PDA

View Full Version : Is er een truuk om een fuzz goed doen te klinken?



LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:08
Heb nog nooit een fuzz getest en heb nu een Analogman NKT275 fuzz ter test enne krijg er geen leuke tone uit. Heb enkel maar humbuckers geprobeerd, zal vanavond mijn stratje even erdoor jagen maar is er een truukje? Mis ik iets wat een fuzz lekker doet klinken? Oh ja, ik deed guitar-wah-fuzz-amp en de fuzz klonk heel donker, wel smooth maar niet gritty :-?

The Thumb
12 mei 2004, 11:22
fuzz doet 't sowieso vaak niet echt lekker op een helemaal cleane versterker, je moet ervoor zorgen dat deze in ieder geval op 't randje staat.

daarnaast gaan sommige wah's niet echt lekker mut sommige fuzzen, ff proberen hoe hij klinkt als je je wah uit je keten haalt.

LordRiffenstein
12 mei 2004, 11:26
fuzz doet 't sowieso vaak niet echt lekker op een helemaal cleane versterker, je moet ervoor zorgen dat deze in ieder geval op 't randje staat.

daarnaast gaan sommige wah's niet echt lekker mut sommige fuzzen, ff proberen hoe hij klinkt als je je wah uit je keten haalt.

Oh ja, amp stond op crunch!! Dat van die wah zou ok moeten zijn, volgens AM is een Teese ervoor geen probleem maar toch eens proberen!

Lucky
12 mei 2004, 12:04
fuzz is ook typisch het soort effect dat lekker klinkt met een band om je heen en met een beetje volume.
liefst heb je een cleane buizenamp die je een beetje laat ronken door hem wat harder te zetten. heb je de volume van de fuzz iets harder dan unity volume (hierdoor geeft het ook een beetje een booster effect)
Een fuzz op zich klinkt al heel gauw grainy (pruttelend)
Op het moment dat je een bassist, drummer etc om je heen hebt geeft juist dat onstrakke de typische zingende warmte in de vervorming waar fuzzen zo voor geroemd worden.
alle reutels en pruttels vallen een beetje weg in de mix.

LordRiffenstein
12 mei 2004, 12:09
Thanks Luca. Ik denk dat ik hem vrijdag toch maar ff test tijdens een optreden!! Fuzz op 75% en volume net over 50%.