PDA

View Full Version : Jimmy Page



Stratman70
15 mei 2004, 18:02
Als je die man zo oppervlakkig hoort spelen dan vraag je je toch serieus af of hij de hele tijd met zijn vingers tussen de snaren zit, i.p.v. er op.

Maar als je dan toch goed luistert, dan doet die man zulke geniale dingen op de gitaar + dat hij ook nog eens schitterende nummers / riffs schrijft.

Als bluesgitarist is ie ook erg verdienstelijk.

Wat vinden jullie van deze man?

Nemesis
15 mei 2004, 20:42
geniaal. met zijn riffs en speelstijl is hij een inspiratie geweest voor veel bands die nou bekend zijn, nobody fucks with the pagemaster :D

The wall of dolls
15 mei 2004, 20:50
Briljant. En wat bedoel je met oppervlakkig spelen? Zijn stijl is juist verschrikkelijk levendig, elke noot wordt zo overtuigend gespeeld alsof hij niet aan hammer/pull doet, maar toch zo fucking snel en oh zo melodieus en origineel. En als je dan hoort hoe hij Dazed and Confused omtoverd van Bluesrock eind jaren 60 tot de epische bijna symphonische rocksong met die briljante gitaarriedels en akkoordencombinaties die bijna tot op het goddelijke af verzonnen zijn, en die riffs.... zie maar 1 band te vinden die al 1 zo,n riff heeft zoals hij er alleen al 10 heeft in Dazed and Confused. Hij vormt Samen met Clapton en Hendrix zeker weten de top 3 van rockgitaristen

Stratman70
15 mei 2004, 21:15
Ik bedoelde niet dat hij oppervlakkig speelt, maar als je zelf oppervlakkig luistert.

Dus :wink:

The wall of dolls
15 mei 2004, 22:00
floeps, krommunicatie :p

Blijepanda
15 mei 2004, 22:05
Jimmy Page is echt masterlijk. Ik heb de Cd van Led Zeppelin o.a. de cd 'How the west was won', en die is zo
f :) cking goed! Zijn stijl is echt ongeëvenaard.

andy
15 mei 2004, 22:52
Ik heb zo'n beetje alles van Led Zeppelin. Dus onnodig te vermelden dat ik Jimmy Page een prima gitarist vind.
Maar om even op de eerste post van Stratman terug te komen. Page heeft live af en toe wel de neiging om wat slordig te spelen....

The wall of dolls
16 mei 2004, 16:29
hmmm, ja maar dat is rockmuziek, daar mag je een beetje slordig spelen en door die lamlendigheid komt het ook dat rockmuziek kwalitatief vaak onder doet voor zoeits als jazz. IK kan me er niet echt aan storen, sterker nog ik heb er nog nooit wat van gemerkt bij Jimmy Page, maarja, wie ben ik.

birt
16 mei 2004, 18:01
richards mag dan de levende riff zijn, page is levend experiment :D
riffs, licks en andere coole ideen (het schrapend geluid in whole lotta love bijvoorbeeld, hij speelt dan met een vioolboog, wil ik zeker ook eens doen)

The wall of dolls
16 mei 2004, 19:10
richards mag dan de levende riff zijn, page is levend experiment :D
riffs, licks en andere coole ideen (het schrapend geluid in whole lotta love bijvoorbeeld, hij speelt dan met een vioolboog, wil ik zeker ook eens doen)

IK weet niet op wat voor wereld jij leeft hoor maar dat deed ie al in Dazed and Confused toen ie dat nummer nog met the Yardbirds speelde en dat heeft ie soms wel 10 minuten weten vol te improviseren in z'n goeie tijd. De live versies van Whole lotta love werden trouwens gevuld met het draaien aan de knopjes van een soort effectenbak die op z'n gitaar was aangesloten, ook heel interessant

IndiepoprockJesse
16 mei 2004, 22:41
meesterlijke dude,

this guy's got soul, brother!! :D

Jesse//

birt
16 mei 2004, 23:58
richards mag dan de levende riff zijn, page is levend experiment :D
riffs, licks en andere coole ideen (het schrapend geluid in whole lotta love bijvoorbeeld, hij speelt dan met een vioolboog, wil ik zeker ook eens doen)

IK weet niet op wat voor wereld jij leeft hoor maar dat deed ie al in Dazed and Confused toen ie dat nummer nog met the Yardbirds speelde en dat heeft ie soms wel 10 minuten weten vol te improviseren in z'n goeie tijd. De live versies van Whole lotta love werden trouwens gevuld met het draaien aan de knopjes van een soort effectenbak die op z'n gitaar was aangesloten, ook heel interessant

rustig bobby!, ik heb niet beweerd dat ik een kenner ben ofzo hè, en wat kan mij het trouwens schelen hoe lang die dat al deed, ik weet gewoon dat hij dat deed en ik heb een video van whole lotta love waar hij met die boog speelt

Maiden Michiel
17 mei 2004, 08:30
Als je die man zo oppervlakkig hoort spelen dan vraag je je toch serieus af of hij de hele tijd met zijn vingers tussen de snaren zit, i.p.v. er op.

Maar als je dan toch goed luistert, dan doet die man zulke geniale dingen op de gitaar + dat hij ook nog eens schitterende nummers / riffs schrijft.

Als bluesgitarist is ie ook erg verdienstelijk.

