PDA

View Full Version : LSR Roller-nut systeem ja of nee??



Diggerz
13 mei 2004, 16:19
Hey mensen

ik sta op het punt om een nieuwe strat te kopen, en ik zat er aan te denken om er een met een LSR Roller-nut kam te kopen.

heeft iemand hier ervaring mee? en wat zijn de voor- en nadelen van dit systeem??

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/30/23/003023017l.jpg

Kjiratsiekoedel
13 mei 2004, 19:31
ik heb er zelf geen ervaring mee, dus dit is een beetje een gok:
-klinkt wat anders (metaal i.p.v. been/ivoor/whatever als topkam)
-snaren blijven niet hangen in de topkam tijdens tremolo gebruik (ook met andere topkam wel op te lossen)

BramVersteeg
13 mei 2004, 19:33
Ik heb er een op m'n hillman zitten. Als dat zo'n topkam is met een soort plastic velgjes? Ben er wel tevreden over. De gitaar ontstemd nooit.

Diggerz
13 mei 2004, 22:05
nee, is niet van plastic, maar is een metalen strip met een soort kogellagertjes in elke geleuf die de snaar "geleiden"
het schijnt goed te zijn tegen ontstemmen door tremolo, maar meer weet ik er niet van.

BramVersteeg
14 mei 2004, 13:44
Dat bedoelde ik ook alleen wist ik niet hoe ik het moest omschrijven.

Rubenios
14 mei 2004, 16:28
dus brakke uitvoering van een locking nut?

BramVersteeg
15 mei 2004, 16:36
Nou ja, brak?? Het werkt toch goed...

bert k
15 mei 2004, 17:24
Het is toch juist geen locking nut?

Diggerz
15 mei 2004, 17:32
nee

stringer
16 mei 2004, 15:31
Ik heb een strat plus de luxe met zo'n rollernut. Werkt prima, nooit onderhoud. Het geluid is ietsje scherper, maar niet opvallend.

Grootste voordelen: onderhoudsvrij, geen snaarbreuk, gaat een leven lang mee.

Nadeel: scherpe randjes.

BartL
24 juni 2004, 02:47
Effe deze topic omhoog kicken. Ik heb in mijn Fender Strat Plus ook een metalen (?) topkam. Dit is echter niet zo een roller-nut. Het is er zo eentje als op deze foto (heel slecht te zien dus :-? ) Enig idee hoe dit ding heet?