PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel Green thumb



rien
14 mei 2004, 02:22
Dit hoorde ik Tommy spelen in Raalte

Hier is mijn probeersel

Hoi
Rien

http://www.euromarien.com/rien/green thumb.mp3

rien
14 mei 2004, 02:24
www.euromarien.com/rien/green thumb.mp3

rien
14 mei 2004, 02:26
sorry maar file naam was te lang

dit zou moeten werken

www.euromarien.com/rien/3.mp3

Aragorn
14 mei 2004, 10:50
Klinkt heel lekker....wat kleine dingetjes, maar ik vind het geweldig:was ik maar zover...wat een geweldige melodie heeft dat nummer toch. Ik neem aan dat je als TE fan (toch?) al de video op woodsongs gezien hebt, daar speelt TE namelijk ook dit nummer.

Met vr.gr. Jaap

rien
14 mei 2004, 11:10
jaap


wood songs ken ik inderdaad. Ik speel dit pas 2 weken dus moet het nog in de vingers krijgen
Ik heb het Tommy life voor mn neus in Raalte zien en horen spelen want op tab is het nog niet
Ik was/ben te vroeg om dit al op te nemen.. moet over een paar weken maar een definitieve versie opnemen want ik ben inderdeaad een hele grote fan van deze man...

hoi
rien

Aragorn
15 mei 2004, 09:54
Op http://www.gitaarspel.nl/tab2.php kun je verschillende tabs van TE aanvragen...ik heb een paar dagen geleden "man with the green thumb" aangevraagd. Hoop dat ik hem binnenkort een keer binnen krijg.

Jaap

Daniël_san
27 mei 2004, 16:28
moet je dan je naam en adres invullen of kan die je ook gemaild worden?

defecto
27 mei 2004, 17:01
Is dit dat nummer wat de titel bedacht door z'n dochter draagt?

Ik vind het erg vet! Erg leuke melodie zit er in dit nummer.

rien
27 mei 2004, 18:09
neen dat nummer wat jij bedoelt heet i have always thought of you
wat zn dochter amanda hem per fax vertelde toen ze nog 5 of 6 was
en pas kon schrijven

rien

Picker
27 mei 2004, 20:03
Hey Rien,

Klinkt lekker, "ga zo door" :wink: .

Wat me met name opvalt is dat jouw NT1000 veel beter klinkt dan de mijne! Nou ja, het ligt vast niet aan de NT1000, maar wel aan de akoestiek van mijn "speelkamer".

Wat zijn de afmetingen van de kamer waarin je de opname hebt gemaakt, en hoe is de akoestiek daar (meubels, gordijnen, tapijt enz.)?

Ik heb (na een gegronde spectrum analyse van mijn WAV files en een hoop gemeet in mijn kamer gevonden dat mijn probleem ligt in
staande golven. Morgen wordt hier dus een kubieke meter geluids-isolerend materiaal afgeleverd! :razz: Ik zal ze leren, die golven!

Groetjes,

Eltjo.

thorin
27 mei 2004, 21:19
leuk nummertje... hoe noemen ze dit soort muziek eigenlijk ?

rien
27 mei 2004, 23:40
eltjo gewoon in de huiskamer... heb je een microfoonvoorversterker gekocht daarmee zet je alle andere gheluiden uit ( oftewel je overstemd de ruis) ik laat het wel zien bij het verhuizen van je moeder.

groet
rien

Picker
28 mei 2004, 00:05
eltjo gewoon in de huiskamer... heb je een microfoonvoorversterker gekocht daarmee zet je alle andere gheluiden uit ( oftewel je overstemd de ruis) ik laat het wel zien bij het verhuizen van je moeder.

groet
rien

Ja, ik heb een 48 V voeding + superlage ruis voorversterker (130 dB of zo). Maar ik heb wat opnames op een kleinere kamer gemaakt met vrij kale wanden en dat is vragen om moeilijkheden. Klinkt voor geen meter. Maar morgen komt er tien vierkante meter noppenschuim van 5 cm dik, en dan krijg ik daar een akoestiek om van te watertanden...

Picker
28 mei 2004, 00:41
Dit hoorde ik Tommy spelen in Raalte

Hier is mijn probeersel

Hoi
Rien

http://www.euromarien.com/rien/green thumb.mp3

Hey Rien,

Ik kan dat nummer nog helemaal niet zo best spelen - ondanks de eenvoud is het best wel lastig.

Maar ik heb nog wel een paar tips (tabs) voor je:

na die rottige stretch:

------5-----------
---------9--------
---9----------9---
0---------0-------
-------------------
-------------------

...speelt Tommy dit accoord (strummen):

(0)--------------- hoge E heel zachtjes, of helemaal niet
0H2--H0--------- hammer-on, pull-off
2-----------------
3-----------------
+----------------- plusje betekent dempen (gaat vanzelf, met zijkant ringvinger)
3-----------------

en de slotaccoorden zijn (allemaal strummen):

5------4---------------------------------0-----------
5------5-------5------0----------------2-------------
6------4-------6------7--------------4--------------
4------6-------7------7-------------2----------------
-------4-------5------7------------0-----------------
------------------------------------------------------

Voor de rest van wat je speelt, om Tommy's eigen woorden te gebruiken: "That's close enough" :wink:

Succes!

