PDA

View Full Version : transistor met mooie clean



jw009
13 mei 2004, 19:25
hallo,
ik ga voor mijn clean sound opzoek naar een transistor voorversterker.
Wie weet er een met een mooie clean? budget tot +/- 500 euro.
Ik ga dan switchen tussen mijn quad en "nieuwe " preamp met een a/b switch moet ik die " nieuwe" dan in me fx loop gooien of ook gewoon aan de eindversterker (50/50 ) gooien? alvast bedankt,

jan

Rectifier
13 mei 2004, 19:42
Wat is er mis met het clean van een Quad?

Dat is volgens mij tig keer beter dan welke transistor pre-bak ook.

wimmeltje
13 mei 2004, 19:47
Je kan een Marshall JMP-1 gebruiken, maar ik zou gewoon de clean van de Quead gebruiken. Deze vele malen mooier

jw009
13 mei 2004, 20:04
ja weet ik het clean van de quad ben ik ook echt verliefd op maar op ECHT hoge volume gaat de clean oversturen dus wil ik daarvoor een simpele transistor ernaast hebben om dan te kunnen gebruiken


Je kan een Marshall JMP-1 gebruiken
is toch buizen?

wimmeltje
13 mei 2004, 20:09
ja weet ik het clean van de quad ben ik ook echt verliefd op maar op ECHT hoge volume gaat de clean oversturen dus wil ik daarvoor een simpele transistor ernaast hebben om dan te kunnen gebruiken


Je kan een Marshall JMP-1 gebruiken
is toch buizen?

Nope. Zitten we twee buizen in maar is transistor. Kan je niet iets van je volume op je gitaar terug draaien.?

jw009
13 mei 2004, 20:16
jawel maar wordt het geluid zo dof, en als ik volume knop gebruik moet ik gelijk weer helemaal zoeken naar de stand waar hij in stond etc. Ik heb thuis een peavey bandit en zat daar ff clean op te spelen en dacht nou als ik zo iets in me rack kan krijgen ben ik tevreden, want ik ging me heel erg ergeren. Maar op volumes waar ik geen oordopje nodig heb gebruik ik gewoon me quad.

morris
13 mei 2004, 23:23
Hughes en Kettner Access. Tweedehands voor 400/450 te krijgen.
Schitterende preamp, met tevens een loop voor je quad.