PDA

View Full Version : Hulpgezocht: metalgitaar 1000 euri



Soulflyhigh
12 mei 2004, 21:15
Dag medeforummers,

Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen en mijn budget is ongeveer 1000 pleuro. Ik wil graag een metalgitaar met twee humbuckers en had de volgende alternatieven:

1) ESP Ltd EC-1000
2) ESP Ltd KH (Kirk Hammett) 602
3) Jackson RR 5 (necktrough)

Hebben jullie nog tips of andere alternatieven?

Alvast bedankt

Swan
12 mei 2004, 21:24
hoeveel frets, floyd of niet? etc

gerrekat
12 mei 2004, 22:57
ik hou mijn mond :-D

Swan
12 mei 2004, 23:05
hehehe.....ook geen pics posten heh gerrie :razz:

Maiden Michiel
12 mei 2004, 23:36
Ik zeg:

- Ibanez 2550 Prestige
- Dean Custom 450 (neckthru)

Ben je nog goedkoper uit ook

gerrekat
13 mei 2004, 06:54
Nou ja DEAN heeft eigenljik niets in het 1000 EURO segment LOL!

Ik zou een LTD deluxe kopen, dara heb ik zelf ook sterk over zitten denken, maar uiteindelijk toch een echte ESP gekocht.

Ik denk dat dat in dat segment perfecte gitaren zijn, premium hardware, goede PU's etc...

NOg steeds een heel dus maple veneertje etc....maar verder topppie!

Maiden Michiel
13 mei 2004, 09:06
Edit: mja, in het vervolg iets beter lezen dus he... :oops:

gerrekat
13 mei 2004, 09:16
Nou de Custom 450 is effe goedkoper toch?

Zou best een optie kunnen zijn inderdaad, zijn goede dingen....maar de LTD deluxes hebben tone pros hardware en echte EMG elementen...

maar ja ze zijn ookw el effe iets duurder, ik denk dat je een custom 450 bets kan upgraden naar echte EMG's, Duncans of Dimarzios (LOL vooral de Dimarzios zijn smakelijk natuurlijk) en damn nog geld overhouden ten opzichte van een LTD deluxe!

Maar dan moet je wel op een superstrat style gitaar willen spelen! PLUS de 450 is natuurlijk wel neckthru wat weer een voordeel is over de LTD's!

birt
13 mei 2004, 09:19
kan je voor minder dan 1000 geen goeie 2dehands flying v kopen? of een sg?

of vinden de die hard metalfans dit niet 'metal' genoeg? het zijn niet echt shredgitaren maar ik ken toch genoeg mensen die metal spelen op bijvoorbeeld een sg

gerrekat
13 mei 2004, 09:52
Ik hou ook helemaal niet van shredgitaren inderdaad en ik speel toch echt metal....metal hoeft ook helemaal geen shred te zijn.

Aan de username van de topicstarter maakt ik op dat hij van Soulfly houdt wat bepaald geen shred is LOL!

Max Cavelera heeft in zijn Sepultura tijd vaak op een GIBSON SG gespeeld voordat hij endorsed werd door ESP en nu op een Viper speelt wat in feite een SG copie is.

voor 1000 moet je een SG of V kunnen kopen...ook geen slecht idee, alleen wil je voor metal dan wel de PU upgraden naar wat agressievers dan een GIBSON 57 ofzo!

Trek zo´n 100 EURO uuit om je brug PU te vervengen met een lekkere Duncan of Dimarzio en je hebt een perfecte metalgitaar!


Ik speel zelf op niets anders dan V en Explorer achtige modellen...

birt
13 mei 2004, 10:19
:)

Soulflyhigh
13 mei 2004, 10:59
Ok ik zal weer even wat info geven

Ik ben verschikkelijk aan het twijfelen. Ik speel (of doe een poging tot) de laatste tijd veel shred en neo-klassiek spul. Ik weet nu niet precies of ik gewoon een lekker shredgitaar (KH 602,EMG,original Floyd of RG 2550) moet kopen of een lekkere simpele gitaar met een een vast brug (EC-1000, Jackson RR 5 of een flying V, Explorer) moet kopen. voorlopig neig ik naar de KH 602 vanwege de shred die ik recentelijk speel

gerrekat
13 mei 2004, 11:03
Op een "gewone" gitaar kun je behoorlijk shredden hoor.....Zakk Wylde, Michael Angelo, randy Rhoads etc.....