Eltjo.

(P.S. dat snelle riedeltje in Luttrell heb ik al die tijd fout gespeeld. Het scheelde maar één noot, maar als gevolg moest de hele vingerzetting anders, met als gevolg: ONMOGELIJK om te spelen. Maar het lukte me wel, bijna, na weken ploeteren! Never give up! Gisteren luisterde ik weer eens in de auto en hoorde dat Tommy één toontje minder doet dan ik probeerde. Rechstomkeert naar huis, en wat denk je: de hele vingerzetting kan worden omgegegooid, het lukte me in één klap om het te spelen, NOG SNELLER DAN TOMMY op de CD doet! Negen van de tien keer dan. Hehehe... 8-)

En de rest van het nummer, daar kan ik nog geen fluit van...)

rien
28 mei 2004, 06:58
geweldig man... gewoon bestellen met die hap..halve studio bouwen top gitaren.. heerlijk alles voor de juiste sound.Mens naar mn hart !

bedankt voor de tips.. De opnames van green thumb zijn im een paar weken oud. Ik speel het nummer thans bijna vlekkeloos ..

wat luttrel betreft... heerlijk riedeltje he / I heb m in een boek staan dus
dat scheelt een boel uitzoek werk echter ben zeer benieuw naar jouw versie.. mij lukt het hele nummer echter 3 van de 10 keer blijft de riedel hangen.... maar blijft schoolvoorbeeld van hoe maak ik van de 3 meest simpele accoorden de moeilijkste en tevens meest melodieuze uitvoering

moet je eens aan train to duesseldorf beginnen.. :))

Greetz
Rien

the_only_mordred_fan
28 mei 2004, 11:26
Hee, klinkt goed. Ik speel deze ook. Ik zal hem binnenkort er eens opzetten als ie helmaal lukt.

Ik heb overigens Tommy Emmamuel laatst in Kaarst gezien.
Wat hij In Raalte deed was slechts een scheintje bij wat hij in huis heeft.

Ik raad daarom iedereen aan om eens een volledig optreden (hij speelde zo'n 2,5 uur) bij te wonen. FENOMENAAL !!!!!

gr.

Maarten

Stratman70
28 mei 2004, 11:31
Het is wat magertjes opgenomen, althans zo klinkt het. maar het is geweldig hoor. Inderdaad op wat kleine dingetjes. maar als je dit kunt spelen, ben ben je gewoon echt supergoed.

Petje af!

Picker
28 mei 2004, 11:35
Hey Rien,

Ja, ik heb het weer flink te pakken de laatste tijd. :)

Mijn acoustisch schuim is inmiddels ook binnen. Werd daar om zeven uur voor uit mijn bed gebeld, terwijl ik vandaag vrij heb. Dat temperde het enthousiasme wel even... Maar het is alweer over. Straks gaan we plakken!

Hier is het riedeltje van Luttrel. Volgens mij had jij me die op tab gestuurd, maar wat daar staat klopt volgens mij niet helemaal.


0-4-5-7-5-p4-------------------------------------------------
----------------5-p3-------------------------------------------
----------------------4-----------------------------------------
------------------------------3-p0-h2-h3-p2-p0---------------
----------------------------------------------------h3-p2-p0---
------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet, die eerste 8 noten zijn echt niet zo moeilijk, en dan zijn het bijna allemaal hammer-ons en pull-offs. "Stuk van koek".

De laatste 7 noten zijn overigens identiek aan een zeer prevalent riedeltje in Mark Knopflers 'Private Investigations' solo, en die speelde ik al.

Picker
28 mei 2004, 11:47
Het is wat magertjes opgenomen, althans zo klinkt het.

Ik vind het juist erg goed opgenomen. Perfecte gitaarklank, goede balans tussen hoog, laag en midden. Dat is mij nog niet gelukt. Heb je het wel eens geprobeerd, acoustische gitaar opnemen? Is lastig hoor!

rien
29 mei 2004, 10:22
Hey Rien,

Ja, ik heb het weer flink te pakken de laatste tijd. :)

Mijn acoustisch schuim is inmiddels ook binnen. Werd daar om zeven uur voor uit mijn bed gebeld, terwijl ik vandaag vrij heb. Dat temperde het enthousiasme wel even... Maar het is alweer over. Straks gaan we plakken!

Hier is het riedeltje van Luttrel. Volgens mij had jij me die op tab gestuurd, maar wat daar staat klopt volgens mij niet helemaal.


0-4-5-7-5-p4-------------------------------------------------
----------------5-p3-------------------------------------------
----------------------4-----------------------------------------
------------------------------3-p0-h2-h3-p2-p0---------------
----------------------------------------------------h3-p2-p0---
------------------------------------------------------------------

Zoals je ziet, die eerste 8 noten zijn echt niet zo moeilijk, en dan zijn het bijna allemaal hammer-ons en pull-offs. "Stuk van koek".

