PDA

View Full Version : Welke gitarist heeft de mooiste gitaarsound?



Toffe gozer
13 mei 2004, 22:38
Wie weet de mooiste sound uit zijn gitaar te toveren? En op welk nummer? Voor mij zijn dat Eddie van Halen op het nummer "don't tell me"en op het nummer "pleasure dome". En Eric Johnson op zijn "venus Isle"cd en The edge (U2) op "love comes tumbling".En(de laatste al kan ik wel een tijdje doorgaan) Jeff Beck op "where were you?".

Maiden Michiel
14 mei 2004, 09:00
Ik vind Steve Vai op Alien Love Secrets ook wel erg gaaf.

TuuP
14 mei 2004, 13:05
Satch - Love Thing
Gilmour - Comfortably Numb
Jimi - Purple Haze

Barret Wallace
14 mei 2004, 13:18
Richie Kotzen in The Answer

Fuhgawz
14 mei 2004, 15:47
Josh Homme! Op het hele "Welcome To Sky Valley" album is zijn sound geweldig. :)

hendri
14 mei 2004, 16:57
Bryan May-jaren 70 sound (harmonisch geluid)

Zilph
14 mei 2004, 16:57
New years day van U2, anyone??

thijsov
14 mei 2004, 17:38
New years day van U2, anyone??

zeker wel, zeker op de dvd "go home" speelt die afwisseld piano en gitaar...coool 8-)

THW
14 mei 2004, 17:55
eddie van halen - panama dat introtje is gewoon geweldig

schaap
14 mei 2004, 19:07
Yngwie Malmsteen - Concerto Suite in Em, vooral in Cavallino Rampante
Jani Liimatainen altijd :cool:
Marty Friedman - Cheer Girl Rampage :cool:

Blijepanda
14 mei 2004, 19:11
Brian May op veel queen nummers (Brighton rock solo bij het Live at Wembley concert bijvoorbeeld).

The wall of dolls
14 mei 2004, 19:16
Jimmy Page in z'n Zep tijd

IndiepoprockJesse
15 mei 2004, 11:34
David Gilmour op Comfortably Numb

Jesse//

Stratman70
15 mei 2004, 12:35
Ritchie Blackmore: zijn Strat met FLS elementen in combinatie met zijn Engl RB signature versterker. Hoe modern, vet en toch transparant kan een strat klinken!?!

Echt een geweldig geluid. Te beluisteren op bijv. het nummer "Wolf To The Moon" en "Ariel" op de cd "Strangers In Us All." (eigenlijk heel de cd)

The wall of dolls
15 mei 2004, 20:56
David Gilmoer in Another Brick in the wall is trouwens ook briljant

Kjiratsiekoedel
15 mei 2004, 21:15
gary moore

The wall of dolls
15 mei 2004, 22:05
Ja Gary Moore vind ik ook een geweldige sound hebben. maarja, ik moest er 1 kiezen en dan kies ik voor Page :p

youngcoby
16 mei 2004, 01:38
Slash op "Estranged" en op "November Rain". Vooral op Estranged lijkt het of hij zijn gitaar kan laten "huilen".

Gary Moore heeft ook een briljant geluid op "One Day"

e_lukather
18 mei 2004, 15:07
Steve Lukather... maar ja meningen verschillen he. Sommigen vinden dat hij geen body in z'n sound heeft.

The wall of dolls
18 mei 2004, 16:10
Slash op "Estranged" en op "November Rain". Vooral op Estranged lijkt het of hij zijn gitaar kan laten "huilen".

Gary Moore heeft ook een briljant geluid op "One Day"

Check jij Like a hurricane van Neil Young maar eens, DAT is pas huilen

segers
18 mei 2004, 21:54
Eddie van Halen solo van Beat it, geweldig!!
Vinnie Moore vanaf The Maze.
En toch ook wel Yngwie.

Luca P
18 mei 2004, 22:01
Brian Setzer!!
En ik moet ook noemen, Joe Perry.

Fuhgawz
21 mei 2004, 23:54
Slash op "Estranged" en op "November Rain". Vooral op Estranged lijkt het of hij zijn gitaar kan laten "huilen".

Gary Moore heeft ook een briljant geluid op "One Day"

Check jij Like a hurricane van Neil Young maar eens, DAT is pas huilen
+1 Slash wordt hier sowieso overgewaardeerd. (nee, ik zeg niet dat hij slecht is, ik zeg overgewaardeerd).
Ik was pas naar een concert van the Atomic Bitchwax geweest en die dude haalde echt een monstersound uit zijn Gibson Les Paul met 2x P90.

Nemesis
24 mei 2004, 13:59
mike oldfield en john frusciante

Bigfoot414
24 mei 2004, 15:30
Ik wou het net zeggen: Frusciante heeft een erg mooie sound.

Static-M
24 mei 2004, 16:46
Hoe zit dat eigenlijk met Mike Oldfield? Ik heb een godse oud nummer van em via mn pa, In Dulci Jubilo, wel gaaf liedje, gitaarstukje vind ik zeer mooi klinken idd, goeie tone... Maarem wat doet die dude nu?

The wall of dolls
24 mei 2004, 16:55
Slash op "Estranged" en op "November Rain". Vooral op Estranged lijkt het of hij zijn gitaar kan laten "huilen".

Gary Moore heeft ook een briljant geluid op "One Day"

Check jij Like a hurricane van Neil Young maar eens, DAT is pas huilen
+1 Slash wordt hier sowieso overgewaardeerd. (nee, ik zeg niet dat hij slecht is, ik zeg overgewaardeerd).
Ik was pas naar een concert van the Atomic Bitchwax geweest en die dude haalde echt een monstersound uit zijn Gibson Les Paul met 2x P90.

Nou ja, ik vind Slash ook wel heel machtig hoor, vooral de manier waarop hij die licks tussen de riffs gooit op Appetite for Destruction en het enorme gevoel waarmee hij toch zo'n snelheid haalt.

edit: qua dat, ik vind Slash ook de enige naast Jimmy Page die echt een aantal briljante riffs heeft bedacht.

Ik zou zeggen, luister voor de gein eens naar Nighttrain en Mr Brownstone wat je daar allemaal in hoort aan gitaarwerk en de riff van Rocket Queen

defecto
24 mei 2004, 17:35
John heeft de mooiste sound. Ik hoop dat ik ooit voor de helft ofzo zo goed kan spelen als hij en dan ook zo'n geluid eruit kan krijgen. Dan zou ik al super blij met mijn handen zijn.. 8)

Electrical Storm
24 mei 2004, 18:30
Ik stem David Gilmour, vooral in nummers als Shine on You Crazy Diamond, Comfortably Numb en het hele Division Bell album

Nemesis
24 mei 2004, 20:02
Hoe zit dat eigenlijk met Mike Oldfield? Ik heb een godse oud nummer van em via mn pa, In Dulci Jubilo, wel gaaf liedje, gitaarstukje vind ik zeer mooi klinken idd, goeie tone... Maarem wat doet die dude nu?
op dit moment niet echt veel, volgens mij maakt hij van die vage computerspellen die om muziek draaien, beetje saai....z'n oudere werk is echt geniaal...op ommadawn staan bijvoorbeeld erg goede stukjes...mijn favoriet is amarok, het is wel een lang nummer (ongeveer 50 minuten) maar zeker het luisteren waard, erg lekkere sound!!

josh.vandenberg
25 mei 2004, 23:35
edward van halen op de eerste 3 studio elpees,en ook unchained op fair warning is gaaf.

En tegenwoordig heb IK het gaafste geluid

Wicked Willy
26 mei 2004, 14:44
-SRV

-Brian Setzer

-Adam Jones (Tool)

en zwaar onderschat als gitarist en een te gekke sound: Prince

ED BOB
27 mei 2004, 23:59
SRV...eerlijk geluid
Nuno Bettencourt (Extreme) strak en direct...
Steve Vai... mooi geluid, maar af en toe iets te 'gelikt'...
Joe Satriani vooral op de laatste G3-DVD

Shaggy
1 juni 2004, 03:11
misschien niet wat je verwacht .. ik kan ook ontzettend genieten van die gitarist die op de nummer speelt van eros ramazotti en tina turner .. cosa dela vita .. ofzoiets .. gitarist heeft een mooie scheurgeluidje met wah doorheen

Stratman70
1 juni 2004, 10:31
edward van halen op de eerste 3 studio elpees,en ook unchained op fair warning is gaaf.

En tegenwoordig heb IK het gaafste geluid

Op Balance is zijn geluid ook niet misselijk. Misschien wel één van de allermooiste humbuckergeluiden van de 'moderne' tijd.

