PDA

View Full Version : Mods voor Boss CE-3



sash
15 mei 2004, 18:28
Onlangs van mijn goede vriend Mark S een Boss CE-3 gekregen in ruil voor het inbouwen van een setje elementen.

Erg leuk speledingetje, maar ik m'n vingers beginnen te jeuken, dus weet iemand der Boss-kenners hier of er leuke mods voor dit pedaal zijn?

Mitch
15 mei 2004, 18:31
Neem eerst een verfkrabbertje en verwijder de letters BOSS :D

Instant tone !


Maar serieus: geofex en diystompboxes hebben een hoop info, heb je daar al gezocht ?

Robbert
15 mei 2004, 21:08
Ik heb nog niet eerder gehoord over een CE-3. Dat betekend niet dat dat er niet is, maar wél dat het nooit is doorgebroken :wink:

Mitch
16 mei 2004, 16:10
http://www.chrisguitars.com/boss-ce3-0803.jpg

Speeddemon
16 mei 2004, 17:06
zover ik weet, en van enkele gebruikers persoonlijk heb begrepen, is het een behoorlijk metallic klinkende chorus. Erg gericht op jaren 80 New Wave geluid (The Cure, Blue Oyster Cult...).

Dus mijn beperkte technische oog denkt dan "vergroot de output condensators om meer laag te krijgen, en douw een 10nF condensatortje over de buitenste 2 pootjes van het effect level potmetertje, om het steriele hoog wat te verminderen.

Maar Dirk_Hendrik zal je vast wel verder kunnen helpen.

Dirk_Hendrik
16 mei 2004, 18:35
O ja hoor. No prob.

Grappig. een threadje over m'n eerste serieuze chorusje. Eigenlijk nooit ge-AB-ed met de andere bossen en ibbies. Moet ik toch eens doen.

Antal
16 mei 2004, 19:17
Het was ook mijn eerste choruspedaaltje. Ik was er niet echt kapot van. Heb het weer aan 'dude' verkocht, en die heeft hem geloof ik ook al niet meer.

Dirk_Hendrik
16 mei 2004, 19:34
Ik heb em destijds voor 4 guldentientjes meegenomen. Daar ik alleen uit geldgebrek pedaaltjes verkoop en alles goed gaat verkoop ik bijna nooit iets. Een feit is wel dat op het moment dat ik een Ibanez CS-9 chorus scoorde het gebruik van Boss chorusses in het algemeen per direct was afgelopen. Dat was dus ook het geval voor de Boss CE-2 metalscrew. Een CS-9 is gewoon helemaal mijn ding.

V!N
25 mei 2004, 21:14
Ik vind het een lekker pedaal en erg representatief voor het tijdperk waaruit het komt. Ik kan er er wel als Lita Ford mee klinken.
Robbert Smith van the Cure gebruikte overigens de CE-5.

De CE-3 is volledig analoog en beloofde destijds de CE-2 te zijn mét stereo-functie. Het heeft wel de typische BOSS chorus-kwalen als veel ruis en een tik die gelijk loopt aan de snelheid (alleen te horen als je niet speelt en je versterker asociaal luid hebt) maar dat kan voor mij de pret niet drukken.

Ik heb hem met de snelheid op 1 uur, diepte op 11 en gaan met die banaan. Ik vind een chorus wel zo lelijk en fantasieloos als deze met zoveel mogelijk diepte en zo weinig mogelijk snelheid gaat.
Daarom ben ik ook meer een vibe-man.

Met diepte en snelheid op vol en alleen het geluid uit de stereo-uitgang te pakken, heb je een heel bizar wiebelend geluid. Alsof je aanslaat en daarbij met een regelmatig tempo een halve toon hoger tapt. :)

Kennen jullie de Beatclub opname van the Small Faces - All or Nothing ?
Zoiets, maar dan iets "ruimtelijker" en abrupt in plaats van vloeiend.

Ik ben er blij mee, mocht je er vanaf willen heb ik misschien belang bij. Dan heb ik een reserve en kan ik ook in m'n atelier ook eindelijk een pedaalemmer neerzetten. :P

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=28110
http://members.home.nl/vincenteisen/emmer2.jpg

Yes it's all or nothing, for me.