PDA

View Full Version : Wie kent deze?



schwantz
14 mei 2004, 14:34
hallo collega's

nogmaals mijn vraag in het bassisten forum dan maar, wie kent de Marshall B150 versterker? Onze bassist wil deze aanschaffen, maar ik kende dit model verder niet?
Lijkt me wel een aardige kast... 8-)

Anavrin
14 mei 2004, 15:00
mij ook wel. Ik heb volgens mij weleens op dit ding gespeeld, en de klanken waren zeker niet verkeerd. De equalizer bij dat model voelde alleen wel een beetje fragiel aan, maar ja, hoe vaak stel je die nou in? Ik doe dat 1 keer, en dan blijft ie zo staan, tot de hele shit weer verkocht/ ingeruild wordt. Check dit voor meer info:
http://www.marshallamps.com/images/products/bassstate/b150.html
is het de bedoeling om er ook live mee te gaan optreden ed? want dan is 150 watt misschien wel wat weinig voor de bas. Wat voor versterkers hebben de gitaristen in je band? Tegen bijvoorbeeld een 100 Watt buizengitaaramp is dit ding denk ik niet opgewassen.

Clunk
14 mei 2004, 15:19
hooooooo... heeft dat ding geen DI?>

nah, er staat er een in alkmaar bij PJ en volgens mij komt er ondanks de 150 watt wel effe tyfus veel herrie uit :roll:

naja zal wel... wel leuk ding, had em alleen liever met een 4x10 combinatie gezien.

bovendien stond er een fullstack van marshall van de week op marktplaats, en daar stond bij dat ie maar 200watt was.. en dat voor een 4x10 en 1x15...

dus vermogen.. naja.. test die zooi uit.. het rockt in iedergeval wel als een tierelier,... zal wel weer boomerig worden, gewoon niet opslappen. :o

Chris Wolstenholme
14 mei 2004, 16:07
hehehe


de 4x10 combo die heb ik :-D en die heb 230Wattjes ofzo, maar zoals bekend zegt wattages niet alles, reken maar dat er een hoop lawaai uit die marshall komt. Zelf ben ik erg over de marshall toon te spreken, maar zoals clunk al zegt, niet echt trace of SWR, de amp geeft wel een bepaalde kleur ( eigen soort geluid van de amp ) mee aan je sound, kan je van houden, ik wel :D

John P
14 mei 2004, 21:43
Er zit wel degelijk een DI op; lees het laatste stukje van de info van Marshall maar eens. Marshall gaat in ieder geval altijd hard! Ik heb jarenlang op een 100 watt van Marshall gespeeld en dat ding was prima. Niet kapot te krijgen!! Van de klank moet je houden. Ikzelf vind 150 watt aan de magere kant voor een basversterker. Daarom heb ik hem ook ingeruild. Laag vreet power.

buuck
15 mei 2004, 09:07
heb heel vaak al op een b65 gespeeld. leuk ding voor t oefenen. ding gaat bokkehard. met de eq alles naar boven geschoven boost ie nog eens als een gek. echt ziek hoeveel er uit zon klein kastje komt. maaaaar...! ding geeft de lage tonen echt bagger weer. en slappen klinkt ook niet denderend.. zit alleen een 15" in. eigenlijk had er nog een piezo horn ofzo bij in gekunt. zou em wel goed doen..