PDA

View Full Version : Riffolo.mp3 van Stratman70



Stratman70
13 mei 2004, 19:49
Deze tweede Riffolo moet wat beter zijn dan de eerste.

Het is simpel, maar voel die groove van het riff. 8-)

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Riffolo_II.MP3

Barret Wallace
13 mei 2004, 21:42
hehe cool dat je iets post, maar als ik eerlijk moet zijn vind ik dit een flop. Zitten wel een paar leuke licks in daar niet van, maar ik hoor toch echt liever meer structuur en drums 'n bass erbij 8-)

ED BOB
13 mei 2004, 22:17
Stratman,

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mooiere dingen van je heb gehoord,
zoals Appache met bottleneck en For the love of God van Vai.
Hope you don't mind :wink:

greetz, Ed

slayurrr
13 mei 2004, 22:34
Ik ben het met ED BOB eens 8-)

Dus ik ga ook voor de Flop!

Stratman70
13 mei 2004, 23:10
Oké, het was iets zeer expirimenteels. Flop dus. Duidelijk

Stratman70
14 mei 2004, 17:59
Ik heb een nieuwe Riffolo geplaatst:

http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Riffolo_II.MP3

BlackSun
14 mei 2004, 18:13
Ik vind het helemaal niet zo slecht...
het begin is meer 'riff' dan alle andere inzendingen naar mijn mening.
Hij mocht wat pakkender, maar ik vind het zeker niet slecht gedaan...

Edit: ik zie net dat ik alleen de 2e versie heb gehoord.

slayurrr
14 mei 2004, 18:21
Je tweede inzending is al stukke beter, ik vind 'm echt cool :D

sunday violence
14 mei 2004, 18:59
cool dit, dit is een riff, al die andere inzenders weten kennelijk niet wat het woord riff voor staat.

moretel
14 mei 2004, 19:55
Lekker stukje, wat mij betreft, lekker seventies, zal tijd worden. Solo erover heen is lekker melodieus, over nagedacht.
Begin mag wat agressiever gespeeld worden.

Zo zie je maar smaken verschillen.

ED BOB
14 mei 2004, 21:54
Dit is een stuk beter..!!! Stratman is back!

Heb je volgens mij niet op je Engl Thunder gespeeld of vergis ik mij? Niet dat het geluid niet goed is maar het klinkt iets minder puur.


Greetz, Ed

Predator
14 mei 2004, 22:01
Ik heb die andere niet gehoord maar dit klinkt wel tof man, ook leuk hoe je het tempo een tikje versneld na een tijdje... Alleen de solo had met VEEL meer overtuiging gekund!

defecto
14 mei 2004, 23:40
Dit is echt heel goed! Het had allemaal, en dan vooral de solo, wel met wat meer overtuiging gemogen.. 8).. maar toch klinkt het nog heel goed!

Oja: De intro moet naar mijn smaak iets vloeiender.. de loopjes lopen niet goed op elkaar over. Het begin en eind van elk dus.

Stratman70
15 mei 2004, 11:19
@ Blacksun: dank je. Tja de vorige was een vergissing, heb ik maar snel weggehaald.
@ slayurrr: dank je
@ Sunday Violence: Juist, dat had ik dus ook. Alleen heb ik met een andere inzending met de contest meegedaan. Eigenlijk had ik deze in moeten sturen.
@ moretel: lekker 70's? Dank je! Dat is een groot compliment, want ik ben helemaal weg van 70s rock! Gaaf dat het zo herkenbaar (maar wel origineel) is.
@ ED BOB: Dank je. De gitaar die invalt (met die feedback) is over de Thunder gespeeld. De andere gitaarpartij ging over de POD (rectifier).
@ Predator: hoe zou de solo moeten klinken dan, met meer overtuiging? Dus: waar hoor je dat aan? Thanks anyway!
@ Defecto: Dank je. Tja, eigenlijk moest het bij de riff zelfs nog meer afgebroken worden, zodat het heel 'klinisch - studio-achtig' zou overkomen (overgeproduceerd), maar dit is het uiteindelijk geworden.
'vloeiend' zou ik hem niet willen hebben. Van mijzelf had ie wel strakker gemogen!

Oftwel: bedankt voor jullie gave, leerzame commentaar. Ik had inderdaad ook zoiets van: "Weten we nog wat RIFFS zijn?" En daarom wilde ik m inderdaad laten horen. Het is geen ijzersterk riff, maar er zit een groove in en dat vind ik zelf wel gaaf.


En gewoon....

:sssh: :listen:

It's a RIFF man!

Negative K3 fan
15 mei 2004, 13:35
iets meer riff dan de andere inzendingen idd. Leuke inzending, solo is wel leuk maar niet echt speciaal. Gitaartoon klinkt alsof er een blanket over de speaker ligt. Meer negatiefs kon ik niet ontdekken, dus toch wel een goede inzending!

Stratman70
16 mei 2004, 13:14
Thanks dude. No blankets. Maar apart is het geluid wel ja.

Predator
16 mei 2004, 21:48
Het is toch de keus van de fasering denk ik. Je komt net iets te vaak terug op dezelfde noot en dat in zo'n kort stukje muziek! Je hoort het ook aan de dynamiek, het lijkt alsof je niet 100% voor de solo geeft tenminste, dat merk ik op uit het spel! Het is niet zo dat je een stukje hard speelt, dan weer een stukje zacht... Of veel verschillende bends ofsow. Gelukkig valt de opbouw van de solo wel heel goed op, dat heb je dus onder de knie, je hebt potentie dude!!! Probeer wat aan de fasering en dynamiek te werken, zoiets maakt een solo namelijk NOG mooier!!!

De stap die je daarna moet nemen is compleet meespelen met de akkoorden, tip: Marty Friedman - Melodic Control. Dit is een mediaplayer file te vinden op kazaa of dc++, leer het!

Stratman70
16 mei 2004, 22:00
Dank je voor je nuttige commentaar. Ik denk dat je wel gelijk hebt wat betreft die solo: ik had er meer bij 'aanwezig' moeten zijn op enkele momenten.

Wat bedoel je precies met 'meespelen met de accoorden'?

Ik zal het dingetje van Marty Friedman downloaden. Eens kijken wat het is.

Nogmaals bedankt voor dit leerzame (!!!) commentaar. Uiteindelijk doen we het juist daarvoor. Hier onze soundfile-tjes plaatsen.

Oh ja, ik moet ook even vermelden dat ik TOTAAL niet theoretisch onderlegd ben, dus daardoor zal ik misschien niet elk commentaar gelijk begrijpen. :roll:

Predator
16 mei 2004, 22:19
Dude.. Ik heb over anderhalve week WAARSCHIJNLIJK een theorietoets en weet geen reet van theorie :-? ik weet amper wat ik zelf doe!!! Maar over die akkoorden, in een riff schuilen er vaak meer akkoorden dan 1 basisakkoord, right? ... Probeer ook in de toonladders van DIE akkoorden mee te spelen so to speak! Luister bijvoorbeeld naar de twist in mijn solo van 'Firebird' waar rond 2:35 het geheel van Em naar C gaat, ik speel direct mee met de C en blijf niet in Em haken. Em HAD ook gekund, maar de C is een betere keuze, klinkt VEEL interessanter!!!

Dus ipv rond te hangen in de grondtoon van een nummer of stuk, experimenteer met hele andere keuzes. In de toonladders schuilen velen noten!!!

Slecht voorbeeld eigenlijk, eigen song! :razz:

Stratman70
18 mei 2004, 16:50
Eerlijk gezegd vond ik die video van Marty Friedman niet zo indrukwekkend. Hij doet ongetwijfeld hele goede dingen op zijn gitaar, maar het maakt geen indruk op me. Maar goed, het gaat natuurlijk om de theorie die hij er bij vertelt. Ik heb nu het eerste half uur gezien en heb er wel iets van opgestoken ja. Maar om nou te zeggen dat het echt iets nieuws was.... neuh.

ReinoutV
18 mei 2004, 20:29
Wat bedoel je precies met 'meespelen met de accoorden'?


In de jazz wordt dit veel gedaan. Per akkoord kijken wat de functie is binnen het stuk en daar de bijpassende toonladder bij zoeken.misschien kan je op zoek gaan naar meer info hierover. Ookal speel je geen jazz, kan je dit toch helpen bij andere muziek (pop, rock, zelfs blues).