Wat vinden jullie van deze man?

Op de een of andere manier vind ik de solo in Stairway To Heaven nog steeds een van de mooist gespeelde solo's ooit.

Stratman70
17 mei 2004, 12:16
+1.
Maar ik ken ook live uitvoeringen ervan die echt zo belabberd zijn, dat het bijna weer gewoon geniaal is. Er is een uitvoering die hij doet met Robert Plant en Jason Bonham, waarbij hij de solo vrijwel clean speelt en volgens mij is hij zo zat is als een appeltje. Het klinkt in eerste instantie echt naar "Pling ploing", maar toch.... (weer hè) als je goed luistert, dan doet hij toch weer schitterende dingen.

Ik vind m erg goed. Vooral dat slordige heeft ook wel wat denk ik.

Casseman
17 mei 2004, 14:26
Whole lotta love is met een theremin, dazed and confused en How many more times en in the evening(studio) zijn met een strijkstok.

Hij speelde ook heel veel nummers in andere stemmingen zoals DADGAD, en andere vreemde stemmingen

Jimmy page is een soort held voor mij

The Mule
17 mei 2004, 17:38
Check gewoon de nieuwe DVD, vergeet die belabberde 'The Song Remains The Same' film, en zwijg in stille bewondering... :o

Page is de beste, punt!

Stratman70
17 mei 2004, 18:13
Ik vond The song remains the same eigenlijk best goed, dat concert. Ik heb een video opname van Page en Plant van WDR, waarin ze allerlei Led Zep nummers spelen en is nog niet zo oud. die moet ik toch ook nog maar weer eens voor de dag toveren.

maar ik begrijp dus dat die laatste DVD dus ook zeer de moeite waard is?!

Casseman
17 mei 2004, 18:52
Die laatste DVD is +/- 5 uur Led Zeppelin van 1969 tot 1979.
Hij is zeker de moeite waard!

Blijepanda
17 mei 2004, 19:30
Die laatste DVD is +/- 5 uur Led Zeppelin van 1969 tot 1979.
Hij is zeker de moeite waard!

Ik wil die DVD ook nog steeds hebben, maar ik stel het steeds uit omdat hij redelijk duur is :oops:

The wall of dolls
17 mei 2004, 22:24
Check gewoon de nieuwe DVD, vergeet die belabberde 'The Song Remains The Same' film, en zwijg in stille bewondering... :o

Page is de beste, punt!

IK vind op TSRTS alleen de zang enorm kut en de drumsolo, maar qua gitaarwerk is het de creme de la creme van de rockmuziek hoor, zo fucking geinspireerd.

IK vind trouwens op die nieuwe, overigens waanzinnige, DVD de opnamen van Knebworth zeer belabberd. Waarom weet ik niet, maar de magie mist lijkt het wel

schwantz
18 mei 2004, 13:14
yeah, jimi page is geniaal. ontelbare rifs heeft ie geschreven, de een nog beter dan de ander. inderdaad het is niet zo netjes als een vai ofzo, maar die slordigheidjes geven juist een extra dimentie aan zijn spel. Ook totaal niet bang om te experimenteren. wat mij betreft een van de meest vernieuwende inspiratiebronnen allertijden. Heb daarom ook alles van led zeppelin gheghe :-D

Casseman
18 mei 2004, 20:36
IK vind trouwens op die nieuwe, overigens waanzinnige, DVD de opnamen van Knebworth zeer belabberd. Waarom weet ik niet, maar de magie mist lijkt het wel

ja inderdaad, maar toch vind ik het wel weer een heel goed optreden

Mitch
20 mei 2004, 18:31
Jimmy Page is één van mijn allergrootste favorieten. Enorm veelzijdig. Zet nummers als No Quarter, White Summer, Since I've Been Loving You en Achilles Last Stand naast elkaar en dan zie je pas hoe all round hij was.

Zijn slordige spel heeft mij juist altijd het veilige gevoel gegeven van "zie je wel, dat mag best live" :D

Misschien wel zijn meest briljante riff based song: In my time of dying.

The wall of dolls
20 mei 2004, 21:02
Jimmy Page is één van mijn allergrootste favorieten. Enorm veelzijdig. Zet nummers als No Quarter, White Summer, Since I've Been Loving You en Achilles Last Stand naast elkaar en dan zie je pas hoe all round hij was.

Zijn slordige spel heeft mij juist altijd het veilige gevoel gegeven van "zie je wel, dat mag best live" :D

Misschien wel zijn meest briljante riff based song: In my time of dying. Die is idd, zeer briljant

Mitch
21 mei 2004, 21:26
Een vriend van me van de middelbare school bracht me destijds Led Zeppelin bij. Ik weet nog dat -ie, toen -ie Physical Graffiti meegaf, vertelde: "man, toen ik die de eerste keer hoorde [In my Time of Dying] króóp ik door mijn kamer, echt !"

En ik denken dat -ie overdreef..... heb daarna staan springen en meeschreeuwen :D

The wall of dolls
21 mei 2004, 22:41
De eerste keer dat ik die plaat draaide kwam ie echt recht op me muil, zoiets goeds had ik nog zelden gehoord qua hardrock

Mitch
24 mei 2004, 19:22
"Take it ! Take it ! Take it ! Ooooohhhh feels pretty good up here......"

8-)