Bigfoot414
1 juni 2004, 11:08
Ik blijf het zeggen hoor: Kim Thayil op Superunknown. Guild S-100 door een Rectifier. Echt zo'n heerlijk vet geluid.

josh.vandenberg
1 juni 2004, 14:11
van halen balance is wel goed ,maar mij te veel effecten gehannes

The_RockeR13
1 juni 2004, 15:50
Gary Moore
Slash
Steve Vai
Eddie Van Halen
Steve Morse

Fuhgawz
1 juni 2004, 16:40
Ik blijf het zeggen hoor: Kim Thayil op Superunknown. Guild S-100 door een Rectifier. Echt zo'n heerlijk vet geluid.
+1 Is ook een heerlijk vet album. Head Down, bitches!!! :evil:
Verder: Josh Homme op Welcome To Sky Valley.

petrucci
2 juni 2004, 20:51
Petrucci
Luke
Vai

Sir Peckerkäse
3 juni 2004, 19:03
die geluid van de gitarist in het liedje "the reflex" van duran duran vind ik een mooi geluid

Raffel
7 juni 2004, 16:23
Lukather
Gary Moore
Petrucci IaW (met ADA MP-1)
Petrucci SFAM (Mark IIc+ & Triaxis)

Tonic
9 juni 2004, 16:21
Stevie Ray Vaughan

Blijepanda
9 juni 2004, 18:07
Lukather
Gary Moore
Petrucci IaW (met ADA MP-1)
Petrucci SFAM (Mark IIc+ & Triaxis)

Gary Moore heeft inderdaad ook een erg mooie sound.

Super Slinky
9 juni 2004, 19:33
John Petrucci (Dream Theater - Images and Words)

Andy Latimer (Camel- Rajaz)
John Sykes (Whitesnake -1987)
Steve Rothery (Marillion)

bobdieleman
10 juni 2004, 12:57
J. Ho +1

dejohan
12 juni 2004, 20:32
Als het enkel qua 'sound', heb niks met gitaarspel of kwaliteit van muziek te maken, enkel subliem zijn met gitaarsound en effecten enzo:

The Edge
Billy Corgan (de sound van Siamese Dreams doe je gewoon niet na)
Vaak vergeten: Chad Taylor (gitarist van Live, check 'I alone' of 'Dophins Cry' maar eens)
Tom Morello (Rage against the Machine)
en nu kan je protesteren wat je wil, de sound van Cobain in "Smells like Teen Spirit" vind ik ook subliem.
De "Wall of sound" van Oasis vind ik ook heel goed gedaan.

thijsov
12 juni 2004, 20:33
de sound van matthew bellamy ook er mooi, maar dat is meer je houdt ervan of niet. :)

Paultje-k
12 juni 2004, 20:51
Zakk Wylde live sound is geweldiiiiiig!

Alain
14 juni 2004, 13:40
steve lukather
steve vai
eric Johnson

Static-M
15 juni 2004, 12:56
De sound van Josh Homme is idd fenomenaal! Helemaal op Welcome to Sky Valley, tis heel zompig zonder zompig te worden zegmaar :P

Fenderstrat
11 juli 2004, 18:30
duidelijk wel Stevie Ray... geen effectenshit, gewoon puur de gitaar/versterker/gitarist.

the joshua tree
12 juli 2004, 10:41
duidelijk wel Stevie Ray... geen effectenshit, gewoon puur de gitaar/versterker/gitarist.

Jeah zijn toon is heel puur. Dat is bij heel veel bluesknakkers (BB King, Muddy Waters etc) zo en ik heb het zelfde gevoel bij Angus. Welke versterkers bespeelde Stevie want hij klinkt uniek, je pikt hem zo uit 100 gitaristen...

Kamiess
12 juli 2004, 21:43
Nou eigenlijk zijn alle gitaristen met een mooie sound wel genoemd.
Zelf vind ik iron maiden gewoon lekker(de band zelf>als janick,dave en adrian tegelijk spelen) en nuno is erg strak.
Mijn eigen geluid is een mix van Gary Moore(de hardrock tijd>vooral de nwe dvd is goed) en iron maiden.
Ik wil toch ook nog even bryan adams noemen(ik heb geen idee of hij dat zelf speelt), maar de sound van summer of '69 en it's only love is toch echt lekker een oude vox.

