PDA

View Full Version : waar kan ik een schema vinden



Rock&Roll
15 mei 2004, 18:47
test

Rock&Roll
15 mei 2004, 18:49
ik heb nog een ibanez ts7 liggen die ik niet gebruik, maar ik las op de site van analogman dat er ook voor dit pedaal een 808 mod is...weet er soms iemand waar ik een schema kan vinden om deze mod uit te voeren? ik kan namelijk zelf wel solderen en zo, dus om dat pedaal op te sturen naar de us zie ik niet echt zitten...
:cool:

Dirk_Hendrik
15 mei 2004, 19:18
een mod?? Er zijn meerdere variaties op dit thema. Welke zoek je? De standaard ts808 conversie? opamp vervangen en 2 weerstanden aanpassen. Resultaat volgens sommigen enorm. Persoonlijk vind ik het overrated.
Keeley beschrijft er 1 op zijn page (baked mod) die ik zelf te gek vind. Het schema van een TS en de verschillen tussen verschillende TS varsies staat op de site van RG Keen in dit excellente schrijfsel:

http://www.geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxfram.htm

loop het schema van de TS door en je ziet vanzelf welke onderdelen keeley aanpast in zijn baked mod.

Rock&Roll
17 mei 2004, 17:28
dit vond ik op de site van analogman:

"TS7 Tone Lok Tube Screamer MODS : The TS7 can be modded to full 808 specs quite easily, the chip is usually already the JRC4558D, so the price for the mod is $5 less than a TS9, Brown option is also standard on these. "

de chip in het pedaal moet dus niet vervangen worden. wat moet er dan wel nog gedaan worden om die ts7 een beetje ts808-achtig te maken?
gewoon nog twee weerstandjes vervangen?

:cool:

Dirk_Hendrik
18 mei 2004, 17:15
Basically.... ja

Speeddemon
18 mei 2004, 18:34
"since the mod is $5 less..."

Wow Mike, dus volgens jou is een JRC 4558D $5 hmm?
Vreemd dat Small Bear ze voor $0.40 verkoopt. Oh ja, die zijn natuurlijk niet vintage.... :roll:

Robbert
18 mei 2004, 18:52
Nee.


TS7 Tone Lok Tube Screamer MODS : The TS7 can be modded to full 808 specs quite easily, the chip is usually already the JRC4558D, so the price for the mod is $5 less than a TS9, Brown option is also standard on these.


Betekend dat je dus 40 USD betaald om Mike aan je pedaal te laten sleutelen.

Maar voor dat geld is hij wel gechecked, bestickerd en ..uh... gemodificeerd :D


Zo'n chip kost misschien niks, maar jij moet ondertussen ook wel weten dat je eventjes bezig bent met een IC solderen. Wanneer je dat te snel doet kun je hem koken.
En bij een TS9 mod moet de oude chip er ook uit, met beleid.

Speeddemon
18 mei 2004, 18:56
Wanneer je dat te snel doet kun je hem koken.

Damn, you just found out Speedy's "Baked" mod. :roll:

Niettemin, $40 for 2 weerstanden en een IC vervangen en een sticker blijft veel geld.

Antal
18 mei 2004, 19:57
Damn, you just found out Speedy's "Baked" mod. :roll:

Niettemin, $40 for 2 weerstanden en een IC vervangen en een sticker blijft veel geld.

Dat van die 2 weerstanden en dat opampje is de 808 mod. Die baked mod van Keeley omvat nog een paar componentjes (die ook geen $40 waard zijn maar goed....)

hadv
18 mei 2004, 20:18
hij blijft leuk "vintage" ic :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:














waar gitaristen al niet geld voor uitgeven.
koop met je oren ipv met je ogen/***

Dirk_Hendrik
18 mei 2004, 20:35
Zo'n chip kost misschien niks, maar jij moet ondertussen ook wel weten dat je eventjes bezig bent met een IC solderen.

Laten we er die pedalendag maar op organiseren dan. Weje leggen dat ik die standaard 808 mod (op het moment dat m'n pookje heet is) in minder dan 5 minuten doe?. En dat de originele chip dan ook nog heel is?

Dat is dus 20 in een uur (dan wordt het wel bikkelen trouwens.) a 40 dollar Hmm.. 800 dollar/uur.....

Ok dat is zonder schilderen...

Die baked mod is van keeley is wel echt de moeite waard. Zeker op een Ibanez Metalscreamer. Kost wel een hoop minuutjes meer trouwens.

Robbert
18 mei 2004, 21:20
Laten we er die pedalendag maar op organiseren dan. Weje leggen dat ik die standaard 808 mod (op het moment dat m'n pookje heet is) in minder dan 5 minuten doe?. En dat de originele chip dan ook nog heel is?

Dat is dus 20 in een uur (dan wordt het wel bikkelen trouwens.) a 40 dollar Hmm.. 800 dollar/uur.....

Ok dat is zonder schilderen...

Die baked mod is van keeley is wel echt de moeite waard. Zeker op een Ibanez Metalscreamer. Kost wel een hoop minuutjes meer trouwens.

Voor die 40 Dollar moet je ook het pakketje uitpakken, open schroeven, desolderen, solderen, dicht schroeven, testen, stickers plakken, pakketje dichtplakken en opsturen.


Misschien een beetje flauw, maar ook dat zijn handelingen die gedaan moeten worden en dus ook betaald. En dan nóg is die 40 USD -misschien- wat aan de hoge kant.

Misschien. Misschien ook niet, hier in Nederland heeft toch ook iedere loodgieter/ramenwasser/reperateur al 50 Euro voorrijdkosten.

Terug on topic. Ik denk dat je inderdaad zo'n mod in 5 minuten kan doen :D

hadv
19 mei 2004, 02:46
Dirk-Hendrik..
20 in een uur is dus 3 minuten per stuk
knappe jongen als je dat lukt zonder fouten :razz:

Robbert, een soldeerder met een loodgieter vergelijken is inderdaad wel erg grappig gevonden

Dirk_Hendrik
19 mei 2004, 10:26
Damn rekenfoutje!

Maar dat 12 per uur.

Sukkel (ik dus).... :oops: