PDA

View Full Version : vraag voor powerball bezitters



jw009
13 mei 2004, 14:07
Hebben jullie ooit problemen gehad, dat de clean op echt hoge volumes vervormt? Ik heb zelf emg's en dan gebeurt dat nog wel eens bij een versterker als hij echt hard staat. Graag ook even je elementen vermelden.

gr.

Jan

Mithrandir
13 mei 2004, 14:13
Volgens mij is dat een natuurlijke eigenschap van buizenversterkers dat ze op hogere volumes gaan vervormen en hoe meer output je gitaar heeft, hoe eerder de oversturing plaatsvind natuurlijk.

Marc Oblivian
13 mei 2004, 14:55
Ja, dat gebeurt bij mijn Powerball ook, maar hij is wel zo in te stellen dat hij heel lang mooi clean blijft. Hangt ook van je aanslag e.d. af....
Maar goed: zoals hierboven al gezegd...alle buizenversterkers vervormen op een bepaald punt.
Oh ja, mijn gitaar is een Heritage Les Paul met Seymour Duncan elementen (geloof een JB en een '57-er)

andy
13 mei 2004, 16:38
Als je ECHT clean wilt moet je een transistorbak kopen.
Buizen gaan op hoge volumes sowieso vervormen en zeker als je er met een Jackson scheurplank over heen blaast. :wink:

jw009
13 mei 2004, 18:16
ok bedankt voor de info guys


Ja, dat gebeurt bij mijn Powerball ook, maar hij is wel zo in te stellen dat hij heel lang mooi clean blijft

op de helft van zijn vermogen ook nog clean?

helleke
13 mei 2004, 18:31
ok bedankt voor de info guys


Ja, dat gebeurt bij mijn Powerball ook, maar hij is wel zo in te stellen dat hij heel lang mooi clean blijft

op de helft van zijn vermogen ook nog clean?

De helft van het vermogen van een Powerball is wel erg hard hoor :o Moet je m zo hard zetten om een beetje volume te krijgen?Dan klopt er iets niet denk k.

andy
13 mei 2004, 18:51
De Powerball op half vermogen clean??? No way, of je moet heel voorzichtig tokkelen met een scheutje galm..........

avalanche
13 mei 2004, 19:13
Inderdaad, als je hem heel hard zet, heb je geen echte clean meer. Met mijn Schecter met een JB valt het nog mee, maar mijn Ibanez RG met een Tonezone is moeilijker clean te houden...

skabouter
13 mei 2004, 23:29
De Powerball op half vermogen clean??? No way, of je moet heel voorzichtig tokkelen met een scheutje galm..........

hmmm, das niet veel headroom dan, als hij op de helft al duidelijk scheurt. mijn jcm800 komt tot 3 kwart voor het echt een randje word.

andy
13 mei 2004, 23:55
Wat is duidelijk scheuren?? Een Powerball op 5, zeg maar, klinkt behoorlijk hard. Ik denk dat je de vergelijking met een JCM 800 ook niet echt kunt maken. Een JCM 800 is veel dynamischer dan een Powerball. Als je een gitaar via een JCM 800 op hoog volume niet al te hard aan slaat, zal de Marshall vrij clean blijven, maar als je dan flink begint te rammen, dan krijg je ook een SCHEUR. Met een Powerball ben je dan echt afhankelijk van die V5 footswitch, waar je snel naar een ander kanaal kunt schakelen. We gaan testen op 22 mei, dan staan ze er allebei. :wink:

gerrekat
14 mei 2004, 08:30
Als je op EMG 81's doelt die zijn bijna niet clean te krijgen....

Als je de gain niet al te hoog opschroeft blijft de PB mooi clean!

Raffel
14 mei 2004, 08:54
Uuh ik wil niet vervelend doen maar ik heb lang EMG-81's gehad, ook in combo met de powerball, en nooit geen oversturing gehad op hoog volume.

Dat deze zo snel zouden vervormen vind ik nogal onzin eigenlijk. Alhoewel je er natuurlijk wel eerder last van hebt dan bij een sc pickup of zo. Maar dan kun je natuurlijk altijd nog een fendertje kopen :)

Marc Oblivian
14 mei 2004, 09:57
Als je op EMG 81's doelt die zijn bijna niet clean te krijgen....

Als je de gain niet al te hoog opschroeft blijft de PB mooi clean!

Ja...dat bedoelde ik dan ook met de instelling....
Niet zozeer volume (ook wel van invloed uiteraard), maar meer het gainlevel van het clean/crunchkanaal.
Ik heb die overigens op 40% staan.
Veel hangt in mijn ogen af van de manier van spelen....als ik keihard ga aanslaan op het cleankanaal met aardig wat volume krijg ik hem echt wel aan het scheuren, maar als je echt clean wilt spelen doe je dat volgens mij ook niet.
En even over de vergelijking met een JCM 800....die is in mijn ogen een beetje misplaatst, aangezien het cleangeluid van een Powerball (echt clean) niet met het cleangeluid van de Marshall (Marshallclean, if you know what I mean) te vergelijken is...

andy
14 mei 2004, 10:08
Marshallclean?? Je bedoelt het vervormt altijd wel een beetje???? :wink:

Marc Oblivian
14 mei 2004, 13:48
Marshallclean?? Je bedoelt het vervormt altijd wel een beetje???? :wink:

Ja, daar lijkt het bij Marshall wel altijd een beetje op....
Vind de clean van de Powerball wat sprankelender en helderder/transparanter, maar goed...ook de Powerball is in zo te stellen dat je weer clean met een randje/toevoeging (Marhallclean) krijgt.....
En dat is dan weer de kracht van de Engl...meerdere overtuigende mogelijkheden (grauw!...oh nee...da's bij de Postbank) :-D

skabouter
14 mei 2004, 14:25
ik vind marshall clean heeel goed. lekker vol, en dik. randjes heb ik geen last van (maarja, dat hangt ook af van je spel en gitaar).
maar ik vind de powerball clean niet mooi. wel helder en transparant ja. maar daardoor ook erg glazig, en niet vol warm. erg kil, vind ik. wel leuk voor metal misschien, maar voor ska, jazz, bleus niet zo

jw009
14 mei 2004, 16:28
ej skabouter hoeveel is zo'n jc120 tegenwoording 2e hands?

P****Fred
14 mei 2004, 16:33
om m'n powerball op het cleane kanaal goed op volume te krijgen moet ik em toch ook wel een heel eind opendraaien hoor.

m'n gain staat +- op 11 u en dan moet clean volume op 12-1 u en master op 11-12 u om em goed op volume te krijgen...

de lead channel volume mag dan wel maar op 8-9 u staan....

heb et altijd wat raar gevonden, maar blijkbaar zit er dus zo een groot verschil tussen clean en lead channel...

andy
15 mei 2004, 01:25
ik vind marshall clean heeel goed. lekker vol, en dik. randjes heb ik geen last van (maarja, dat hangt ook af van je spel en gitaar).
maar ik vind de powerball clean niet mooi. wel helder en transparant ja. maar daardoor ook erg glazig, en niet vol warm. erg kil, vind ik. wel leuk voor metal misschien, maar voor ska, jazz, bleus niet zo

Er bestaat geen Marshall clean en er bestaat geen Powerball clean. Er bestaat namelijk geen buizen clean. Gelul van fans van de amps. Wil je clean, neem een transistor. Sprankelend clean bij een Powerball..... yeah right....... NOT. En mooi clean bij een Marshall buizenamp. hahahahaha.

Buizen IS vervorming. En als je iets anders wilt....... TRANSISTOR. :wink: Volgende week staan er heel wat JCM 800 bakken en een Powerball. Laat maar eens horen hoe jullie "clean" uit die apparaten krijgen. :wink:

skabouter
15 mei 2004, 01:37
tja, ik vind mijn jcm800 anders heel clean. en wat dacht je van een plexi, PA en van een Vox AC30 ? ook best clean, hoor. buizenclean bestaat wel, vind ik. als het maar niet te hard staat

andy
15 mei 2004, 01:49
Ik zette vanavond voor de gein clean mijn Powerball op 4. En sloeg hard aan.................. OP het cleane kanaal. Klonk lekker AC DC achtig. "Highway to hell".

guhlenn
19 mei 2004, 18:48
Buizzen geen goed clean. Dat is zowat eenv/d domste opmerkingen ooit. Zegt Fender of rivera je iets?

Guhlenn

Negative K3 fan
19 mei 2004, 19:22
ik vind marshall clean heeel goed. lekker vol, en dik. randjes heb ik geen last van (maarja, dat hangt ook af van je spel en gitaar).
maar ik vind de powerball clean niet mooi. wel helder en transparant ja. maar daardoor ook erg glazig, en niet vol warm. erg kil, vind ik. wel leuk voor metal misschien, maar voor ska, jazz, bleus niet zo

Er bestaat geen Marshall clean en er bestaat geen Powerball clean. Er bestaat namelijk geen buizen clean. Gelul van fans van de amps. Wil je clean, neem een transistor. Sprankelend clean bij een Powerball..... yeah right....... NOT. En mooi clean bij een Marshall buizenamp. hahahahaha.

Buizen IS vervorming. En als je iets anders wilt....... TRANSISTOR. :wink: Volgende week staan er heel wat JCM 800 bakken en een Powerball. Laat maar eens horen hoe jullie "clean" uit die apparaten krijgen. :wink:

onzin, wel eens een goede fender tonemaster oid gespeeld of gehoord van buizen hifi amps. Die zijn ultra clean en lekker sprankelend enzo.

andy
19 mei 2004, 21:17
OK, misschien een beetje overdreven post van mij. Maar ik blijf erbij dat als je echt clean wilt, je toch voor transistor moet gaan. Een buizenamp op een beetje volume gaat altijd meer of minder oversturen, ook een Fender of Rivera. Als je op huiskamernivo speelt alla. Maar in een band op een beetje volume.........

Negative K3 fan
20 mei 2004, 01:17
tja, ik zou niet begrijpen wat voor band je hebt als je je tonemaster zo hard moet zetten dat de eindtrap gaat vervormen hoor :D

maar niemand wil ook een clean op zo'n manier neem ik aan.

andy
20 mei 2004, 01:26
maar niemand wil ook een clean op zo'n manier neem ik aan.

Dat bedoelde ik dus met mijn post. :wink: Maar ja je komt een keer alcohol door drenkt na een avond thuis en roept ff wat extreems.

Negative K3 fan
20 mei 2004, 18:33
tjuuptieatheeeh

Raffel
20 mei 2004, 23:26
OK, misschien een beetje overdreven post van mij. Maar ik blijf erbij dat als je echt clean wilt, je toch voor transistor moet gaan. Een buizenamp op een beetje volume gaat altijd meer of minder oversturen, ook een Fender of Rivera. Als je op huiskamernivo speelt alla. Maar in een band op een beetje volume.........

Roland JC120 kopuh :D

andy
21 mei 2004, 00:23
:-D Ghehehehe. Ik heb een tijdje in 2 bands gespeeld. Metal en een new wave bandje. Wat heeft die new wave band mij die Roland JC 120 proberen aan te praten zeg. Ik krijg er nu nog jeuk van. Ik vond het wel een mooie versterker trouwens, qua sound. Maar mijn voorkeur ging toch uit naar metal en dus buizen en top en cab. :wink:

ewoud
24 mei 2004, 13:06
ik heb dus mn gitaar geupgrade met een EMG 81 element, en ik krijg er wel een clean geluid uit...vind ik zelf, maar mijn versterker is ook geen voledig buizen, dus dat zal het zijn. maar ik vind gewoon, als je lekker metal speelt en je doet evene en stukje 'clean' erdoor, dan moet dat clean zijn tegen over de scheur...en dat is volgens mij altijd het geval. de een zal meer clean zijn dan de ander, maar who cares?? kijk als je echt vette vervorming hebt....jah dan koop je lekker een beter versterker, maar alle versterker kunnen dat verschil maken, end aar gaat het toch om?? je merkt het pas als je 2 compleet verschillende versterkers naast elkaar zet...en dat gebeurt toch niet als je optreed....