PDA

View Full Version : waar hangen jullie pedalen?



Nocki
12 mei 2004, 23:33
in de fxloop? of voor de preamp? of hebben jullie gewoon gekeken waar ze het beste klinken.

bij mij klinkt alles gewoon perfect in de fxloop.

(chorus, delay en octaver tot nu toe)


ik ben benieuwd

NOcki

Mithrandir
12 mei 2004, 23:36
Delay hangt bij mij in de loop, boost en wah voor de pre-amp.....

Rooligan
12 mei 2004, 23:45
Bij mij vooralsnog allemaal buiten de FX-loop.
Deze heb ik (jaren terug) een keer kortgesloten met een klein kabeltje. Als ik mijn fx-presence vol open zet, dat klinkt mijn versteker (met name de overdrive kanalen) net wat meer 'boosted'.

Mitch
13 mei 2004, 00:24
Bij mij liggen ze in een kist en alles vóór de pre amp. Ik heb al zo'n berg troep, als ik dan ook nog eens extra kabels naar de loop zou moeten leggen :-?

Robbert
13 mei 2004, 00:38
Bij mij liggen ze in een kist en alles vóór de pre amp. Ik heb al zo'n berg troep, als ik dan ook nog eens extra kabels naar de loop zou moeten leggen :-?

Bij de Deluxe reverb heb ik ook alles vóór de preamp. Dat werkt het beste, want er zit geen loop in :D

Maar ook op mijn Carlton high gain amp heb ik alles van voren. Zelfs de delay klinkt kut in de loop, maar ik heb dan ook geen zin om er aan te prutsen ;)

Mark S
13 mei 2004, 00:48
Delay, Flanger en GE-7 in de loop en een Chorus voor de amp om bij wat higher gain het geluid 'op te schonen'

Antal
13 mei 2004, 01:09
Ik heb alles voor de preamp. Heb wel een loop waar ik in het verleden wel eens m'n chorus en delay ingehangen heb, maar dat vind ik toch iets te glad klinken.

PeArLjAm
13 mei 2004, 12:31
alles voor de amp. Maar wel overdrive als eerste.

dus gitaar --> red snapper (overdrive) --> dm2 delay--> Teese wah

en dan dus in mijn versterker

phx
14 mei 2004, 10:18
voor de amp, zonder true bypass, noise gate of andere ruimtedodende rotzooi,


greez The Guv'ner of Tonesuckcity: PHX :lol:

schwantz
14 mei 2004, 10:23
gt-6 voor de modulatie effecten in de fx-loop, booster, tube scrmr en wah voor de pre-amp, klinkt bij mij het beste... :P

Nocki
14 mei 2004, 10:26
Hee PHX ik zie dat je ook een dd-5 hebt. wat vind je ervan?

ik heb als ik m voor de preamp hang last met de verdrive die er na komt. die geeft een hoop bijgeluiden. heb jiji dat ook?

en op met welke stand gebruik jij m? ik vind dat tap tempo wel heel erg lekker....

NOcki

Jeroenvanhulsteijn
14 mei 2004, 10:29
errrm, ik heb niet echt een effectsloop geloof ik. Nu speel ik zo:

gtr->barber TP->CM Tremo'vibe->Arion SOD-1->Tubeman II spkr sim out->ARION SAD-1->MXR Noisegate/Linedriver->Peavey EMX powered mixer/Behringer+Lucas 1000

binnenkort wordt dit:

gtr->barber TP->CM Tremo'vibe->Banzai FBII->Tubeman II pwr amp out->ARION SAD-1->Behringer GI100->Peavey EMX powered mixer/Behringer+Lucas 1000.

maar ik weet nog niet zeker of ik de CM voor of na de overdrive/voorversterker doe.