RS-Rik
13 juli 2004, 14:50
Tony Iommi nog niet langs gekomen? Vooral op Dirty Women, Wishing Well en Children of the Sea klinktie supervet... Zo'n heerlijk vieze "ringelende" distorion... kwijl

Maiden is supercool, maar om nou te zeggen dat ze echt de vetste sound van de wereld hebben.. naah... het lijkt altijd wel heel erg veel op mekaar, gelukkig is er bij hun laatste album veel variatie bijgekomen, het intro van Gates of Tomorrow klinkt zupah

RS-Rik
13 juli 2004, 14:50
sry

Fuhgawz
13 juli 2004, 15:09
De sound van Josh Homme is idd fenomenaal! Helemaal op Welcome to Sky Valley, tis heel zompig zonder zompig te worden zegmaar :P
+1 J. Ho heeft tenminste een unieke sound. In tegenstelling tot Vai en andere 5hr3dD0rZ, die ik erg veel op elkaar vind lijken.

THW
14 juli 2004, 12:58
Angus Young
Randy Rhoads
Zakk Wylde
Ace Frehley
Slash

dejohan
14 juli 2004, 17:17
Sonic Youth!!!

Hendrix
14 juli 2004, 19:40
Het mooiste vind ik als een gitarist veel verschillende sounds heeft.......

Toch maar een top3:
-Jimi Hendrix
-Josh Homme
-Carlos Santana

wanna1
16 juli 2004, 20:25
Download
Damned van bon jovi maar es dat is pas gitaarsound
zowel de riff als de knetterende solo.
Het is net alsof ie kaugom aan zn vingers heeft

Nieuwschierig ?!?!

Een van de beste solo's uit de vorige eeuw deze mag niet ontbreken in de top

Sir Peckerkäse
17 juli 2004, 11:13
Pete Townsend, in "wont get fooled again" klinkt het kettingzaagachtig, klinkt mooi

The wall of dolls
17 juli 2004, 14:57
Pete Townsend, in "wont get fooled again" klinkt het kettingzaagachtig, klinkt mooi

:o moet je Young man blues live op isle of wight eens een keer luisteren... daar lijkt het of ie met een kettingzaag door een metalen plaat heen rost. Ik heb nog nooit zo iets ruigs gehoord

Sir Peckerkäse
17 juli 2004, 20:19
wat gebruikt hij voor zo'n scheur?

slayurrr
17 juli 2004, 23:25
vai

Mark S
18 juli 2004, 12:59
Robben Ford:

Gibson LP met P-90's in een dumble

ieme
20 juli 2004, 19:35
Brian may

Sebman
5 augustus 2004, 00:26
check dit even:

http://jftab.free.fr/php/compt_tele/download.php3?id=20

fantastische gitaarsound van john frusciante,
net 20 was hij toen :o

(let ook op de zang,zen teelballen waren net aan het indalen :))

LordSpeedyShit
13 augustus 2004, 20:45
petrucci op i&w en ook op et nieuwe album met zn roadkings

Electrical Storm
13 augustus 2004, 21:10
Clean >> Mark Tremonti (Creed, Alter Bridge), John Frusciante (RHCP)

Lead >> David Gilmour (Pink Floyd), Richie Sambora (Bon Jovi)




en zwaar onderschat als gitarist en een te gekke sound: Prince

Eens...

giovan
15 augustus 2004, 03:26
Gary Moore, blijft sprankelen met z'n geluid (mede te danken aan z'n perfecte intonatie).
Hendrix
Eerste album Van Halen, ook tijdloos geluid.


(minst mooie geluid, Steve vai: speelgoedgitaargeluid)

Richwoodje
16 augustus 2004, 22:20
Hillel Slovek had toch wel een vette sound, vette riffs op Freaky Styley

John Frusciante heeft meer gevoel in z'n sound dan alle andere gitaristen ter wereld bij elkaar :razz:

Ook Lenny Kravitz en Slash hebben vaak een vette sound 8-)

Swan
16 augustus 2004, 23:02
Adam Jones - Tool
Machine Head vroeger....die rauwe 5150 toon...

AFKAS
16 augustus 2004, 23:25
Machine Head vroeger....die rauwe 5150 toon...
Toen Logan er nog in zat ja 8-)
Vindt Robert Fripp zn sound echt mooi

vulvasonic
22 augustus 2004, 01:17
Er zij zoveel mooie sounds. Maar eentje die er graag even uit wil pikken is het gitaargeluid van Ulrich Roth, zoals te horen op een van die uiterst zeldzame leuke platen van de Duitse reetband 'Scorpions';"Tokio Tapes".

Uli heeft later in z'n carriere nog hele foute dingen gedaan, om van de foute dingen van Scorpions nog maar te zwijgen, maar ZIJN solo's en vooral ook ZIJN geluid op DAT album...., tsja daar zou ik best een moord voor willen doen (bij wijze van spreken dan...).

vulvasonic
22 augustus 2004, 01:17
Er zij zoveel mooie sounds. Maar eentje die er graag even uit wil pikken is het gitaargeluid van Ulrich Roth, zoals te horen op een van die uiterst zeldzame leuke platen van de Duitse reetband 'Scorpions';"Tokio Tapes".

Uli heeft later in z'n carriere nog hele foute dingen gedaan, om van de foute dingen van Scorpions nog maar te zwijgen, maar ZIJN solo's en vooral ook ZIJN geluid op DAT album...., tsja daar zou ik best een moord voor willen doen (bij wijze van spreken dan...).

scholier
24 augustus 2004, 21:18
john frucianti(sorry als het fout is :oops: ) heeft echt een heel vette soud en jimi natuurlijk maar ik hou niet zo van het echt alleen maar solo liedjes(weet niet hoe je het noem) van o.a. Vai en satriani

The_RockeR13
24 augustus 2004, 21:46
john frucianti(sorry als het fout is :oops: ) heeft echt een heel vette soud en jimi natuurlijk maar ik hou niet zo van het echt alleen maar solo liedjes(weet niet hoe je het noem) van o.a. Vai en satriani

De man heet John Frusciante :wink:

Als je niet weet hoe je iets schrijft typ het woord dan bijv. in bij google dan staat het verbeterde woord meestal goed geschreven :lol:

Bigfoot414
24 augustus 2004, 21:46
Dat wordt shred genoemd, beste scholier.

scholier
24 augustus 2004, 21:52
bedankt voor het antwoord want ik wist eerst ook niet wat shred was :oops: :-D

mcoenen
2 september 2004, 18:19
mooie gitaarsounds naar mijn mening:

- De gitarist van Marillion
- Alex Lifeson van Rush op de DVD in Rio
- Allan Holdsworth op Wardenclyffe Tower
- Tim Christensen op de eerste Dizzy Mizz Lizzy CD
- Meshuggah op Destroy, Erase , Improve
- Pink Floyd
- Eric Johnson
- Steve Morse
- Satch
- Vai op Alien Love Secrets
- Malmsteen (tja moet je van houden, maar ik vind zijn geluid super goed bij hem passen)
- Michael Lee Firkins op zijn 1e solo cd
- Ronnie Le Tekro op TNT Tell No Tales
- John petrucci op Awake (DT)
- Nuno Bettencourt op "Waiting For The Punchline"

tja, zoveel sounds die ik goed vind, ligt ook vaak aan de gitaristen zelf (sound komt dus grotendeels ook uit de vingers)

The wall of dolls
3 september 2004, 01:28
- Malmsteen (tja moet je van houden, maar ik vind zijn geluid super goed bij hem passen)


Ja zijn geluid is al even beroerd als zijn spel. Dat is toch geen geluid meer. Dat is een versterker waar een dekbed overheen ligt waarna het door een microfoon opgepikt wordt om verder te versterken

Stratman70
3 september 2004, 08:23
- Malmsteen (tja moet je van houden, maar ik vind zijn geluid super goed bij hem passen)


Ja zijn geluid is al even beroerd als zijn spel. Dat is toch geen geluid meer. Dat is een versterker waar een dekbed overheen ligt waarna het door een microfoon opgepikt wordt om verder te versterken

Beroerd geluid en beroerd spel..... weten we zeker dat we het over dezelfde Malmsteen hebben?
Oké, mijn favoriet is het ook niet, maar om zijn geluid en spel nou beroerd te noemen vind ik een beetje te ver gaan. De man verdient meer respect. Hij staat toch vooraan in de generatie van shredgitaristen. En hij heeft weldegelijk enkele mooie unieke technieken! Er zijn bijv. maar weinig gitaristen die zo'n mooie vibrato hebben als hij!

c.hultermans
8 september 2004, 12:30
ik vind z'n geluid en spel ook best ok hoor!!!! :wink:


Het gitaargeluid van Menno Gootjes is ook errug ok.....

sietze
8 september 2004, 14:30
zeker john frsciante op 1
vai heeft ook lekkere distortion

En Harry sacksioni!!!! Geintje

kokeleko
10 september 2004, 19:39
Doug Aldrich, op die DVD "Evil or Divine" van DIO

ozzy
10 september 2004, 20:01
Mooiste sound?

Michael Schenker

Absoluut

Blokkie
10 september 2004, 22:18
Gary Moore
Brian May
George Harrison (solo van Nowhere Man)
SRV
EVH

AcousticFreak
12 september 2004, 13:18
Hoewel ik geen electrische fan ben, krijg ik altijd nog een lading kippenvel van de eindsolo van November Rain door Slash!

stewartfan
12 september 2004, 14:40
meschien gek dat ik het wat dichter bij huis houd maar
er zijn ook wel nederlanders met een eigen sound

Danny Lademacher op de Cha Cha elpee
ik vind Joop Wolters een erg mooie sound hebben
leendert haaksma wel een beetje comersie sound maar wel mooi

en verder de beroemdere chet atkins
slash
mark knopfler

en nog veel meer anderen

Neals
17 september 2004, 00:27
Brian Setzer - Tone wat tussen clean en over de nek gaan hangt
Mike Ness ten tijde van White Light, White Heat, White Trash - Gitaartoon wat transparant is, agressief, rauw en onheilspellend tegelijk
Jimmy Page
Black Crowes

ieme
1 oktober 2004, 17:15
ik vind mn eigen sound wel mooi!

dejohan
1 oktober 2004, 17:39
Hairmetalgitaristen als ze stil zijn: dat is nou een mooie sound!

appelmoes
1 oktober 2004, 21:16
Prince , lekker transistor ultra clean met pedalen er voor

Soul Grinder
10 oktober 2004, 14:51
Eric Johnson.

Seagull
11 oktober 2004, 13:10
Josh Homme op het album Songs for the Deaf! super cd

Anders Destium
19 oktober 2004, 16:33
Ik heb hier al het een en ander voorbij zien komen, ik zal proberen nog wat toe te voegen.

Jason Becker en Marty Friedman bij Cacophony (vooral op Go off). Op een geweldige manier worden de dubbele gitaarlijnen gecombineerd bij hun leads.
Metallica op Master of Puppets.
Michael Romeo - The Oddyssey, The divine wings of Tragedy (Symphony X).
Slayer op Decade of Aggression.
Opeth - Deliverance/Damnation

Daltoneus
19 november 2004, 21:36
Wouter Planteijdt, ik heb maar 1 cd van sjako maar daar heeft ie zo'n mooi geluid, het scheurt echt.
Jonny Greenwood - lekker veel effecten, maakt zijn sound wel uniek
Jeff Buckley - mooie reverb (soms over de top) in combinatie met zijn aanslag
Sorry als deze al genoemd zijn :) maar dit is wel mijn top 3

.ChiefRebelAngel.
22 november 2004, 08:58
de gitaartandem van In Flames, zowel live als op cd...

Gerben Bervoets
25 november 2004, 04:31
De oude garde:

Neil Young
Jimi Hendrix

Nieuwe garde:

John Frusciante

Svenson
26 november 2004, 12:42
John Mayer :)

Azrael
26 november 2004, 16:48
de gitaartandem van In Flames, zowel live als op cd...

Juistem! Dat vind ik een mooie metal sound. Niet zo'n standaard haktakhak geluid ala Nu-metal bandjes!

Ritch
1 december 2004, 14:22
Steve Lukather, vooral in de jaren 1985 tot 1993. Toen bespeelde hij nog z'n Valley Arts Robot. Vooral op de Toto - KoD cd is zn sound subliem
Verder nog Brian May, Satch, en Frusciante

Droffie
3 december 2004, 16:59
Rich Robinson Black Crowes...Die gast klinkt altijd goed...

Ibanez RuleZ
12 december 2004, 14:48
iemand noemde in het begin van de thread mike oldfield.... toen ik dat las ben ik zowat omgevallen van het lachen. die gast klinkt echt ZO nergens naar. ik heb het officieel gelabeld het meest beroerde geluid dat OOIT uit een gitaar is gekomen, een reden om te stoppen met gitaarspelen.

goed geluid?

zijn er veel. beste geluid is er niet, is nl stijl gebonden.

Harrald

indorock
16 december 2004, 15:46
Stevie Ray Vaughn - Lenny of Rivieara Paradise . Lekker clean, maar wel krachtig

Ome Henk
16 december 2004, 19:31
Er zijn teveel om op te noemen :( dus laat ik het bij een paar échte uitschieters...


Natuurlijk wijlen Stevie Ray Vaughan (die speelde toch op staalkabels? :D ).

