PDA

View Full Version : Wah (speciaal voor akoestische gitaren?)



ieme
13 mei 2004, 15:56
bestaat er ook een wah voor akoestische gitaar? of kun je daar "normale" wahs voor gebruiken? volgens mij niet.. of wel?
zit je dan niet met andere frequenties?

Antal
13 mei 2004, 16:29
bestaat er ook een wah voor akoestische gitaar? of kun je daar "normale" wahs voor gebruiken? volgens mij niet.. of wel?
zit je dan niet met andere frequenties?

Misschien dat het bestaat, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Lijkt me dat je je gitaar wel in een gewone wah kan prikken. Maar of het mooi is. Denk het niet....

Jeroenvanhulsteijn
13 mei 2004, 16:39
misschien kun je de vari wah van akai proberen. die is redelijk instelbaar en niet zo duur. op ebay staan ze wel eens voor 50 euro.

maylingjv
13 mei 2004, 16:49
een gewone wah kan je er volgens mij niet inpluggen het is er niet voor gemaakt,heb ik eens gedaan en het verminderde mijn geluidsvolume,maar ik denk da zal wel bestaan voor akoestisch maar ik heb het ook nog niet gezien

Antal
13 mei 2004, 17:10
Ok, ik heb het dus maar ff voor je geprobeerd. Het kan met een gewone wah. Heb het getest met akoustische gitaar met piezo en m'n Vox 847. Gewoon in een gitaaramp. Niet echt een wezenlijk volumeverlies. Ik had wel het idee dat het beter zijn klinken als de sweep wat groter zou zijn in dit geval. Maar het kan dus wel gewoon.

ieme
14 mei 2004, 12:20
Oké het kan dus.. maar zijn er ook speciaal wahs voor akoestische gitaren?

Hempo
14 mei 2004, 13:11
heb ff gezocht

http://www.grandmas.com/ItemZoom504II.html

multieffects ... maarja das alles wat ik kon vinden.
meer is er niet denk ik dan..

birt
14 mei 2004, 13:29
een uitdaging voor de zelfbouwers? :P