PDA

View Full Version : Gewicht SG-X



Pickslide
13 mei 2004, 17:33
Een vriend van mij heeft pas geleden een SG-X gekocht. Ik heb even op zijn plank gespeeld en was blij verrast, ik had niet verwacht dat ik die gitaar zou te gek zo vinden spelen. Vooral omdat hij zo ongelooflijk licht was, toen nedacht ik mij dat ik nooit echt op een andere SG heb gespeeld. Zij alle SG zo super licht als die X serie...

ZO ja dan begin ik toch hard te twijvelen of ik ook niet aan de SG moet.......

THW
13 mei 2004, 17:50
mijn special is ook heel licht komt omdat de body zo dun is

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 17:51
Hoe zwaarder de gitaar, hoe beter is bijna het devies :P

ik weet niet hoe licht de SG is, maar goed.. een strat en een lp (2 topmodellen) zijn vaak zwaarder dan een gemiddeld gitaartje..

zwaar betekend ook betere kwaliteit hout.. dus hoe lichter, hoe goedkoper het hout..

Jesse//

gerrekat
13 mei 2004, 18:09
SG's zijn licht....

sash
13 mei 2004, 18:12
zwaar betekend ook betere kwaliteit hout.. dus hoe lichter, hoe goedkoper het hout..



Bij LP misschien, maar bij Strat zeker niet. Ideale gewicht voor een strat body is 2 kilo.

Blijepanda
13 mei 2004, 18:38
Sg's zijn inderdaad lichter dan de doorsnee gitaar, en een SG speelt ook nog eens lekker.

BS
13 mei 2004, 19:28
zwaar betekend ook betere kwaliteit hout.. dus hoe lichter, hoe goedkoper het hout..

kwaliteit heeft niks met gewicht van het hout te maken.

afrikaans mahony is veel lichter dan braziliaans mahony maar kwalitatief niet minder. Het braziliaanse zal wat donkerder klinken dat wel maar dat is een kwestie van smaak. Korina bezit de eigenschappen van mahonie kwa klank maar is ook weer lichter dan mahonie zelf.
Met deze stelling zal iedere gitaar gemaakt van alder,ash,poplar of linden van mindere kwaliteit zijn dan mahony of een andere zware houtsoort en dat is natuurlijk niet zo.

Kjiratsiekoedel
13 mei 2004, 19:32
zwaar betekend ook betere kwaliteit hout.. dus hoe lichter, hoe goedkoper het hout..



Bij LP misschien, maar bij Strat zeker niet. Ideale gewicht voor een strat body is 2 kilo.

mijn strat is 4,5 kilo

Negative K3 fan
13 mei 2004, 19:47
er stond heir laatst een verhaaltje dat je bij essen (ash) zo licht mogelijk wil omdat dat uit een bepaald gedeelte van de boom komt met de beste cellen voor een zo goed mogelijke TOOONE.

imlikeajungle
17 mei 2004, 14:25
ff weer on topic jongens: die SG-X's zijn licht en spelen idd erg goed. andere sg's die ik heb vastgehad waren wat zwaarder maar buiten de supreme die een stuk zwaarder is, zijn ze relatief licht. kopen die handel :)
welke kleur is zijn sg-x? ik heb een gele ...

ewoud
18 mei 2004, 20:29
ik heb zelf een SG special..van epiphone, een echte beginners gitaar geloof ik, en die is idd licht ja!! ik heb een zwarte :wink:

Ash ketchum
18 mei 2004, 20:37
SG's zijn licht, scheelt dat er geen esdoorn topje op zit, niettemin is de sg wel een coole gitaar om je onderscheiden van de lp's en strat's plus ze spelen donders goed :P , als je h'm koopt heet ik je van harte welkom bij de SG-club :lol:

soup
18 mei 2004, 20:41
ik heb ook een sg van epiphone ( sg-400) en ZIJ speelt echt heerlijk :)

EmgMaster
18 mei 2004, 21:08
en waarom niet hij?

EmgMaster
18 mei 2004, 21:08
en nu zit ik op 300 berichten




sorry :-D :-D :-D

Richwoodje
18 mei 2004, 21:17
en waarom niet hij?

wss is een gitaar vrouwelijk :wink: Belgen weten bijvoorbeeld ook dat een frikadel vrouwelijk is (is echt zo, dat is het voorbeeld dat ik onthouden heb) 8-)

soup
18 mei 2004, 21:21
en waarom niet hij?
gewoon omdat je als man eerder van een vrouw houd en daarom zeg ik "zij" en als jullie "hij" zeggen vind ik dat jullie dan maar een stelletje homo's zijn :-D

soup
18 mei 2004, 21:22
Belgen weten bijvoorbeeld ook dat een frikadel vrouwelijk is (is echt zo, dat is het voorbeeld dat ik onthouden heb)

:???: :???: :???: :-?
zoiets weet ik zelf niet , moet wel een gestoorde belg zijn geweest