Ook Scott Henderson moet genoemd worden 8-) WOW!

Jeff Beck op het album van Roger Waters - Amused to death. Ongelooflijk subtiel gespeeld 8-)

telecastermaster
21 december 2004, 13:34
Hendrix clean (Castles made of Sand, Wind cries mary etc.)

Nog niet eerder genoemd (na 8 pagina's!!):
Dick Dale
Hank Marvin
Ry Cooder

jon-ass
22 december 2004, 20:49
Slash zijn sound is onovertreffelijk

Bobbel
26 december 2004, 14:28
ik dacht het niet!

Die sound die Pete Townshend tegenwoordig heeft is zo mooi... Fender Strat met Lace Sensor pcikups en Fishman powerbrug met powerchip en ene Fender amp.... DE combinatie :wink:

scholier
27 december 2004, 15:43
ik vind slash zijn geluid bij knocking on vet

CUSTOMSTRAT
29 december 2004, 15:54
INTRO VAN DEATH - SYMBOLIC

http://www.sol.co.uk/r/ronz/images/death/chuck.jpg

MazeMouse
29 december 2004, 16:41
Tijdje terug Therion in de 013.

KRISTIAN NIEMANN

Wat had hij een gruwelijk geil geluid.

Axl Rose
2 januari 2005, 02:38
Jimmy Page, Achilles Last Stand: solo vanaf 3:42 4:08 4:25 4:30 4:47 oeee wat een kippevel momenten. Die solo is echt geweldig!
In The Evening: solo vanaf 3:43 hoe die em erinknalt en dan komt HET moment van 4:21 oeeeeeeeeeeeeee kippevel zo mooi!

Verder:
Slash
Brian May
Stevie Ray Vaughan
Steve Lukather
Prince

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 17:11
Mijn helden: May & Satch:

Brian may - met dezelfde setup, dat geluid: combinatie van zelf gebouwde gitaar, trebble boosters, een muur van AC30's en een six pence muntje als plectrum

Joe Satriani - vooral zijn latere werk heeft ie een mooie toon, in het begin een beetje schraal (eerste twee albums). Bij the extremist begint het te komen. En wat al eerder is gezegd: Love Thing:o Denk ik mijn favo gitaarinstrumental. Vooral ook zijn blues invloeden vind ik geweldig. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik zit te kutten, gaat automatisch...

Verder:
SRV: lenny; reviera paradise
Richie sambora op album These Days en eigen solo album Stranger in This town (naar mijn mening echt een onderschat gitarist)
...
..
.

Ritch
4 januari 2005, 17:33
Mijn helden: May & Satch:

Brian may - met dezelfde setup, dat geluid: combinatie van zelf gebouwde gitaar, trebble boosters, een muur van AC30's en een six pence muntje als plectrum

Joe Satriani - vooral zijn latere werk heeft ie een mooie toon, in het begin een beetje schraal (eerste twee albums). Bij the extremist begint het te komen. En wat al eerder is gezegd: Love Thing:o Denk ik mijn favo gitaarinstrumental. Vooral ook zijn blues invloeden vind ik geweldig. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik zit te kutten, gaat automatisch...

Verder:
SRV: lenny; reviera paradise
Richie sambora op album These Days en eigen solo album Stranger in This town (naar mijn mening echt een onderschat gitarist)
...
..
.

Best wel vaag eigenlijk,... eergister deed ik opnames voor een band. We speelden "I Want it All" van Queen. Mijn gear: Ibanez SZ en een goedkope Crate met ingebouwde effectprocessor. Ik deed de chorus van die effectprocessor samen met de brugpickup en ik had echt een ongelofelijk Brain May sound!! Zo zie je maar weer, dure gear is niet áltijd alles :D

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 19:40
Best wel vaag eigenlijk,... eergister deed ik opnames voor een band. We speelden "I Want it All" van Queen. Mijn gear: Ibanez SZ en een goedkope Crate met ingebouwde effectprocessor. Ik deed de chorus van die effectprocessor samen met de brugpickup en ik had echt een ongelofelijk Brain May sound!! Zo zie je maar weer, dure gear is niet áltijd alles :D

Maar wel vaak! :D :wink:


BTW, Chorus ja, die was ik vergeten bij de setup van May, een Boss CH1

bazzieman
5 januari 2005, 19:54
John petrucci's geluid in de solo van lines in the sand van dreamtheater.

die vind ik echt wel vet! (Solo begint bij ongeveer 5enhalve minuut :P )
dat moeten jullie maar eens horen.

