PDA

View Full Version : rack advies nodig



GuitarCroock
14 mei 2004, 12:12
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een rack. Hierin heb ik een digitech 2112 en ik ga nog een kitty hawk quattro kopen. Maar als poweramp gebruik ik nu de amp ingang van mijn behringer combo. Het geluid is wel redelijk, maar ik wil eigenlijk een amp in mijn rack. Nu zit ik te twijfelen tussen buizen en transistor. Ik heb verder geen ervaring met buizenamps. Wat kan ik beter kopen, een 2e hands marshall 2x80 watt transistor of toch nog even doorsparen voor een buizen power amp. En wat gaat het verschil in geluid worden?

Nocki
14 mei 2004, 12:37
Een buizen poweramp klinkt geweldig. maar er is veel vershil. koop in ieder geval niet de marshall 9005 2x 50 watt poweramp. deze zijn goedkoop te vinden maar echt vreselijke dingen. niet doen dus.
ga naar een winkel en probeer je eigen geluid te vinden. probeer wat combo's met evrsillende eindtrappen. el84, el34 en 6l6 kijk wat je leuk vind en ga vandaar verder.

en dan nu over smaak.

geen marshall eindtrap die klinken allemaal bagger.
kijk naar een strakke poweramp met het eluid wat jij zoek. mesa, engl, peavey en de duurdere zoals vht klinken allemaal goed. ja zelfs de peavey is goed.

ga gewoon even kijken.

NOcki

jw009
14 mei 2004, 12:45
mesa 50/50 kan ik zeer aanraden!

skabouter
14 mei 2004, 14:36
over de klank: een buizen poweramp klinkt warmer, dynamischer en kan veel harder. zelfs de 20 watt buizen poweramps gaan harder dan marshall 8008 PA`s.

ff wat anders. is het steken van je rack (met preamp) in de return van een (buizen)combo hetzelfde als aansluiten op een poweramp in rackvorm ?
ik hoor namelijk grote verschillen. ik vind mijn rack in de return van een preamp nooit zo mooi namelijk. ga ervan uit dat het mooier klinkt over een buizen poweramp.

pikasso
15 mei 2004, 13:15
Dus Mesa/ENGL enz klinken allemaal beter dan de Marshall 9200??

jw009
15 mei 2004, 14:11
VEEEEL beter

pikasso
15 mei 2004, 14:54
Cool,
thanks
ik zou me anders echt blind gestaard hebben op die 9200

Tubefreak
12 juni 2004, 09:54
die marshalls vind ik inderdaad ook niet zo dik klinken. Erg schel en breekbaar. Iemand die goed kan vrebouwen kan er wel wat leuks van maken, maar ik zou het niet zo aanraden.

Maar ook de Mesa 50/50 vind ik nix. Slechte Mesa die er ooit is gemaakt als je het mij vraagt. Ik vind de 20/20 al veel beter klinken.

In jouw geval zou ik kijken naar oude peavey's, mesa 20/20 of oude engls.

En over die solid state (Marshall) eindtrap... klinkt ongeveer als je combo :-( Heb er zelf ook een gehad. hij maakt (wat) volume, maar dat is dan ook alles. Zou daar nooit mijn geld meer aan uitgeven. Tenzij ik NU een poweramp moest hebben en echt niet meer kon uitgeven/lenen.

Maar dan zou ik nog liever een ouwe gare buizenversterkertop kopen en daar alles in prikken.

Maarten[/i]

Jasper5150Lok
10 september 2004, 19:17
Kijk anders gewoon op harmony-central.com en besteed een middagje aan lezen van de reviews. Dan krijg je een redelijk (ik zeg redelijk) beeld bij de eindversterkers, hoe goed ze (schijnen te) zijn en wat voor muziek er op gespeeld wordt.

En je kan natuurlijk gericht kijken op marktplaats en als je wat ziet, kijken naar de review op harmony-central. Zo kom ik meestal aan spullen waar ik eerst helemaal niet naar zocht (ik heb ook ooiit gedacht aan een 9200, tot ik een kitty hawk eindversterker tegen kwam - GELUKKIG!). Neem er de tijd voor.