PDA

View Full Version : koptelefoon



Iced Dragon
13 mei 2004, 14:58
hoi,

als ik wil oefenen met een hoofdtelefoon, kan ik dat dan zonder probleem in mijn 530 + G-major pluggen of gebruik je daarvoor beter een POD? Vooral geluidskwalitatiefgezien ( :-?) dan...

vinni
13 mei 2004, 16:42
Ik gebruik een Korg Pandora PX3.
Daar sluit ik mijn minidisk, gitaar en een koptelefoon op aan.
Ideaal om te oefenen....zit ook een metronoom en dergelijk in.


Groet,
Vinni

Epic
27 mei 2004, 09:03
Ik gebruik een Korg Pandora PX3.
Daar sluit ik mijn minidisk, gitaar en een koptelefoon op aan.
...


Dat was dus geen antwoord op z'n vraag..

Voordeel van de POD is dat ie de gehele versterker simuleert, dus ook eindversterker en speakers.
Met jouw idee krijg je het geluid van voorversterker plus effecten, ik denk dat je het 'Amp'-gevoel niet echt krijgt. Misschien met een losse speaker simulator, maar ik weet niet of die bestaan.

harrie-beton
27 mei 2004, 11:42
een gitaargeluid wordt bepaald door effecten PLUS gitaar versterker&speakers.
Multi-effect direct afluisteren is niet aan te raden. Met cleane geluiden kan het. Scheuren klink matig.

De pod of de v-amp. Om te oefenen is de v-amp geod genoeg. Voor podium en opname zou ik de pod 2 of xt doen.
De korg heeft ook zo iets maar die ken ik niet.

charlie45
27 mei 2004, 12:17
ik vind een pod wel mooi, de koptelefoon maakt ook een boel uit.

je preamp en effecten kan meestal ook wel, belangrijk is dat er een speakersimulator tussen zit, anders is het niet om aan te horen.

Phyrexian
27 mei 2004, 15:42
Op die E530 van je zit een headphone out, ja toch... go and use that als het enkel maar om thuis te oefenen is.

Maar bon, soundwise zal een POD XT beter klinken owv die simulatie van het hele geluidssignaal (preamp+poweramp+roomeffects+...).
Zo'n Pandora is ook nice (heb'k ook gehad, net zoals een POD XT) maar POD's klinken beter.

Let op dat je een héél goede koptelefoon gebruikt. Ik had eerst een goede Sennheiser (ongeveer 100 euro) en heb nu een SONY MDR-7506 (zo'n 140 euro :-? ) en die geeft de beste en de helderste toon die ik ooit door een hoofdtelefoon gehoord heb.

Iced Dragon
27 mei 2004, 18:45
bedankt voor de tips allemaal.

bij recording loopt er een topic over koptelefoon...

zal dan kijken voor een tweedehands POD xt. Ben eigenlijk niet aan al dat gedoe maar ben student en wil de buren geen reden geven om extra lawaai te maken :x

zo heb ik toch een redelijke klank mét koptelefoon

harrie-beton
28 mei 2004, 12:08
in mijn (arme) studententijd in gehorige huizen deed ik het volgende:

Ik nam mijn (SESSIONETTE) gitaarversterker in een grote kartonnen doos en zette de versterker heel zacht terwijl hij wel goed klonk (alle oversturingen kwamen uit pedalen).

Vervolgens een microfoon richten op de speaker. Deze naar een mengtafelje en die op de koptelefoon.

Tot slot de doos helemaal inpakken met kussens, slaapzakken of dekens!

Zo had ik een goed geluid op de koptelefoon zonder ruzie met de buren.

:lol:

morris
28 mei 2004, 16:35
in mijn (arme) studententijd in gehorige huizen deed ik het volgende:

Ik nam mijn (SESSIONETTE) gitaarversterker in een grote kartonnen doos en zette de versterker heel zacht terwijl hij wel goed klonk (alle oversturingen kwamen uit pedalen).

Vervolgens een microfoon richten op de speaker. Deze naar een mengtafelje en die op de koptelefoon.

Tot slot de doos helemaal inpakken met kussens, slaapzakken of dekens!

Zo had ik een goed geluid op de koptelefoon zonder ruzie met de buren.

:lol:

en de eerste ISO-cab was geboren! Ik weet niet wanneer je gestudeerd hebt, maar als dat lang genoeg geleden was, had je patent kunnen aanvragen en was je nu rijk geweest hehehehe :D

telecastermaster
28 mei 2004, 18:29
Mijn tip als je toch al een goeie voorversterker en fx unit hebt: ADA microcab

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23790&item=3726281555&rd=1&ssPageName=WDVW

Iced Dragon
29 mei 2004, 17:33
Ik gebruik een Korg Pandora PX3.
Daar sluit ik mijn minidisk, gitaar en een koptelefoon op aan.
Ideaal om te oefenen....zit ook een metronoom en dergelijk in.


Groet,
Vinni

vraagje: kun je dan gelijkertijd je minidisk en gitaar aansluiten bedoel je?
is dit mogelijk met een pod?

had er al aangedacht om een klein mengpaneeltje te kopen en er alles op aansluiten om zo te kunnen meespelen met hoofdtelefoon (of is dit niet mogelijk?)