PDA

View Full Version : KISS



THW
12 mei 2004, 19:05
Ik vroeg me eigenlijk af: Wat vinden jullie nou van KISS?
http://www.kissdominion.com/KIS54.JPG

Zilph
12 mei 2004, 19:17
Ik vind ze eng, en niet zo koel...

Hun muziek is best lekker (op zijn tijd)

:o

Paultje-k
12 mei 2004, 20:12
KISS is gewoon cool.... :evil:

Chris Wolstenholme
12 mei 2004, 20:49
ziet er veelste heavy uit voor wat ze doen :-D

Paultje-k
12 mei 2004, 20:57
Enge Gene Simmons zonder plamuur :D
http://www.lamasbeauty.com/fashion/august01/gene_simmons.jpg

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 21:21
Kiss is echt de grootste muzikale grap aller tijden..

GENIAAL!!!

Jesse//

THW
12 mei 2004, 22:08
ziet er veelste heavy uit voor wat ze doen :-D
Je moet er wel aan denken dat toen ze hun muziek maakte dat dat toen heel hezvy was, net zoals je nu deep purple ook niet echt hard kan noemen vergeleken met badns van nu

IndiepoprockJesse
12 mei 2004, 22:49
ja maar deep purple vind ik best wel ruig, en is echt dertig keer ruiger dan KISS :P

Jesse//

THW
13 mei 2004, 17:04
dat heb ik gewoon als voorbeeld genomen om te zeggen dat wat ze toen hard noemden nu nog geen eens hard is

En deep purple is helemaal niet zo ruig hoor :-? , maaja mijn rock-tijd is al begonnen met Iron Maiden en Metallica dus ik vind dingen snel niet ruig............ :o :wink:

fenderfreak
13 mei 2004, 18:05
Kiss was in hun begintijd geweldig (van '73 tot '77), daarna is het niks meer. Hun reunie duurt inmiddels acht jaar en wisselen ze om de twee weken van line-up. Hun rimples zijn inmiddels zo diep dat je ze dwars door de make-up heen kunt zien.

PS. Wat de f**k doet het ertoe wie er ruiger is Purple of Kiss!

thijsov
13 mei 2004, 18:07
Kiss is echt de grootste muzikale grap aller tijden..

GENIAAL!!!

Jesse//

tja oke, maar dan vind ik the darkness beter, 20 jaar na hun tijd :wink:
en dan nu in deze tijd een nummer maken met 3 solo's die zelfs de BrEeZaHsSs bij mij op school cool vinden :lol: :cool: 8-)

josh.vandenberg
13 mei 2004, 20:05
Kiss
was een hele goede band,die hun roots heel goed in de rock and roll hadden liggen.Pau en Ace speelden samen op een manier waarvan elke rockgroep nog heel wat kunnen leren.

Ze zijn al 32 jaar bezig ,waarvan 25 jaar op of vlakbij de top.Dit heeft geen enkele rockgroep ooit gepresteerd.

Ze hebben hele goede nummers geschreven,maar hebben de intelligentie helaas niet om echte toparrangementen te maken.Ze zij n oppervlakkig.Het zijn (paul en Gene )echt een paar stinkjoden.Ze zuigen anderen helemaal uit en worden er zelf onnoemelijk veel beter van.

Maar, ZE ZIJN PASSE.er komt totaal niets zinnigs meer uit van ze,Ja doodskisten

IndiepoprockJesse
13 mei 2004, 21:13
Kiss is echt de grootste muzikale grap aller tijden..

GENIAAL!!!

Jesse//

tja oke, maar dan vind ik the darkness beter, 20 jaar na hun tijd :wink:
en dan nu in deze tijd een nummer maken met 3 solo's die zelfs de BrEeZaHsSs bij mij op school cool vinden :lol: :cool: 8-)

Ja, helaas neemt The Darkness zichzelf heel serieus en zijn ze ontzettend arrogant geworden (en dan echt serieus, dus niet voor de gein ofzo)

Tenacious D is ook arrogant, maar op een ironische manier.. dan blijft het leuk..

Jesse//

THW
13 mei 2004, 22:23
ik vind The Darkness wel goed maar ik vind ze tot nu toe niet bijzonder: Ik zie ze nog niet zo snel een liedje als Black Diamond maken zoals het bij KISS op het 1e album staat
maar idd wel lekkere solo's

THW
13 mei 2004, 22:53
Kiss was in hun begintijd geweldig (van '73 tot '77), daarna is het niks meer. Hun reunie duurt inmiddels acht jaar

de begin tijd was idd het beste: Het meeste KISS

De jaren 80 tijd was niet echt slecht alleen niet KISS en met de hoeveelheid vrouwen make-up die ze toen droegen hadden ze beter hun geplamuurde koppen kunnen houden......
Nog een foto met Eric Carr (links onder) erop een van de beste drummers die ik ken en jammer genoeg overleden aan kanker in 1991 :-(
http://www.kissdominion.com/GS4.JPG

Op een 1 of andere manier weten net als ze met iets goeds bezig te zijn daarmee te kappen en met iets slechts door te gaan
Hadden ze net na de Creatures of the Night album gedaan brachten ze Lick It Up uit (toen begon de niet "niet make-up tijd)
En nadat ze Revenge en Carnival of souls hadden gemaakt
begonnen ze met de reunie tour in het begin wel leuk maar ze hadden nog geen moment aan moeten denken om Psycho Circus te maken gewoon 1 van de slechste albums die ik ooit had gehoort
De bezetting van KISS met Eric Singer (die met het blonde haar) ook een goeie drummer trouwens
http://www.kissdominion.com/X39.JPG
[/url]

thijsov
13 mei 2004, 23:35
Kiss is echt de grootste muzikale grap aller tijden..

GENIAAL!!!

Jesse//

tja oke, maar dan vind ik the darkness beter, 20 jaar na hun tijd :wink:
en dan nu in deze tijd een nummer maken met 3 solo's die zelfs de BrEeZaHsSs bij mij op school cool vinden :lol: :cool: 8-)

Ja, helaas neemt The Darkness zichzelf heel serieus en zijn ze ontzettend arrogant geworden (en dan echt serieus, dus niet voor de gein ofzo)

Tenacious D is ook arrogant, maar op een ironische manier.. dan blijft het leuk..

Jesse//

arrogant en serieus nemen? hmm das jammer, ze zouden zo goed zijn geweest als ze dat niet hadden gedaan. jammer.

josh.vandenberg
14 mei 2004, 19:56
Ik heb de demo waar ze een contract mee hebben gekregen.Daar zou elke band nu ook nog een conttract mee krijgen

Les Paul
14 mei 2004, 20:42
Toen ik Detroit Rock City voor het eerst hoorde, wist ik dat ik gitaar wilde spelen. Met dit nummer is mijn muzikale zoektocht begonnen en nog steeds vind ik het een geweldig nummer.
Ook veel van de andere nummers in de originele bezetting blijf ik geweldig vinden. Luister bijvoorbeeld eens naar "She" of "Parasite"

Ik had zeker 10 jaar niet meer naar Kiss geluisterd, doen ze in Utrecht kwamen in 96,97. Het was voor mij voor het eerst dat ik ze zag en dan nog wel in originele bezetting. Betekende veel voor mij.

In de tijd dat Kiss begon, waren ze erg origineel. Zowel muzikaal als de show.

Pete Townshend
15 mei 2004, 13:51
De setlist van afgelopen week. Inmiddels is "Makin Love" toegevoegd.

Creatures of the Night
Calling Dr. Love
I Pledge Allegiance To The State Of Rock & Roll
I Love it Loud
Christine Sixteen
Tears are Falling
War Machine (Gene breathes fire)
Lick it Up
I Want You
Deuce
100,000 Years
Unholy (blood, bass solo)
Shandi
Detroit Rock City
Shout it Out Loud
Love Gun
I Was Made For Lovin' You (Paul flies)

God Gave Rock and Roll To You II
Rock and Roll All Nite (guitar smash)

Stratman70
15 mei 2004, 16:19
Ik ben jarenlang kissfan geweest als manneke van een jaar of 9 tot mijn 15de, 16de zo ongeveer.

Kiss heeft goede muziek gemaakt. Kiss is hoe dan ook, een enorm succes geweest. Nu beginnen ze echt dood te gaan. Gelukkig is Ace er op tijd weer uit gegaan.

Paul en Gene zijn twee enorme uitzuigers. De manier waarop ze (ex) collega's behandelden was niet altijd even fris. Ze zijn arrogant en laten mensen in de waan dat ze goed zijn voor hun fans, wat ze helemaal NIET zijn!

Maar ja... blijft natuurlijk dat een groot aantal nummers van de eerste 8 albums (incl. Alive I en II) erg goed zijn en blijven. (niet alles natuurlijk, maar dat hoeft ook niet) en dat ze een geweldige show geven natuurlijk.

Toch blijf ik Paul en Gene twee enge, misselijke mannetjes vinden.

De laatste drie studio albums vind ik ook wel goed: Revenge, Carnival Of Souls en Psycho Circus, waarvan COS toch het beste is.

Op Psycho Circus speelt bij enkele nummers Bruce Kulick nog gewoon mee. Dat hebben ze bij Destroyer ook al eens gedaan: een andere gitarist partijen in te laten spelen, zoals de solo van Sweet Pain. Dat is een beetje vervelend voor Ace geweest.

Ik ben altijd erg fan geweest van Ace Frehley zijn spel: oersimpel edoch zooo doeltreffend! In mijn spel hoor je veel Ace frehley terug.

Stratman70
15 mei 2004, 16:22
Kent iemand Wicked Lester misschien? Was best aardige muziek!

Pete Townshend
15 mei 2004, 16:38
Kent iemand Wicked Lester misschien? Was best aardige muziek!

Ja inderdaad. Doet me een beetje denken aan "Back Home" van de Earring -> "She" met die fluitjes. Ze hadden best leuke nummers, zoals "Simple Type", "Too Many Mondays" en "We Want To Shout It Out Loud".

josh.vandenberg
15 mei 2004, 17:30
Detroid rock city was ook voor mij de kickstarter naar de gitaar.Een heel gaaf nummer.

Maar paul en gene hadden allang dood moeten gaan,bah wat een engertjes

Pete Townshend
15 mei 2004, 19:22
Dan komt Paul sympathieker op me over dan Gene, eigenlijk...

The wall of dolls
15 mei 2004, 21:26
Toen ik Detroit Rock City voor het eerst hoorde, wist ik dat ik gitaar wilde spelen. Met dit nummer is mijn muzikale zoektocht begonnen en nog steeds vind ik het een geweldig nummer.
Ook veel van de andere nummers in de originele bezetting blijf ik geweldig vinden. Luister bijvoorbeeld eens naar "She" of "Parasite"

Ik had zeker 10 jaar niet meer naar Kiss geluisterd, doen ze in Utrecht kwamen in 96,97. Het was voor mij voor het eerst dat ik ze zag en dan nog wel in originele bezetting. Betekende veel voor mij.

In de tijd dat Kiss begon, waren ze erg origineel. Zowel muzikaal als de show.

Ok, ben ik het mee eens, maar zoals je aan mijn naam al ziet ben ik een Golden Earring liefhebber en die deden al dingen die Kiss later pas ging doen nadat ze bij de Earring in het voorprogramma stonden. Maar evengoed, toen hadden ze al hun eigen show, die ze, zoals Barry Hay al zei, gezien de kwaliteit van hun muziek eigenlijk helemaal niet nodig hadden

The wall of dolls
15 mei 2004, 21:27
Toen ik Detroit Rock City voor het eerst hoorde, wist ik dat ik gitaar wilde spelen. Met dit nummer is mijn muzikale zoektocht begonnen en nog steeds vind ik het een geweldig nummer.
Ook veel van de andere nummers in de originele bezetting blijf ik geweldig vinden. Luister bijvoorbeeld eens naar "She" of "Parasite"

Ik had zeker 10 jaar niet meer naar Kiss geluisterd, doen ze in Utrecht kwamen in 96,97. Het was voor mij voor het eerst dat ik ze zag en dan nog wel in originele bezetting. Betekende veel voor mij.

In de tijd dat Kiss begon, waren ze erg origineel. Zowel muzikaal als de show.

Ok, ben ik het mee eens, maar zoals je aan mijn naam al ziet ben ik een Golden Earring liefhebber en die deden al dingen die Kiss later pas ging doen nadat ze bij de Earring in het voorprogramma stonden. Maar evengoed, toen hadden ze al hun eigen show, die ze, zoals Barry Hay al zei, gezien de kwaliteit van hun muziek eigenlijk helemaal niet nodig hadden

Pete Townshend
15 mei 2004, 22:12
OMG :o Kijk es naar de setlists van de show van gisteravond en de sound-check! Ik verzuip bijna in mijn eigen kwijl :o

SUPERRRRR!!!

Deuce
Strutter
Cmon and Love Me
Parasite
Love Gun
Christine 16
Makin Love
Got To Choose
I Love It Loud
Love Her All I Can
She
All The Way
I Want You
War Machine
100,000 Years
Hotter Than Hell
Shout It Out Loud
I Was Made For Lovin You
Dr Love
a few second of the The Oath
a few bars of I
Cold Gin
Detroit Rock City
King of the Nightime World
Shandi - Paul alone

God Gave Rock and Roll To You II
Rock and Roll All Nite

____

En de sound-check:


Got To Choose
Makin' Love
Parasite
She
Anything For My Baby
Rock Bottom
Two Timer
Strange Ways
Comin' Home
Goin' Blind
Kissin' Time
Cold Gin
Mr. Speed
I Stole Your Love
Creatures Of The Night
The Oath
I

Zelfs KISSIN' TIME, het nummer dat ze gewoon HATEN, hebben ze gespeeld... Oh dit wordt een coole tour! :D Ik hoop dat ze dit uitbrengen als ALIVE V of zo

Les Paul
16 mei 2004, 00:56
Paul en Gene zijn twee enorme uitzuigers. De manier waarop ze (ex) collega's behandelden was niet altijd even fris. Ze zijn arrogant en laten mensen in de waan dat ze goed zijn voor hun fans, wat ze helemaal NIET zijn!


Van www.petercriss.net: Peter Criss over het feit dat hij de komende tour niet gevraagd is:
"I have been receiving thousands of fan mail as to what is going on with KISS. Today, my contract ran out. No one, again no one has called me, or my attorney about an extension for future touring. As a founding member I find this to be disrespectful to me, and to the fans that have made us one of the biggest bands in the world."

Hij schrijft ook dat hij Ace gemist heeft tijdens de laatste tour.
Gene en Paul lijken te vergeten dat Ace en Peter de band ook groot gemaakt hebben.

BTW Ik heb geen officiele Ace Frehley website kunnen vinden tot nu toe. Bestaat er een officiele website?

Leuke site over Ace zijn gitaren: http://acelp.homestead.com/

THW
16 mei 2004, 10:11
er is idd geen officiele site van Ace Frehley maar als je eens goed zoekt vind je vast wel een site waar hij er iets over gezegd heb
maar zover ik weet heb hij geen wrok tegen KISS hij was ook de verstandige gewoon na de Farewell tour eruit stappen volgens mij had ik nog wel eens een reactie gelezen waarom hij eruit was gegaan:
"Ik heb geen zin om dezelfde oude liedjes te herhalen met KISS" of zo iets
Heeft hij groot gelijk in :roll:

Stratman70
16 mei 2004, 12:44
Gene Simmons: "For the record, I have never stated that Peter HAS a drug problem (not on this last tour, anyway). I DID say Peter HAD a drug problem." "And, for the record, Peter is not with us for only one reason: During the entire Aero/KISS Tour, Peter kept saying to the band while we were putting on makeup... and I quote '..I've had enough of this shit. I've got enough money, I have a great house and a great wife. I don't want to do this anymore.'" "Add to this the following: He kept admitting that his energy level was very low. He would sleep until 1 or 2 in the afternoon on days off. He had to put his elbow into ice water to relieve aches and pains." "And, for the record, we DID reach out to Peter's lawyers. The deadline for decision making came and went and... KISS continues." "The problem, as always, is that fans are not qualified to know what exactly goes on for a simple reason: they are not present behind the scenes." "And Peter? We and I have always wished him well. We DO love him. This is not the first time he has missed out of being in the band. This may be the third or fourth time. Decade after decade. KISS goes on. With or without him." "I stand by every word of this and refuse to bring religion or God into any point I have to make."

The reason he doesn’t want Ace and Peter in his band anymore, is because – as he puts it - they have been and forever will be drug addicts who have a problem showing up on time for rehearsals, flights and concerts. According to Gene, fans don’t want to hear this and instead blame things on the firebreathing bassist. Well then, says Gene, if it has to be like that, indeed I am an asshole, a real asshole!

Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.

THW
16 mei 2004, 14:07
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 14:08
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 14:08
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

Pete Townshend
16 mei 2004, 14:39
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Ik denk dat Ace er zelf is uitgestapt. Hij zal er wel genoeg van hebben gehad. Voor hem was de "Farewell Tour" ook écht een "farewell tour", en hij wilde z'n fans niet voor de gek houden.


Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk).

Nou, Ace had best tricky solo's hoor. Maar je weet toch dat het Thayer was die Ace de solo's heeft geleerd voor de Reunion Tour, omdat Ace ze zélf vergeten was :D



Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.

Ik vind het qua geluidsmix tegen vallen! Wat een tering-herrie af en toe! De DVD is gelukkig veel beter gemixt en die bekijk ik met veel plezier. Ik vind Thayer en Singer toffe mensen. Alleen vind ik het storend wanneer Thayer zich als een fan gedraagt. Op "Alive IV" vraagt Paul bijvoorbeeld wie "The Elder" heeft. Tommy steekt dan ook zijn hand op. Ik bedoel: je bent lid van de band waar je ooit fan van was, oke, maar gedraag je dan ook als een bandlid, en niet als een "fan die o zo blij is dat-ie met de band mag meespelen".

Pete Townshend
16 mei 2004, 14:42
*dubbelpost, forum had kuurtjes*

Pete Townshend
16 mei 2004, 14:42
*dubbelpost, forum had kuurtjes*

THW
16 mei 2004, 15:24
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 15:25
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 15:26
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen

THW
16 mei 2004, 15:26
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 15:38
Ace is niet uit de band gestapt of gezet, na de farewell tour was zijn contract bij KISS verlopen en toen KISS weer verder wou gaan wou Ace niet steeds dezelfde liedjes herhalen

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 16:16
Gene Simmons: "For the record, I have never stated that Peter HAS a drug problem (not on this last tour, anyway). I DID say Peter HAD a drug problem." "And, for the record, Peter is not with us for only one reason: During the entire Aero/KISS Tour, Peter kept saying to the band while we were putting on makeup... and I quote '..I've had enough of this shit. I've got enough money, I have a great house and a great wife. I don't want to do this anymore.'" "Add to this the following: He kept admitting that his energy level was very low. He would sleep until 1 or 2 in the afternoon on days off. He had to put his elbow into ice water to relieve aches and pains." "And, for the record, we DID reach out to Peter's lawyers. The deadline for decision making came and went and... KISS continues." "The problem, as always, is that fans are not qualified to know what exactly goes on for a simple reason: they are not present behind the scenes." "And Peter? We and I have always wished him well. We DO love him. This is not the first time he has missed out of being in the band. This may be the third or fourth time. Decade after decade. KISS goes on. With or without him." "I stand by every word of this and refuse to bring religion or God into any point I have to make."

The reason he doesn’t want Ace and Peter in his band anymore, is because – as he puts it - they have been and forever will be drug addicts who have a problem showing up on time for rehearsals, flights and concerts. According to Gene, fans don’t want to hear this and instead blame things on the firebreathing bassist. Well then, says Gene, if it has to be like that, indeed I am an asshole, a real asshole!

Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is er niet uitgestapt of uitgezet zijn contract was gewoon verlopen na de Farewell tour, hij is er daarna gewoon niet meer ingestapt....

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert zelfde geld voor "" Rock and roll all nite"
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen :wink:

THW
16 mei 2004, 16:18
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf. Alive IV vind ik eigenlijk ook best heel tegenvallen, ondanks het supervette geluid. Er zit geen sfeer in, zoals Alive I en II.
Ace is er niet uitgestapt of uitgezet zijn contract was gewoon verlopen na de Farewell tour, hij is er daarna gewoon niet meer ingestapt....

Tommy Thayer vind ik wel goed spelen maar Ace Frehley is ie niet en zo speelt hij ok niet, naja hij speelt zoals op de albums dat is idd niet zo moeilijk
Als Ace Frehley live speelt speelt hij het altijd anders terwijl tommy zich grotendeels aan de originele albums houdt.
Voorbeeld: bij "I was made for loving you"op Alive IV speelt Tommy dezelfde korte snelle solo als op Dynasty
Bij een ander concert dat ik van internet heb gedownload speelt Ace een veel langere solo grotendeels geimproviseert en zelfde geld voor "" Rock and roll all nite" op dat concert
Tommy Thayer is zeker wel een goeie gitarist maar een Ace Frehley is het niet en ik zie hem nog niet zo snel een solo met rokende gitaar doen, want voor zo'n solo mag je me elk moment van de dag voor storen :wink:

Les Paul
16 mei 2004, 18:56
Zou Ace nu uit de band zijn gestapt? Of is hij er uit gezet????

Wat vinden jullie van Tommy Thayer? Hij speelt alles EXACT als Ace (nu is dat natuurlijk niet moeilijk). Ik vind het wel goed klinken, maar het is toch niet Ace zelf.

Bij mijn weten had Ace al andere verplichtingen toen Gene en Paul verder wilden na de Farewell tour.

Tommy Thayer heeft Ace geholpen zijn partijen weer in te studeren voor de Farewell tour. Hij speelt alles inderdaad exact na, maar het mist iets.
Ace vond dat als iemand hem moest vervangen dat Tommy de beste keuze was.

Pete Townshend
16 mei 2004, 21:37
Tommy Thayer heeft Ace geholpen zijn partijen weer in te studeren voor de Farewell tour.

Nee, dat was al eerder, voor de Reunion Tour in 1996.


Hij speelt alles inderdaad exact na, maar het mist iets

Het is te klinisch. Het mist de Frehley feel :D

Les Paul
16 mei 2004, 23:43
Tommy Thayer heeft Ace geholpen zijn partijen weer in te studeren voor de Farewell tour.

Nee, dat was al eerder, voor de Reunion Tour in 1996.



Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde de Reunion Tour

Stratman70
17 mei 2004, 00:34
Dat vond ik eigenlijk ook weer zo iets wat me een naar gevoel gaf: één of ander gitaristje (oké Tommy is wel goed hoor!) gaat Ace even vertellen hoe hij ZIJN EIGEN solo's moest spelen..... nou moe!

Maar ja, het zal wel nodig zijn geweest; Ace kennende is hij er door de jaren niet beter op geworden. Ik had soms toch ook wel het idee dat hij erg lui was. Bij MTV's Unplugged zag ik echt zo'n uitgeblust persoon met een hele dikke buik het podium opkomen en dat bleek dan Ace te zijn.
Al vond ik m daar wel weer spetteren.
Maar de solo van "Into The Void" (wat ik één van de beste nummers van Psycho Circus vind eigenlijk) is zwaar om te janken zo slecht!

Gek genoeg vond ik zijn solos op nummers van Dynasty, Unmasked en (Music From) The Elder wel weer erg sterk, zoals nummers als Hard Times, Save Your Love, Two Sides Of The Coin, Dark Light en Escape From The Island. Maar de beste dingen deed hij natuurlijk in de jaren 70.

The Elder is trouwens sowieso een zwaar ondergewaardeerd album. Ik blijf m goed vinden. Ik draai m dan vrijwel nooit, maar als ik hem draai is het volop genieten.

Static-M
18 mei 2004, 14:12
Ik ben de gelukkige bezitter van een Kiss + Symphony DVD, is toch echt wel vette sheit hoor, maar ja ik vind idd dat die Thayerdude iets mist, ik bedoel, ik ben wel te jong om Kiss meegemaakt te hebben zeg maar maar ik vind het toch iets ingestudeerds hebben die kerel. Ook het duimpie opsteken is volgens mij een typische Ace-manouvre. Wat wel jammer is dat de DVD niet echt live is, je ziet bijvoorbeeld binnen 1 nummer in verschillende shots Paul 2 gitaren door elkaar hebben. De montage is sowieso niet zo goed, heel druk, allemaal korte flashes door mekaar...

Toch roelen ze! :D

Stratman70
18 mei 2004, 14:36
Ik ben de gelukkige bezitter van een Kiss + Symphony DVD, is toch echt wel vette sheit hoor, maar ja ik vind idd dat die Thayerdude iets mist, ik bedoel, ik ben wel te jong om Kiss meegemaakt te hebben zeg maar maar ik vind het toch iets ingestudeerds hebben die kerel. Ook het duimpie opsteken is volgens mij een typische Ace-manouvre. Wat wel jammer is dat de DVD niet echt live is, je ziet bijvoorbeeld binnen 1 nummer in verschillende shots Paul 2 gitaren door elkaar hebben. De montage is sowieso niet zo goed, heel druk, allemaal korte flashes door mekaar...

Toch roelen ze! :D

Daarom is Kiss zo fake. Ze verbloemen al hun tekortkomingen met uiterlijkheden. Dat is me op den duur gaan tegenstaan aan die lui. Er is maar weinig ECHT aan Kiss.

ja, het zijn ECHTE zakenmannen.... :wink:

Ik sta er niet van te kijken als die DVD en CD van Alive IV voor 80% is iopgenomen in de studio.

Static-M
18 mei 2004, 14:39
Is Alive IV nou hetzelfde als Kiss Symphony? Nee toch?

THW
18 mei 2004, 16:00
Is Alive IV nou hetzelfde als Kiss Symphony? Nee toch?
Wel hetzelfde
eigenlijk moeten ze DVD's uitbrengen van Alive!, II en III
En natuurlijk van uplugged

Static-M
19 mei 2004, 16:11
Aha k... Ik vind t unpluggedstukje op de dvd dan weer niet zo boeiend, ga ik altijd overheen :P

josh.vandenberg
19 mei 2004, 19:33
Ik vind het echt enorm goedkoop om kiss af te rekenen als dat de show gemaakt wordt om muzikale tekortkomingen te verbloemen.

Dan snap je dus echt helemaal niets van muziek.

Een flamenco danseres gaat toch ook niet in een suffe spijkerbroek staan.

Wat een enorme calvinistische dombo's heb je toch nog steeds ,zeg

Pete Townshend
19 mei 2004, 19:44
Wat wel jammer is dat de DVD niet echt live is, je ziet bijvoorbeeld binnen 1 nummer in verschillende shots Paul 2 gitaren door elkaar hebben.

WAT NIET LIVE? Die DVD is zo live als het maar kan! Gene klooit wat met de lyrics van SHOUT IT OUT LOUD, en het intro van KING OF THE NIGHTTIME WORLD gaat ook mis.

Wat ze hebben gedaan is de beelden van de "dress rehearsal" (de dag vantevoren) gemixt met beelden van het echte concert. Zo zie je Gene tijdens "Shout It Out Loud" nu eens met de Punisher bas, en vervolgens weer met de bijl-bas rondlopen. Dat komt omdat hij tijdens het "echte" concert met de bijl-bas rondliep, en tijdens de repetitie met de Punisher.

Het was écht live hoor!

Pete Townshend
19 mei 2004, 19:47
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe cd van Gene Simmons, "A$$HOLE"? Ik vind hem, op twee nummers na ("Weapons of Mass-Destruction"/"Carnival of Souls") best goed!

urezna
27 mei 2004, 10:25
The Elder is trouwens sowieso een zwaar ondergewaardeerd album. Ik blijf m goed vinden. Ik draai m dan vrijwel nooit, maar als ik hem draai is het volop genieten.

inderdaad..... ik heb Kiss leren kennen met Alive 2, en die vind ik nu na ca 25 sinds ik hem heb, nog steeds erg goed!!! net als Alive!
na hun foutje van Dynasty hebben ze in mijn ogen nog maar weinig ècht goede platen gemaakt, maar The Elder hoort daar zeker bij!!!!
heel apart sfeertje ook...!!! :-)

Ace Frehley heb ik als gitarist altijd erg bewonderd, maar gek genoeg is hij niet mijn voorbeeld of invloed geweest....

Stratman70
31 mei 2004, 21:49
De laatste albums voor de reunie, dus met Eric Singer en Bruce Kulick zijn ook best goed! (Revenge & Carnival Of Souls).

Ik ben altijd een Ace-fan geweest en ik ben zwaar door hem beïnvloed. Maar naarmate ik het gitaarspelen beter begon te begrijpen, begon ik ook te begrijpen dat Ace maar heel simpel gitaarspeelt. Simpel doch doeltreffend, dat wel. Maar elke dozo kan zijn solo's naspelen natuurlijk.

Alhoewel... hij zelf scheen er moeite mee te hebben, nadat ze weer bij elkaar kwamen en moest Tommy Thayer hem dus zijn oude solos opnieuw leren.

Wat een blamage!

Static-M
5 juni 2004, 17:29
Wat wel jammer is dat de DVD niet echt live is, je ziet bijvoorbeeld binnen 1 nummer in verschillende shots Paul 2 gitaren door elkaar hebben.

WAT NIET LIVE? Die DVD is zo live als het maar kan! Gene klooit wat met de lyrics van SHOUT IT OUT LOUD, en het intro van KING OF THE NIGHTTIME WORLD gaat ook mis.

Wat ze hebben gedaan is de beelden van de "dress rehearsal" (de dag vantevoren) gemixt met beelden van het echte concert. Zo zie je Gene tijdens "Shout It Out Loud" nu eens met de Punisher bas, en vervolgens weer met de bijl-bas rondlopen. Dat komt omdat hij tijdens het "echte" concert met de bijl-bas rondliep, en tijdens de repetitie met de Punisher.

Het was écht live hoor!

Wat ik bedoel is dat ze dus idd die beelden door mekaar mixen... Als ik een live-dvd koop verwacht ik een "eerlijk" concert, en niet iets waarvan de beelden van gisteren erdoorheen zijn gegooid. Dan heb ik altijd zo'n idee van als ze dat veranderd hebben kunnen ze net zo goed ook met de muziek hebben zitten kutten...

Ik heb bijvoorbeeld ook een Mudvayne live-dvd, en de beeldkwaliteit is uitmermate sclecht, maar je ziet en hoort dat t echt live is. Bij die Kiss-dvd heb ik een btje zoiets van een btje te gelikt zeg maar...

josh.vandenberg
6 juni 2004, 11:30
Ik wilde jullie een quote van Peter Criss niet n\onthouden;

Wat gek om een gozer te zien gitaarspelen die een paar maanden geleden nog een milkshake ging halen bij mccdonalds

Zegt genoeg ,zou ik zo zeggen

Stratman70
6 juni 2004, 12:16
Ik snap 'm niet. Slaat dat op Tommy Thayer ofzo? Die heeft toch al lang een staat van dienst in de rock scene (Black 'n Blue etc.)?

Pete Townshend
6 juni 2004, 13:30
Ik wilde jullie een quote van Peter Criss niet onthouden;

Wat gek om een gozer te zien gitaarspelen die een paar maanden geleden nog een milkshake ging halen bij mccdonalds



Wie zegt dat dit over Thayer gaat? En sowieso werkt Thayer sinds 1996 (of misschien al wel langer) voor KISS.

josh.vandenberg
6 juni 2004, 20:50
ja,dat was tommy,hij heeft zich er echt ingeslijmd.Zonder trots zo te horen

peter zei een milkshake en daar ging tommy,hahahaha

En wat was nou black en blue,zeg

Thayer speelde in gene 's hobbyband,maar hem is gelukt waar al die hollywood hairwavers van droomden.Niet dat het hem financieel veel op zal leveren,want bruce schijnt als oproepkracht 200 dollar per maand verdient te hebben ,als ze'm opriepen

Static-M
7 juni 2004, 22:59
Maarem om nog f te mekkeren over de DVD, begrijp me niet verkeerd verder vind ik em zeer gaaf, maareh... De bass-solo klinkt ook nogal wazig en t komt niet overeen met wat ie doet, en die groene shite lijkt me niet echt belichting maar eerder een computer effect... toch jammer!

Static-M
7 juni 2004, 23:00
Maarem om nog f te mekkeren over de DVD, begrijp me niet verkeerd verder vind ik em zeer gaaf, maareh... De bass-solo klinkt ook nogal wazig en t komt niet overeen met wat ie doet, en die groene shite lijkt me niet echt belichting maar eerder een computer effect... toch jammer!

Pete Townshend
9 juni 2004, 22:35
En jawel hoor.... alwéér een BEST OF-CD.... :o



Universal Music will be releasing on August 10th a new two disc set called KISS Gold (1974–1982)

DISC ONE

1. STRUTTER 3.10
2. NOTHIN’ TO LOSE 3.27
3. FIREHOUSE 3.18
4. DEUCE 3.06
5. BLACK DIAMOND 5.11
6. GOT TO CHOOSE 3.54
7. PARASITE 3.01
8. HOTTER THAN HELL 3.31
9. C’MON AND LOVE ME 2.57
10. SHE 4.09
11. ANYTHING FOR MY BABY 2.35
12. ROCK BOTTOM live 3.40
13. COLD GIN live 6.55
14. ROCK AND ROLL ALL NITE live 4.23
15. LET ME GO, ROCK ‘N ROLL live 5.20
16. DETROIT ROCK CITY 5.17
17. KING OF THE NIGHT TIME WORLD 3.21
18. SHOUT IT OUT LOUD 2.49
19. BETH 2.45
20. DO YOU LOVE ME? 4.57

DISC TWO

1. I WANT YOU 3.04
2. CALLING DR. LOVE 3.44
3. HARD LUCK WOMAN 3.34
4. I STOLE YOUR LOVE 3.04
5. LOVE GUN 3.18
6. CHRISTINE SIXTEEN 3.14
7. SHOCK ME 3.48
8. MAKIN’ LOVE live 3.13
9. GOD OF THUNDER live 5.16
10. TONIGHT YOU BELONG TO ME 4.40
11. NEW YORK GROOVE 3.03
12. RADIOACTIVE 2.46
13. DON’T YOU LET ME DOWN 3.43
14. I WAS MADE FOR LOVING YOU 4.30
15. SURE KNOW SOMETHING 4.01
16. SHANDI 3.36
17. TALK TO ME 4.02
18. A WORLD WITHOUT HEROES 2.40
19. NOWHERE TO RUN 4.33
20. I’M A LEGEND TONIGHT 4.00

Stratman70
11 juni 2004, 14:55
Even voor de drumfanaten: welke drummer vonden jullie het beste bij Kiss. Tijdens de reunie was er veel (negatiefs) over Peter Criss te doen. Hij zou het niet meer kunnen en inderdaad heb ik opnames, waarop gaandeweg het concert een telkens meer vermoeiende PC is te horen.

Maar als je kijkt naar vroeger; de drumsolo's van Alive I en II die zijn echt geweldig. Met name die van Alive!
Zowiezo vond ik Peter's manier van drummer echt heel origineel en te gek. Eric Carr heeft me eigenlijk nooit zo kunnen bekoren en Eric Singer was ook heel goed.

Pete Townshend
15 juni 2004, 17:42
Ik heb het concert van Dallas (van een paar dagen geleden) op CD nu, en ik moet zeggen: de band klinkt stevig, strak en STEENGOED. "War Machine", "Got To Choose", "Parasite" (met gitaarsolo), "Makin Love"... echt een super-set en de band is echt goed. Kijk, uit nostalgisch oogpunt is het wel leuk om Ace en Peter er bij te hebben, maar als je het puur muzikaal bekijkt, dan is deze line-up echt WAANZINNIG.


Paul ziet een vrouw met ontblote borsten: "Hmmm, I want a big glass of milk" :D

Stratman70
15 juni 2004, 20:19
Ik heb het concert van Dallas (van een paar dagen geleden) op CD nu, en ik moet zeggen: de band klinkt stevig, strak en STEENGOED. "War Machine", "Got To Choose", "Parasite" (met gitaarsolo), "Makin Love"... echt een super-set en de band is echt goed. Kijk, uit nostalgisch oogpunt is het wel leuk om Ace en Peter er bij te hebben, maar als je het puur muzikaal bekijkt, dan is deze line-up echt WAANZINNIG.


Paul ziet een vrouw met ontblote borsten: "Hmmm, I want a big glass of milk" :D

Ik vind Tommy ook technisch beter dan Ace en Eric beter dan Peter. Maar de magie van Ace en Peter hebben ze echt niet. Luister naar Alive IV. Het klinkt op zich steengoed, maar wel veel ziellozer. Eigenlijk is er gewoon niks aan zelfs. Maar het blijft muzikaal gezien goed ja.....

Het is maar waar je naar streeft. Maar natuurlijk is het ook zo dat Kiss verder moet. Ace schijnt zijn haar afgeknipt te hebben en is nog niet eens meer verder gegaan met het opnemen van zijn soloplaat. Hij is weer aan de drank en zijn ex-vrouw probeert hem weer wat op te beuren.

Jammer eigenlijjk.

THW
18 juni 2004, 15:11
Even voor de drumfanaten: welke drummer vonden jullie het beste bij Kiss. Tijdens de reunie was er veel (negatiefs) over Peter Criss te doen. Hij zou het niet meer kunnen en inderdaad heb ik opnames, waarop gaandeweg het concert een telkens meer vermoeiende PC is te horen.

Maar als je kijkt naar vroeger; de drumsolo's van Alive I en II die zijn echt geweldig. Met name die van Alive!
Zowiezo vond ik Peter's manier van drummer echt heel origineel en te gek. Eric Carr heeft me eigenlijk nooit zo kunnen bekoren en Eric Singer was ook heel goed.
Ik heb eens een keer een drumsolo van Eric Carr gezien en het was verreweg een v/d beste drumsolo's hij paste alleen niet bij KISS, Eric Singer is wel goed maar hij past ook niet bij KISS kijk maar naar zijn vorige bands: Alice Cooper, Black Sabbath, ESP< die bands kan je nog geen eens vergelijken met KISS
Peter Criss is ook eigenlijk meer een blues/jazz drummer luister maar eens naar zijn 1e soloplaat en sommige liedjes:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=Jsu24CyBIGO29GxT_d6I18xWyswGU44Hi6w=?BOL _OWNER_ID=1000004001149547&Section=MUSIC&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1


Eric Carr vond ik technisch toch wel de beste, Peter Criss de orgineelste kwa geluid en Eric Singer meer een metal drummer en totaal niet bij kiss passen

Pete Townshend
19 juni 2004, 14:52
Ik las interessante informatie over het album "ALIVE III". Oorspronkelijk zou het een dubbel-album worden. Er zouden destijds twee versies uit komen, een enkele-CD en een dubbele-CD versie, met dít als tracklisting:


War Machine, Take It Off, Got To Choose, Christine 16, Heavens On Fire, Lick It Up, I Love It Loud, Take It Off (Japanse import), Love Gun, Creatures Of The Night, God Gave Rock And Roll To You II, Watchin' You, Tears Are Falling, Crazy, Crazy Nights, I Still Love You, Forever, Uh! All Night! Everytime I Look At You, Rise To It, Detroit Rock City, Rock And Roll All Nite, I Just Wanna, Unholy, Deuce, King Of The Mountain, Strutter, & All Hell's Breaking Loose, & Star Spangled Banner



Met een betere mix zou dat een waanzinnig album zijn geweest.

Stratman70
19 juni 2004, 17:44
Gaaf interview met Peter Criss: klik hier 1 (http://www.411images.com/interviews/20040504_criss_1.mp3)
klik hier 2 (http://www.411images.com/interviews/20040504_criss_2.mp3)
klik hier 3 (http://www.411images.com/interviews/20040504_criss_3.mp3)
klik hier 4 (http://www.411images.com/interviews/20040504_criss_4.mp3)

Er valt veel voor te zeggen over hoe hij de zaak "Kiss" belicht.

Pete Townshend
22 juni 2004, 18:15
http://www.asapnokill.org/celeb%20photo/stanley.jpg

Hoezo, "lick it up"? :D

josh.vandenberg
25 juni 2004, 00:05
Peter Criss was een muzikant die toevallig drumde.

Eric Carr was een drummer en Eric Carr is,in mijn ogen een zielloos speedkanon,heel goed maar zo vlak. Het gaat maar door.

Peter Criss vond ik enigszins een soort swing hebben.Vond ik leuk

Pete Townshend
7 juli 2004, 22:35
Soms heeft Gene ook goeie kanten

Uit de brievenrubriek op www.genesimmons.com:


Gene,
Im sorry to say there will be 2 empty seats in the front row (sec 4) at
tonights show in Minneapolis (Somerset, WI).

My husband has been over in Iraq and Egypt for the past 13 months. He was heart broken when he missed the Kiss/Aero tour last year. It was the first tour he has missed since the Asylum tour. When I found out that he would finally be home on June 25, I knew KISS would be less than 200 miles away, the very next day...i ran and got the amazing tickets. I was looking forward to seeing him get off that plane at the airport, but I was also looking forward to seeing the look on his face when he saw the tickets.

I got a call this last Thursday, that the USAF delayed the return of the unit for 2 days. So here I sit, just over an hour away from showtime and without my husband and without KISS. Tommorow, he will be home...but KISS wont be here.

The point of this letter will probably go unheard but I need to ask you as a KISS fan and the wife of a man that literally has KISS inked in his body and is a part of his soul............please, please, please come back to Minnesota or Iowa before the end of this tour. Dan has very few heros he looks up to......Gene Simmons and Eric Singer are 2 of them. Hes given up so much over the last year, I just wanted to start paying him back for how proud he has made me.

Thank You Gene
Shurie G

------------------------------------------------------------------------------

Response from Gene:
Please tell your husband that I will be proud to fly you both in to an
upcoming KISS concert. And believe me, it's my pleasure.

Pete Townshend
17 juli 2004, 15:54
Gene Simmons will release a cd called "Speaking In Tongues" containing over 10 unheard and never-released songs from the 1970's through the 1990's.

To coincide with the cd, a DVD of Gene's Lecture Tour of Australia will be released on August 10th.

http://images.amazon.com/images/P/B0002JUW16.01.LZZZZZZZ.jpg

FNaRK
17 juli 2004, 18:12
podjandorie
ik zat gister wee eens naar een KISS download te kijken (The Last Concert ???)
was toch wel weer effe smullen, de oude line-up bij elkaar
En idd: Ace is geen briljante gitarist, speelt slordig en soms vals, en Criss is geen werelddrummer .....

maar als ouwe lul kon ik het toch zeker wel waarderen ! 8-)

Pete Townshend
19 juli 2004, 23:46
http://www.rockandrollbadboy.com/KISS_fire.mpg


hier een filmpje waarbij Gene's haar in de fik vliegt

Stratman70
20 juli 2004, 11:49
Op eDonkey, kun je ook Kiss Destroys Ananheim uit 1976 downloaden. Toen waren Peter en Ace veel beter. alleen de beeldqualiteit is niet al te best.
Ik heb laatst Kiss Symphony gedownload. Is ook erg goed. Veel snelle beeldwisselingen, wat soms errug irritant is.

Pete Townshend
25 juli 2004, 23:43
Waarschijnlijk komt er binnenkort een nieuwe live DVD van KISS uit. Paul Stanley zei gisteravond tijdens het concert in Washington dat er gefilmd werd voor een DVD. Ben benieuwd. Dit was de setlist:


Love Gun
Deuce
Makin' Love
Lick It Up
All The Way (with Tommy guitar solo)
Got To Choose
I Love It Loud
Love Her All I Can
I Want You
Parasite
Psycho Circus
War Machine (fire breathing)
100, 000 Years
Unholy (Gene bass solo)
Shout It Out Loud
I Was Made For Lovin' You
Detroit Rock City

God Gave Rock And Roll To You II
Rock And Roll All Nite



Erg fijne set! 8-)

ozzy
25 juli 2004, 23:52
Op eDonkey, kun je ook Kiss Destroys Ananheim uit 1976 downloaden. Toen waren Peter en Ace veel beter. alleen de beeldqualiteit is niet al te best.
Ik heb laatst Kiss Symphony gedownload. Is ook erg goed. Veel snelle beeldwisselingen, wat soms errug irritant is.+

Ik heb de dvd van de Symphony.
Idd veel beeldwisselingen maar het meest irritant vind ik toch de vele shots van het publiek al dan niet gesminkt (bij sommigen is het geen gezicht}

Pete Townshend
4 augustus 2004, 00:33
De kans zit er in dat "binnenkort" oude concerten van KISS uitgebracht worden, op DVD of CD. Dit las ik namelijk op genesimmons.com:

"...To know that there is a soundboard recording from june 16th 1973 at the daisy kills me !!! Us diehards would eat that up if you ever released it !! To know that you guys actually played Simple Type live blows my mind !!! Can you please let us all know if this show ever has a chance of seeing the light of day ????"

Response from Gene:
It will all see the light of day. Soon. Promise.


Set list from the Daisy:
Set #1: Nothin To Lose / Firehouse / Life In The Woods / Simple Type / Acrobat / Deuce / 100,000 Years / Black Diamond
Set #2: Strutter / Watchin You / Sunday Driver

Stratman70
6 augustus 2004, 01:40
Gaaf! Nu dus afwachten. Enkele nummers zeggen mij zo niks, maar als ik ze hoor en ze staan op het Wicked Lester album, dan herken ik ze wel.

Hé Pete Townshend, hoe kom jij aan die live opnames 2004, met die gave nummers als All The Way en Making love? Ik heb wel interesse.

Pete Townshend
6 augustus 2004, 19:16
Hé Pete Townshend, hoe kom jij aan die live opnames 2004, met die gave nummers als All The Way en Making love? Ik heb wel interesse.

Nieuwsgroepen.

http://www.kissfanshop.de/Photos/1986/GeneLance2.JPGhttp://www.kissfanshop.de/Photos/1986/GeneLance.JPG

"Goeiemiddag, mevrouw Simmons" :D

Stratman70
8 augustus 2004, 21:19
het blijft een enge man! :D

Ik verdenk hem zelfs wel eens een homofiele relatie met paul Stanley te hebben (gehad).

fenderfreak
9 augustus 2004, 17:47
Nee, dat was Peter Criss (zie: KissAsylum/alternative albumfocus)

FNaRK
12 augustus 2004, 12:38
http://www.kissfanshop.de/phpbb2/images/smiles/RockandRollallNite.gif

FNaRK
12 augustus 2004, 12:41
voor de liefhebbers:
het eerste nederlandse Kiss Forum

http://www.kissfanshop.de/phpbb2/viewforum.php?f=19&sid=de96598cdd232251cf39b3e4fd2c8590

Pete Townshend
12 augustus 2004, 14:08
http://www.kissfanshop.de/phpbb2/images/smiles/RockandRollallNite.gif

Haha, deze zijn grappig :D

THW
14 augustus 2004, 09:32
ja,dat was tommy,hij heeft zich er echt ingeslijmd.Zonder trots zo te horen

peter zei een milkshake en daar ging tommy,hahahaha

En wat was nou black en blue,zeg

Thayer speelde in gene 's hobbyband,maar hem is gelukt waar al die hollywood hairwavers van droomden.Niet dat het hem financieel veel op zal leveren,want bruce schijnt als oproepkracht 200 dollar per maand verdient te hebben ,als ze'm opriepen
Thayer loopt al een hele tijd mee met KISS hoor, hij heeft o.a KISSTORY, de dvd The Second coming en een paar v/d greatest hits albums geproduceert

josh.vandenberg
18 augustus 2004, 20:29
hielenlikken,kontenkussen,slijmen.ik vind het de minste kissgitarist

Stratman70
18 augustus 2004, 22:12
Als gitarist pur sang is hij niet verkeerd, maar dat hij Ace in alle opzichten imiteerd stoort mij het meest: zijn houding, zijn spel en zelfs de gitaarsolo van Ace op Alive! speelt hij noot voor noot na. Dan zijn er kids die zeggen: "Hey ik heb Ace gezien!" En weten niet dat het een andere gitarist is. Ik vond Ace de beste gitarist, daarna Bruce. Vincent Cusano was ook goed, maar zijn stijl lag mij niet zo, evenals Mark St. John.

(Met "beste" bedoel ik trouwens beslist niet de technisch meest begiftigde gitarist. In die zin zou Ace het wel eens tegen al die andere gitaristen af kunnen leggen, maar Ace "was part of the magic.")

Pete Townshend
18 augustus 2004, 22:37
Als gitarist pur sang is hij niet verkeerd, maar dat hij Ace in alle opzichten imiteert stoort mij het meest: zijn houding, zijn spel en zelfs de gitaarsolo van Ace op Alive! speelt hij noot voor noot na

Ja maar hij is toch ook gevráágd om "Ace" neer te zetten, en ik vind dat hij het goed doet.


Dan zijn er kids die zeggen: "Hey ik heb Ace gezien!" En weten niet dat het een andere gitarist is

Dat is wat Gene en Paul willen. Er waren fans die teleurgesteld waren dat "Peter" deze tour niet "Beth" zong, en dat "Ace" geen "Shock Me" zong. Kun je nagaan!

Aan de andere kant: het principe van KISS was de Demon, Starchild, Space Ace en Catman, en dat moeten ze zo houden, vind ik. Eric Singer doet in mijn ogen een geweldige taak als drummer. Ik heb Peter Criss nooit zo gemogen - niet als persoon, maar ook niet als drummer.


Vincent Cusano was ook goed, maar zijn stijl lag mij niet zo

Vincent schreef wel goeie songs, maar had een ego dat niet meer normaal was. Ik vond hem totaal niet bij KISS passen als gitarist.


evenals Mark St. John.

En díe vind ik al helemáál verschrikkelijk! Ooh, wat word ik zenuwachtig van die vent.. Op "Animalize" probeert-ie wat van die krachtpatserige solo's te spelen die TOTAAL niet bij de muziek van KISS passen. Nog een geluk dat die is opgedonderd.

Mijn favoriete KISS line-up zou Paul, Gene, Ace en Eric Singer zijn. Helaas heeft die line-up maar zeer kort bestaan.

josh.vandenberg
20 augustus 2004, 23:18
Zou vincent echt een groter ego hebben als paul stanley of gene simmons.

NEUuuuh,ik denk het niet.Hij was in ieder geval wel een betere songwriter.Al was wekelijk allles wat ie schreef al eens gedaan.Exiter kun je zo over een gary moore song leggen.En zo kun je door blijven gaan.

Ace was ,niet technisch de beste.Maar Kiss klonk met 'm wel het beste.

Pete Townshend
21 augustus 2004, 13:57
Zou vincent echt een groter ego hebben als paul stanley of gene simmons.

Het zal wel gigantisch gebotst hebben. Daarnaast zijn er momenten geweest dat Vinnie zijn solo's véél langer dan afgesproken maakte, en wanneer Paul dan het volgende nummer wilde aankondigen, plakte Vinnie er nóg een solo aan vast. Dat zal Paul & Gene ook wel behoorlijk geïrriteerd hebben.

Paul's kant van het verhaal:

Paul: "Vinnie has a lot of demons inside of him, which ultimately will come out and do him harm. We had to let him go when it was doing us harm"
- 1992

Paul: "The reason that you see no Vinnie stuff here [at the convention] is because you know looking back we don't consider him a member of the band. No matter what he did musically, he was a good songwriter, but he was not nice, he was not respectful to you people, and half the time you didn't even know it.. uh... he fucked us around, when he made deals with us and gave us his word and then didn't live up to it, it happened time and time again, we actually threw him out of the band twice. We took him back, and then he did the same stuff again... uhm.. he was not honest and he wasn't the kind of guy you want as a friend, and on top of that, more important he was very disrespectful to you people and that we won't tolerate at all".
- 1995


Al was wekelijk allles wat ie schreef al eens gedaan.Exiter kun je zo over een gary moore song leggen.En zo kun je door blijven gaan.

"I Just Wanna" lijkt qua melodie veel op "Summertime Blues".


Maar Kiss klonk met 'm wel het beste.

Da's waar alhoewel hij tijdens de tour in 2001 behoorlijk vaak de plank mis sloeg

THW
21 augustus 2004, 16:01
Vinnie vond ik echt een klootzak met een ego nog groter dan zijn schrijf talent

Mark St.john was zo'n 2e rangs gitarist die moest laten zijn hoe snel hoe zijn vingers kon bewegen

Bruce Kullick was technisch het best, bij Revenge en Carnival Of Souls is zijn gitaar-spel pas echt tot zijn recht gekomen, wat zonde is want Revenge was weer het 1e goeie album sinds Creatures Of The Night

Ace Frehley had allang zijn beste tijd gehad
Dat kon je duidelijk aan de reunion, psychocircus en Farewelltour horen

Maar op het podium was hij gewoon heel goed en paste hij goed bij het Kiss geluid, ik bedoel hoeveel gitaristen doen nou vuurwerk aan hun headstock en zorgen ervoor dat er rook uit hun gitaren komt :)

Pete Townshend
21 augustus 2004, 19:16
Vinnie vond ik echt een klootzak met een ego nog groter dan zijn schrijf talent

Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij zelfs uit de Vinnie Vincent Invasion gezet is geworden. Dan heb je het toch erg verpest als je uit je éigen band geknikkerd wordt :D


Wat zonde is want Revenge was weer het 1e goeie album sinds Creatures Of The Night

Ik vond "Lick It Up" ook nog best te pruimen. "Fits Like A Glove", "Dance All Over Your Face", "And On The 8th Day" zijn goed.


Ace Frehley had allang zijn beste tijd gehad
Dat kon je duidelijk aan de reunion, psychocircus en Farewelltour horen

Ik vond dat-ie bij de Farewell-tour pas écht steken begon te laten vallen. Tijdens de Psycho Circus-tour viel het nog best mee (alhoewel, ik heb een opname van het concert op oudejaarsavond in Vancouver, en daar speelt Ace de solo van God Of Thunder een halve maat te laat... Klinkt echt van geen kant. "2000 Man" ging toen ook sierlijk de mist in, en "Into The Void" was echt zo vals als een kraai. Gene Simmons hoor je dan overal boven uit grommen: "INTO THE VOOOOOOOOOOOOID". :D )


Maar op het podium was hij gewoon heel goed en paste hij goed bij het Kiss geluid, ik bedoel hoeveel gitaristen doen nou vuurwerk aan hun headstock en zorgen ervoor dat er rook uit hun gitaren komt :)

Wat dat betreft was-ie echt cool ja. Dat raket-schieten heeft Gene Simmons ook nog een tijdje met zijn basgitaar gedaan (in 1987 geloof ik). En dan die gitaar met die lampjes, ook geweldig. Ik zie Ace al knutselen :D

Stratman70
21 augustus 2004, 19:49
Ik verbaas me nogsteeds hoe iemand zo achteruit kan gaan qua gitaarspel. In al die tijd dat Ace eerst nog bij Kiss zat vond ik hem telkens beter worden, met als hoogtepunt zijn (schaarse) aandeel op (Music from) The Elder. Zelf op Dynasty en Unmasked vond ik hem geweldig spelen. Soms beter dan in de tijd van Destroyer tot aan zijn Solo elpee (1976 - 1978). Hij leek echt weer wat vooruit te gaan. Nummers als Two sides of the coin en Dark Light kunnen zich makkelijk meten aan Shock Me.

Zou hij in de tijd van Frehley's Comet etc. geen gitaar meer vast hebben gehad want inderdaad is Ace echt heel erg achteruit gegaan. In tegenstelling tot zijn buik, die enorm vooruit is gegaan. :wink: (Zie Unplugged)"What's going on?" "Your belly is too fat mister Frehley. Too much of your favorite food, Pizza & beer, I guess."

Ik heb alle albums van Kiss t/m Animalize en dan weer vanaf Revenge, maar ik begrijp dat ik niks mis, aan jullie posten te zien.

Revenge en Carnival Of Souls zijn errug goed, met name COS.

Pete Townshend
21 augustus 2004, 21:07
Hij leek echt weer wat vooruit te gaan. Nummers als Two sides of the coin en Dark Light kunnen zich makkelijk meten aan Shock Me.

Wat dat betreft was de solo-plaat van hem echt zijn kans om te bewijzen dat hij best goeie nummers kon schrijven.


Zou hij in de tijd van Frehley's Comet etc. geen gitaar meer vast hebben gehad want inderdaad is Ace echt heel erg achteruit gegaan.
De drank zal wel een rol gespeeld hebben. Als je het interview met Ace bekijkt op de Unplugged-video, dan lijkt het net alsof hij zijn ogen amper open kan houden.


Ik heb alle albums van Kiss t/m Animalize en dan weer vanaf Revenge, maar ik begrijp dat ik niks mis, aan jullie posten te zien.

Uhm.. "Asylum" heeft wel wat aardige nummers. "Crazy Nights" heeft té veel keyboards en de nummers zijn zwak - weer het Gene Simmons materiaal dat erg slecht is. "No, No, No" vind ik het slechtste nummer van KISS óóit. "Hot In The Shade" zou een goed album geweest zijn als er minder nummers op hadden gestaan. 15 is teveel. Dit zijn overigens allemaal opgepoetste demo's.

Ik denk dat je één CD kunt maken van alle goeie tracks van deze 3 albums:
01. King Of The Mountain
02. Trial By Fire
03. Tears Are Falling
04. Uh! All Night
05. Crazy, Crazy Nights
06. Reason To Live
07. Turn On The Night
08. My Way
09. Silver Spoon
10. Rise To It
11. Forever
12. Hide Your Heart
13. Read My Body
14. The Street Giveth And The Streeth Taketh Away

josh.vandenberg
21 augustus 2004, 23:05
Ik denk dat het bij KISS vooral een intelligentieprobleem is.

Het zijn gewoon geen Led zeppelins of Foreigners.Ze missen gewoon een flink stuk intelligentie.Daarom zal het zich gewoon nooit echt verdiepen.De ontwikkeling is eigenlijk gestopt na Alive II en Dynasty.Daarna is het veelal met behulp van,of mede door.

Je wordt toch in de maling genomen als je nu nog naar die wanstaltige vertoningen gaat.Lees maar na,never done befoere ,with an orchestra.Duuh,30 jaar na deep purple,the scorpions ed ,komen zij met een orkest met allemaal oude shit.Niks maar dan ook niks nieuws,bah

josh.vandenberg
21 augustus 2004, 23:05
Ik denk dat het bij KISS vooral een intelligentieprobleem is.

Het zijn gewoon geen Led zeppelins of Foreigners.Ze missen gewoon een flink stuk intelligentie.Daarom zal het zich gewoon nooit echt verdiepen.De ontwikkeling is eigenlijk gestopt na Alive II en Dynasty.Daarna is het veelal met behulp van,of mede door.

Je wordt toch in de maling genomen als je nu nog naar die wanstaltige vertoningen gaat.Lees maar na,never done befoere ,with an orchestra.Duuh,30 jaar na deep purple,the scorpions ed ,komen zij met een orkest met allemaal oude shit.Niks maar dan ook niks nieuws,bah

Stratman70
22 augustus 2004, 00:39
Ik weet niet of het een intelligentieprobleem is. Als je kijkt, kan met name Paul Stanley kwalitatief erg sterke nummers maken. Kijk eens naar zijn solo lp (die van Gene is trouwens ook niet slecht, die uity '78) en The Elder vooral: best intelligente muziek.

dat met dat orkest was een totale aanfluiting. Iemand speelt wat melodielijnen op een toetsenbord, terwijl de nummers draaien van Kiss en hoppa, de noten zijn daarna ingeprogrammeerd en kun je zo uitprinten en je hebt een hele partituur voor een heel orkest.
Dat was bij Deep Purple wel even heel anders.... niet te vergelijken zo anders.

Pete Townshend
22 augustus 2004, 01:08
Ik denk ook niet dat het met intelligentie te maken heeft. Meer met egoïsme.

Stratman70
22 augustus 2004, 02:10
And money honey, that I make! BUT.......
:wink:

josh.vandenberg
22 augustus 2004, 11:25
stanley heeft een hele sterke stem,maar wat voor songs heeft hij nou de laatste 20 jaar alleen geschreven.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat je Kiss een intelligente band met songs met diepgang vinden.Zoiets als ,laten we zeggen ,Queen

Stratman70
22 augustus 2004, 12:38
Paul Stanley heeft ooit kunstacademie gedaan en is volgens mij ook echt wel een kunstenaar, zo ook in muziek: hij weet echt wel mooi songstructuren, gitaarpartijen etc. te schrijven. In die zin zou hij hele "intelligente" muziek kunnen maken. Maar hij is intelligent genoeg om te weten dat dat soort muziek niet zoveel verkoopt, dus houden ze het bij simpele pakkende refreintjes, die bij de mensen blijven hangen.

Het spijt me zeer, maar ZO veel intelligenter vind ik Queen niet hoor. Bohemian Rhapsody is misschien aardig in elkaar gezet en Brian May is nu eenmaal beter dat Ace Frehley, maar nummers als "Don't Stop Me Now" etc. zouden net zo goed van Kiss kunnen zijn.

Trouwens over intelligent gesproken: ken je de CV van Gene?

THW
22 augustus 2004, 13:22
Trouwens over intelligent gesproken: ken je de CV van Gene?
Ik wou net zeggen Gene is een erug intelligente man, vooral met timing (ok The Elder was dan een timing fout), KISS kwam precies op het goede moment met Alive! en Destroyer enz

Daarnaarst is het een betere zakenman dan dat het een muzikant is
Zonder Gene was KISS nooit zo groot geworden zoals het nu is

Denk maar aan de tijd in de jaren 80, toen gene allemaal nevenactiviteiten gingen doen en minder aandacht aan KISS schonk
Resultaat: de band rustte op Paul en hij moest de liedjes die Gene had gemaakt (denk maar aan Burn Bitch Burn) goedmaken met zijn eigen liedjes (sommige erug goed)

josh.vandenberg
22 augustus 2004, 13:25
zakelijk zijn die dingen toch niet zo succesvol verlopen van gene.

Als je op een kunstakademie zit ,wil dat niet zeggen dat je intelligent bent.

Kiss is een gewoon een business.Het is verworden tot een verkoopprodukt.

Geeft nix ,maar ze pretenderen gevoel voor de fans te hebben en dat is schijnheilig.Voor Kiss zijn de ticketbuyers gewoon stom stemvee

Pete Townshend
22 augustus 2004, 14:07
Queen heeft een hele hoop nummers die zó door KISS gespeeld zouden kunnen worden: "Tie Your Mother Down", "Now I'm Here", "Don't Stop Me Know", "We Will Rock You", etc.


Paul Stanley heeft ooit kunstacademie gedaan en is volgens mij ook echt wel een kunstenaar, zo ook in muziek: hij weet echt wel mooi songstructuren, gitaarpartijen etc. te schrijven. In die zin zou hij hele "intelligente" muziek kunnen maken. Maar hij is intelligent genoeg om te weten dat dat soort muziek niet zoveel verkoopt, dus houden ze het bij simpele pakkende refreintjes, die bij de mensen blijven hangen.

Juist. Bijvoorbeeld de intro van "Rock Bottom" of "Tonight You Belong To Me", zit wel goed in elkaar. Maar KISS is een feestband, dus om Gene te citeren: "I'd rather hear a simple A-chord cracking your ribs than a million notes that sound like an angry bee!".


Als je op een kunstakademie zit ,wil dat niet zeggen dat je intelligent bent.

Als je goeie songs schrijft, wil dat ook niet zeggen dat je intelligent bent.


Denk maar aan de tijd in de jaren 80, toen gene allemaal nevenactiviteiten gingen doen en minder aandacht aan KISS schonk

Nu wéér trouwens, Gene heeft $immon$ Records weer opgestart, maar wat ik pas écht slap vond, is dat hij de rechten van opgestuurde demo's kocht, en die met een andere tekst of ander arrangement op zijn tweede solo-CD zette! Dus "Asshole" bestaat voor meer dan de helft uit nummers van compleet onbekende nietsnutten, in plaats van nummers door Gene. :roll:


Maar ja, ook Gene schijnt zijn goeie kanten te hebben 8-) Zo schijnt het dat hij met een fan kan praten, die fan een jaar later tegen kan komen, en dan nog essentiele informatie over die fan weet te vertellen :D

Ik zou liever een gezellige babbel met Paul hebben dan met Gene, denk ik.

Stratman70
29 augustus 2004, 18:37
Juist. Bijvoorbeeld de intro van "Rock Bottom" of "Tonight You Belong To Me", zit wel goed in elkaar. Maar KISS is een feestband, dus om Gene te citeren: "I'd rather hear a simple A-chord cracking your ribs than a million notes that sound like an angry bee!".


Dat soort dingen bedoelde ik inderdaad! En trouwens (Music from) The Elder is muzikaal gezien ook zwaar onderschat.

Pete Townshend
29 augustus 2004, 19:17
hij moest de liedjes die Gene had gemaakt (denk maar aan Burn Bitch Burn)

En toch vind ik dát een van de meest catchy nummers van Gene uit die periode. Ik bedoel, nummers als "Good Girl Gone Bad", "Secretly Cruel", "Are You Always This Hot?", "Lonely Is The Hunter" en "While The City Sleeps" vind ik pas echte bagger nummers. Maar "Burn Bitch Burn", ondanks die tekst, kun je lekker meebrullen ("BURN BITCH BUUUURN OEHOEHOEOEOEOEOE..."), en daar gaat het bij KISS om.

Enige goeie nummers van Gene uit de jaren 1983-1990 zijn IMO: "Fits Like A Glove", "Dance All Over Your Face", "And On The 8th Day" (allemaal van "Lick It Up") en "Trial By Fire" (van "Asylum"). En dan heb je het wel gehad, denk ik.

FRANSVANDEGRAAF
29 augustus 2004, 23:30
ze pretenderen gevoel voor de fans te hebben en dat is schijnheilig.Voor Kiss zijn de ticketbuyers gewoon stom stemvee
Ben ik het niet mee eens... Als je bijna iedere dag de moeite neemt om fanletters te beantwoorden, neem ik daar mijn petje voor af.
Ik denk dat zij een van de weinigen zijn die die moeite nemen.

Pete Townshend
29 augustus 2004, 23:59
ze pretenderen gevoel voor de fans te hebben en dat is schijnheilig.Voor Kiss zijn de ticketbuyers gewoon stom stemvee
Ben ik het niet mee eens... Als je bijna iedere dag de moeite neemt om fanletters te beantwoorden, neem ik daar mijn petje voor af.
Ik denk dat zij een van de weinigen zijn die die moeite nemen.

Wie? Dat doen veel artiesten hoor. (Pete Townshend heeft met Kerstmis 2003 iedereen die hem dat jaar een brief gestuurd had, een kerstkaart gestuurd). En ik weet niet of Gene en Paul alle post beantwoorden. Als je een email stuurt aan Eric Singer of Tommy Thayer heb je bijna een dag later al een persoonlijk berichtje terug. En daarbij: brieven beantwoorden hóórt bij je taak als rockster. Al is het maar een half uurtje per dag. De fans zijn de personen die de rockster gemaakt hebben.

FRANSVANDEGRAAF
30 augustus 2004, 00:22
@Pete Townshend
Ja oke, er zullen er meer zijn, maar Mick jagger of Prince?.. ik weet niet of zij dat ook doen.
De aandacht die Kiss aan hun fans geeft is bewonderingswaardig.
En ja, dat het uiteindelijk eigenbelang zou zijn...so be it. :)

Les Paul
30 augustus 2004, 00:22
(Pete Townshend heeft met Kerstmis 2003 iedereen die hem dat jaar een brief gestuurd had, een kerstkaart gestuurd)

Ik heb zelfs wel eens gezien dat hij het op gitaarnet.nl forum post :-D :-D :-D :-D

Pete Townshend
30 augustus 2004, 00:54
Mick Jagger doet het alleen als-ie er veel geld voor krijgt :D Ik bedoel, het kost je al iets van 100 dollar als je lid wil worden van de fanclub op internet.

FRANSVANDEGRAAF
30 augustus 2004, 01:01
En Prince mag je geloof ik niet in zijn ogen kijken, of bij zijn naam noemen. Dus je zin beginnen met uuhhh... :lol:
Maar goed, Kiss heeft wel een hele grote fanbase, dus dat wordt moeilijk om ze allemaal te beantwoorden.

Pete Townshend
30 augustus 2004, 17:12
Maar het lijkt me wel geweldig om Gene of Paul een keer tegen te komen. Ik had naar aanleiding van dit topic de DVD "Live In Las Vegas" opgezet, die ook materiaal bevat van een signeersessie. Paul en Gene lijken echt blij te zijn met elke fan. "How are you? Did they treat you well here? Cool", "You know, I really should thank YOU for making everything possible for me. I couldn't be here without YOU, so, thank YOU, and take care, man!". Gene gebruikt doekjes om een print te maken van zijn make-up - ook een manier om "handtekeningen" uit te delen.
Als ik ze zo bezig zie, denk ik altijd: zijn dit nu die twee gewiekste zakenlui die alles doen om hun fans de laatste cent uit de zak te kloppen?

THW
30 augustus 2004, 18:43
Maar het lijkt me wel geweldig om Gene of Paul een keer tegen te komen. Ik had naar aanleiding van dit topic de DVD "Live In Las Vegas" opgezet
Ik vind live in vegas echt een kut concert, ze spelen ongeinspireerd en vooral slecht

Als ik een een lid had willen ontmoeten dan was het Eric Carr wel, het was echt een goed mens, en veels te trouw hij bleef bij Kiss zelfs toen zijn loon gehalveert wer in de lick It Up tour, en dat is gehalveert gebleven tot de Crazy Nights tour

http://www.eric-carr.info/creatures_1.gif

Kiss was Eric Carr niet waard, hij had makkelijk een solo carriere kunnen beginnen en dat bewijst de soloplaat "Rockology" wel

Ik had trouwens nog een leuk verhaal gevonden (KISS fans kennen em zowat uit hun hoofd maar ach):

Gene - I'll tell you a good one: This involves Eric who always pulls pranks on me. I was busy reading this girl the riot act, but she had to assume the position for me to do that. she went into my office - the bathroom - and I was digging for gold ... and it was dark, and all of a sudden I started to smell ...
Eric - Somebody had a smoke bomb so I went and put it right by the bottom of the door - there were vents on the bottom of the door. So I was waiting in the other room - all the road crew knew what was goiin' on - and all of a sudden I hear like (in a female falsetto voice) "Ooh, ooh" and (in a male falsetto voice) "Oh, oh." and then it was like (in a female voice) "Smoke! Smoke! Maybe there's a fire!" Gene comes running out of the room with his pants half-way down, everybody was laughing their asses off and that's the end of the story. It was priceless hearing the voices from inside the bathroom.

Pete Townshend
30 augustus 2004, 19:11
Maar het lijkt me wel geweldig om Gene of Paul een keer tegen te komen. Ik had naar aanleiding van dit topic de DVD "Live In Las Vegas" opgezet
Ik vind live in vegas echt een kut concert, ze spelen ongeinspireerd en vooral slecht

Het is dan ook een playback-concert. Alleen Paul's zang is LIVE. Ik vind het wel erg slap als Paul aan het einde zijn gitaar kapot slaat, compleet uit de maat met de vuurwerk explosies en hij doet maar wat.


Ik had trouwens nog een leuk verhaal gevonden (KISS fans kennen em zowat uit hun hoofd maar ach):

Volgens mij heeft Carr daar toen ook foto's van gemaakt. Volgens Gene maakte hij overal foto's van.

"The forces of gravity forced my pants to fall to the floor. I had a stiff proposition and she had an opening, and one thing lead into another" :D

Stratman70
30 augustus 2004, 19:35
Waarom werd Eric's salaris gehalveerd?

Live in Vegas vond ik ook slecht (1x gezien, gehuurd bij de videotheek), maar het is me totaal ontgaan dat dit playback was.
Ik heb een tijdje "Last Concert" van de originele line up gedowned. Die vind ik wel redelijk. Maar Ace en Peter komen erg vermoeid en zwakjes over. En het geluid komt pas 20 later als het beeld! :evil:

Ik was jarenlag helemaal in de ban van de bootleg "Kiss Destroys Anaheim" uit 1976 en tot mijn grote vreugde heb ik die laatst ook met beeld kunnen downen. Ik wist helemaal niet dat dit ook op video stond.
Hoop ooit nog eens een betere kwaliteit tegen te komen.

En zowiezo concerten uit de periode 1973 tot 1983 ofzo.

Pete Townshend
30 augustus 2004, 20:03
Ik heb een tijdje "Last Concert" van de originele line up gedowned. Die vind ik wel redelijk. Maar Ace en Peter komen erg vermoeid en zwakjes over. En het geluid komt pas 20 later als het beeld! :evil:

Oh, dat vind ik wel een fijn concertje om naar te kijken ja. Maar Peter had toen allang vervangen moeten zijn door Singer. Ik bedoel, wat maakt die daar nog paraat? Totaal niks meer.


Ik was jarenlag helemaal in de ban van de bootleg "Kiss Destroys Anaheim" uit 1976 en tot mijn grote vreugde heb ik die laatst ook met beeld kunnen downen.

Ik vind "Do You Love Me?" tijdens de "Destroyer"-tour helemaal geweldig. Gene zingt de backing vocals dan "full demon mode". Super :D


En zowiezo concerten uit de periode 1973 tot 1983 ofzo.

Van 1975 tot 1979 zijn ze best aardig, van de Dynasty-tour zul je niet veel vinden, maar de "Unmasked"-tour was wel weer goed. "Is That You" en "You're All That I Want" live... rrrrrr 8-) Concerten van de LIU-tour zijn behoorlijk schaars, en zo geweldig vind ik de band niet spelen. Bij de Animalize en Asylum-tour spelen ze de meeste nummers gewoon VEEL en VEEL te snel, en té veel solo's, de Crazy Nights-tour was wel weer leuk, omdat ze toen meer jaren 70 nummers gingen doen.

Stratman70
30 augustus 2004, 20:30
Ik vind "Do You Love Me?" tijdens de "Destroyer"-tour helemaal geweldig. Gene zingt de backing vocals dan "full demon mode". Super :D
PRECIES!!!!!


Van 1975 tot 1979 zijn ze best aardig, van de Dynasty-tour zul je niet veel vinden, maar de "Unmasked"-tour was wel weer goed. "Is That You" en "You're All That I Want" live... rrrrrr 8-) Concerten van de LIU-tour zijn behoorlijk schaars, en zo geweldig vind ik de band niet spelen. Bij de Animalize en Asylum-tour spelen ze de meeste nummers gewoon VEEL en VEEL te snel, en té veel solo's, de Crazy Nights-tour was wel weer leuk, omdat ze toen meer jaren 70 nummers gingen doen.

Ik ben vooral in de hele oude opnames geïnteresserd. Ik hoop dat ze inderdaad dat concert at The Daisy's eens uitbrengen.

Ik bedenk me nu opeens dat ik ergens de eerste demo opnames (Eddie Kramer) van Kiss ergens op cassette heb staan, maar weet niet meer waar ik die heb. Heb zoveel bandjes....

Ik kocht ooit het cd singletje van Unholy en daar staan ook twee soort 'demo-achtige' opnames op van Deuce en Strutter (en Eric Singer en Bruce) en helemaal nagespeeld zoals ze die vroeger speelde, waarbij Gene ook ongeveer zo zingt zoals hij op het eerste album zong, heel apart. En Bruce de eindsolo net even wat beter en mooier speelt dan Ace, maar Eric toch niet kan tippen aan Peter's werk.

THW
30 augustus 2004, 20:33
Waarom werd Eric's salaris gehalveerd?
te weinig geld :-? , met andere woorden: Paul en Gene kregen niet zoveel als ze gewend waren, dan maar op de drummer bekostigen, Vinnie Vincent ook trouwens hoor
Bruce Kullick kreeg volgens mij ook niet zo veel geld als huurling op de Anamalize tour :-?

Pete Townshend
30 augustus 2004, 21:04
Ik kocht ooit het cd singletje van Unholy en daar staan ook twee soort 'demo-achtige' opnames op van Deuce en Strutter (en Eric Singer en Bruce) en helemaal nagespeeld zoals ze die vroeger speelde, waarbij Gene ook ongeveer zo zingt zoals hij op het eerste album zong, heel apart. En Bruce de eindsolo net even wat beter en mooier speelt dan Ace, maar Eric toch niet kan tippen aan Peter's werk.

Ik dacht dat op de single van "Unholy" de échte demo's van "Deuce" en "Strutter" stonden :???:



Waarom werd Eric's salaris gehalveerd?
te weinig geld :-? , met andere woorden: Paul en Gene kregen niet zoveel als ze gewend waren, dan maar op de drummer bekostigen

Tijdens de "Crazy Nights"-tour en "Hot In The Shade"-tour hadden ze een toetsenspeler, Gary Corbett, achter de schermen. Wanneer ze genoeg geld hadden, ging Corbett mee voor een "leg" van een toer, hadden ze te weinig geld, dan bleef Corbett thuis.

FRANSVANDEGRAAF
30 augustus 2004, 21:25
Volgens mij is Live in Las Vegas een bootleg, vandaar de crappy kwaliteit.
Ik geloof dat Kiss er zelf ook achteraan zit om ze uit de handel te krijgen.

Pete Townshend
30 augustus 2004, 21:44
Volgens mij is Live in Las Vegas een bootleg, vandaar de crappy kwaliteit.
Ik geloof dat Kiss er zelf ook achteraan zit om ze uit de handel te krijgen.

"Live In Las Vegas" is geen bootleg. Het is gewoon uitgebracht door een bedrijf dat te maken had met die Pixelon i-Bash toestand, waar dat concert voor bedoeld was. Ja, natuurlijk is KISS er niet tevreden mee, maar veel kunnen ze er toch niet tegen doen.

Trouwens, er verschijnt weer een nieuwe verzamel-cd, getiteld KISS GOLD 1974-1982, en er zit een bonus-DVD bij. Eerst maakten ze de fans lekker met: "beeldmateriaal en backstage materiaal tussen 1974 en 1987".

Wat denk je dat het is?

EXPOSED!!

Die video uit 1987, waar Gene en Paul de pimps uithangen in dat veel te dure huis! :-? In plaats dat ze eens écht iets nieuws uitbrengen, krijg je weer zo'n re-re-re-re-re-release. :-(

Stratman70
31 augustus 2004, 12:40
Hé Pete,

Misschien zou je toch wel gelijk kunnen hebben over die demoversies. Ik heb nog eens geluisterd en het klinkt erg authentiek inderdaad. Ik heb me denk ik vooral laten afleiden door het hoesje (1992 produced by Simmons & Stanley), terwijl het dus uit 1973 komt en destijds volgens mij geproduceerd werd door Eddie Kramer.
Ik vind Ace daar technisch erg goed op, met name op het einde bij Deuce (ik dacht echt dat dat Bruce was). De betreffende demo is ook wereldberoemd onder Kissfans.... en terecht. Sommige dingen zijn beter als op het uiteindelijke album.

Pete Townshend
31 augustus 2004, 15:49
Sommige dingen zijn beter als op het uiteindelijke album.

Die hele demo is beter dan het album. Dat eerste album heeft goeie songs, maar gottegod, wat klinkt het gedateerd. "Deuce" heeft de impact van een langsglijdende slak, en "Firehouse" zeilt ook vooruit met de zeilen halfstok. De demo's, ook die in de Bell Sound Studios (die op de box-set staan), klinken ruwer en harder. Maar ja, dan moesten ze wel eens beter gemixt worden. Al die "tape hiss" maakt het niet erg spectaculair.

Wat ik me ook wel es afvraag, "KISS", "Hotter Than Hell" en "Dressed To Kill" zijn binnen een jaar verschenen. Waarom klinkt "Hotter Than Hell" zo ontiegelijk k*t!?

Stratman70
31 augustus 2004, 16:32
Dat is natuurlijk met opzet zo geproduceerd, die sound. Elk album moest anders klinken en dat vind ik zo gaaf aan die albums; ze hebben echt allemaal een eigen geluid. HTH is wat overgeproduceerd en ik vind het schitterend klinken juist. Heel bizarre sound.

Ik vind de mix van Dressed To Kill bijv. slechter. De gitaren hadden wel ietsje vetter in de mix mogen zitten, juist omdat de sound van de gitaren zo supergaaf is.

Destroyer klinkt het meest 'eng' en ook erg sfeervol (ik weet nog hoe spannend ik de hoes vond als 9 jarig manneke, terwijl ik naar het introstukje van Detroit Rock City zat te luisteren. Ik verstond geen engels, maar hoorde 'police' en zag allemaal vuur en puin op de hoes.... nou dat was wat!!!! :D
Rock 'n roll over vind ik het vets klinken.
Love Gun klinkt ook vet, maar wat speelser.
Daarna vond ik de albums qua productie niet echt bijzonder meer, met uitzondering van The Elder.
Lick It Up vond ik beter klinken dan Creatures en Animalize erg vet, maar wat meanstream voor die tijd. Unholy klinkt geweldig en COS is helemaal te gek qua productie. PS is teveel gespeeld op save, waardoor weinig eigen identiteit.

fenderfreak
1 september 2004, 14:07
Het nadeel van die eerste drie albums van Kiss is dat de helft goed is en de rest gewoon kut. Nummers als Love Theme..., Kissin' Time, Mainline, Anything for my Baby...
Kiss moest in die dagen in no-time een heel album schrijven waardoor de kwaliteit niet altijd even consistent was. Veel nummers dateren ook van de Wicked Lester-periode (She, Love her all I can).
Wat dat betreft kun je volstaan met Alive!, die klinkt beter en met de sterkste nummers.
Als long-time kiss-fanaat hebben die eerste drie albums voor mij wel sentimentswaarde en ik draai ze nog regelmatig, maar ze zitten vol met fillers (met name de B-kant van KISS en HTH).

Stratman70
1 september 2004, 14:35
Tja, ik denk dat Kiss in latere periodes ook albums heeft uitgebracht met 50% aan fillers en zo'n album als Unmasked was gewoon één grote filler (al staan er wel WAT aardige nummertje op). En 'Killers' was dan wel een verzamelaar, maar ook met 4 nieuwe fillers.
Psycho Circus is om te janken gewoon: zitten ze bij de persconferenties iedereen wijs te maken over 'the magic is back', maar op het album staan alleen maar 3 toppertjes ofzo en de rest zijn volgens mij ook gewoon fillers. Of zijn misschien niet zo bedoeld, maar ik vind ze zo slecht, dat ik ze automatisch als filler bestempel.

Ik vind Psycho Circus, From Within (of hoe dat nummer ook heten mag), Into The Void en Journey Of A 1,000 years de beste nummers. Nummers als Dreamin' enzo zie ik toch echt niet als Kissnummers. dat zijn Paul Stanley nummers en horen op zijn solo cd thuis. Al is het maar omdat het ook niet door Kiss ingespeeld werd: Ace is op dat nummer niet te horen, maar Bruce Kulick speelt erop mee en heeft het ook meegeschreven dacht ik. Dat soort dingen vind ik jammer.

THW
1 september 2004, 15:50
Zelf draai ik het liefst: Revenge, COS en Creatures....
Gewoon om de hardere rand die der aan die albums zit, Destroyer is leuk maar na een tijdje word je die "Klassiekers" toch wel echt zat en zet ik gauw weer ff Warmachine op i.p.v God Of Thunder.....
Ik moet wel zeggen dat elk Kiss album niet echt helemaal goed is
Zo vind ik "great exepations"een kolere nummer op Destroyer
Zo komt het er toch op neer dat het enigste album dat in zijn geheel goed is: Dynasty is

Pete Townshend
1 september 2004, 16:05
Het nadeel van die eerste drie albums van Kiss is dat de helft goed is en de rest gewoon kut. Nummers als Love Theme..., Kissin' Time, Mainline, Anything for my Baby...

"Anything for my Baby" vind ik dan weer een leuk nummer. Voor de afgelopen tour speelden ze dit nummer vaak tijdens sound-checks. Jammer dat ze het niet tijdens het "echte" concert speelden. Simpel, á la "C'Mon And Love Me", maar toch leuk. En KUT vind ik een groot woord voor de fillers.


maar ze zitten vol met fillers (met name de B-kant van KISS en HTH).

B-kant van "KISS" -> Deuce, Black Diamond, 100.000 Years, Kissin' Time en Love Theme From KISS. Slechts 2 van de 5 zijn fillers, IMO.

B-kant van "HTH"-> All The Way, Watchin You, Mainline, Comin Home, Strange Ways. IMO is alleen "Mainline" een filler. "Comin Home" kwam pas tot leven in 1995 tijdens de Konvention Tour. Fijn nummer. "All The Way" vind ik ook een geweldig nummer, zeker als je de live-versie uit 2004 hoort.


Tja, ik denk dat Kiss in latere periodes ook albums heeft uitgebracht met 50% aan fillers en zo'n album als Unmasked was gewoon één grote filler (al staan er wel WAT aardige nummertje op).

Over het algemeen vind ik "Unmasked" best een leuke plaat. Fillers IMO zijn: "Easy As It Seems", "What Makes The World Go Round?", "Naked City" en "Tomorrow". De rest vind ik bést te pruimen.


In 'Killers' was dan wel een verzamelaar, maar ook met 4 nieuwe fillers.

3... "I'm A Legend Tonight" vind ik een fijn nummer 8-)


Al is het maar omdat het ook niet door Kiss ingespeeld werd: Ace is op dat nummer niet te horen, maar Bruce Kulick speelt erop mee en heeft het ook meegeschreven dacht ik. Dat soort dingen vind ik jammer.

Inderdaad. Er is maar één nummer op die CD die door de originele line-up gespeeld wordt, en dat is "Into The Void". Ik vind het jammer dat "It's My Life" en "In Your Face" er niet opstonden. Die twee nummers alleen al zijn beter dan die meuk die er nu opstaat. Ik bedoel: "You Wanted The Best", wat een ontiegelijk kut nummer, "Dreamin'", verschrikkelijk, ja, en dan blijft er niet veel over he.. Oh, "Raise Your Glasses" vond ik ook nog wel aardig.

Pete Townshend
1 september 2004, 16:39
Destroyer is leuk maar na een tijdje word je die "Klassiekers" toch wel echt zat en zet ik gauw weer ff Warmachine op i.p.v God Of Thunder.....

ook omdat de klassiekers bijna élke tour gespeeld worden ben je ze al snel zat. Als ik nummers van "Destroyer" draai, zijn het meestal live-versies. Een live-versie van "Shout It Out Loud" blaast de studio-versie compleet aan flarden.


Zo komt het er toch op neer dat het enigste album dat in zijn geheel goed is: Dynasty is

Mwah... ik vind "Dirty Livin", "Magic Touch" en "Save Your Love" niet echt denderend. RARO komt dichter in de buurt. Enige mindere nummer is daar op "Baby Driver" (alweer van Peter Criss). "Hard Luck Woman" is ook niet een van mijn favorieten, maar dat kun je niet als filler bestempelen aangezien het een redelijke hit was

Stratman70
2 september 2004, 12:15
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Ik vond nummers als Baby Driver en Dirty Livin'altijd heerlijk.
Peter kan door alleen al zijn manier van drummen een nummer al zeer interessant maken vind ik.

Pete Townshend
3 september 2004, 15:42
http://www.kissfanshop.de/Photos/1994/PaulliveMORBrazil.JPG

Van de non-make-up jaren vond ik de band tussen 1992 en 1994 qua imago het coolst. Gene zag er echt intimiderend uit, Paul was helemaal de mán op het podium. Daar was-ie gewoon een coole frontman, terwijl als hij de make-up op heeft, loopt-ie als een she-male te huppelen. Ook vette live-shows toen, met dat exploderende Statue of Liberty. Alleen day "Star-Spangled Banner" op het einde vond ik niks.

http://www.kissfanshop.de/Photos/1992/Alex/Kiss20.JPG

http://www.kissfanshop.de/Photos/1992/Alex/Kiss6.JPG

THW
3 september 2004, 18:40
http://www.kissfanshop.de/Photos/1994/PaulliveMORBrazil.JPG

Van de non-make-up jaren vond ik de band tussen 1992 en 1994 qua imago het coolst. Gene zag er echt intimiderend uit, Paul was helemaal de mán op het podium. Daar was-ie gewoon een coole frontman, terwijl als hij de make-up op heeft, loopt-ie als een she-male te huppelen. Ook vette live-shows toen, met dat exploderende Statue of Liberty. Alleen day "Star-Spangled Banner" op het einde vond ik niks.

http://www.kissfanshop.de/Photos/1992/Alex/Kiss20.JPG

http://www.kissfanshop.de/Photos/1992/Alex/Kiss6.JPG
dikke +1!
Ze zagen er toen tenminste uit of ze "Aditude" hadden 8-)
Qua muziek werd het ook steeds beter met Revenge en COS enzo
Het was natuurlijk wel weer leuk dat de originele KISS leden bij elkaar kwamen maar ik vind het wel echt dat Bruce Kullick en Eric Singer er genadeloos er uit zijn gegooit
Bruce Kullick wilde daarom sindsdien niks meer met KISS te maken hebben, hij had een tijdje terug zelfs de kleren die hij tijdens de tours droeg verkocht aan de hoogste bieder

Pete Townshend
3 september 2004, 19:02
Ik vind het wel echt dat Bruce Kullick en Eric Singer er genadeloos er uit zijn gegooid

Dat is zo ja. Gelukkig is Eric Singer er nu weer bij 8-)


Bruce Kullick wilde daarom sindsdien niks meer met KISS te maken hebben, hij had een tijdje terug zelfs de kleren die hij tijdens de tours droeg verkocht aan de hoogste bieder

Is dat zo? Dat wist ik niet. Maar hij werkt nog wel mee aan KISS expo's en zo. :???: En misschien zat hij een beetje in geldnood dat hij al zijn kleren verkocht heeft. :D

THW
3 september 2004, 19:15
Ik vind het wel echt dat Bruce Kullick en Eric Singer er genadeloos er uit zijn gegooid

Dat is zo ja. Gelukkig is Eric Singer er nu weer bij 8-)


Bruce Kullick wilde daarom sindsdien niks meer met KISS te maken hebben, hij had een tijdje terug zelfs de kleren die hij tijdens de tours droeg verkocht aan de hoogste bieder

Is dat zo? Dat wist ik niet. Maar hij werkt nog wel mee aan KISS expo's en zo. :???: En misschien zat hij een beetje in geldnood dat hij al zijn kleren verkocht heeft. :D
Ik zag het een tijdje terug op www.KISSfreaks.com, het was aan de hoogste bieder
Het is toch Bob Kullick die altijd aan de expo's meedoet? of dan toch z'n broer :???: , ik weet het niet idd, kan best wat je zegt maar ik heb altijd gedacht dat hij niks meer met KISS temaken wou hebben.

Ik had trouwens nog een leuke vergelijking tussen de "2" Gene Simmons'
http://www2.100mb4free.de/kissfanshop/Photos/1975/neu/Genelive10.JPG
http://www.kissfanshop.de/Photos/1994/Alex/Gene3.JPG

Ik vind die 2e eerlijk gezegd meer "Demon"

FRANSVANDEGRAAF
4 september 2004, 04:07
Gene en Bruce hebben elkaar twee weken geleden nog gezien, en dat was afgesproken.

Ik ga meer voor de make-up day's/superhero gedoe 8-)

THW
4 september 2004, 10:18
Gene en Bruce hebben elkaar twee weken geleden nog gezien, en dat was afgesproken.

Oh ok dan had ik het mis, zeker geld tekort dan als hij z'n spullen verkoopt

hmmm, mischien een goed teken dat Bruce Kullick met Gene heb afgesproken, mischien kicken ze dan eindelijk Thayer eruit en brengen ze Kullick weer terug :)

the joshua tree
4 september 2004, 20:55
Het lijkt wel een voetbalteam dat Kiss!

Pete Townshend
4 september 2004, 21:52
Het lijkt wel een voetbalteam dat Kiss!

Ja, en het team blijf je toch altijd supporten, ongeacht wie er op het veld staat, niet? :D

fenderfreak
6 september 2004, 13:19
http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/2001/Nico/Aceliveclose.JPG

Hier wordt ik dan wel weer een beetje treurig van...

THW
6 september 2004, 14:49
http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/2001/Nico/Aceliveclose.JPG

Hier wordt ik dan wel weer een beetje treurig van...
ja zo'n rood kruisje is echt een aanzicht om van te huilen!

fenderfreak
6 september 2004, 15:29
:???:

THW
6 september 2004, 15:39
:???:
Ik zag de foto niet, nu nog steeds niet trouwens maar via de link wel

Het is idd treurig, hij is nu weer aan de drank dus het zal er nu wel veeeeeeeel erger uitzien

Pete Townshend
6 september 2004, 18:55
Mwah, ik ben laatst een zeer recente foto van Ace tegengekomen. Zag er redelijk gezond uit voor zijn doen, had alleen een ringbaardje - zag er iets minder uit. Het schijnt dat-ie juist niet meer in KISS zit, omdat hij onder andere aan het proberen was van de drank af te komen. Toen gingen er ook geruchten dat hij zich kaal geschoren had. Nogmaals, op die recentere foto zag hij er beter uit dan die wat hierboven stond.

THW
6 september 2004, 20:55
Mwah, ik ben laatst een zeer recente foto van Ace tegengekomen. Zag er redelijk gezond uit voor zijn doen, had alleen een ringbaardje - zag er iets minder uit. Het schijnt dat-ie juist niet meer in KISS zit, omdat hij onder andere aan het proberen was van de drank af te komen. Toen gingen er ook geruchten dat hij zich kaal geschoren had. Nogmaals, op die recentere foto zag hij er beter uit dan die wat hierboven stond.
Hmm, kan je me die foto laten zien?

Ik heb al een hele tijd niks meer van Ace gehoort of gezien, echt zonde dat zo'n gitarist echt gewoon een beetje niks gaat zitten doen (op gitaar gebied dan want hij heeft wel in een film gespeelt)

Pete Townshend
6 september 2004, 22:11
Hmm, kan je me die foto laten zien?

Ben hem aan het zoeken, als ik hem gevonden heb zet ik hem hier wel neer.


Ik heb al een hele tijd niks meer van Ace gehoort of gezien, echt zonde dat zo'n gitarist echt gewoon een beetje niks gaat zitten doen (op gitaar gebied dan want hij heeft wel in een film gespeelt)
In 2002 heeft-ie een compleet nieuwe studio laten bouwen, naar het schijnt.


http://mitglied.lycos.de/hinkyonline/

Hier kun je een interview met Gene downloaden, plus er staat beeldmateriaal op van het "laser incident" in Kiel (1999)

Pete Townshend
6 september 2004, 22:30
Eindelijk... :)


http://img78.photobucket.com/albums/v280/kissnews/AceVH1.jpg

Stratman70
6 september 2004, 23:22
Eindelijk... :)


http://img78.photobucket.com/albums/v280/kissnews/AceVH1.jpg

All American man!!!!!!!!!!!!

THW
7 september 2004, 09:58
Eindelijk... :)


http://img78.photobucket.com/albums/v280/kissnews/AceVH1.jpg
Hmmm, ik denk dat de meeste rimpels niet kan zien door die baard....
Naja, het ziet er idd beter uit dan op die andere foto, een stuk gezonder

FRANSVANDEGRAAF
7 september 2004, 11:19
Iemand vroeger ook naar KISS meets the phantom of the park geweest als kind?

Ik wel, ik was negen jaar, en heb hem in de bioscoop gezien met een verjaardagsfeestje van een vriendje uit mijn klas.

Het verhaal speelt zich grotendeels af op de kermis.

Een gekke proffesor laat een paar gekloonde nepkissleden optreden en
houdt de echte leden vast in zijn laboratorium.
Gelukkig bezitten catman, starchild, demon, en space ace verborgen krachten, en toveren kunnen ze ook. 8-)

De nepkissleden zorgen voor een slechte naam. :evil:
De nep kissers zetten een vrij negatief concert neer, en nog andere ellende voeren ze uit, en natuurlijk krijgen de echte leden de schuld.

Als kind een leuke film, maar nu wel erg saai om te zien.

Pete Townshend
7 september 2004, 17:34
De fragmenten die ik er van gezien heb maakten me niet enthousiast. En als ik hoor hóe ze de film hebben opgenomen ("when I was doing my lines, I didn't even know how the story would end... Someone would shout you your line, and if you didn't blow it, that was a take"), al helemaal niet.

FRANSVANDEGRAAF
7 september 2004, 18:19
Nee, hij is ook niet echt aan te bevelen. Beetje erg langdradig en teenybopper..
Maar voor kinderen is hij geweldig.

Stratman70
8 september 2004, 11:22
Detroit Rock City vind ik wel een aardige film om één keertje te zien en daarna nooit meer, maar die gaat eigenlijk meer over Kiss, dan MET Kiss.

Pete Townshend
8 september 2004, 18:52
Detroit Rock City vind ik wel een aardige film om één keertje te zien en daarna nooit meer, maar die gaat eigenlijk meer over Kiss, dan MET Kiss.

Ja precies. Erg saaie film.

THW
10 september 2004, 22:44
Wat vonden jullie eigenlijk van Vinnie Vincent?

Dan heb ik het meer over zijn muzikale talenten dan over zijn karakter, want hij was op zijn zachts gezegd een klootzak

http://www.kissdominion.com/VIN1MEM.JPG

Ik vond em gewoon een goeie gitarist waarschijnlijk de beste gitarist die kiss ooit heb gehad
Ik vond de VV invasion ook beter dan KISS toen der tijd

Pete Townshend
10 september 2004, 22:57
Wat vonden jullie eigenlijk van Vinnie Vincent?
Ik vond em gewoon een goeie gitarist waarschijnlijk de beste gitarist die kiss ooit heb gehad.

Die vraag hebben we eerder in het topic ook al gehad, maar ik vind het een slechte keus geweest om hem als de vervanger van Ace in te zetten. Hij heeft wat aardige nummers geschreven ja, maar als ik hem zie en hoor spelen word ik doodnerveus.

Richwoodje
10 september 2004, 23:44
Wat vonden jullie eigenlijk van Vinnie Vincent?

Dan heb ik het meer over zijn muzikale talenten dan over zijn karakter, want hij was op zijn zachts gezegd een klootzak

http://www.kissdominion.com/VIN1MEM.JPG

Ik vond em gewoon een goeie gitarist waarschijnlijk de beste gitarist die kiss ooit heb gehad
Ik vond de VV invasion ook beter dan KISS toen der tijd

Hij heeft van alle KISS-leden de slechtste clownschmink :lol:

Pete Townshend
11 september 2004, 18:26
Hij heeft van alle KISS-leden de slechtste clownschmink :lol:

De "Egyptian Warrior" was geloof ik ontworpen door Paul. Maar ik vind er niet zo veel aan.

THW
14 september 2004, 18:29
Hij heeft van alle KISS-leden de slechtste clownschmink :lol:

De "Egyptian Warrior" was geloof ik ontworpen door Paul. Maar ik vind er niet zo veel aan.
Op zich was het pakkie nog wel grappig, maar het is idd het gaarste kiss makeup ooit


Nog een leuk stripje trouwens:

http://tinypic.com/547ew
:-D

fenderfreak
15 september 2004, 12:27
http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1974/neu/Ace8.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1974/neu/Ace10.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1975/neu/Acelive4.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1976/Acelive5.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1977/Acelive14.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1979/Acelive7.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1981/Acelive2.JPG

Effe 'n tribute'tje...

THW
15 september 2004, 18:19
http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1974/neu/Ace8.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1974/neu/Ace10.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1975/neu/Acelive4.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1976/Acelive5.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1977/Acelive14.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1979/Acelive7.JPG

http://kissfanshop.ki.funpic.de/Photos/1981/Acelive2.JPG

Effe 'n tribute'tje...
Grappig, je zou het helemaal afmaken met Ace uit de Frehley's Comet tijd, en 1 van de reunion tour

THW
15 september 2004, 20:32
Ik heb nog een klein vraagje voor jullie:

Ik had laatst de dvd van "Kiss My Ass" in de plaatselijke platenwinkel gezien, nou vroeg ik me af:

Is dit nou een goeie dvd?

Pete Townshend
15 september 2004, 21:30
Ik heb nog een klein vraagje voor jullie:

Ik had laatst de dvd van "Kiss My Ass" in de plaatselijke platenwinkel gezien, nou vroeg ik me af:

Is dit nou een goeie dvd?

