PDA

View Full Version : Prog metal (en rock)



Iced Dragon
12 mei 2004, 21:07
Hallo,

kan iemand me wat bands aanbevelen

voornamelijk in het genre van Psychotic Waltz, Watchtower...

Spiral Architect? heb gehoord dat deze ook in dit rijtje passen maar heb er nog niks van gehoord.

Tuurlijk zijn bands als Symphony X, Dream Theater en Shadow Gallery ook welkom.

Marillion wil ik ook al lang 's uitchecken.
Dead Heart Tribe vind ik ook nergens, Black Star...

Heb Discipline van King Crimson ook, zijn de andere albums ook in dit genre?

Mithrandir
12 mei 2004, 21:15
Euh, rijtje van mijn favoriete bands die binnen die genre's vallen:

- Spocks beard
- Porcupine Tree
- Flower kings
- Pain of salvation
- Ayreon
- Enchant
- Transatlantic

The wall of dolls
12 mei 2004, 21:28
De meisters van de progrock blijven toch de oudjes:

Check iig:

Yes
Pink Floyd
Genesis met Peter Gabriel
GOlden Earring
Rush
Alquin
Marillion

Deze bands blijven bij de muziek en vervallen niet in gepiel a la dream theater enz.

helleke
13 mei 2004, 10:57
Progrock:Natuurlijk de lijstjes van Mith en Poppetjesmuur, maar ook bv Magallan, Fates Warning,Clepsydra,Arena,Kaipa,Von Groove,Threshold, Tiles, Everon en natuurlijk Natural Science :D

Progmetal: Inderdaad Spiral Architect en WatchTower(als je van 300 riffs in 1 nummer houdt :razz: ) maar ook Evergrey,Dreamscape,Pagan's Mind,VandenPlas,ons eigen Sun Caged,DGM,Superior .....hmm kan nog wel ff doorgaan maar laat k t hier ff bij laten....oh ja Natural Science misschien? :wink:

Ook de Progressive Rock/Metal scene is elkaar aan het overlappen met verschillende stromingen binnen dit genre waardoor t af en toe moeilijk aan te geven is waar een bep. grens ligt.Die moet je zelf maar uitzoeken :D

Oh ja, t is Dead Soul Tribe!

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 13:01
damn, die namen van die bands.. echt supergrappig haha..

en dat lijstje van the walls of dolls vind ik zeer terecht :D

Jesse//

Mithrandir
13 mei 2004, 13:06
Uiteraard zijn de bands die TWoD opnoemt zeer goed, maar de nieuwere bands zijn ook zeer de moeite waard om eens te beluisteren.

Trouwens van King Crimson moet je zeker de eerste plaat (In the court of the crimson king) hebben, die is geweldig IMHO. De rest moet ik zelf nog gaan checken :)

The wall of dolls
13 mei 2004, 21:22
Fuck, King Criimson vergeten

luxaflex
13 mei 2004, 23:45
K luister amper naar metal maar wellicht past Opeth in je rijtje, geweldige band.

Ibanez
14 mei 2004, 15:22
Mijn favo bands: Symphony X, Pain of Salvation, Evergrey, Ayreon, Sun Caged, Andromeda, Porcupine Tree.

The wall of dolls
14 mei 2004, 19:12
K luister amper naar metal maar wellicht past Opeth in je rijtje, geweldige band.

Opeth... hoewel ik ze soms erg geforceerd vind proberen progrock te maken, ze doen het niet spontaan vaak, vind ik het toch bij vlagen wel een briljante band

Iced Dragon
14 mei 2004, 20:52
Opeth zijn geen onbekenden voor mij...