PDA

View Full Version : nieuwe ouwe axe!



cas121
15 mei 2004, 01:01
Juust!

aangezien ik gister wat geld terug kreeg van de belasting :o heb ik maar meteen een gitaar erbij aangeschaft, en wel een Gibson 'The Paul' uit 79, helemaal origineel voor een best oké prijs.. walnut body en neck met een ebben toets en 2 paf hb's erin

vanmiddag een beetje aan het afstellen en poetsen geweest en ben echt helemaal happy, hij speelt heerlijk en heeft een lekker fel gedefinieerde sound.

Heeft iemand nog wat extra info over deze gibsons trw? bouwjaren etc? en wat extra info over de pu's? zijn geloof ik dirty fingers

alle info is welkom, thnx..

foto volgt

BramVersteeg
15 mei 2004, 16:35
is dat niet die gitaar die echt al jaren!!! word aangeboden op alle 2e hands sites?? Maar gefelici ermee. Ik kan je verder geen info geven. Misschien kun je naar gibson het serienummer mailen. Krijg je volgens mij info over de betreffende gitaar.
Grz. Bram

Mitch
15 mei 2004, 17:45
Precies mijn gedachte ! Volgens mij kom ik die inderdaad al tijden tegen op Marktplaats e.d.
The Paul was destijds een beetje wat de Studio nu is: eenvoudiger, betaalbaarder dan een Standard of Classic. De andere houtsoort is geloof ik nooit echt aangeslagen.

BartL
15 mei 2004, 18:15
Ik heb eergisteren ook geld terug gekregen van de belasting. 52 euro maarliefst :-D :razz: . Ik heb mijn vriendin en mij vandaag maar eens getrakteerd op wat loempia's :cool:




Edit: Proficiat 8-) 8-) 8-)

cas121
15 mei 2004, 22:26
nee heb hem niet via internet gescoord. kende het model al jaren, is alleen neit heel veel over te vinden, thats all

andy
15 mei 2004, 22:40
Precies mijn gedachte ! Volgens mij kom ik die inderdaad al tijden tegen op Marktplaats e.d.
The Paul was destijds een beetje wat de Studio nu is: eenvoudiger, betaalbaarder dan een Standard of Classic. De andere houtsoort is geloof ik nooit echt aangeslagen.

Klopt, in de jaren 80 waren ze iets van 1000 gulden nieuw. Ik heb er ook wel eens in handen gehad. Maar het speelde wel heel anders dan een Les Paul.
Maar mooi die belasting teruggave, ik heb ook een aardig bedragje binnen....... :wink:

cas121
16 mei 2004, 10:26
het speelde wel heel anders dan een Les Paul

qua spelen zit het precies tussen mn LP studio en Sg std in, wel gewoon een dikke hals maar met dus een wat dunnere, iets afgeronde body.. beetje ala junior.
zit er qua sound ook tussen die 2 in trw, echt een aggresief gitaartje om te horen.

heb er ong 400 voor gelapt, niet spotgoedkoop maar wel redelijk dacht ik zo.. Diegene die al een eeuw op MP staat kost 650 - 800 euro ofzo..

cas121
16 mei 2004, 10:27
het speelde wel heel anders dan een Les Paul

qua spelen zit het precies tussen mn LP studio en Sg std in, wel gewoon een dikke hals maar met dus een wat dunnere, iets afgeronde body.. beetje ala junior.
zit er qua sound ook tussen die 2 in trw, echt een aggresief gitaartje om te horen.

heb er ong 400 voor gelapt, niet spotgoedkoop maar wel redelijk dacht ik zo.. Diegene die al een eeuw op MP staat kost 650 - 800 euro ofzo..

ieme
17 mei 2004, 19:08
die van martkplaats ie van die gast waar ik mijn taylor gekocht heb, hij heeft een sg en lp te koop staan.. 795 pst vraagt ie dr voor... tsja.. ik heb ze gezien... rare dingen!

hadv
17 mei 2004, 23:26
The Paul Series
THE PAUL STANDARD - single sharp cutaway walnut body/neck, 22 fret ebony fingerboard with pearl dot inlay,
tune-o-matic bridge/stop tailpiece, 3 per side tuners, chrome hardware, 2 exposed humbucker pickups, 2 volume/2 tone
controls, 3 position switch. Available in Natural satin nitrocellulose finish. Mfd. 1978 to 1982.
The Paul Deluxe - similar to original The Paul Standard, except has mahogany body/neck. Available in Antique
Natural, Ebony, Natural and Wine Red finishes. Mfd. 1980 to 1986.
THE PAUL II - single cutaway solid mahogany body, mahogany neck, 24 3/4" scale, 22 fret rosewood fingerboard
with dot inlay, tune-o-matic bridge/stop tailpiece, blackface peghead with silkscreened logo, engraved "The Paul II" on
truss rod cover, 3 per side tuners, chrome hardware, 2 exposed pole piece humbucker pickups (490R/498T), 2
volume/2 tone controls, 3 way toggle switch. Available in Ebony (EB) and Wine Red (WR) finishes. Mfd. 1996 to
1998.
THE PAUL SL (LPTP) - single cutaway solid mahogany body with carved top, mahogany neck, 24.75" scale, 22 fret
rosewood fingerboard with pearl dot inlay, tune-o-matic bridge/stop tailpiece, blackface peghead with silkscreened
logo, 3 per side vintage-style tuners, chrome hardware, 2 exposed polepiece humbucker pickups (490R/498T), 2
volume/2 tone controls, 3 way toggle switch. Available in UV-Cured Ebony (EB), Emerald (EX), and Ruby (RX)
finishes. Mfd. 1996 to date.
(nu niet meer)

The Paul had inderdaad Dirty Fingers (die worden nu overigens weer gemaakt !)
Toen ie in Nederland uitkwam was-ie ca 1300 gulden (1979)
(Dat had ik niet, ik heb een half jaar later een 2ehands gekocht voor 1100)
de laatste tijd zie je weer de mafste prijzen, 400 pleuri is hardstikke mooi
het nadeel van die dingen (niet The Paul II) is dat ze gepolitoerd zijn, waardoor ze heel moeilijk zijn schoon te maken.
Door het walnotenhout klinken ze aan de droge kant (maar ik heb er altijd met heel veel plezier op gespeeld)

Nocki
18 mei 2004, 08:18
Shit man. ik heb voor april mn aangifte de deur uit gedaan en nog steeds niks terug gehoord.... O^$@(%@ wil nu ook wel eens mngeld terug...

leuk voor je. een nieuwe axe

NOcki

cas121
18 mei 2004, 12:17
thnx voor de info, hier kan ik wat mee..
heb van gibson nog niks gehoord terwijl die ook meestal vrij snel zijn.

@ nocki: mijn aangifte was in januari al de deur uit, zijn niet echt snel, die vrolijke vrienden bij de belastingdienst..

oja dat van dat lastig schoonmaken had ik ook al gemerkt, kan er niet mn gewone polish op loslaten. en dr hangt echt nog een kilo vuil aan