ruled op het gebied paszoveelmogelijktechniekenin1solotoe
gebied Hij speelt ook solo's war je broek van afzakken
maar ik durf geen vergelijking met Richi te maken.......

The_RockeR13
28 mei 2004, 20:13
Geef mij maar steve, dat richie blackmore vind ik vaak hetzelfde deuntje...

Stratman70
29 mei 2004, 16:43
Hmz, dat heb ik dus precies zo met Steve Morse. In bijna elke solo van hem zit wel dat overbekende shred riedeltje van hem, van laag naar hoog en terug.

Toffe gozer
30 mei 2004, 01:37
ehhhhhhh voordat deze topic verzand in een ruzie over welke gitarist beter is wil ik wel even kwijt dat ik nooit heb beweerd dat Morse beter zou zijn dan Blackmore, ten eerste omdat beide gitaristen zulke verschillende stijlen hebben dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken, trouwens de beste gitarist bestaat simpelweg niet.Ik wou alleen maar zeggen dat IK VIND dat Morse naar mijn smaak beter bij Deep Purple past dan Blackmore.

c.hultermans
5 juni 2004, 22:13
Yes, 1 van mijn grote voorbeelden.......


"Ghostwind" is en blijft mijn numero uno song!!!!

ps, ik hoop dat tie nog eens met z'n Steve Morse band komt of met de Dregs

IndiepoprockJesse
6 juni 2004, 18:33
Hij is technisch erg goed, maar hij heeft niet de soul van Ritchie

Jesse//

Raffel
7 juni 2004, 16:22
Morse is technisch echt STUKKEN beter, maar Blackmore heeft zich dan weer bewezen bij Deep Purple.

Ik hoor trouwens liever Morse's werk van de Dixie Dregs

Stratman70
7 juni 2004, 16:50
Het blijft appels met peren vergelijken en Morse is en blijft een appel en Blackmore is en blijft een toffe peer.

Maar serieus: ik waardeer Steve Morse wel, maar Blackmore's geest zal toch altijd de overhand hebben op het begrip Deep Purple, en terecht!
Wat ik echt heel jammer vind is dat Steve Morse geen echte pakkende riffs neerzet bij DP. Alleen het eerste album met hem was goed. De andere albums zijn erg zwak.

Contact Lost is en blijft echt geweldig, dat wel. (en meer dingetjes hoor)

hmz, volgens mij heb ik dit allemaal al eens gezegd.