PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar eindelijk binnen....!!!



ED BOB
14 mei 2004, 21:42
In principe doe ik het eigenlijk nooit: een gitaar bestellen via internet.
Maar ja, deze was nergens hier in de regio te krijgen, dus toch maar de gok gewaagd. Het is een Fender Nashville Deluxe Power Tele.
Een telecaster met 2 Tex Mex Tele elementen en een Tex Mex Strat element in het midden en een piëzo elementjes in de brugzadels.
Voor dit laatste heb ik 'm gekocht. Ik wilde een gitaar waarbij ik snel kan overschakelen van accoustisch naar elektrisch.

Ik moet zeggen ondanks dat het een mexicaan is werkelijk perfect. Zowel het tele-geluid als het acoustische geluid. Bovendien ook nog een lekker strat geluid in de tussenstanden. Verder is de afwerking super. Ben er erg blij mee. Superveelzijdige gitaar. Zo dat moest ik ff kwijt...

Hier is ie dan, de 7e in mijn collectie...
http://bandopbezoek.nl/pictures/tele_01.jpg

Greetz, Ed

Blijepanda
14 mei 2004, 21:46
:o Mooi man, gefeliciteerd!

ben???
14 mei 2004, 22:01
mooimooi!

soup
14 mei 2004, 22:09
:) erg mooi

FonZZo
14 mei 2004, 22:35
Ik heb'm zelf ook maar dan zonder piëzo.
Bevalt mij ook super goed.
Deze gitaar doe je nooit meer weg.
MIM is tegenwoordig erg goede kwaliteit.
Heb nu ook een MIM Deluxe Powerhouse strat in bestelling.
:lol: Kan niet wachten..........

Veel plezier er mee!

ED BOB
14 mei 2004, 22:47
Ik had eigenlijk liever een USA gehad maar dit model met die piezo hadden ze alleen in de mexicaanse uitvoering. Maar Idd die mexicanen zijn tegenwoordig zeker niet slecht en het scheelt een hoop geld :wink:

thijsov
15 mei 2004, 00:08
mooie gitaar!
gefeliciteerd!

slayurrr
15 mei 2004, 00:40
Ik ben geen Fender "fan", maar deze heeft wel wat (ik vind de kleuren vooral mooi).


Maargoed, zelf zou ik nooit zoiets kopen 8-)

schaap
15 mei 2004, 00:45
Weet je ook wat voor piezo, en natuurlijk hoe goed die is, ik probeer daar steeds meer info over te krijgen.
En het is geen lelijke fender, naast de headstock dan :-D

ED BOB
15 mei 2004, 01:02
De Piezobrug is van Fishman (Fender Fishman Powerbridge)
Ik vind 'm erg goed en heel natuurlijk klinken. Zelfs beter dan mijn electrisch accoustische Takamine als ik die doorversterk. En het voordeel is dat deze niet rond gaat zingen.


De output van de gitaar is "stereo smart" dwz dat als je een stereo plug met Y-kabel aansluit (wordt standaard meegeleverd) je het accoustische en elektrisch signaal kunt sepereren. Bijv. het elektrische signaal naar je gitaar amp en het accoustische via een DI naar de PA. Als je een gewone mono kabel aansluit gaan beide signalen hierdoor. Het volume van beide kan op de gitaar afzonderlijk worden geregeld. De 'enkele' pot is de volume voor het acc. signaal de 'dubbele' pot is voor resp de tone en het volume.

Zie hier een detail foto van de brug

http://bandopbezoek.nl/pictures/tele_02.jpg

ED BOB
15 mei 2004, 09:23
voor meer info over fishman-producten zie:

http://www.fishman.com

greetz, Ed

THW
15 mei 2004, 10:08
moooooooooi :o

IndiepoprockJesse
15 mei 2004, 11:00
Cool ding,

gefeliciteerd!! :-D

Jesse//

youngcoby
15 mei 2004, 11:05
Proficiat met je nieuwe gitaar.
Persoonlijk vind ik dat een tele een tele moet zijn, zonder midden PU. Als ie goed speelt, heb je een leuke gitaar.

Mag ik vragen wat je 'm betaald hebt?

BTW, hoe werkt de acoustische versterking? Op de Fishman site heb ik die van jou niet gevonden?

ED BOB
15 mei 2004, 13:07
Ik heb er 897 euro voor betaal incl. verzendkosten, gig-bag en Y-kabel.
Bij Music Town in Duitsland.

De piezo bevalt heel goed, erg natuurgetrouw. Je blijft echter wel horen dat het een solid body gitaar is, maar ik vind dat niet storend.

De brug staat idd niet op de fishman site. Ik denk omdat dit een samenwerking is met Fender. De piezo's die worden gebruikt zijn volgens mij wel hetzelfde zoals op hen site vermeld.

Het strat-element had voor mij niet per se gehoeven. Ik heb 'm gekocht voor de piezo en omdat ik nog geen tele had. Aan de andere kant vind ik het ook niet storend omdat het toch al geen 'orginele' tele is vanwege de piezo. Ik vind het wel mooi meegenomen en het maakt de gitaar wat veelzijdiger.

greetz, Ed

gjlp
15 mei 2004, 13:21
Fraaie gitaar hoor. Eindelijk een veelzijdige telecaster.

abbys
15 mei 2004, 13:23
mooooooooooooooooooooooooooooooooi, accute aanval van GAS

Punt
15 mei 2004, 13:50
Een schoonheid!

Static-M
15 mei 2004, 13:57
mooooooooooooooooooooooooooooooooi, accute aanval van GAS
indeed, hier ook! De kleuren vind ik ook erg mooi, ben zowiezo wel tortoiseslagplaatfan :D

ED BOB
16 mei 2004, 20:03
Thanx guys...

a.s. vrijdag ga ik er voor het eerst mee optreden.
Ben heel benieuwd hoe het 'acoustische' geluid overkomt op de PA...

greetz, Ed

ED BOB
25 mei 2004, 00:14
Het optreden met de Tele ging goed. Wat een geluid zeg! Het (normale) brugelement (Tex Mex Tele) is erg strak. Het piezo element klinkt fantastisch! Het acoustisch geluid heb ik (nog wel) gewoon via een mono kabel (eeuuhh zender) naar de gitaar versterker gestuurd waarbij ik gebruik heb gemaakt van de Jazz Chorus 120 voorversterker van mijn GP100. Voor het elekrische geluid maak ik gebruik van mijn Engl Sovereign voorversterker.

Het enige wat mij een beetje tegenviel was het 'switchen' van acoustisch naar elektrisch en vice versa. Dit moet dus met de volume-pots waarbij je dan aan 2 pots moet draaien (de een moet aan/harder gezet worden en de ander zachter/uit). Mischien is het een kwestie van oefenen en behendigheid in krijgen of ik maak een klein schakelaartje op de gitaar (vind ik eigenlijk zonde) of ik gebruik toch de stereo-kabel, maar dan kan ik mijn wireless niet meer gebruiken... elk voordeel heb z'n nadeel....
Of....zijn er nog andere ideëen....?

Greetz, Ed

daron_kurt
25 mei 2004, 11:01
wreed!

Static-M
25 mei 2004, 11:04
mss iets van een heel klein y-kabeltje, dat je de één uit je wireless-zender haalt en dan de ander erin propt als je wil wisselen. Hierbij ga ik er van uit dat je niet zo'n guitarbug hebt maar een beltpack.

Stitch
25 mei 2004, 11:06
Ik vind zulke gitaren niet snel mooi maar dit is wel heeel schoon!! Way to go m8

urezna
25 mei 2004, 15:49
Het enige wat mij een beetje tegenviel was het 'switchen' van acoustisch naar elektrisch en vice versa. Dit moet dus met de volume-pots waarbij je dan aan 2 pots moet draaien (de een moet aan/harder gezet worden en de ander zachter/uit). Mischien is het een kwestie van oefenen en behendigheid in krijgen of ik maak een klein schakelaartje op de gitaar (vind ik eigenlijk zonde) of ik gebruik toch de stereo-kabel, maar dan kan ik mijn wireless niet meer gebruiken... elk voordeel heb z'n nadeel....
Of....zijn er nog andere ideëen....?

Greetz, Ed

ik heb zelf 2 ibanez-plankjes met piezo, en daar zit inderdaad een schakelaar op om tussen beiden te schakelen, evenals de keuze door het gebruik van 2 outputs (parkers gebruiken hier stereo outputs voor) beide soorten geluid naar verschillende versterkers te sturen, dan kun je bijv ook een acoustische gitaarversterker gebruiken voor je piezo.
als je dan ook nog een middenstand hebt in die schakelaar, kun je ook beiden tegelijk gebruiken (magnetisch en piezo dus), das ook erg leuk.
en het zou je nog de mogelijkheid kunnen bieden om beide signalen naar een voetschakelaar te stueren, zodat je met je voeten kunt schakelen tussen magnetisch en piezo.... maar zover ben ik nu ook nog niet....

aan twee potmeters draaien lijkt me eerlijk gezegd niet werkbaar..... jammer dat ze dat op die manier gedaan hebben.....

ED BOB
25 mei 2004, 19:13
Ik denk dat ik er toch ook maar een mini-switsch schakelaartje erop maak precies tussen de 2 pots in op het metalen plaatje (tenminste als het daar hol is :???: ) en dan 3 standen: acoustisch, elektische en beide. Goedkope maar effectieve oplossing. Als ik de tele weer orgineel wil maken, koop ik gewoon zo'n metalen plaatje :wink:

DrFretBoard
2 juni 2004, 12:05
Zeg, waarom gebruik je er niet zo'n dingetje voor:

http://www.fishman.com/products/details.asp?id=31

Een powerblend van Fishman electronics!
http://www.fishman.com/uploads/products/images/35_thumb.jpg

ED BOB
2 juni 2004, 12:51
Zou kunnen, alleen kan dit niet in combinatie met mijn (mono) wireless die ik wil blijven gebruiken.
Schakelaartje heb ik mee geexperimenteerd, leek een eenvoudige oplossing maar op een of andere manier kreeg ik dit niet goed werkend.
Voorlopig doe ik het nog ff met de pots op de gitaar.

john.3001
2 juni 2004, 13:08
Hoe klinken die tex mex elementen? Ik wil ze ook in m'n strat gaan zetten.. Hoog/Laag/Midden? Output?

ED BOB
3 juni 2004, 13:11
Tex mex elementen klinken goed. Het geluid is naar mijn idee iets dikker dan gewone single coils. Verder vind ik vooral het brug element erg strak. Let wel dat ik het hier heb over de Tele Tex Mex elementen (brug en hals). Het midden element is een Strat Tex Mex.
Ben trouwens ook zeer te spreken over de tussenstanden.

bert k
3 juni 2004, 15:00
Je kan een snoertje (laten) maken dat het kunstje doet. Aan de ene kant een stereoplug voor in de gitaar; op de plug of in het snoer een schakelaar die kiest tussen de ring of de tip van de stereoplug, en aan de andere kant een monoplug voor in je zender.
Ik zou zelf een schakelaar in het snoer solderen en met een hoop gaffatape isoleren, maar ik ben slordig, daar is wel iets nets op te verzinnen.