Mwah... dr zitten wat vintage concertbeelden op, o.a. van RADIOACTIVE, NEW YORK GROOVE en MOVE ON (Largo 79), DO YOU LOVE ME (New York 77), SHOCK ME en HOOLIGAN (Houston 77), SHE en BLACK DIAMOND (Detroit 76)

De kwaliteit van de beelden is niet altijd even geweldig. TAKE ME is opgenomen bij een sound-check op 10 kilometer afstand, dus je ziet bijna niks. I LOVE IT LOUD van een Italiaanse TV-uitzending is ronduit slecht. Daarnaast wat materiaal over de bands die KISS-nummers gecoverd hebben, o.a. Anthrax en Gin Blossoms.

Voor de rest kijk ik de DVD niet vaak.

fenderfreak
16 september 2004, 11:41
Ik vind het juist een hele goede dvd...

Zoveel dvd's met vintage-spul van Kiss zijn er niet.
Tenzij je een gigantische collectie bootlegs hebt met complete concerten uit de jaren '70 is dit echt de beste!

Black Diamond, She, Shock Me, Parasite, C'mon and love me, Radioactive...geweldig!

En dat de beeldkwaliteit niet super is, vind ik geen drama. Voegt juist wel iets toe (de zwart/wit-opname uit de Hotter Than Hell-periode maakt het juist nog cooler!)

FRANSVANDEGRAAF
16 september 2004, 18:01
Mischien niet helemaal objectief, maar ik vind hem heel tof.

1- Livenummers die van de beeldbuis knallen.
2- Kiss reclames uit de seventees
3- Kiss interviews
4- Saturdaynight live/ parodie
5- Beelden uit de studio met alle leden die elkaar filmen
6- Tour rehearsel black/white
7- uitleg over stage design, lp design.
8- de fans
9- foto's uit de jaren zeventig
10- kiss conventions

Live
parasite 1975 live black/white
do you love me 77 live
radioactive 79 live
move one 79 live
love gun 92 live
ny groove 79 live
she/ antrax
makin love 77 live
cristeen sixteen/ gin blossems
i love it loud 82 tv italia
c'mon and love me 76 live
hooligan 77 live
shock me 77 live
I 81 studio 54
take me rehearsel 76 black/white
she 76 live
black diamond live

Pete Townshend
16 september 2004, 18:36
Mischien niet helemaal objectief, maar ik vind hem heel tof.
2- Kiss reclames uit de seventees
Die zijn leuk om es een keer gezien te hebben.



3- Kiss interviews
Die vallen ook best tegen.



4- Saturdaynight live/ parodie
Deze vind ik slaapverwekkend. Te langdradig en niet grappig.



6- Tour rehearsel black/white
Zo speciaal vind ik deze ook weer niet, want de kwaliteit is zeer matig. Begrijp me goed, ik heb niks tegen een ietwat slechtere kwaliteit, maar er is zoveel BETER materiaal in die kluizen van KISS, dat ik dit moeilijk te accepteren vind.



7- uitleg over stage design, lp design.
Ja, Gene wappert wat met tekeningen, leuk om es een keer gezien te hebben ja.



9- foto's uit de jaren zeventig
Die vind je ook overal op internet.



do you love me 77 live
radioactive 79 live
move on 79 live
love gun 92 live
ny groove 79 live
Deze zijn erg goed. Vooral bij NEW YORK GROOVE als ze allemaal straatnamen gaan roepen (Harlem! 42nd Street!). LOVE GUN erg goed. DO YOU LOVE ME is hypnotiserend.


makin love 77 live
Leuk


i love it loud 82 tv italia
Oke, dit kijk je 1 x.



c'mon and love me 76 live
Wel leuk, volgens mij hebben ze ondertussen het hele concert versnipperd op DVD's uitgebracht. Alleen "Ladies in Waiting" mis ik nog ergens.



hooligan 77 live
shock me 77 live
I 81 studio 54
Erg goed



take me rehearsal 76 black/white
Hier doe je me echt geen plezier mee.



she 76 live
black diamond live
Aardig.

FRANSVANDEGRAAF
17 september 2004, 03:11
Ja, ik ben niet helemaal objectief... :-D ...Maar goed, voor die 40 guldentjes is het een mooi document. (VHS)
Grappig moment in I LOVE IT LOUD voor de Italiaanse tv, is als Paul zijn gitaar volledig mist bij het aanslaan.
De gitaar hield hij namelijk omhoog, en hij slaat volledig in het luchtledige op middelhoogte.... oeps :lol:

(You're still the greatest Paul) 8-)

Pete Townshend
17 september 2004, 21:09
Ik vind de kneuzigheid van Paul op "In Vegas" wat erger. Dan probeert hij de gitaar kapot te slaan tegelijkertijd met de explosies, wat hem dus totaal niet lukt. Dan zwaait hij de gitaar richting de grond, maar dan is hij weer te laat, dus stopt-ie halverwege weer, slaat hem dan wél tegen de grond, maar dan is er weer geen explosie.. kortom, het ziet niet uit.

Paultje-k
8 oktober 2004, 17:10
Hoe doet Gene Simmons dat bloed-uit-zijn-bek-gedoe eigenlijk :-? ??

Pete Townshend
8 oktober 2004, 18:15
Hij neemt gewoon een mix van yoghurt, rode kleurstoffen en nog wat spul (ik heb ooit een keer het precieze recept gelezen, maar het verandert ook wel es) in zijn mond, en laat dat uit zijn mond lopen. In de jaren 70 was het "bloed" iets dikker dan tegenwoordig.

Af en toe is het spul blijkbaar erg smerig, vooral tijdens de laatste tours zie je hoe Gene met zijn vingers zijn tong afveegt en vaak is het bloed bij zijn mond alweer helemaal weggeveegd als hij weer op de grond staat.

Pete Townshend
9 oktober 2004, 21:11
http://img47.exs.cx/img47/7828/bloodgene.gif

THW
12 oktober 2004, 18:14
http://img47.exs.cx/img47/7828/bloodgene.gif
:-D

THW
12 oktober 2004, 20:13
Heel leuk interview gevonden:
http://kissfaq.com/multimedia/audio/tom3.mp3

"George, Peter, Ace, Paul" :-D

fenderfreak
13 oktober 2004, 13:59
Hé, Thajan... hang jij tegenwoordig ook rond op dat nieuwe Kiss-forum?
Mijn nick daar is Parasite! Altijd goed om een oude bekende tegen te komen in den vreemde!

:D

THW
13 oktober 2004, 14:30
Hé, Thajan... hang jij tegenwoordig ook rond op dat nieuwe Kiss-forum?
Mijn nick daar is Parasite! Altijd goed om een oude bekende tegen te komen in den vreemde!

:D
Yep ik heet daar ook heeeeeel origineel Thajan :-D
Altijd grappig om elkaar tegen te komen :)

Paultje-k
13 oktober 2004, 15:03
GENE SIMMONS'S BLOOD RECIPE

Ingredients:

6 Eggs, shells and all
1/2 Cup Strawberry yogurt
1/3 Cup cottage cheese (preferably with pineapples)
4 Squirts red food coloring
1/2 Cup extra thick maple syrup
3 Heaping tablespoons corn starch


Directions:
In a two quart saucepan, combine eggs (shells and all), strawberry yogurt, cottage cheese, maple syrup and corn starch.

Heat over low flame for 15 minutes, stirring frequently.


Add red food coloring, stir, and cover.

Cook on low flame for 5 minutes, or until mixture takes on a thick consistency.

hmm :) lijkt me wel eens cool om proberen te maken :)

Static-M
15 oktober 2004, 16:06
Right eieren met schi :???: :roll:

Pete Townshend
15 oktober 2004, 17:26
Right eieren met schi :???: :roll:

Schi?

Static-M
20 oktober 2004, 19:44
schil dus :P

Pete Townshend
20 oktober 2004, 22:22
Oh, ik dacht al aan een of ander Chinees spul..

fenderfreak
21 oktober 2004, 15:18
Ach ja, over Kiss ben ja na twaalf pagina's wel uitgeluld...





:(

Pete Townshend
21 oktober 2004, 21:02
Nee hoor... Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe DVD die ergens rond december zou moeten uitkomen, en naar Pauls solo plaat. Volgens mij wordt die plaat echt helemaal te gek.

Stratman70
23 oktober 2004, 20:20
Hé, Thajan... hang jij tegenwoordig ook rond op dat nieuwe Kiss-forum?
Mijn nick daar is Parasite! Altijd goed om een oude bekende tegen te komen in den vreemde!

:D

Hier nog ééntje: daar heet ik Space Trucker

THW
23 oktober 2004, 21:18
Hé, Thajan... hang jij tegenwoordig ook rond op dat nieuwe Kiss-forum?
Mijn nick daar is Parasite! Altijd goed om een oude bekende tegen te komen in den vreemde!

:D

Hier nog ééntje: daar heet ik Space Trucker
Aha dan toch, je maakte in je suggesties al een voorbeeld van dit forum
Nog een bekende :)

Pete Townshend
23 oktober 2004, 21:39
Ik heb ook een paar keer op dat forum rondgekeken, maar ik vind er niet zo veel aan. Geen echte interessante topics, en topics als "Wie is je favoriete KISS-lid?" of "Wat is je favoriete KISS-album?" heb ik al duizenden keren eerder gezien :roll:

Pete Townshend
28 oktober 2004, 16:47
Dit is wel een leuk forum, van Stratman70!

http://com4.runboard.com/bnederlandskissfanforum

Het moet nog groeien, maar het is er nu al gezellig 8-)

Stratman70
28 oktober 2004, 16:59
Ha...heel goed! Thanx!!!

Pete Townshend
29 oktober 2004, 19:47
8-) KISS is presently working hard on the DVD featuring two shows recorded earlier this year on the 2004 Rock The Nation world tour. 8-)

Paultje-k
29 oktober 2004, 20:04
Wie drumt er nu eigenlijk bij KISS? ik hoorde dat een eenovandere Eric Singer nu bij KISS drumt?! :-?

THW
29 oktober 2004, 20:34
8-) KISS is presently working hard on the DVD featuring two shows recorded earlier this year on the 2004 Rock The Nation world tour. 8-)
Ik heb het gehoort de lijst van nieuwe liedjes staat ergens een paar pagina's terug in dit topic

@ Paultje K: Eric Singer ja, hij zat ook al bij kiss in de periode 1991-1995, net voor de reunie tour dus

Pete Townshend
29 oktober 2004, 20:53
8-) KISS is presently working hard on the DVD featuring two shows recorded earlier this year on the 2004 Rock The Nation world tour. 8-)
Ik heb het gehoort de lijst van nieuwe liedjes staat ergens een paar pagina's terug in dit topic

Vraag ik me af of het een dubbel-dvd wordt (aangezien er staat "featuring two shows"). Of ze bedoelen hier mee dat ze nummers van twee shows gepakt hebben. Ik heb het optreden van Washington (dat gefilmd werd) op CD. Erg goed.


@ Paultje K: Eric Singer ja, hij zat ook al bij kiss in de periode 1991-1995, net voor de reunie tour dus

Singer is een erg goede drummer en de juiste man binnen KISS. Hij speelde ook al in Badlands, Black Sabbath, Alice Cooper en af en toe bij Queen (Amsterdam Queen's Day concert)

Pete Townshend
31 oktober 2004, 17:53
Set:

Love Gun
Deuce
Makin' Love
Lick it up
All The Way (with Tommy guitar solo)
Got To Choose
I Love It Loud
Love Her All I Can
I Want You
Parasite
Psycho Circus
War Machine (fire breathing)
100, 000 Years
Unholy (Gene bass solo)
Shout It Out Loud
I Was Made For Lovin' You
Detroit Rock City
God Gave Rock And Roll To You II
Rock And Roll All Nite


De andere show die ze gefilmd hebben had o.a. "King of The Night Time World" en "Tears Are Falling".

Pete Townshend
19 november 2004, 17:36
Er komt ook een DVD uit met de allereerste optredens van KISS uit 1973. Bill Aucoin had die opgenomen om aan de band te laten zien hoe ze er uit zagen op het podium. Toen Gene en Paul hoorden dat deze tapes nog bestonden waren ze razend enthousiast. Op deze DVD zou nog meer interessant materiaal komen.

THW
20 november 2004, 12:55
Er komt ook een DVD uit met de allereerste optredens van KISS uit 1973. Bill Aucoin had die opgenomen om aan de band te laten zien hoe ze er uit zagen op het podium. Toen Gene en Paul hoorden dat deze tapes nog bestonden waren ze razend enthousiast. Op deze DVD zou nog meer interessant materiaal komen.
klinkt goed!
Als ze nou ook nog alle Alive's op dvd zetten ben ik nog meer blij :)

Pete Townshend
21 november 2004, 16:58
Wat ik denk dat gaat gebeuren is dat je een DVD krijgt, waar Gene en Paul de hele tijd gaan vertellen dat "it was dangerous" en "It was from the street" en "our make-up changed every night"; en dat 20 keer per minuut, en tussendoor zul je dan fragmentjes zien van die optredens uit 1973. Als het écht een DVD wordt met de COMPLETE opnames, dan spring ik een gat in de lucht, maar ik vrees van niet. Of ze gooien het als een bonus op de Rock The Nation DVD, dat zie ik ook nog wel gebeuren 8-)

THW
22 november 2004, 15:43
Tja ik zie het nu al gebeuren:
'The Make up, it just happened!"
"That is the magic of KISS"
etc etc etc

Er zijn nog maar weinig fans die nog in de "magic" geloven, de Rock the Nation tour was ook maar 50% van verkocht.....

Pete Townshend
23 november 2004, 18:27
Er zijn nog maar weinig fans die nog in de "magic" geloven, de Rock the Nation tour was ook maar 50% van verkocht.....
Wel een goeie tour hoor. Ik geniet nog dagelijks van de opnames. Jammer dat Ace en Peter er niet meer bij zijn, maar deze band is GOED.

THW
26 november 2004, 10:38
Er zijn nog maar weinig fans die nog in de "magic" geloven, de Rock the Nation tour was ook maar 50% van verkocht.....
Wel een goeie tour hoor. Ik geniet nog dagelijks van de opnames. Jammer dat Ace en Peter er niet meer bij zijn, maar deze band is GOED.
dat wel ja, de band klinkt een stuk beter dan dat ze met Peter Criss en Ace Frehley deden
Hoewel tommy toch wel wat uitstraling mist

Pete Townshend
28 november 2004, 21:34
http://www.kissonline.com/features/fangallery/images/2694.jpg


Wel leuk gevonden :o 8-)

THW
28 november 2004, 21:40
http://www.kissonline.com/features/fangallery/images/2694.jpg


Wel leuk gevonden :o 8-)
yep ik had em al op het nederlandse kissforum gezien
Ik had em al eerder gezien als cartoon

FRANSVANDEGRAAF
28 november 2004, 22:36
Haha, leuk gevonden. :D