PDA

View Full Version : CAE 3+ SE in the house!



srv-man
12 mei 2004, 19:37
Van het weekend maar eens gek gedaan en een CAE 3+ SE aangeschaft :-D . Betekent dat mij setje nu de volgende componenten bevat:
Ernst Rover / CAE 3+ SE
Lexicon G2/R1
VHT 50/2/50
BagEnd S12D (2x)

Niet bijster origineel, maar gezien het aanbod in deze klasse ben je dat natuurlijk nooit. :wink:

Het hele zaakje heb ik nog niet op full throttle met elkaar vergeleken, maar op huiskamerniveau valt het volgende me wel op. Kanaal 1 klinkt bij de CAE wat meer Fenderig dan de Rover. Kanaal 2 van de CAE heeft al bijna net zoveel gain als kanaal 4 van de Ernst. Kanaal 2 t/m 4 van de Ernst hebben meer midden en een wat meer eigen geluid dan de CAE. Kanaal 3 van de CAE scheurt de Rover er duidelijk uit.
Ik zal niet spreken in termen van goed/beter/best, ze zijn allebei goed maar ik wilde meer gain en dat heb ik met de CAE. Al met al ben ik er niet ontevreden mee (understatement..... :o )

Zal binnenkort eens een fotootje plaatsen, moet alleen nog een goed rack eromheen hebben.

LordRiffenstein
12 mei 2004, 19:58
Had jij geen Diezel VH4 :razz:

Voor een SRV-Man wil je wel VEEL gain :cool: Super set!!!

wimmeltje
12 mei 2004, 20:23
Foto's???

morris
12 mei 2004, 20:46
proficiat!

Waar heb je hem van? Die van Kees D(uur)?

srv-man
12 mei 2004, 22:38
Ja, bedankt allemaal!

Tja, SRV-man is ook maar een naam, ik wil graag alles van mooi clean naar vette gain. De Diezel paste daar prima in, het was alleen voor mij allemaal net te (zwaar, groot en hard), dus maar aan het rack verder gesleuteld.

Hij komt inderdaad van Kees Duur, haha! Maar na inruil van een gitaar en enig onderhandelen heb ik een normale 2ehands prijs betaald en ben tevreden vertrokken.

Overigens Morris, maken die Suhrmods echt zoveel uit? Ik vind hem zo al aardig klinken. Ik las dat John Suhr ook bij voorkeur nog de trafo vervangt door een gewone omdat het geluid dan veel beter wordt. Verder begreep ik dat Europeanen bij ene Bruno terecht kunnen, ken jij deze?

Zoals gezegd: foto volgt....

Rectifier
13 mei 2004, 00:00
Gefeliciteerd man!!!

Gaat goed in rack-wereld! 8-)

morris
13 mei 2004, 00:09
Ja, bedankt allemaal!

Tja, SRV-man is ook maar een naam, ik wil graag alles van mooi clean naar vette gain. De Diezel paste daar prima in, het was alleen voor mij allemaal net te (zwaar, groot en hard), dus maar aan het rack verder gesleuteld.

Hij komt inderdaad van Kees Duur, haha! Maar na inruil van een gitaar en enig onderhandelen heb ik een normale 2ehands prijs betaald en ben tevreden vertrokken.

Overigens Morris, maken die Suhrmods echt zoveel uit? Ik vind hem zo al aardig klinken. Ik las dat John Suhr ook bij voorkeur nog de trafo vervangt door een gewone omdat het geluid dan veel beter wordt. Verder begreep ik dat Europeanen bij ene Bruno terecht kunnen, ken jij deze?

Zoals gezegd: foto volgt....

De Suhrmods maken inderdaad wel veel uit ja. Vooral voor het clean (blackfacemod) doet het wonderen. Ik heb idd ook alle mods incl. nieuwe tranny. Eigenlijk hadden deze mods er standaard al op moeten zitten. Het zijn dan ook niet zozeer mods in de zin van radicale veranderingen, maar fixes van bestaande problemen (overspraak tussen channel 2 en 3, te schel clean, rond 1 K etc.) Het verschil is overduidelijk, de mijne klinkt nu echt beduidend beter (voor zover dat al mogelijk was hehe).
Je moet je alleen afvragen of het je +/- 300 euro waard is. Mij was het dat ruimschoots.
Bruno ken ik goed, ik zie hem toevallig volgende week. Hij kent Suhr en weet hoe hij de mods moet doen. Hij heeft de mijne ook gedaan.
Als je meer info wilt, mail me even. Ik heb ook nog wat foto's van mijn mods.

Later,
Morris

LordRiffenstein
13 mei 2004, 07:50
Bruno ken ik goed, ik zie hem toevallig volgende week. Hij kent Suhr en weet hoe hij de mods moet doen. Hij heeft de mijne ook gedaan.

