PDA

View Full Version : Yamaha/Takamine



anoniem
30 augustus 2001, 12:44
Ik kan een Yamaha AEX500 kopen voor 775 piek of een Takamine FD360 voor ca. 2500 piek. Het gaat me nu even niet om het verschil tussen de gitaren (maar als iemand er evaring mee heeft hoor ik het graag), maar of de prijs/kwaliteit verhouding een beetje klopt.

anoniem
30 augustus 2001, 19:11
Takamine's zijn er ook goedkoper... en klinken helderder, je moet er van houden maar persoonlijk zou ik een Takamine verkiezen boven een Yamaha. Yamaha klinkt als elke ander mid-budget accoustic, takamine heeft eigenlijk een beetje het ovation geluid, schril, scherp maar heel mooi, ik speel zelf al jaren op takamine, een gewone dread van ca. Hfl. 1250,-

Prolific Frog
3 september 2001, 21:02
Saab 9-3 ? of toch maar een Ferrari .... ? beide goede auto's, de een zon 3 tot 4 keer duurder als de ander, sneller, beter geluid, meer prestige, ga zo maar door ..... als ik het geld had zou ik voor de ferrari gaan, maar ik heb het niet dus blijf ik maar in mijn saabje rijden.

Eko
3 september 2001, 23:25
Als het laatste bedrag geen bezwaar is zou ik even om me heen kijken naar b.v. een L`Arrivee of een Taylor in de midpricerange.
Ik heb zelf een redelijke Takamine maar zodra ik de kans zou hebben zou ik hem toch inruilen op een goede Martin , Taylor of L`Arrivee.
BTW ik heb het laag en de sustain iets verhoogd door er bronzen eindpennen( Pegs ) in te zetten.

ginne
9 oktober 2001, 15:40
Goeie tip, Eko, van die bronzen pegs. Mijn gitaarboer hier om de hoek weet van niks: hoe kom ik er aan?

Buzz
16 april 2004, 10:33
Ebony endpins zijn ook heel goed, en beter verkrijgbaar. Bijv. bij Vox Humana in Vlaardingen.

maylingjv
16 april 2004, 13:41
oftewel een yamaha in die prijsklasse van die takamine,want die wat duurdere yamaha akoestische worden toch ook wel redelijk onderschat,die compass reeksen zijn wel de moeite maar die apx'en die zijn maar niks vindk.