Op een shred gitaar kun je ook normaal spelen.....Kirk hammett??? :-D :-D :-D

Soulflyhigh
13 mei 2004, 11:05
@ Gerrekat Soulfy is alweer een tijdje de deur uit haha ik hou nu meer van death,trashmetal en shred

ps iemand nog ervaringen met de Ibbie RG 2620 QM bij Kees Dee zien staan voor een "leuke" prijs

gerrekat
13 mei 2004, 11:13
niets mis mee hoor al ben ik geen grote Soulfly fan, de oude Sepultura gaat er bij mij best in!

Oude Thrash is mijn eerste liefde LOL kan er niet genoeg van krijgen...shred geeef ik niet veel om meer acrobatiek en circuskunstjes, wel heel knap hoor maar heeft mijns inziens weinig met muziek en gevoel te maken....maar daar mag iedereen met mij van menig over verschillen!


Ik hou overigens best van een goede solo in een nummer....haat muziek zonder solo's.

Maiden Michiel
13 mei 2004, 12:51
Nou de Custom 450 is effe goedkoper toch?

Zou best een optie kunnen zijn inderdaad, zijn goede dingen....maar de LTD deluxes hebben tone pros hardware en echte EMG elementen...

maar ja ze zijn ookw el effe iets duurder, ik denk dat je een custom 450 bets kan upgraden naar echte EMG's, Duncans of Dimarzios (LOL vooral de Dimarzios zijn smakelijk natuurlijk) en damn nog geld overhouden ten opzichte van een LTD deluxe!

Maar dan moet je wel op een superstrat style gitaar willen spelen! PLUS de 450 is natuurlijk wel neckthru wat weer een voordeel is over de LTD's!

Tering, ik kan echt niet lezen... :oops:

Soulflyhigh
13 mei 2004, 20:41
Ha ja ik hou van ook zeker van de oude trash garde :D Wat betreft die KH ja daar is al een keer een heel lang topic over geweest over shredgitaren en ik heb het allemaal gelezen. D'r is natuurlijk niet zoiets las een shred gitaar maar de een kan wel beter geschikt zijn en ik vind de KH toch wel erg mooie specs hebben

Neck-through (dit in het bijzonder)
24 frets (ok wie gebruikt die laatste twee maar ik vind het wel handig)
Original Floyd Rose
body maple

gerrekat
13 mei 2004, 20:57
Floys zijn een pain in the ass om af te stellen en vreet toon van je gitaar...alle zwevende bruggen trouwens, een Kahler dus ook al is dat iets minder....

Neckthru is mooi, maar ik heb nog nooit veel sustain toename gemerkt t.o.v een set neck...(waar je floyd het trouwesn toch killt!)

24 frets is cool als je het gebruikt, ik meestal niet..alleen voor mijn Michael Angelo instructie DVD bij gebruikt namelijk met sommige oefeningen wel 24 frets.....maar goed ik heb nu nog gen 24 fret axe.

maple body is erg helder...niets mis mee....

Epitheton
13 mei 2004, 21:06
Hmmmm 100% Maple Body =)

http://img39.photobucket.com/albums/v120/swooptail/Kkellerdream.jpg

Soulflyhigh
13 mei 2004, 21:21
Leuke Hamer :-D

@ Gerrekat ik bedoele neck-through ook meer qua speelgemak dan qua sustaintoename.

gerrekat
13 mei 2004, 21:47
ESP Viper lijkt een neckthru maar is set neck..... :-D :-D


http://img36.photobucket.com/albums/v109/espdude/espcamo2/DSCF0314.jpg

Soulflyhigh
13 mei 2004, 21:52
Heb je hem nou al? Ik vind hem echt megavet :-D Die setneck is idd erg wreed en zal zeker erg geod bespeelbaar zijn.

gerrekat
13 mei 2004, 21:55
De meeste normale set necks zijn goed bespeelbaar hoor bij mijn DEANs zijn de hoge frets super bereikaarbaar en heb je geen last van een lastige heel zoals bij een LP!

Nee de viper is er nog niet...zoja dan zal ik uitgebreid pics posten!

DE Viper heeft ook 24 frets trouwens!


Waarom koop je geen Viper deluxe 1000 als je ze zo vet vind....die heeft bijna alles wat je wil 24 frets etc etc....

Anders Destium
13 mei 2004, 22:53
Wat me opvalt is dat de Sl-3 serie van Jackson nog niet ter sprake is gekomen, volgens mij komen die met de prijsdaling best wel in de buurt. Het is zeker de moeite om naar zoeen op zoek te gaan, ik heb weleens op een gespeeld en dat was zeker niet verkeerd :lol:

Die LTD Deluxes zijn ook zeker de moeite waard!

Tja, ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik doe het toch :razz: Ook het uiterlijk van de gitaar mag uitmaken wat mij betreft, je kunt op een jazz-gitaar ook behoorlijk raggen :D

Verder hebben de meeste bolt-on gitaren van bijvoorbeeld Ibanez (alle RG en S-series) een All-access constructie die ervoor zorgt dat je dezelfde bespeelbaarheid hebt als bij een neck-thru. Ik vind neck-thru mooier, maar dit heeft toch ook zeker wat:

http://www.freewebs.com/anders_d/pgm90achter.JPG

Soulflyhigh
14 mei 2004, 10:32
@ Gerrekat de kleur van de Viper 1000 vind ik vreselijk. Dat see through blck is niet om aan te zien. Als het donker is gaat het nog wel maar zodra het licht erop valt begint het helemaal fel paars te worden. Als ze hem ook in het zwart hadden was het zeker een optie

@ Anders die SL 3 zijn zeker mooie gitaren. Ik heb alleen een hekel aan pickups in het midden van een gitaar. Dat is ook zo bij mijn huidige Ibanez RG. Van Ibanez komt de RG 2620 QM wel in aanmerking heb jij daar misschien ervaring mee of wat van gehoord?

gerrekat
14 mei 2004, 10:41
je hebt hem toch ook in het See Through Black Cherry (Rood) anders puit je hem zelf over HAHHAHA!


en je hebt toch ook de Viper 400 die is solid black en dan hou je nog geld in je zak ook!

Soulflyhigh
14 mei 2004, 10:43
Haha in het rood kan je hem bijna nergens krijgen. Ik zag een paar topics van je op het ESP forum. Waar had jij je standard nou vandaan? Bij een zaak of ebay ofzo?

gerrekat
14 mei 2004, 10:58
Bij een zaak......matts music


die verschepen ESP's gewoon internationaal.


heb voor die Viper standard incl. verzendkosten minder betaald dan een LTS EC-1000 excl. case kost bij Rock Palace den haag!

Soulflyhigh
14 mei 2004, 11:05
Bij een zaak......matts music


die verschepen ESP's gewoon internationaal.


heb voor die Viper standard incl. verzendkosten minder betaald dan een LTS EC-1000 excl. case kost bij Rock Palace den haag!
Hebben die een site? Ik ben nu namelijk erg geintresseerd :-D

gerrekat
14 mei 2004, 11:12
www.mattsmusic.com


heb je een creditcard??

birt
14 mei 2004, 11:33
Hmmmm 100% Maple Body =)

http://img39.photobucket.com/albums/v120/swooptail/Kkellerdream.jpg

tuurlijk :roll:



wel een mooie gitaar

gerrekat
14 mei 2004, 11:45
Tis iig een maple top!

Soulflyhigh
14 mei 2004, 11:45
www.mattsmusic.com


heb je een creditcard??
ik denk dat ik wel iets met mijn ouders kan regelen :-D ik zal een kijkje nemen op de site. Bedankt.

edit: WAT rond de 1300 dollar voor een standard aaaah GAS

birt
14 mei 2004, 11:54
Tis iig een maple top!

net daarom dat ik het nogal een vreemde uispraak vond, je ziet duidelijk dat onder de top helemaal geen maple zit

gerrekat
14 mei 2004, 12:23
Lijkt me een mahonie body....zie ook niet helemaal het nut in can een maple body...ik zou het iig niets vinden!

@SFH ik hoop het ik kreeg mijn Biper voor $ 1400 shipped!

Epitheton
14 mei 2004, 12:38
Oops... hehehehe verkeerde foto... lol

Nou sommige Californians waren wel 100% maple

Iced Dragon
14 mei 2004, 13:25
mijn dinky is 100% maple...is niet alles idd.
maar wel een collector's item 8-)

Anders Destium
14 mei 2004, 13:34
@ Gerrekat de kleur van de Viper 1000 vind ik vreselijk. Dat see through blck is niet om aan te zien. Als het donker is gaat het nog wel maar zodra het licht erop valt begint het helemaal fel paars te worden. Als ze hem ook in het zwart hadden was het zeker een optie

@ Anders die SL 3 zijn zeker mooie gitaren. Ik heb alleen een hekel aan pickups in het midden van een gitaar. Dat is ook zo bij mijn huidige Ibanez RG. Van Ibanez komt de RG 2620 QM wel in aanmerking heb jij daar misschien ervaring mee of wat van gehoord?

De RG2620 is een erg mooie gitaar, de standaard pups zijn goed maar niet super. Een van voordelen vind ik dat je een 3-way switch hebt ipv een 5-way, veel prettiger schakelen!

NeeraDJ
14 mei 2004, 15:28
Lijkt me een mahonie body....zie ook niet helemaal het nut in can een maple body...ik zou het iig niets vinden!



Een maple body heeft naar mijn inziens bijna evenveel voordelen als een mahonie body, zo niet meer! Mahonie vinden sommigen te bassy/middy, maple vinden sommigen te trebly. Maple heeft een soort bijtende tone, als je de treble weet te compenseren met je rig en de bouw van je axe dan kom je toch het dichtste bij een melodisch, agressief geluid. Waar mahonie warm en smooth is, is maple bijtend en gearticuleerd. Ik ben momenteel op zoek naar een maple neck-thru axe, nouja de goedkoopste die ik kan vinden en kan modden. Maple sustained ook wonderbaarlijk beter dan Alder, basswood (in de meeste gevallen), poplar etc. Mahonie is toch een beter sustainend houtsoort, maar niet voor de lead-player :)

ik kan zo een stuk meer voordelen opnoemen, en ik kan heus begrijpen dat het niets voor jou is, maar alleen omdat je het nut er niet van inzag kon ik het niet nalaten dit te posten

gerrekat
14 mei 2004, 16:00
geez....zoveel invloed heeft het hout niet hoor....als je een gitaar hebt die je te donker vind klinken pleur er een paar trebly elementen in en klaar is Kees of pleus wat meer presence uit je amp!

Bij een gitaar die je te helder vind klinkenn precies omgekeerd, maar een compleet maple body lijkt me wat teveel van het goede, een maple top vind ik wel moi maar meer cosmetisch adn dat het echt tonale invloed heeft..

ja als je clean speelt misschien....ik heb 2 DEAN ML's met een compleet mahonie body en een heel aantal met een 1,6 cm dikke maple top en als ik er twee pak de een met een maple cap en de andere plain en ze hebben allebei bijv. Dimarzio super Distortions klinken ze verdacht gelijk, een kleine nuance daargelaten die met de maple caps klinken meestal iets agressiever.

helleke
14 mei 2004, 16:34
geez....zoveel invloed heeft het hout niet hoor....als je een gitaar hebt die je te donker vind klinken pleur er een paar trebly elementen in en klaar is Kees of pleus wat meer presence uit je amp!

Bij een gitaar die je te helder vind klinkenn precies omgekeerd, maar een compleet maple body lijkt me wat teveel van het goede, een maple top vind ik wel moi maar meer cosmetisch adn dat het echt tonale invloed heeft..

ja als je clean speelt misschien....ik heb 2 DEAN ML's met een compleet mahonie body en een heel aantal met een 1,6 cm dikke maple top en als ik er twee pak de een met een maple cap en de andere plain en ze hebben allebei bijv. Dimarzio super Distortions klinken ze verdacht gelijk, een kleine nuance daargelaten die met de maple caps klinken meestal iets agressiever.