Das toevallig, ik zie hem ook volgende week :razz:

wimmeltje
13 mei 2004, 07:59
Klinkt erg interessant die 3+SE. Beetje eigenlijk vanalles wat. Fender Clean. Stevige marshall mesa scheur. Lijkt me een interessant apparaat. Ik las trouwens op Youri zijn site iets over een preamp van ENGL based op de ENGL SE. Weet iemand hier al meer van wat er daarmee gaat gebeuren. Of hij er al is, of wanneer deze komt. Lijkt me namelijk ook een erg interessant apparaat... Veel plezier met je 3+ Stevie

LordRiffenstein
13 mei 2004, 09:17
Ik las trouwens op Youri zijn site iets over een preamp van ENGL based op de ENGL SE. Weet iemand hier al meer van wat er daarmee gaat gebeuren. Of hij er al is, of wanneer deze komt. Lijkt me namelijk ook een erg interessant apparaat... Veel plezier met je 3+ Stevie

De E570 is al verkrijgbaar, tenminste, op de site van Musik Produktiv staat hij al en binnenkort komt de bijhorende 2x100w power amp op de markt! Ik dacht dat de prijs voor de E570 1700-1800 euro was, moet je ff checken!

Maiden Michiel
13 mei 2004, 09:24
Gierig, ons laten wachten op foto's :)

srv-man
13 mei 2004, 22:31
Ok dan maar, zoals gezegd zoek ik nog een aardige 19" case
http://home.casema.nl/kroon/19%20inch%20setje.jpg

Als je de CAE openschroeft voel je je wel weer een beetje belazerd; d'r zit niet veel in. :roll:
http://home.casema.nl/kroon/Binnenkant%20CAE

robzilla
13 mei 2004, 22:58
Mooi bakkie!

Ik houd het liever bij een lekkere top maar een CAE 3+ SE met VHT 50 lijkt me ook wel ok ;)

Chiel
14 mei 2004, 00:08
DAMN!!!! :o :o :o :o :o

En ik maar klooien met mijn SP77 :-? . Vette set man! Echt een onwijs goede combinatie lijkt me dit! Heb je nu de Anderson verkocht? Nu nog een paar nieuwe JJ's in de Rover en je hebt mijns inziens een wereldset!

kokeleko
14 mei 2004, 10:02
Mooie preamp SRV-man, had jij de GP3 nou ook niet getest?

Heeft de 3+SE nou meer gain dan die GP3 ?

Hoe ga je je preamps schakelen?

Chiel
14 mei 2004, 10:57
Hoe ga je je preamps schakelen?

De beste man heeft én een Rover én een Lex :-? . Dat zijn dus een stuk of 8 loops (parallel en serieël) en een aantal schakelrelais :o . Mogelijkheden te over om te schakelen dus! 8-)

kokeleko
14 mei 2004, 11:11
Hoe ga je je preamps schakelen?

De beste man heeft én een Rover én een Lex :-? . Dat zijn dus een stuk of 8 loops (parallel en serieël) en een aantal schakelrelais :o . Mogelijkheden te over om te schakelen dus! 8-)

Daarom vroeg ik het ook aan de SRV-man :-?

Chiel
14 mei 2004, 11:53
Oh :oops:

kokeleko
14 mei 2004, 12:25
Kijk misschien heeft ie wel een goede footswitch bij zijn 3+SE, wie weet , gewoon benieuwd.
De een zweert bij alleen midi , en de ander doet het liever met een manuele footswitch.

Dus vandaar de gerichte vraag :)

Chiel
14 mei 2004, 13:15
srv-man kennende heeft ie straks een Ernst Navigator erbij :-D .

kokeleko
14 mei 2004, 13:20
Mooie aanvulling erop hehe. :D

srv-man
14 mei 2004, 22:05
DAMN!!!! :o :o :o :o :o

En ik maar klooien met mijn SP77 :-? . Vette set man! Echt een onwijs goede combinatie lijkt me dit! Heb je nu de Anderson verkocht? Nu nog een paar nieuwe JJ's in de Rover en je hebt mijns inziens een wereldset!

Nou, dat zou ik geen klooien durven noemen..... 8-)

De Anderson is inderdaad weg, wel met pijn in mijn hart, want Anderson maakt werkelijk de beste halzen op deze aardkloot. Mijn voorkeur gaat echter toch uit naar andere houtsoorten voor de body (Mahonie/maple of basswood/maple), vandaar dat het lot van de Anderson bezegeld was. Er blijft overigens nog meer dan genoeg moois over hoor..... :lol:

srv-man
14 mei 2004, 22:13
Kijk misschien heeft ie wel een goede footswitch bij zijn 3+SE, wie weet , gewoon benieuwd.
De een zweert bij alleen midi , en de ander doet het liever met een manuele footswitch.

Dus vandaar de gerichte vraag :)

Je kunt gerust zeggen dat de 3+SE spartaans van opzet is en de voetschakelaar zat er niet bij. Om alles te bedienen heb je drie schakelaars nodig, in principe kan dat dus met de R1 (2x) en de Rover (1x). Lijkt mij toch niet de meest handige oplossing (veel kabels enzo), dus overweeg ik momenteel de aanschaf van zo'n midiswitchertje van Nobels of Axess ofzo.

srv-man
14 mei 2004, 22:23
srv-man kennende heeft ie straks een Ernst Navigator erbij :-D .

Ja zeg, maak me maar gek.... :-D

De GP3 heb ik trouwens inderdaad ook geprobeerd. Helaas heb ik hem niet rechtstreeks met de CAE kunnen vergelijken, maar wat mijn oren zich nog herinneren is dat de GP3 toch wat meer metal gericht is en zomogelijk meer gain heeft. Het laag van de GP3 is wat strakker dan de CAE. Clean en crunch vind ik de CAE weer veel mooier.
Kort gezegd: zit je echt in de metal hoek dan zou ik de GP3 prefereren, zit je meer richting Luke, EvH en consorten dan zou ik de CAE nemen. kortgezegdl: de GP3 is metal en de CAE is rock. Ze overlappen elkaar natuurlijk wel een heel eind!
Eerlijk gezegd ben ik ook van plan geweest de GP3 te kopen, dat zou ook een te gekke combi zijn met de Rover. Naar mijn smaak zit de CAE klankmatig tussen de GP3 en Rover in.

Op de site van Rob Winter vind je ook nog wat commentaar op de CAE en de GP3, hij heeft tenslotte beiden in bezit. Ik vind ze allebei gewoon errug goed. Kijk je naar waar voor je geld dan bieden de GP3 en de Rover natuurlijk wel weer veel meer functionaliteit (midi, loops, etc.)

kokeleko
6 juni 2004, 08:43
Nou SRV-man, bevalt de CAE nog??

Altijd ff afwachten wat ie op termijn doet kwa smaak voorstelling.

wimmeltje
8 juni 2004, 09:57
Ben ook erg benieuwd naar de CAE. Ik zag trouwens dat jullie die Bagend spreakerkasten gebruiken. Kunnen jullie mij daar misschien iets meer over vertellen? Maten Speaker enz enz enz. Ga je de Suhr(bruno) mods ook uitvoeren?

Ko, als ik me niet vergis heb jij toch 2 of 3 2x12 speakerkasten? Wat zijn de voordelen voor jou van een 2x12 tegenover een 1x12 of 4x12?

kokeleko
8 juni 2004, 14:44
Die 2x 12's heb ik al jaren, zitten nu V-30 ers in, heb er maar twee meer inmiddels.
Voordeel is het formaat , en zijn allang betaald :D
Boxxies klinken mij goed zat, heb ook wel 4x12 gehad , veel te lomp.
1x12's vind ik net over de rand, hahahaha

srv-man
20 juni 2004, 21:30
Nou SRV-man, bevalt de CAE nog??

Altijd ff afwachten wat ie op termijn doet kwa smaak voorstelling.

Inderdaad is het altijd afwachten hoe op termijn de ervaringen zijn, maar de CAE stelt me bepaald niet teleur, je kunt er eigenlijk geen slecht geluid uit halen. Voorlopig bevalt hij me zo goed dat ik afstand heb gedaan van de Rover, daar is nu weer een vriend van me erg gelukkig mee.

srv-man
20 juni 2004, 21:37
Ben ook erg benieuwd naar de CAE. Ik zag trouwens dat jullie die Bagend spreakerkasten gebruiken. Kunnen jullie mij daar misschien iets meer over vertellen? Maten Speaker enz enz enz. Ga je de Suhr(bruno) mods ook uitvoeren?

Ko, als ik me niet vergis heb jij toch 2 of 3 2x12 speakerkasten? Wat zijn de voordelen voor jou van een 2x12 tegenover een 1x12 of 4x12?

Die Bag Ends zijn gewoon weg de beste 1x12 die je kunt krijgen. Ik heb ook de Mesa Thiele kasten gehad en ze rechtstreeks vergeleken, zelfs mijn vrouw hoorde duidelijk het verschil (verder hoort ze nooit verschil....)

Laatst heb ik een shootout gehouden met een collega en hebben we ze vergelijken met de bekende Mesa 2x12 (je weet wel, die oversized dingen met 1 speaker closed en 1 speaker open). Eind van het liedje: mijn collega speelt nu ook Bag Ends, hij vond ze veel beter dan de Mesa kasten.
Eerlijk gezegd vond ik de Mesa kasten ook wel erg goed en als gewicht en formaat geen rol zou spelen zou ik liever 2x12 hebben. Maar als je geen hernia wilt en toch een fantastische geluid: bag end.

Of ik de Suhr mods door Bruno uit laat voeren weet ik nog niet, hij klinkt zo ook al erg goed.......

Chiel
28 juni 2004, 12:15
De Bagends zijn super transparant en laten ALLES horen. Een versterker of gitaar van mindere kwaliteit valt meteen door de mand en slecht gitaarspel wat voorheen nog te verdoezelen was met bakken aan Gain en Galm wordt genadeloos afgestraft.

Zelf hou ik er wel van :) . Ik ben een stuk beter en relaxer gaan spelen sinds ik de Bagends heb. Collega gitaristen staan nog steeds zeer versteld wat er allemaal uit zo'n 12" cab komt. Bagend gebruikt haar eigen speakers (dus geen celestion of EV) en het kastje heeft een enorm rendement en zeer veel druk :o .
Als ik geen rekening zou moeten houden met financieële of praktische aspecten, dan zou ik de 4x12" van Bogner nog wel in overweging willen nemen. Maar zoals srv-man al reeds aangaf, de Bagend 12" speakers behoren tot de absolute top!

charlie45
29 juni 2004, 12:49
heel fijn ja, die bag end kastjes.
er staan er nog twee te koop bij dirk witte in amsterdam. ik begreep dat ze er al een tijdje stonden dus misschien kan er nog iets van de prijs af.

Jimi Hendrix
29 juni 2004, 14:46
zelf heb ik ook een bag-end čn een oversized boogie 2x12,
de laatste tijd gebruik ik toch meer en meer de boogie, die heeft een wat bredere, lossere feel. Kan ook komen doordat die boogie al stokoud ('80s) is en de bagend pas een paar jaartjes. De halfopen back van de boogie zal er ook mee te maken hebben...

ieme
8 juli 2004, 19:47
nice setup dude!

morris
9 juli 2004, 21:30
heel fijn ja, die bag end kastjes.
er staan er nog twee te koop bij dirk witte in amsterdam. ik begreep dat ze er al een tijdje stonden dus misschien kan er nog iets van de prijs af.

Wat kosten ze daar? Ik speel met de gedachte om mijn BagEndjes te verkopen.....

robzilla
9 juli 2004, 21:56
Morris, wat denk je voor die bag-ends te gaan vragen?

charlie45
10 juli 2004, 00:58
morris: 450-550 ergens in die buurt, de ene was iets duurder dan de ander

morris
10 juli 2004, 15:21
550 per stuk? :o :o

srv-man
11 juli 2004, 14:04
Hey Morris, waarom doe je die bagends nu weer weg?

550 per stuk is wel heel duur, voor een set weer erg goedkoop.
650 - 700 voor een set is een redelijke prijs.

Chiel
12 juli 2004, 10:05
:-? BagEnds verkopen????? Ga je dan op 4x12" Bogners spelen :P.

In goede conditie is 700 idd een erg nette prijs. Feedback had de studioversie (dus niet Roadproof) voor 399 per stuk (demo modelletjes en dus niet nieuw).

morris
12 juli 2004, 14:25
Ik was inderdaad ook rond de 750 voor het setje aan het denken.
De reden dat ik ze weg doe is (helaas) optisch. Bij mijn Engl 4x12 zien 2 Engl 1x12's voor de wets mooier uit. Het klinkt misschien krankzinnig ;-) maar ja het oog wil ook wat he? GAS has mysterious ways brothers....

Thanx dudes
Morris

Jimi Hendrix
12 juli 2004, 19:35
Ik was inderdaad ook rond de 750 voor het setje aan het denken.
De reden dat ik ze weg doe is (helaas) optisch. Bij mijn Engl 4x12 zien 2 Engl 1x12's voor de wets mooier uit. Het klinkt misschien krankzinnig ;-) maar ja het oog wil ook wat he? GAS has mysterious ways brothers....

Thanx dudes
Morris

als ik nou een endorsement had zou ik wel op spullen van 1 fabrikant (moeten/willen) spelen, maar in dit geval...... :???: :o :-? :razz:

Chiel
15 juli 2004, 17:05
:-? er heeft hier iemand serieus hulp nodig :???:

Jimi Hendrix
22 juli 2004, 23:36
:-? er heeft hier iemand serieus hulp nodig :???:

Bedoel je mij of Morris? :-D

morris
22 juli 2004, 23:51
hoi. Ik ben Morris.

En ik ben een Gas-a-holic.

Jimi Hendrix
22 juli 2004, 23:52
haha, uiterlijk is ook niet alles, ;-)

Rectifier
23 juli 2004, 12:55
Ik heet Rectifier.... hoe heet ben jij? :dance:

Chiel
23 juli 2004, 17:58
:-? er heeft hier iemand serieus hulp nodig :???:

Bedoel je mij of Morris? :-D

Morris uiteraard :-?