PDA

View Full Version : Gretsch Silver Sparkle Jet



Dirtypool
14 mei 2004, 20:19
Is dat wat jongens?
Bespeelbaarheid, klank..
Ik wil eigenlijk een mooie Les Paul (Gib) maar deze of een Framus Jan Akkerman vind ik ook wel hitsig als voorlopig danwel blijvend substituut :)
Richard

-robbert-
14 mei 2004, 21:13
Een maat van me heeft er een. Ik vind em persoonlijk nogal modderig klinken...

FonZZo
14 mei 2004, 22:40
Kwa uiterlijk echt een van de mooiste gitaren die er bestaan.
Is wel een beetje een gitaar die je er bij moet hebben (als je de prijs even vergeet) want erg veelzijdig m.b.t. sound schijnt ie niet te zijn.
Gretsch is wel klasse apart.

ieme
17 mei 2004, 19:11
ik ben dol op gretsch!

Luca P
17 mei 2004, 20:05
Aah, die wil ik hebben!
Ik ben fan van Setzer en zoals je weet speelt hij de 6120.
Die wil ik ook, maar de solid bodies van Gretsch spelen ook heel lekker.
En klinken nog goed ook.

schizo910
17 mei 2004, 21:28
Mijn live set bestaat uit een Gretsch Duo Jet Light Blue Pearl (Een Silver Jet maar dan niet zilver maar parelmoer) en een Gibson Les Paul Premium plus. Ik speel met mijn band recht toe recht aan rock en de Gretsch is mijn main-gitaar geworden. De sound is wel degelijk veelzijdig, dat is de reden dan ook dat het mijn belangrijkste gitaar op het podium is, zeker in vergelijk met een LesPaul. De DuoJet is super mooi clean en kan heerlijk janken. Mijn LesPaul is een geweldige gitaar en blijft qua bespeelbaarheid bijna ongeevenaard, maar qua sound toch minder veelzijdig dan de DuoJet. Ik heb ook een Setzer 6120, maar dat is weer een totaal ander verhaal en niet te vergelijken met de DuoJet of LesPaul.

Hieronder staat een linkje naar foto's van de 2 gitaren.

bert k
17 mei 2004, 21:36
Mooooi, dat parelmoer! (kwijl kwijl) Grappig, ik zat net te denken dat een Les Paul helemaal geen veelzijdige gitaar is, wel mooi hoor, ik heb er ook 1, maar hij heeft maar weinig variatie, hij klinkt altijd als een LP. Die Gretsch lijkt me een superding!

Rutger
17 mei 2004, 23:19
k heb de goedkopere silver sparklejet weleens bespeeld en vond die al vrij goed klinken, sprankelender dan een LP. hij was alleen erg slecht afgesteld dus over de bespeelbaarheid kan ik wenig zeggen.