PDA

View Full Version : Lenny Kravitz



flightcase
10 april 2002, 00:09
Effe een vraagje.
Weet iemand misschien hoe ik het beste de coole sound kan krijgen van Always on the run van lenny?
Dus wat de beste
settings zijn op m'n amp?
B.V.D:)

Kitaarhiero
10 april 2002, 19:15
eh nou... ik speel het wel eens (best vaak de laatste tijd), als je het echt precies wil nabootsen dan zul je toch een (Gibson) Les Paul moeten hebben en een Marshall versterker. maar "any guitar with humbuckers will do." de gain/overdrive op 2/3e is aan te raden, veel laag in het couplet geloof ik ook... en veel hoog bij de solo (logisch)
zo doe ik dat dan... zonder die marshall dan.

flightcase
10 april 2002, 20:20
Die Les Paul(Epiphone) en die Marshall(JTM 60) zijn het probleem niet Kitaar.
Maar ik krijg het geluid nooit echt goed ik zet hem ook altijd redelijk droog voor de riff maar het geluid lijkt er niet echt op.
Ik klooi ook altijd veel met de mid maar dan klinkt het nog niet echt geweldig.
Solo is niet zo'n probleem gewoon vette scheur erop.

Kitaarhiero
10 april 2002, 22:37
neem voor het riff de midden positie, dan klinkt het bij mij meestal wel een beetje hetzelfde.

pimmetje
12 april 2002, 17:17
Ik heb alleen ff naar het riffje geluisterd. Niet naar de solo... ik kom als ik 't probeer dichter bij het geluid als ik een blues90 (soort p90, dus single coil) op de brug gebruik. En dan nog op een semi-hollowbody ook. De humbuckers die ik gebruik zijn Seymour Duncans (SH-2N Jazz bij hals en SH-4JB bij brug). Die produceerden het geluid niet. Maar dat kan eraan liggen dat ik geen Marshall heb, maar een Koch.

Misschien heb je toch wat aan de instellingen:
- brug element
- vervormd kanaal
- gain tussen 10 en 11 uur
- presence rond de 2 uur
- low en mid rond de 3 uur
- high bijna uit

oh ja... toonregeling op gitaar ergens halverwege.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-04-12 16:20 ]</font>

Kitaarhiero
13 april 2002, 11:32
Ik speel het ook op een Semi-hollow (met P-90's).

Mijn settings:

IIG de middenpositie van de pick-ups.
Gain op 1 uur
reverb op 11 uur
Bass op 12 uur
middel op 3 uur
treble vol
volume regeling op gitaar: Laag half, hoog vol.
Ik vind het dan best wel aardig als het origineel klinken.