PDA

View Full Version : Ok, 19"spulletjes zijn binnen, en dan??



kokeleko
12 mei 2004, 11:15
Ok, jullie lopen allemaal warm voor een "rack", anders kom je hier niet :D

Ik zelf draai al vanaf 1991 met 19"racks, heb altijd de tijd genomen om mijn spulletjes te doorgronden, m.b.t. bediening, om evt problemen te kunnen opsporen.

Hoe zit dat bij jullie, zijn jullie allemaal op de hoogte van de beperkingen en het kunnen van je preamp/poweramp/multifx, etc.

M.a.w. haal jij het maximale uit je spulletjes?

Ben wel es benieuwd.

Jimi Hendrix
12 mei 2004, 11:25
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een (effecten)rack en heb er een tweede natuur van gemaakt om van elk apparaat te bekijken wat de mogelijkheden zijn voor wat betreft aansluitingen etc. (leve internet) Indien het apparaat niet voldoet dan ga ik het niet eens beluisteren/in overweging nemen.

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:29
Tja, wanneer haal je het maximum uit een FX-doos? Ik weet dat ik zeker nog niet het maximum haal uit mijn Mod Pro maar ik ga er de volgende weken nog maar eens lekker bij zitten om nog wat te klooien. Uit de G-Major haal ik volgens mij veel want ik gebruik heel vaak continous controller om settings te wijzigen, tap tempo en meer CCs om patches te beinvloeden.

Voor ik iets aankoop zal ik ook altijd grondig de handleidingen doornemen en alle mogelijke reviews ed lezen om me voor te bereiden.

kokeleko
12 mei 2004, 11:48
Ik bedoel ook niet het maximale aan effecten ofzo, maar meer de routings, aansluitingen , levels etc.

Kortom dat we zelf weten hoe het signaal loopt, hoe we een fatsoenlijke reverb maken of delay b.v.

Jimi Hendrix
12 mei 2004, 11:55
Ik bedoel ook niet het maximale aan effecten ofzo, maar meer de routings, aansluitingen , levels etc.

Kortom dat we zelf weten hoe het signaal loopt, hoe we een fatsoenlijke reverb maken of delay b.v.

De uitdaging is natuurlijk altijd om wat je in je hoofd hoort concreet te maken mbv de beschikbare apparatuur, iets waar je veel tijd in moet investeren. Zomaar een gforce kopen heeft natuurlijk weinig zin, je moet er wel in willen/kunnen duiken. (zie ook hieronder....;-))

wimmeltje
12 mei 2004, 12:13
Wat ik eigenlijk altijd doe voordat ik iets aanschaf is ook altijd de handleiding lezen. Soms is het niet altijd even begrijpelijk als je de unit niet bij de hand hebt maar toch altijd wel duidelijk. Ik heb ook nog niet heel veel spullen versleten behalve wat line6 pro modules en G-Force en wat rack amps wat zowel pre en poweramps. Door prive omstandigheden heb ik dus mijn voorversterker en eindversterker moeten verkopen en ik heb nu ook nog mijn switching systeem tekoop staan met mijn G-force. Als ik weer in de omstandigheden verkeer dat ik dezelfde apparatuur kan kopen zal ik het zeker doen omdat het goed werkt. Ik gebruik ook zeker niet van de G-Force alle FX-en die erin zitten. Wel gebruikte ik alle opties op de versterkers.

BTW is heb op de plee ook een mooi boek liggen om te lezen: MPX G2 User guide...

wimmeltje
12 mei 2004, 12:14
Wat ik eigenlijk altijd doe voordat ik iets aanschaf is ook altijd de handleiding lezen. Soms is het niet altijd even begrijpelijk als je de unit niet bij de hand hebt maar toch altijd wel duidelijk. Ik heb ook nog niet heel veel spullen versleten behalve wat line6 pro modules en G-Force en wat rack amps wat zowel pre en poweramps. Door prive omstandigheden heb ik dus mijn voorversterker en eindversterker moeten verkopen en ik heb nu ook nog mijn switching systeem tekoop staan met mijn G-force. Als ik weer in de omstandigheden verkeer dat ik dezelfde apparatuur kan kopen zal ik het zeker doen omdat het goed werkt. Ik gebruik ook zeker niet van de G-Force alle FX-en die erin zitten. Wel gebruikte ik alle opties op de versterkers.

BTW: heb op de plee ook een mooi boek liggen om te lezen: MPX G2 User guide...

Anavrin
12 mei 2004, 12:44
ik was er voor ik alles in huis had al (via internet) achter dat ik in ieder geval 1 kabel van achter naar voren moest aansluiten, dus dat ik een Blindplate met een gat erin moest hebben, om dat netjes af te werken, verder zijn alle dingen in m'n rackje nogal basic, dus veel valt er niet te doorgronden.

kokeleko
12 mei 2004, 12:45
BTW is heb op de plee ook een mooi boek liggen om te lezen: MPX G2 User guide...

Heb je eindelijk wat goeds te lezen :D

wimmeltje
12 mei 2004, 13:54
BTW is heb op de plee ook een mooi boek liggen om te lezen: MPX G2 User guide...

Heb je eindelijk wat goeds te lezen :D

Wie weet wat dat ooit nog gaat betekenen voor mijn rack gear...

wimmeltje
12 mei 2004, 14:02
Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een eventide:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=23573

Dit is zeker niet duur volgens mij maar Morris. Is dit dezelfde zoals jij hem hebt? Of zijn er betere? Dit is wel een SE uitvoering...

Iced Dragon
12 mei 2004, 15:17
heb al sinds september/oktober 2002 m'n 530 en G-major en heb wel een paar degelijke basisgeluiden waar ik momenteel meer dan gedoeg aan heb maar heb gewoon nog geen tijd gehad om mij er deftig mee bezig te houden. 'k Kan er dus maar heel basis(ch) mee werken. Al die parameters moet ik nog allemaal ontcijferen. Zal mij er na mijn herexamens eens mee bezighouden (Wiskunde, ook allemaal parameters...)

morris
12 mei 2004, 15:42
Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een eventide:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=23573

Dit is zeker niet duur volgens mij maar Morris. Is dit dezelfde zoals jij hem hebt? Of zijn er betere? Dit is wel een SE uitvoering...

Nee, ik heb de zwart met rode uitvoering. De H3000 S-DX. De SE is de studio uitvoering geloof ik. Ik heb alle Vai/Steve Stevens etc. presets erin.
1500 is inderdaad een normale prijs. Niet te duur. Alhoewel ze in de US voor minder gaan, ik heb er hier nog nooit een onder de 1500 gezien.

Later,
Morris

BramVersteeg
12 mei 2004, 18:15
Ik heb nauwelijks FX. Een reverb waarvan ik alle standen gebruik en een PS-2 die ik als delay gebruik. Zitten maar een paar knopjes op dus niet al te moeilijk en weinig uit te pluizen. Van mijn versterker gebruik ik ook veel verschillende standen/geluiden. Ik weet wel wat ik er mee kan maar momenteel gebruik ik nog niet alle functies. Maar wie gebruikt er nou 5 speaker uitgangen :lol:

kokeleko
13 mei 2004, 08:19
Ik weet wel wat ik er mee kan maar momenteel gebruik ik nog niet alle functies. Maar wie gebruikt er nou 5 speaker uitgangen :lol:

Het gaat er ook niet om of je alles gebruikt maar of je weet hoe de basis van je spul werkt, en wat te doen als het niet werkt.
Ik zie hier te vaak mensen dingen kopen in opwellingen en het vervolgens weer verkopen, omdat ze de tijd niet nemen om een apparaat te leren kennen.

wimmeltje
13 mei 2004, 08:31
Ik weet wel wat ik er mee kan maar momenteel gebruik ik nog niet alle functies. Maar wie gebruikt er nou 5 speaker uitgangen :lol:

Het gaat er ook niet om of je alles gebruikt maar of je weet hoe de basis van je spul werkt, en wat te doen als het niet werkt.
Ik zie hier te vaak mensen dingen kopen in opwellingen en het vervolgens weer verkopen, omdat ze de tijd niet nemen om een apparaat te leren kennen.

I am one of them...

kokeleko
13 mei 2004, 10:43
Gooi er maar een slot op :-?

wimmeltje
13 mei 2004, 10:47
Gooi er maar een slot op :-?

Why? Nou, het is niet zo dat ik meteen iets koop waarvan ik niet weet wat het doet, maar in het verleden heb ik dat zeker wel gedaan. Hierdoor heb ik zeker veel geleerd over wat ik zeker wel en zeker niet wil hebben..

Maar slot erop??

kokeleko
13 mei 2004, 10:50
Dat gebeurt nogal snel namelijk als een topic niet wordt goedgekeurd :( , door de dienst doende agent :D .

Ok maar jij hebt nogal wat gekocht en naar eigen zeggen weer te snel verkocht?

skabouter
13 mei 2004, 11:37
volgens mij ken ik mijn gear wel goed, en gebruik ik er veel van. ik krijg er erg leuke en mooie sounds uit
alleen ik heb me nog steeds niet verdiept in midi (schaam schaam schaam)

ik heb nog niet door hoe ik een wah bedien met mijn FC-200, hoe ik tap time in kan stellen, stompbox mode, pitch pedal, en om parameters realtime te veranderen met het exp pedal. snap er geen ene fuck van, meer dan patches wisselen doe ik nie................. :oops:

wimmeltje
13 mei 2004, 12:06
Dat gebeurt nogal snel namelijk als een topic niet wordt goedgekeurd :( , door de dienst doende agent :D .

Ok maar jij hebt nogal wat gekocht en naar eigen zeggen weer te snel verkocht?

Ja, als ik het zelf moet zeggen wel. Het heeft me ook veel geld gekost allemaal. Ik heb een koch powertone 1 topje gehad. verschillende marshall en mesa topjes en combo. FX pedalen waar je U tegen zegt en dan had ik nog steeds niks gevonden wat ik goed vond klinken. Huppa alles weer weg en andere spullen zoeken. En dan ging het weer weg wat soms maar een paar maanden ous was en dus nog gewoon nieuw was. Toen heb ik een VHT ultra lead gekocht en was ik verkocht. Ik had alles wat ik wel hebben. Nouja, alleen een topje en een speakerkast dan. Toen heb ik daar een G-Force bij gekocht. Top ingeruild voor de Gp3 en 2:90:2 eindtrap. Line6 mod modules erbij. G-Force eruit. GTR4000 erin. GTR4000 eruit toch maar weer een G-Force erin. Line6 modules eruit en zo is het even gebleven omdat ik hier toch wel het meeste mee kan. (zie laatste foto's van mijn rek.) Nu ik door omstandigheden mijn spullen verkoop (stoppen band, verhuizing enz enz) kan ik toch wel zeggen van mezelf dat ik al heel wat spullen heb versleten. Als straks alles op orde is dan zal ik zeker wel weer muziek gaan maken. Maar met welke spullen ik dan ga spelen weet ik niet. Is meer een probleem voor dan. Dat is meer de reden dat ik zeg dat ik veel spullen heb gehad. Ik heb er ook niet echt heel veel spijt van omdat ik toch wel overal altijd in ben gedoken om het te leren kennen en kan zo ook snel iets bepalen of het iets is voor mij of dat het echt niks is.

BramVersteeg
13 mei 2004, 15:05
Ik heb in het verleden wel wat versterkers gehad. Marshall valvestate, Marshall JCM2000 en ENGL RB. Was toch niet mijn geluid of had z'n beperkingen. Mijn Diezel heeft alles wat ik wil en meer.
Ben me nu aan het orienteren op wat meer FX en een mooi schakelsysteem.

charlie45
13 mei 2004, 17:58
ik heb de volgende dingen gehad:

mesa blue angel
mesa 2:90
mesa quad
line6 pod pro

heb nu compleet andere spullen (egnater, marshall, bogner)

alles tweedehands gekocht en verkocht zonder veel verlies. op het meeste heb ik hooguit 10% afgeschreven, soms zelfs winst gemaakt. (beetje maar hoor :oops: )

dit is goed, want je probeert een hoop uit en leert.
ik zie er geen probleem in om spullen aan te schaffen puur om ze uit te proberen.

Chiel
14 mei 2004, 00:26
Als ik iets kocht had ik het minstens 5 keer uitgeprobeerd (behalve bij mijn VHT 2/50/2 dan). Ik koop nooit zomaar iets voor de heb. Ik wil eerst het uiterste uit mijn huidige apparatuur halen voordat ik uberhaupt verder ga kijken. Momenteel loop ik een beetje tegen de mogelijkheden van mijn FX processor aan, terwijl ik daar nu al een dikke 3 jaar de grootste schik van heb. De G-Force heb ik uitgebreid aan de tand mogen voelen en deze doet grotendeels hetgeen wat ik wil, dus dat wordt waarschijnlijk mijn volgende investering.

Maar te veel mensen kopen zomaar iets omdat ze denken dat datgene het summum is :-? . En te veel mensen verkopen al het spul zomaar weer zonder er zich daadwerkelijk goed in verdiept te hebben.

kokeleko
14 mei 2004, 04:28
Maar te veel mensen kopen zomaar iets omdat ze denken dat datgene het summum is :-? . En te veel mensen verkopen al het spul zomaar weer zonder er zich daadwerkelijk goed in verdiept te hebben.

Dat is nou precies wat ik bedoel. :cry: :cry:

wimmeltje
14 mei 2004, 07:58
Maar te veel mensen kopen zomaar iets omdat ze denken dat datgene het summum is :-? . En te veel mensen verkopen al het spul zomaar weer zonder er zich daadwerkelijk goed in verdiept te hebben.

Dat is nou precies wat ik bedoel. :cry: :cry:

Het is zeker niet zo dat ik me niet verdiept heb in mijn spullen. Maar soms heb je met versterkers dat het niet je sound is en bij FX apparatuur dat het gewoon teveel werk is om presets te maken en dat je wordt doodgegooid met parameters waarvan je geen idee hebt waar je ze voor moet gebruiken of wat de functie ervan is. Ik heb altijd een bepaald geluid in mijn hoofd wat ik wil hebben. Als ik daar een avond voor moet zitten tweaken heb ik daar geen probleem mee maar dat moet echt geen week worden. Het ligt grotendeels gewoon aan jezelf wat je er allemaal mee wilt doen en hoeveel tijd je erin wilt steken.

BramVersteeg
14 mei 2004, 14:06
Ik vind dat je wel wat mag kopen om het uit te proberen. Daar is niks mis mee. Zo leer je van alles kennen. Maar probeer dan wel alles(alle functies enz.) uit. Zo leer je beter progammeren en zo. Zelf probeer ik altijd wel op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden en beperkingen van spullen die ik koop. Er is niks mis met uitproberen maar het werkt effectiever als je je er eerst in verdiept. als je een week gaat zitten tweaken kom je op nieuwe geluiden die erg bruikbaar kunnen zijn. Dat vind ik zo leuk. Als met m'n amp zit te klooien kom ik telkens weer op nieuwe geluiden en leuke instellingen. Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk!

srv-man
14 mei 2004, 22:43
Je leert een apparaat inderdaad niet kennen door het even in de winkel uit te proberen. Vaak kan je wel afspreken dat je het een weekje op proef mee neemt, dat heb ik een aantal keren gedaan en daarna het zaakje toch maar weer ingeleverd omdat het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeed. Dus daarom zou ik het niet direct kopen bij gerede twijfel.

Ik vind wel dat je een beetje moet leren welk geluid je nu eigenlijk zoekt en wat je nu eigenlijk nodig hebt. De afgelopen 15 jaar heb ik al heel wat spulletjes gehad en ik heb er ook schik in om regelmatig te wisselen. Met gezond verstand en een neus voor handel hoeft je dat echt niet veel geld te kosten en bouw je veel ervaring op. Als ik wat koop, dan weet ik nu ook echt wel wat ik koop. Wat dat betreft is internet een uitkomst, 10 jaar geleden was dat heel wat lastiger (Guitar Player uitpluizen enzo).

vinni
15 mei 2004, 20:36
Laat ik me ook maar even in de discussie mengen....

Speel per augustus pas drie jaar gitaar maa daarvoor 20 jaar keyboardist. Van al die apparatuur die ik gekocht en verkocht heb kon ik een leuk huisje aan de franse rivièra kopen.....maar dat hoort er toch bij?...en da's toch ook de lol?....ik geef toch ook wel eens frusterend...ook voor de vrouw...."Alweer wat anders....en wat je had was toch zo geweldig?"...afijn je kent dat wel.....heeft natuurlijk alles met jou persoontje te maken.....weten wat je wilt.....tevreden zijn met wat je hebt...tja... het ultieme geluid krijg je nooit.....dat zit in je hoofd en is morgen weer anders.....

Wat ik wel geleerd heb....
Koop meteen het beste wat je voor je geld kunt kopen....
Die tweede keus verkoop je toch weer en de frustratie dat je niet gekocht heb wat je eigenlijk echt wou, blijft.
Natuurlijk het huisje ook een beetje in het midden laten!
Een L-series strat en een '59 goldtop Les Paul....tja.....

En dan de apparatuur zelf.....
Die is nooooit perfect!....er zijn altijd wel dingen die je anders zou willen.
De één stoort hier zich meer aan dan de ander.....maar toch....


Groet,
Vinni

vinni
15 mei 2004, 20:36
Laat ik me ook maar even in de discussie mengen....

Speel per augustus pas drie jaar gitaar maa daarvoor 20 jaar keyboardist. Van al die apparatuur die ik gekocht en verkocht heb kon ik een leuk huisje aan de franse rivièra kopen.....maar dat hoort er toch bij?...en da's toch ook de lol?....ik geef toch ook wel eens frusterend...ook voor de vrouw...."Alweer wat anders....en wat je had was toch zo geweldig?"...afijn je kent dat wel.....heeft natuurlijk alles met jou persoontje te maken.....weten wat je wilt.....tevreden zijn met wat je hebt...tja... het ultieme geluid krijg je nooit.....dat zit in je hoofd en is morgen weer anders.....

Wat ik wel geleerd heb....
Koop meteen het beste wat je voor je geld kunt kopen....
Die tweede keus verkoop je toch weer en de frustratie dat je niet gekocht heb wat je eigenlijk echt wou, blijft.
Natuurlijk het huisje ook een beetje in het midden laten!
Een L-series strat en een '59 goldtop Les Paul....tja.....

En dan de apparatuur zelf.....
Die is nooooit perfect!....er zijn altijd wel dingen die je anders zou willen.
De één stoort hier zich meer aan dan de ander.....maar toch....


Groet,
Vinni

vinni
15 mei 2004, 20:37
Laat ik me ook maar even in de discussie mengen....

Speel per augustus pas drie jaar gitaar maa daarvoor 20 jaar keyboardist. Van al die apparatuur die ik gekocht en verkocht heb kon ik een leuk huisje aan de franse rivièra kopen.....maar dat hoort er toch bij?...en da's toch ook de lol?....ik geef toch ook wel eens frusterend...ook voor de vrouw...."Alweer wat anders....en wat je had was toch zo geweldig?"...afijn je kent dat wel.....heeft natuurlijk alles met jou persoontje te maken.....weten wat je wilt.....tevreden zijn met wat je hebt...tja... het ultieme geluid krijg je nooit.....dat zit in je hoofd en is morgen weer anders.....

Wat ik wel geleerd heb....
Koop meteen het beste wat je voor je geld kunt kopen....
Die tweede keus verkoop je toch weer en de frustratie dat je niet gekocht heb wat je eigenlijk echt wou, blijft.
Natuurlijk het huisje ook een beetje in het midden laten!
Een L-series strat en een '59 goldtop Les Paul....tja.....

En dan de apparatuur zelf.....
Die is nooooit perfect!....er zijn altijd wel dingen die je anders zou willen.
De één stoort hier zich meer aan dan de ander.....maar toch....


Groet,
Vinni

vinni
15 mei 2004, 20:38
Over dingen gesproken die je graag beter zou willen :-D

wimmeltje
2 juni 2004, 14:47
Nou, ik ben bijna clean van mijn gear en GAS..

Ik denk dat ik maar een andere hobbie nu moet gaan zoeken. Iemand misschien een idee??

Raffel
2 juni 2004, 15:16
- pindapel record verbeteren
- kantklossen is populair
- je huis iedere week een ander kleurtje geven
- weer van voor af aan beginnen met gitaar spelen, met een fender starterpack, maar nu linkshandig gaan spelen. (als je rechtshandig was dan he)

kokeleko
2 juni 2004, 15:33
Gaap.

Raffel
2 juni 2004, 20:14
goeie hint, slapen is inderdaad ook een mooie hobby

kokeleko
3 juni 2004, 08:18
:D :D

wimmeltje
3 juni 2004, 14:02
Kan natuurlijk ook gaan jagen :cool: