PDA

View Full Version : halzen kopen/bestellen met onafgewerkte headstock, waar?



amon
15 mei 2004, 12:42
ik moet een nieuwe hals hebben voor in een standaard strat maat body. nu kan ik die wel 2dehands kopen, maar dan staat daar een merk op (vaak iig wel) en is de vorm van de headstock al voorbepaald.
een hals zelf maken zou een optie zijn, ware het niet dat mij dat te moeilijk lijkt en daar geen tijd voor heb nu.

wat ik zoek is dus een winkel/site waar ik halzen kan kopen die afgewerkt zijn (misschien alleen nog niet gelakt), dwz gefret, halspen erin, afgerond etc. behalve de vorm van de headstock. dus zo dat er op de headstock een vierkante plank zit ipv een (mooie) vorm met gaten voor stemmechanieken etc, zodat ik die vorm zelf kan maken.

weet iemand waar?
bij voxhumana weet ik zo als ik op de site kijk niet goed wat ze daar allemaal hebben/bedoelen, misschien iemand die het uit kan leggen of zeggen of ze ze daar hebben?

het liefst ook niet te duur, +/- 100-150 euro.

Kjiratsiekoedel
15 mei 2004, 12:47
ik heb het toevallig 2 weken geleden nog gezien. heet iets van 'pedal'-headstock ofzo (in nederlands: peddel).

rockinger.com
warmoth.com

amon
15 mei 2004, 14:18
ok, bedankt

daarmee zal het wel lukken

arno
15 mei 2004, 14:28
voxhumana heeft er ook behoorlijk wat, van helemaal afgewerkt tot een een blok hout laat maar zeggen. Rij eens langs dan kun je zien wat ze hebben, op de site wordt je er idd niet veel wijzer van.