Bouke
7 januari 2005, 20:39
Mooie tone:

SRV begin 80's (eind 80's vind ik niet altijd even mooi)
BB King - volle, dikke tone, zeer herkenbaar, erg gaaf

En de leadgitarist, naam even ontschoten, van de Red Devils op King King, een van de allerbeste livebluesalbum ooit. Heel erg lekker gore tone.

Bouke

deedee
19 januari 2005, 21:27
east bay ray van de dead kennedys!!!!!!!!!!!!!!!!
punk met kwaliteit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
perfecte combinatie!!!!!!!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :) :) :) :) :) :) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :-D :-D :strat:

^smurf
20 januari 2005, 15:46
kerel van karate *rrr*

explosions in the sky, ook een zalige sound

nopster
21 januari 2005, 11:03
Voor mij het geluid van Rory Gallagher, zowel zijn blues-sounds, zijn slidewerk als zijn rocksounds ...

Het mooiste geluid vind je op de plaat:

- Putting on the style, van Lonnie Donegan.

Rory is hier te horen als gast-gitarist.

D3nnis
21 januari 2005, 18:28
Tuck Andress 8-)

En met een beetje scheur: geluid van megadeth op countdown to extinction vind ik wel leuk :)

GuitarMaster
21 januari 2005, 20:34
Robben Ford

LesPaul
23 januari 2005, 18:48
:o uw.. d'oh.. :oops:

Slash natuurlijk :D
-ex-Guns n' Roses bandlid,
-Velvet Revolver gitarist,
-Gitarist in zn eigen band: Slash's Snakepit..

Thom TK
23 januari 2005, 20:04
Lanvall

Sim Simon
24 januari 2005, 23:56
Keith Richards... Sympathy For The Devil. :D

Jopie
25 januari 2005, 10:34
Luister ff naar wat nummers van Y & T (Yesterday & Today). Dave meniketti heeft een van de beste gitaarsounds namens mij.
Kijk op www.meniketti.com voor meer info over deze redelijk onbekende onderschatte band.

dejohan
25 januari 2005, 12:12
Dit nummer vind ik een enorm coole gitaarsound hebben (is van Chris Whitley)
http://audio.musictoday.com/audio/cw/terra_incognita/alien.asx

Ook cool:
http://audio.musictoday.com/audio/cw/terra_incognita/automatic.asx
http://audio.musictoday.com/audio/cw/terra_incognita/power_down.asx


Ik heb geen gitaarhelden, maar deze kerel komt toch close.

bazzieman
25 januari 2005, 19:19
slash is toch gestopt met snakepitt?? :???:

Fenderstrat
25 januari 2005, 19:59
en BB King hoort er denk ik zeker bij, hij speelt maar een paar noten, maar het is altijd raak....en dan die vibrato van em :oops:

Groet Tom

nopster
26 januari 2005, 12:34
en BB King hoort er denk ik zeker bij, hij speelt maar een paar noten, maar het is altijd raak....en dan die vibrato van em :oops:

Groet Tom

Er mogen veel bluesgitaristen bij. Muziek die jammergenoeg door de niet-bluesfanaten als simpel bezien word...

Wat ik ook een krak ve gitarist vind : Paul Kossoff van Free. Dat is pas vibrato. Voor mij zijn BB en Paul de enige 2 die het zo intens kunnen.

Fenderstrat
26 januari 2005, 16:54
Ow, Free ken ik niet, ff zoeke op kazaa..
Johnny winter had ook altijd zijn eigen geluid, geloof dat hij er een phasertje altijd voor had hange....

Groet Tom

nopster
26 januari 2005, 17:22
Ow, Free ken ik niet, ff zoeke op kazaa..
Johnny winter had ook altijd zijn eigen geluid, geloof dat hij er een phasertje altijd voor had hange....

Groet Tom

Ik vrees als je onder "Free" iets zoekt dat 99% vd zoekresultaten niets met de groep zullen te maken hebben. :lol:
Het nr "All right now" zul je wel kennen. Je kunt best de nrs zelf opzoeken.

Als je meer wil weten over de groep, en specifiek over de gitarist is dit een goeie site:

http://www.tomguerra.com/Paul-Kossoff.html

Er staan ook enkele nrs opgesomd die zeer de moeite zijn.

Van Winter hoor ik vooral zijn slide-werk graag.