Dat ben ik dus niet met je eens.Als ik 2 gitaren van me pak die allebei EMG's hebben, nl een Gibson en een Ibanez dan klinkt de Gibson toch beduidend meer bassiger dan de Ibanez met resp. Mahogany en Basswood body's.Als ik de Gibson echt wil laten schreeuwen moet ik er echt veel treble of presence indraaien dus wat mij betreft is het houtsoort erg belangrijk voor je ( uiteindelijke) geluid

gerrekat
14 mei 2004, 21:46
IMO klinken EMG's nog hetzelfde als je ze op een bezemsteel zet....heb zelf vroeger aardig wat EMG 81's gehad...

helleke
14 mei 2004, 22:08
Oke, dit is maar een voorbeeld met EMG's maar zo werkt t voor elk element.Of ik er nou L500XL 's inzet of X2N's, maakt niet uit.Dan gaat hetzelfde verhaal op en denk nou niet dat ik dat niet geprobeerd heb... :wink:

Soulflyhigh
15 mei 2004, 14:19
Wat? ze in een bezemsteel zetten? :-D

gerrekat
15 mei 2004, 15:49
Oh ja dat maakt zeker meer uit, bij een passief element heeft je gitaar zelf veel meer invloed op de toon...

een L 500 XL heeft aanzienlijk minder output dan een X2N...

helleke
15 mei 2004, 19:34
Ik hoop dat je wel snapt dat ik dezelfde elementen in verschillende gitaren uitprobeer en dan naar het verschil in geluid luister :wink:

gerrekat
15 mei 2004, 22:50
Tuurlijk maar ik vind persoonlijk dat EMG's, en dat kun je zowel positief als negatief zien in elke gitaar een grote mate van gelijkheid vertonen qua sound.

Dat is lekker omdat je dan niet aan een bepaalde gitaar vastzit....

Ik krijg snel weer een gitaar met EMG's.....ben bennieuwd!

THW
16 mei 2004, 09:04
Ik speel op een sg special die was 735 euri en ik kan er perfect metal op spelen en heb je er misschien aan gedacht om een metal-effect te kopen?
En als je het echte metal geluid wil hebben moet je wel een versterker hebben die er goed voor is: met een fender amp zal het niet zo goed lukken

Soulflyhigh
16 mei 2004, 14:15
Das idd waar maar ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar en niet naar een nieuwe amp. Als ik weer geld over (in een heel verre toekomst) heb zal er wel een keer een high-gain buizencombo of top met kast komen. Tot nu toe heb ik eigenlijk de RR 5 laten vallen als alternatief maar ik ga over twee weekjes even naar Duitsland om het een en ander te testen. Het lijkt me niet verstandig om nu wat te kopen want dan kan ik wel dag zeggen tegen mijn tentamens volgende week :cry:

Maiden Michiel
16 mei 2004, 14:24
En een charvel model 5 of 6 dan?

Soulflyhigh
16 mei 2004, 17:21
En een charvel model 5 of 6 dan?
Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met Charvel. Wat voor een gitaren zijn dat?

Vexx
16 mei 2004, 17:31
En een charvel model 5 of 6 dan?
Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met Charvel. Wat voor een gitaren zijn dat?

De ultieme superstrats (daar zijn alle huidige superstrats van afgeleid). Speelt lekker hoor.. model 5 en 6 zijn neck-through. De 'Model' series zijn allang niet meer leverbaar, dus je zit wel vast aan een 2ehands. Qua kwaliteit zijn de Model 5 en 6 gelijk aan de huidige Jackson SL1.

Maar ik geloof dat je geen single-coils wou... dus dan kom je aan bij andere modellen (Charvel 675 geloof ik, iemand hier op het forum had er ook een geloof ik, die is uitgevoerd met een HH configuratie). Als je voor een Charvel gaat wordt het wel zoeken, de neck-through modellen zijn vrij gewild.

lupoloco
16 mei 2004, 18:31
En een charvel model 5 of 6 dan?
Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met Charvel. Wat voor een gitaren zijn dat?

De ultieme superstrats (daar zijn alle huidige superstrats van afgeleid). Speelt lekker hoor.. model 5 en 6 zijn neck-through. De 'Model' series zijn allang niet meer leverbaar, dus je zit wel vast aan een 2ehands. Qua kwaliteit zijn de Model 5 en 6 gelijk aan de huidige Jackson SL1.

Maar ik geloof dat je geen single-coils wou... dus dan kom je aan bij andere modellen (Charvel 675 geloof ik, iemand hier op het forum had er ook een geloof ik, die is uitgevoerd met een HH configuratie). Als je voor een Charvel gaat wordt het wel zoeken, de neck-through modellen zijn vrij gewild.

charvels zijn supergitaren!

Maiden Michiel
16 mei 2004, 20:03
En tweedehands dus goed geprijst.

Soulflyhigh
16 mei 2004, 21:19
mmm klinkt intressant Ik zal eens zoeken thanks for the tips

NeeraDJ
17 mei 2004, 23:25
geez....zoveel invloed heeft het hout niet hoor....als je een gitaar hebt die je te donker vind klinken pleur er een paar trebly elementen in en klaar is Kees of pleus wat meer presence uit je amp!

Bij een gitaar die je te helder vind klinkenn precies omgekeerd, maar een compleet maple body lijkt me wat teveel van het goede, een maple top vind ik wel moi maar meer cosmetisch adn dat het echt tonale invloed heeft..

ja als je clean speelt misschien....ik heb 2 DEAN ML's met een compleet mahonie body en een heel aantal met een 1,6 cm dikke maple top en als ik er twee pak de een met een maple cap en de andere plain en ze hebben allebei bijv. Dimarzio super Distortions klinken ze verdacht gelijk, een kleine nuance daargelaten die met de maple caps klinken meestal iets agressiever.

Afgezien van wat helleke al duidelijk heeft gemaakt heb ik er nog iets aan toe te voegen. Het is misschien wat overdreven, maar als hout niet zóveel invloed zou hebben dan zouden we allemaal multiplex gitaren in huis hebben, lekker goedkoop :razz:.
Nee maar even serieus, hout is heel erg belangrijk. Mijn Ibanez heeft bijv. zulk donker mahoniehout dat de maple hals en rosewood toets de gitaar niet echt ophelderen. Mijn Gibson heeft echter een mahonie body+hals maar is relatief lichter dan de Ibanez, en helderder. Ik ben van en Tone Zone naar een JB gegaan en dat is echt een groot verschil normaal gesproken, het karakter veranderde maar de gitaar werd echt niet veel helderder. Ook gerommeld met verschillende amp-settings, maar dat komt het geluid weer niet ten goede. Zo zie je maar

Ik ben zo'n gek die zoveel mogelijk de "gitaar" wilt laten horen, en zo min mogelijk de sound die je uiteindelijk in de amp+fx chain. Mijn gain knop staat dan ook zelden op 10, en ik gebruik vaak weinig effecten. Dit is ook erg belangrijk als je gaat vergelijken, het kan op een gegeven moment namelijk zijn dat je meer van je fx+amp hoort dan van je gitaar.

space ace
19 mei 2004, 15:02
{VETTE EDIT}

Sorry Space Ace, dit hoort thuis op gitaarmarkt.

Rubenios
19 mei 2004, 15:43
ik heb een washburn te koop voor je, hij is erg vet en een echte orgineele amerikaan, intresse? mail me op ]

spammer, oprotten met je 18 messages

Soulflyhigh
19 mei 2004, 17:23
@e hands USA RR1 lijkt me ook supervet maar ik kan ze niet vinden (in nl) ik zag er alleen een op marktplaats maar die was 1750 euro en erg oud. Daar kwam nog bij dat ie dot inlays had en op een Jackson moeten gewoon sharfins zitten. 8-)

gerrekat
19 mei 2004, 23:03
Best gaaf toch zo'n Dime 3 da's wel een echte en niet zo'n KOreaan,.....maar ja dan kun je beter all the way voor een echte ML gaan!

Soulflyhigh
19 mei 2004, 23:06
Best gaaf toch zo'n Dime 3 da's wel een echte en niet zo'n KOreaan,.....maar ja dan kun je beter all the way voor een echte ML gaan!
Ik had het over een Jackson maar die Dime is op zich best vet maar niet echt mijn type gitaar. Ik vind ze best mooi maar ze zouden gewoon niet bij mij "staan"

gerrekat
19 mei 2004, 23:18
Ik heb een RR gehad ooit verkocht aan een gozer in Haarlem...

was een geheel zwarte RR-1 uit 1990 zaten ook EMG's in (80/85) en een OFR...hij speelde niet zo en ik heb een bleodhekel aan floyds elke keer als je er nieuwe snaren opzet en met name als je van dikte verandert kun je hem weer laten afstellen! AARGHHH!


vind zse nog wel erg mooi...als ze er nu eens een slight V profil neck op zouden zetten ipv die Jackson necks...zou ik er zo weer een kopen!

Ik heb mijn ogen een beetje laten vallen op een Jackson JJ-2 die hebben wel een slight V profile neck en die heerljk custom shop Seymour Duncan El Diablo Scott Ian signature Humbuckers!

Maar vind het model niet zo...zitten geen punten aan!

MazeMouse
19 mei 2004, 23:56
B.C.Rich geen optie?
(of valt daar zo'n enorm prijsgat tussen goed en slecht? Nooit echt mee bezig gehouden)

Soulflyhigh
20 mei 2004, 12:17
@ Gerrekat Ik zelf heb helemaal geen problemen meet Floyds en het afstelwerk doe gewoon zelf. Ik hoop zelf eigenlijk dat ik een 2e hands RR 1 op de kop kan tikken. ER staat er nu een op marktplaats maar dat is te zot voor woorden. Dat ding is reteoud, 1750 euri en heeft geen sharkfin inlays.

@ Mazemouse BC Rich is eigenlijk niet echt een optie. Er zit idd een groot prijsgat tussen goed en tussen slecht. Het enige wat voor mij aantrekkelijk zou zijn is of een 2e hands USA (damn hard to find) of een Mick Thompson sig. uit de NJ series (vette binding) en de elementen veranderen maar dat ding heeft zo'n lelijke HATE inlay

gerrekat
20 mei 2004, 12:51
knap dat je dat zelf kan..ik kom een hele eind nmet het afstellen van mijn gitaren maar met floyds vind ik het echt een ramp bovendien zuigen ze IMO verschikkelijk veel toon!

MoserCustomShopDotCom
20 mei 2004, 12:55
B.C.Rich geen optie?
(of valt daar zo'n enorm prijsgat tussen goed en slecht? Nooit echt mee bezig gehouden)

Er is een enorm verschil in kwaliteit ja, de Bronze series zijn echt slecht in mijn ogen. Goed voor beginners misschien, je krijgt wat je ervoor betaalt... maar aangezien het hier om een wat groter budget gaat, neem ik aan dat er iets langer mee zal worden gespeeld ;)

ALs je voor een NJ necktrough gaat of een tweede hands US gitaar, kun je niet echt fout zitten...

maestro_nl
20 mei 2004, 13:00
Peavey EVH met maple toets.
Forget EMGs en Ibbi's!

gerrekat
20 mei 2004, 13:18
Wat dacht je hier van slechts € 325 LOL

http://www.gitaarnet.nl/photos/290/6982.gif


Vintage Randy Roads Model te koop Tip een liefhebber ! »»


Body: Solid Erle Neck: Maple Neck Fixing: Bolt on Binding: Neck Edge Fretboard: Rosewood Scale: 628mm Frets:22 Machines: Oval Button Bridge: Power Band Tremolo System Pickups: 2x Humbucker, Blade Polepieces Hardware: Satin Chrome Controls: 2x Vol,
Aangeboden door: Back and Forth
Prijs: €325.00

jorrit
20 mei 2004, 17:31
een peavey v type heeft ook een uitvoering met neck through en floyd iets van 500nogwat euro

Soulflyhigh
20 mei 2004, 17:58
Zit erg onder mijn budget en ik ben niet zo'n fan van peavey gitaren. maar toch bedankt voor de tip.