PDA

View Full Version : tips voor beginnende band



zenabi
13 mei 2004, 09:02
Wij (bassist - gitarist ) hebben bijna onze oefenruimte klaar
nu vraag ik mij of hoe we het bestte kunnen gaan oefen ,
probleem is dat de drummer nog even duurt (nog géén eigen drumstel) :-(
wij zijn beginners wat betreft zamen spelen :oops:

birt
13 mei 2004, 09:15
Wij (bassist - gitarist ) hebben bijna onze oefenruimte klaar
nu vraag ik mij of hoe we het bestte kunnen gaan oefen ,
probleem is dat de drummer nog even duurt (nog géén eigen drumstel) :-(
wij zijn beginners wat betreft zamen spelen :oops:

ik zou zeggen covers om wat op elkaar ingespeeld te raken... zo probeer ik het althans ook

zenabi
13 mei 2004, 09:33
Ik bedoel eigenlijk dat we "geluid"missen
als je bijvoorbeeld RHCP - otherside speelt mis je gewoon de drum om dat er anders stiltes in vallen .
Maar als je een cd laat méé spelen overstemt de gitaar en bas van de cd weer :roll:
Ik ben bv slecht in ritme vast houden (als het lekker gaat ga ik steeds sneller ) bv. bij Greenday (eerst alleen zang en gitaar ) dan kom ik op de hobbel :oops:

Bins
13 mei 2004, 09:41
Niet te hard spelen! Klinkt misschien zeikerig, maar (1) je fokt je oren en (2) je hoort niet goed of het nou goed of slecht is wat je aant doen bent. Vooral als er nog geen drummer bij is kan je "lekker" zacht spelen.
Verder gewoon lekker veel/vaak proberen te spelen, hoe meer je samen speelt, hoe beter de "chemie" wordt.

edit: Ik zag net je andere reply.. Je kan misschien ee.n metronoom mee laten lopen, klinkt misschien heel skettig, maar je wordt er wel strak van.

edit nummer2: je kan ook met fruity loops of andere software de drumtrack van een paar covers programmeren. Is wel even werk, maar toch net iets leuker dan een metronoom

zenabi
13 mei 2004, 15:04
sory dat ik zo laat weer reageer (moest plotseling weg )

Dat met dat fruity loops lijkt mij wel wat maar ik snap geen hol van dat programma (geen geduld genoeg) ik ben niet zo kapot van computers ,werk er namelijk overdag ook de hele dag méé
kun je zoiets misschien ook op een cd krijgen ?