De laatste 7 noten zijn overigens identiek aan een zeer prevalent riedeltje in Mark Knopflers 'Private Investigations' solo, en die speelde ik al.

Top

Hartstikke bedankt voor de tip . Ik ga het direkt proberen.
En trouwens... eind aug weten hoe t echt moet

piece du tarte.

Ik was gisteravond in Dortmund waar de heer Emmanuel samen met richard smith en muriel andersom :oops: ruim 4 en en half uur life op 2 meter afstand van me heeft gespeeld voor een zaal uitzinnige fans ..yes mordered fan ik weet wat deze man in huis heeft .. en is on overtroffen.

Ik speelde GT pas 2 weken en toen moest en zou ik hem vast laten horen. Inmiddels speel ik het vol met groove etc.. geweldig lekker nummertje


Ik zet hem er ook nog wel een keer op maar dan goed
Hoi
Rien

les homards son pratique fini ici.. il faut que tu te depeche mon pauvre
proff de circles des grains..

rien
29 mei 2004, 11:17
Zoals je ziet, die eerste 8 noten zijn echt niet zo moeilijk, en dan zijn het bijna allemaal hammer-ons en pull-offs. "Stuk van koek".

.

trouwens... ter info m.i. spellet ie elke noot en is er geen spraken van h/o en pull offs dat maakt het tevens zo moeilijk

hij slaat echt elke noot VOL aan..

hoi

Picker
29 mei 2004, 19:43
trouwens... ter info m.i. spellet ie elke noot en is er geen spraken van h/o en pull offs dat maakt het tevens zo moeilijk

hij slaat echt elke noot VOL aan..

hoi

Nee hoor, kijk maar op de woodsongs video. Bij dat laatste stuk maakt het overigens erg weinig uit qua klank.

Heb vandaag mijn acoustisch 'dode' kamer opgebouwd. Het kost je wel een rib uit je lijf, maar dan heb je ook iets. Klinkt goed man!

rien
30 mei 2004, 04:58
Gezien je reactie bij topic snaren heb je inderdaad redelijk met neus in de lagavullin gehangen.. ( ik ken hem zeker.... heerlijke gerookte smaak )
Ik hou het tegenwoordcig maar bij de wijn..voornamelijk Cassis wit uit het zuiden.. en pauillac ( rood uit de bordeaux streek)

Kan je tevens ook in verhouding meer van op voordat je onzin uit gaat kramen.

TE ' eruit' spelen is ( en blijft tevens ) een leuke uitdaging maar dat ga jij
in dit leven echt niet meer voor elkander krijgen vriend.
Hoe dan ook leuk dat je hebt geknutseld en dat je een folterkamertje hebt
en hoor ook graag de resultaten echter ik krijg de indruk dat jij met je perfectionistische ' drang ' dat nog wel effe voor je uit zal schuiven

Ik hoop echt dat je gelijk hebt qua pulling of en hammer ons want dat maakt het eea een stuk makkelijker.. ha ha heb ik al die tijd me enorm uigesloofd om elke noot aan te slaan.. wat me dus 7 an 8 van de 10 keer lukte en klinkt echt te gek echter op volle snelheid met hammer ons en po's kan het geheel nog soepeler..

groeten

Picker
30 mei 2004, 10:10
Gezien je reactie bij topic snaren heb je inderdaad redelijk met neus in de lagavullin gehangen.. ( ik ken hem zeker.... heerlijke gerookte smaak )

TE ' eruit' spelen is ( en blijft tevens ) een leuke uitdaging maar dat ga jij
in dit leven echt niet meer voor elkander krijgen vriend.

groeten

Heb ik gisteren iets op het forum geschreven...? Kan me daar helemaal niets van herinneren... :oops:

En je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat TE betreft... :-(

Maar wat de hammer-ons en pull-offs betreft: er zijn tig varianten te bedenken. Zoals ik het boven opgeschreven heb, is denk ik de makkelijkste manier. Je zou bij de laatste zeven noten er ook nog ergens een (of twee) aan kunnen slaan, al naar gelang hoe lekker dat speelt. De klank zal er heel iets door veranderen. Ik luisterde net nog even en vermoed nu dat Tommy dit doet:

0-4-5-7-5-4-------------------------------------------------
---------------5-p3------------------------------------------
---------------------4----------------------------------------
-----------------------------3-p0-2-h3-2-p0---------------
---------------------------------------------------h3-p2-0--
--------------------------------------------------------------

Maar zoals ik al zei, het verschil is heel moeilik te horen. Dit hierboven speel ik nu (eindelijk) ook vlot. De hele riedel binnen twee seconden. Kost je wel een maand van je leven...

Let op: dit is de solo van de CD. Op de woodsong video speelt hij het anders (moeolijker!).

rien
30 mei 2004, 10:21
:-D

the_only_mordred_fan
1 juni 2004, 21:52
spoor jij wel ? :wink: