PDA

View Full Version : Wat is deze originele PRS waard ?



Grant
12 mei 2004, 00:11
Original Paul Reed Smith EG4 bwjaar:90/91
Seymour Duncan research > 1hum2x single coil
+ (black) original PRS hardshell case!
prachtstaat

thnx
Grant (Antwerpen)

BartL
12 mei 2004, 01:42
Ik heb echt geen idee...maar voor 300 euro heb je een koper :cool:

Jeroenvanhulsteijn
12 mei 2004, 01:55
bij Huubboel staat een Eggle voor 585 euro te koop, zonder koffer. dat dan weer wel....of niet.... :-?

Grant
12 mei 2004, 02:45
Ik heb echt geen idee...maar voor 300 euro heb je een koper :cool:

bedoel je voor de koffer ? :lol:

Jeroenvanhulsteijn
12 mei 2004, 09:32
hm, kmoet toch beter gaan leren lezen. geen idee wat prs kost.

gerrekat
12 mei 2004, 09:41
PRS is per definitie veel waard cq. duur

denk gebruikt tussen de 1750 en 2500 afhankelijk van model/staat...mara kan natuurlijk ook veel hoger als het ene speciaal model is...

iam
12 mei 2004, 10:30
dit was de goedkope amerikaanse versie (voorloper van de SE versie)

ik gok zoiets rond de 1000€ maximum...

foto's? (als je ze niet kan online zetten mail je ze me maar door)

prs
12 mei 2004, 10:45
Afhankelijk van de staat waarschijnlijk zo'n 800-1000 euro.
Ook moet je bendenken dat de EG eigenlijk geen echt standaard PRS model is, maar meer een fender kloon.
Zijn de elementen ook nog in orde? Onderdelen voor Fralin zero's zijn heel moeilijk te vinden. Seymour duncan's waren in die tijd de mindere elementen t.o.v. de Fralin zero's.
Een goede gebruikte CE (een "echt" PRS model) krijg je tegenwoordig al voor rond de 1500 euro.
Er staat bij www.palmguitars.nl zelfs een Swamp Ash voor 1300 euro.
Succes

Grant
12 mei 2004, 17:56
ik heb geen digicam en op mijn scanner :razz:
..zal eens naar foto's op het net zoeken ?

*edit*

ze heben mij wijsgemaakt dat een echte PRS koffer,zoals deze (black leder met PRS logo) al héél duur is

is van (sterfgeval) erfienis en ben geen gitarist ...vandaar véél zoeken,pfff

AntY
12 mei 2004, 18:25
gecondoleerd :dontgeti:

Grant
12 mei 2004, 18:33
PRS :2223555/00327cbd.

O22prs-blues guitars

Section :12/22-2654

__________________________________________________ ______________________

Brand : °°Paul Reed Smith °°

Model : EG4

Series : Bolt-on ”I”

Build : between :90-’91.

shape. : New squarer

body : Double Cutaway Carved Alder Body ***

neck : Bolt-On Rock Maple ***

fretboard : 22 Frets 10 Inch Radius Rosewood Fretboard Abalone Dot Inlays Wide Thin Neck Carve ***

pickups : Seymour Duncan research scratchplate mounted 2 x Seymour Duncan Single Coils 1 x HFS II

Elctr.controls: Volume, twin tones, 5-way selector

tremolo : Nickel Hardware PRS Tremolo System

tuners/mechanics: Schaller non-locking: Chrome Tuner Buttons ( wit “PRS” logo )

guitarcase: PRS Original Fitted Hard Shell (black with logo ))
*** ( Handmade )

Regards,

Jim Cullen
Customer Relations
April 12,2001:send by mail attachment vatsbr :12/564.554.74

Paul Reed Smith Guitars

380 Log Canoe Circle

Stevensville, MD 21666

Phone: 410-643-9970

Fax: 410-643-9980

http://www.prsguitars.com./

-----------------------------------------

dit steekt erbij (geplastifieerd) + nog een doc over de electronics van SD :???:

+ nog een doos (nieuw) met lock mechanics tuners van Schaller

gerrekat
12 mei 2004, 18:40
Hmmm bolt on dat zal de waarde wel drukken....


gecondoleerd!

Blijepanda
12 mei 2004, 18:55
Bij Kees Dee staat nu een PRS Santana 2ehands voor 595.

prs
12 mei 2004, 19:05
Inderdaad, was het een gelijmde hals geweest, dan was hij veel meer waard geweest, maar op EG's is nooit een gelijmde hals geleverd. Alleen bolt-on om de prijs te drukken. Ook met de fralin zero 's was hij meer waard geweest.
HFS (hot fat scream) en seymour duncans zijn geen slechte pickups, alleen is de klank op deze PRS (vind ik dan) totaal niet PRS-achtig te noemen.
Heb ook ooit bijna een EG gekocht, maar ben er snel weer vanaf gestapt.
Bij mijn PRS (1986 custom 24) zit ook nog het originele koffer, in zeer goede staat. Maar dat is echt niks waard hoor. Tussen de 100 en 200 euro, kun je die wel uithalen. Laat je niks wijsmaken!

Even iets over de EG4 (uit het PRS guitar book- Dave Burrluck):

Het verschil tussen de EG series (EG2, EG3, EG4) zit hem eigenlijk in het soort pickups dat gebruikt is. 1 humbucker 2 single coils 2 humbucker 1 single coil, en zo kun je talloos varieren.

De EG 2,3,4 (1990-1991) waren vlakke gitaren, zonder mooie PRS rondingen, en het schijnt ook dat op de slechtere modellen afvalhout van PRS werd gebruikt. Alles om de prijs te drukken!
Deze modellen verkochte helemaal niet en daarom werd besloten een duurdere EG te maken de EG 2 (1991-1995), Deze had licht gevlamd hout, was in betere kleuren verkrijgbaar, en had de (best goede) fralin zero elementen.
Als je zo'n EG2 vindt, zou ik ervoor gaan.
Een gewone PRS EG 2,3 4 van 1990-1991 (en er zijn ook nog sommige uitschieters tot 1995) zou ik gewoon staan laten, tenzij je er helemaal verkocht aan bent.
Tegenwoordig wordt de naam PRS (vanwege de exclusiviteit) vaak misbruikt, en willen ze je voor een "slechte" PRS (bijv de EG) veel laten betalen.
Er wordt dan altijd gezegd "Ja, maar dit is een echte PRS".
Laat je niet misleiden, speel erop, en kijk wat je ervan vindt (en neem ook in overweging dat je wel een echte PRS hebt CE/Swamp ash) voor bijna hetzelfde.
Deze staat bij palmguitars voor 1300 Euro (ook met origineel koffer):

http://www.palmguitars.nl/PHPShop/catalog/images/paulreedsmithswampash.jpg

Succes!

Grant
12 mei 2004, 19:25
heu sorry hoor is zeker géén vlakke "gitaar body" en de sound is "whaw" en nog méér, zelf

..vergeleken bij gitaarbouwer, met andere topmerken, steekt deze er qua klank zeker boven uit hoor!!

gerrekat
12 mei 2004, 19:26
Nou ja vraag er 2000 en dan zie vanzelf of er iemand hapt!

Anders Destium
12 mei 2004, 19:55
Je kunt denk ik het beste op een écht PRS forum zoals www.birdsandmoons.com je vraag stellen. Het zijn vooral Amerikanen daar, maar ze zullen ook voor de Europese markt een goede prijs weten!

Grant
12 mei 2004, 20:05
Als ik zo alles bijeen tel wat ze mij zeggen en gezegd hebben ..en ik deel dit en neem het gemiddelde ..kom ik -tussen de 1000 & 1100 €

okay ..maar dan zijn er zo'n paar die zeggen van...je bent gek ...te goedkoop ??

die nieuwe schaller lock tuners zijn ook al niet goedkoop zeggen ze mij ??

zal eens bij de USA gaen kijken zoals hierboven vermeld

alvast bedankt

Grant :wink:

iam
12 mei 2004, 20:18
http://www.kurosawagakki.com/sh_ike/pix/egselection/prs_eg_91_mbl.jpg

http://www.edromanguitars.com/resources/images/prsegkoa.jpg

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33045&item=3723650310&rd=1&ssPageName=WDVW

dit zijn wel niet dezelfde types als van jouw denk ik...

Grant
12 mei 2004, 20:40
heb de juiste foto gevonden..maar??

file://localhost/C:/Documents and Settings/Administrator/Bureaublad/EG4.jpg

heu hoe krijg ik dat van mij Bureau blad naar hier

Anders Destium
12 mei 2004, 20:47
dat kan niet, als dat wel zou kunnen zou het voor mensen te makkelijk zijn om in te breken in je compu!


Bedenk wel dat deze gitaar voor een PRS best goedkoop was nieuw, de waarde is dus ook echt niet te vergelijken met die van standards en customs. Bij een PRS denken de meeste mensen aan een custom 22 of 24, vandaar dat ze E1000 erg laag vinden 2ehands.

Grant
12 mei 2004, 20:52
ff testen

http://users.pandora.be/Mudshark/EG4.jpg


dit is 'm maar dan black, met witte s..plate :wink:

Grant
12 mei 2004, 21:06
die guitar, op de foto, hebben ze verkocht voor: 1100 £ (pound) in the UK :wink:

prs
12 mei 2004, 21:37
heu sorry hoor is zeker géén vlakke "gitaar body" en de sound is "whaw" en nog méér, zelf

..vergeleken bij gitaarbouwer, met andere topmerken, steekt deze er qua klank zeker boven uit hoor!!

Sorry hoor, maar dan heb je volgens mij nog nooit een echte PRS gehoord. EG's zijn echt niet te vergelijken met CE's Customs e.d
Maar als jij hem goed vind klinken, dan moet je het doen.
En de body van de EG is zeker vrij vlak. Er zit maar een kleine welving in de top (zoals bij een stratocaster).
Ook is de EG gemaakt uit 1 stuk hout, en dus geen mooi bovenblad dat speciaal geselecteerd is.
Aangezien jou te kopen gitaar helemaal zwart is, maakt het dus niet uit of er goed hout is gebruikt, aangezien je bij deze kleur toch geen gevlamd hout ziet.
Het lijkt misschien alsof ik de gitaar aan het afkraken ben, maar ik denk dat je voor dat geld gewoon een betere (echte) PRS kunt krijgen.
Maar goed, ik weet hoe moeilijk iets uit iemands hoofd te praten is, als hij er zelf helemaal weg van is.
Succes ermee..

prs
12 mei 2004, 21:39
Ow ja, wil jij deze gitaar nu verkopen, of wil je hem kopen?
Want als je hem wilt verkopen, dan heb ik sterk het idee dat je de indruk aan het wekken bent dat je hem wil kopen.


Als ik zo alles bijeen tel wat ze mij zeggen en gezegd hebben ..en ik deel dit en neem het gemiddelde ..kom ik -tussen de 1000 & 1100 €

okay ..maar dan zijn er zo'n paar die zeggen van...je bent gek ...te goedkoop ??

Want als je dit zegt, dan lijkt het net alsof je hem te goedkoop weg gaat doen. En als hij goedkoop was en je wilde hem kopen, zou het alleen maar in je voordeel werken.

Grant
12 mei 2004, 22:15
@prs

ik heb zéér duidelijk vermeld dat het door een overlijden komt (erfenis)waaronder 2 gitaren en dat ik ze dus NIET KAN kopen ,maar ENKEL verkopen!
ook staat er bij dat ik géén gitarist ben en er niets van ken !

...en als je vindt dat dit "géén gitaar totaal afbreken is" ...tja wat moet het dan zijn als je begint af te breken

greetz

Grant

prs
12 mei 2004, 22:30
is van (sterfgeval) erfienis en ben geen gitarist ...vandaar véél zoeken,pfff

Ja sorry hoor, maar dit begreep ik niet. Dat heb ik aan nog iemand laten lezen en die kon er ook niet uithalen dat het om een erfenis ging.

In ieder geval....afkraken is het niet.....Maar volgens mij heb jij een bepaalde prijs in je hoofd (die hoger is) en vind je het vervelend dat mensen hier een lagere prijs noemen. Ook al aan de opmerking van het koffer merkte ik dat te horen.
Verder kraak ik de gitaar zelf niet af, maar ga ik ook geen gitaar de hemel in prijzen die dat niet verdient!
In ieder geval, ik weet nu dat je er een wilt verkopen.
Ik zou zeggen probeer het voor 1500, als je geluk hebt heb je een koper.
Maar wees niet teleurgesteld als er uiteindelijk 500 van de prijs afgaat.
Verder was dit absoluut niet als afkraken bedoeld.
Het verhaal is duidelijk nu.
Succes met de verkoop!

