PDA

View Full Version : Laney world series 60r



Ramses
9 april 2002, 18:42
Ik ben vandaag es wezen shoppen, en de verschillende versterkers uitgeprobeerd. Best wel leuk en blij toe dat er een geluidskamertje was zodat niemand mn verschrikkelijke gitaarspel heeft kunnen horen!...:smile:

Heb een Fender princeton 65 getest, een fender stage112, een marshall valvestate 2000 50w en een crate (welke ...i dunno).

De fenders klinken clean best lekker maar distortion is matig. De princeton heeft mijn voorkeur...ietsjes feller van geluid.

Vervolgens de marshall......WAT EEN RAMPBAK. Wat een verschrikkelijk dof en kleurloos geluid zeg clean rampzalig, distorion iets beter......troep!!

De crate vervolgens klonk lang niet slecht...sukken beter als de marshall, kon zich meten met de fenders.

Dus ik blij de winkel verlaten met een heel wat beter beeld. Sparen!..:sad:

Kom ik in mn eigen stad terug (was naar Leeuwarden geweest....music store) denk ik....laat ik nog ff de locale shop aandoen ff zien wat er te halen is.

Kom ik daar staan er een aantal leuke occasions....waaronder een laney worldseries 60r....ik kende Laney wel maar had nog nooit een amp van ze gehoord en kende het hele type ook niet. Dus ik erop spelen..

Wat een geluid zeg....echt super....beter als wat ik die dag gehoord had...fender marshall of crate!!! Zag er ook nog erg goed uit...nauwelijks een krassie te bekennen.

Dus ik vraag heel timide....wat kost ie....verwacht daar een bedrag van...500 euro of meer....zeg de verkoper....250 euro!
Ik blij....heb em dus gekocht....voor 200 euro mn oude vox pathfindertje ingeleverd.

Nou denk ik dat dit een goed bedrag is voor deze versterker...die naar de verkoper zei 2 jaar oud was en weinig gebruikt....maaar,

Ik heb geen idee wat dit voor versterker is...op laney.co.uk valt niets te vinden...op harmony staat ie ook niet (alleen de 100 watt versie). Kent iemand deze versterker, kan iemand er iets over vertellen...websites misschien....of heb ik een slechte deal gedaan......ik zelf ben er blij mee...en heb 3 maanden garatie ook dus no worries.....maar beetje info zou zuper zijn.

Greets, René

Ramses
9 april 2002, 18:44
lol....heb mn vox pathfinder ingelevrd en moest dus totaal 200 euro betalen....heb geen 200 voor mn pathfindertje gevangen hoor......helaas...:smile: :smile:

Ramses
10 april 2002, 10:46
Ff wat specs zover ik ze weet:

-2 kanalen
-voorversterker
-3 volumeregelaars (1 op de voorversterker, 1 master en per kanaal 1)
-presence knop (ik meende dat dit een trans bak was..¿¿)
-reverb master, per kanaal een reverb knop die op de volume regelaar zit, je moet em uittrekken om de reverb aan te zetten.
- enhance knop voor de high gain channel, maakt t geluid wat ruimer zwaarder.
-aux/mix uitgang, kan iemand mij vertellen wat je daarmee kan??
-headphones uitgang
-id uitgang, was dat?
- effectloop, hoe werkt dat...heeft 2 uitgangen( input, output).

Kitaarhiero
10 april 2002, 19:04
Laney heeft gewoon enorm goeie solid states en zeker voor hun prijs schijnen ze super te zijn... ik wil ook een laney... niet duur... zeer goed... en precies wat ik nodig heb.

episua
10 april 2002, 21:55
Ik heb ook een laney, echt een super klank!
Beter dan de Marshalls of Hughes Kettner en nog zo iets. Persoonlijk kan ik iedere gitarist aanraden om nou die marshall valvestate's een te vergelijken met laney's uit dezelfde prijsklasse.

lars
10 april 2002, 23:52
-presence knop (ik meende dat dit een trans bak was..¿¿)

hebben trans bakken ook

-aux/mix uitgang, kan iemand mij vertellen wat je daarmee kan??

op de p.a. of mengpaneel of iets derelijks aansluiten

-id uitgang, was dat?

di uitgang denk ik, digitaal

- effectloop, hoe werkt dat...heeft 2 uitgangen( input, output).


je sluit de In en Uit van je effecten bak of pendaal op de in en uit van je versterker, dan sla je je voorversterker trap van de versterker over, klinkt meestal beter, afhankelijk van je spullen

Ramses
11 april 2002, 09:08
ok, bedankt voor de info Lars.

@iro
11 april 2002, 18:22
Yep ik heb ook een laney, een tubefusion.

Voor weinig geld een supergeluid ...

distortion kan beter maar daar zijn de pedalen voor hé.

Ramses
11 april 2002, 19:20
Idd de distortion is wat zwak,je kunt er agnus mee nadoen but thats it, maarja daar hebben we onze Korg effectbox voor.