Grant
12 mei 2004, 22:57
Al de andere forumgangers hebben het "gelukkig" wel begrepen!

maar okay, case closed ...zand er over!

ze gaat voor 1000€ super bodemprijs weg (pickup and go)

over and out

en toch bedankt iedereen


Grant

MAG men hier iets te koop zetten eigenlijk ? :???:

Nicci
12 mei 2004, 23:10
Bij Kees Dee staat nu een PRS Santana 2ehands voor 595.

een santana SE naar ik aanneem. en dan vind ik het nog vrij duur ook.

de oude EG serie was duurder dan de huidige SE serie. eerlijk gezegd lijkt me rond de €1000 een goede prijs.
misschien iets meer.

srv-man
12 mei 2004, 23:13
Het verhaal van PRS over de EG serie klopt wel zo'n beetje. De EG4 is een van de eerste en was destiijds de goedkoopste PRS. Toen waren ze ook niet aan de straatstenen kwijt te raken en zijn ze uiteindelijk gedumpt. Later volgde de EG2, die was een stuk duurder (1992: hfl 2150 ex case, een CE had toen ook nog een elzen body en kostte hfl 2550 ex case, allemaal adviesprijzen) Ik heb beiden gehad en de CE was toch wel een stuk mooier en beter naar mijn smaak.

Even nuchter beschouwd is de toemalige EG als strat-concurrent in de markt gepositioneerd en over het algemeen toch nog wel wat beter dan een doorsnee productiestrat uit die jaren. De 2ehands prijs ligt dan ook iets daarboven, ik zou zeggen zo'n 800 euro maximaal voor een EG4 in goede staat (dat kostte ze toen nieuw ook).

In de gitarist van november 2003 staat trouwens nog een aardig artikel over deze gitaren (afkomstig uit de engelse versie).

Trouwens, hier staat er nog 1 te koop http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2384&item=3723179094&rd=1

freddynl
12 mei 2004, 23:27
De Eg4 is gemiddeld verkocht afgelopen jaar tussen 1100 en 1300 US $

De santana SE wordt gemaakt in Korea en wordt niet beschouwd als een echte PRS" gemiddelde verkoopwaarde tussen 375 en 450 us $

Bron. price guide 2004

Grant
12 mei 2004, 23:39
Dan zit ik goed met nen 1000€'kes, hé :wink:

Mitch
13 mei 2004, 14:13
Te koop zetten kan op Gitaarmarkt. De link staat bovenaan de pagina.
Het forum is alleen voor informatie-uitwisseling.

Grant
13 mei 2004, 19:06
Bedankt iedereen
(case closed)..mag dicht voor mij :wink:

Grant
13 mei 2004, 19:31
nog ff een vraagske:

wat is de juiste benaming van het stukje tussen de 1ste fret en de stemtechnieken, dus waar de 6 gleufjes in zitten om de snaren te ge'leiden!


alvast bedankt
Grant

iam
13 mei 2004, 20:05
de topkam of 'nut' in het engels...

lupoloco
13 mei 2004, 20:12
nog ff een vraagske:

wat is de juiste benaming van het stukje tussen de 1ste fret en de stemtechnieken, dus waar de 6 gleufjes in zitten om de snaren te ge'leiden!


alvast bedankt
Grant

zit je ook opt telenet forum? :)

Grant
13 mei 2004, 20:31
nog ff een vraagske:

wat is de juiste benaming van het stukje tussen de 1ste fret en de stemtechnieken, dus waar de 6 gleufjes in zitten om de snaren te ge'leiden!


alvast bedankt
Grant

zit je ook opt telenet forum? :)

:???: ...neen ...waarom ??

lupoloco
13 mei 2004, 21:59
http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?s=&threadid=59786

zal wel toeval zijn :)

Grant
13 mei 2004, 22:29
http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?s=&threadid=59786

zal wel toeval zijn :)


hah, snap het al, LasaLe .... is one of us: G4 :cool:

ofwel is VDale fout ...ofwel wij ?

Topkam or Nut

hey bedankt
Grant